
w211 haisee dieselille?
w211 haisee dieselille?
Elikkäs kaveri väitti ensin, et auto haisee lämpimänä dieselille ja nyt vielä akka alko väittää samaa. Ite en osaa erottaa, kait sitä on tottunu ku ainaha työkoneet käryää
Et onko näissä jotain, mistä vois asiaa tutkia?

-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Laita foorumin "haku" -toimintoon: "ohivuoto" tai "o-renkaat"
Voin tosin lohduttaa, että diesel-kulkineissa josku se diesel tuoksahtaa, vaikka mitään vikaa ei olisikaan...
Voin tosin lohduttaa, että diesel-kulkineissa josku se diesel tuoksahtaa, vaikka mitään vikaa ei olisikaan...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w211 haisee dieselille?
ruskakuru kirjoitti:Elikkäs kaveri väitti ensin, et auto haisee lämpimänä dieselille ja nyt vielä akka alko väittää samaa. Ite en osaa erottaa, kait sitä on tottunu ku ainaha työkoneet käryääEt onko näissä jotain, mistä vois asiaa tutkia?
Ota suojakoppa pois ja polttoainepuhdistajalle menevistä letkuista todennäkoisesti vuotaa,itse lyhensin letkuja sentillä ja laitoin uudet klemmarit,ja samalla vaihdoin suodattimen.loppu hajut!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Putsarin päältä.
Samasta kohti rupesi vuotamaan minultakin, alku peräiset lemmarit on huonoja kun letku kovenee ajan myötä.
Samoja diesel vuotoja täälläkin metsästetty. Letkuihin ja lemmareihin näyttää ongelmat kohdistuvan, mutta kertokaan mikä on tuo mustaboxi tuossa (verkosta löytyneessä) kuvassa keskellä alhaalla. Boxista näkyy vain puolet ja siinä sojottaa tuommonen tökkeli.
Korkeapainepumppu.et270 kirjoitti:mutta kertokaan mikä on tuo mustaboxi tuossa (verkosta löytyneessä) kuvassa keskellä alhaalla. Boxista näkyy vain puolet ja siinä sojottaa tuommonen tökkeli.
Tuo kehittää sen suuttimien vaatiman ruiskutuspaineen.
Vanhemmissä 1300bar ja uudemmissa 1600bar
Re: w211 haisee dieselille?
jussilampi kirjoitti:ruskakuru kirjoitti:Elikkäs kaveri väitti ensin, et auto haisee lämpimänä dieselille ja nyt vielä akka alko väittää samaa. Ite en osaa erottaa, kait sitä on tottunu ku ainaha työkoneet käryääEt onko näissä jotain, mistä vois asiaa tutkia?
Ota suojakoppa pois ja polttoainepuhdistajalle menevistä letkuista todennäkoisesti vuotaa,itse lyhensin letkuja sentillä ja laitoin uudet klemmarit,ja samalla vaihdoin suodattimen.loppu hajut!
Sama vika. Oli huollossa ja nafta rupesi haisemaan. Otin suojakopan pois ja suodattimen letku märkä. Nuo mersun klemmarit surkeita. Vaihdoin perinteisen ja hajut loppuivat. Soitin myös huoltoon ja annoin nuhteet kalliista ja huonosta työstä, jota saa itse paikkailla.
RP
Tiedä häntä, mikä tämänpäiväiseen ongelmaan oli kanssa-autoilijalle syynä, mutta muutama viikko sitten työpaikan parkkiksella tälle samalle siihen lyhytaikaisesti pysäköineelle rouvalle huomautin, että mielestäni hänen autonsa alla oli ollut edellispäivänä naftalammikko, ja että auto tuntui edelleen haisevan. No, tänään ko. auto (W211 CDI) sitten näytti hyytyvän tienreunaan ja matka jatkui konepeiton alla suoritetun ihmettelyn jälkeen muulla kyydillä.
Enpä tuota olis varmaan asiana muuten noteerannut, mutta ikkunasta kun on suora näköyhteys siihen, ja joku nokkelista nappuloista tietty tuon tapauksen heti bongasi (pahuksen vintiö, ei seuraa opetusta...
) ja arvatenkin asia tietystä syystä piti heti suureen ääneen kuuluttaa julki...

Enpä tuota olis varmaan asiana muuten noteerannut, mutta ikkunasta kun on suora näköyhteys siihen, ja joku nokkelista nappuloista tietty tuon tapauksen heti bongasi (pahuksen vintiö, ei seuraa opetusta...



Kiitokset, tuo näyttääkin olevan jonkin asteinen murhe näissä kieseissä, jos foorumikirjoitteluja on uskominen. Omassani näyttää vielä ainakin yksi letku kostuvan tuon mötikän takana. Toivottavasti itse pumppu pitää...Mika.T kirjoitti:Korkeapainepumppu.et270 kirjoitti:mutta kertokaan mikä on tuo mustaboxi tuossa (verkosta löytyneessä) kuvassa keskellä alhaalla. Boxista näkyy vain puolet ja siinä sojottaa tuommonen tökkeli.
Tuo kehittää sen suuttimien vaatiman ruiskutuspaineen.
Vanhemmissä 1300bar ja uudemmissa 1600bar