Tervehdys.
Olen uusi foorumilainen niin älkää heti haukkuko minua
Koitin löytää vastaavaa aihetta mutta en löytänyt.
Ensinäkin autoni c36 amg v.96 ja ongelma on liian korkeat päästöt.
Elikkä auto ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen suhteen.Tänään vaihettu lambda mutta ei vaikuttanut mitään.Tyhjä käynnillä Co-pitoisuus(0,50) menee läpi mutta HC arvo(130) ei. 2000 1/min homma menee toisin päin Hc(80) menee läpi mutta Co(0.65) ei. Mitä tässä alkais vaihtamaan seuraavaksi?Tulpat?Katalysaattori?
Lambda korjasi kylläkin kierroksien humppaamisen tyhjäkäynnillä...ei mennyt vaihto ihan turhaa.
Toinen apua tarvitsema asia. Kun on paikallaan ja pistää vaihteen päälle ja painaa jarrua pohjassa niin auto alkaa nykimään eteenpäin vaikka ei pitäis.Kierrokset nousee välissä ja koko auto heiluu ja pyrkii eteenpäin.V####mainen mennä vaikka liikenne valoihin nykimään.
Kiitoksia etukäteen.
T.Niko
Viimeksi muokannut Niko-k, Ke 15.04.2009 15:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
AMG-mersuissa tulee käyttää ohjekirjan mukaan 98-oktaanista polttoainetta. Samassa opuksessa väitetään 95:kin käyvän, mutta se ei taida olla aivan koko totuus.
Arvaan, että olet tankannut jo pidempään 95:ta. Laita tankkiin pullollinen Fortea ja 98-bensaa. Aja pari viikkoa ja avot: HC-arvot ovat kohdillaan!
tuo 95 E:n myynti pitäis lailla kieltää on se niin ongelmallista ainetta...
toki voihan tuolla koneessa olla jo jotain mekaanista vikaakin, sen 95 E:n käytön seurauksena tai sitten on vain jotain ilmavuotoa imusarjassa, esim. tehostimen alipaineletku vuotaa jne. tai en minä tiedä, ottaako edes mersun kone imusarjasta alipainetta, kuten yleensä on tapana
EWF kirjoitti:AMG-mersuissa tulee käyttää ohjekirjan mukaan 98-oktaanista polttoainetta. Samassa opuksessa väitetään 95:kin käyvän, mutta se ei taida olla aivan koko totuus.
Arvaan, että olet tankannut jo pidempään 95:ta. Laita tankkiin pullollinen Fortea ja 98-bensaa. Aja pari viikkoa ja avot: HC-arvot ovat kohdillaan!
Nimim. kokemusta on
Alussa tankkasin pari kertaa 95 mutta siitäkin on aikaa ainakin kuukausi. Nykyään aina tankkaan ST1 98:a paitsi pari viimistä kertaa Teboililla 98.
Minun mielestä amg hen ei "sais" laittaa 95.
mikäs noista arvoista olikaan niitä "palamattomia" taikka "häkä" juttuja? jos toi HC, niin kun muistan, eikä ole muita vikoja koneessa, niin sen voi vanhemmissa ainakin korjata ihan vaan masinolilla.
joku aika sitten piti katsastaa vähän vanhempaa 500:sta ässäläistä, ruiskukoneella sekin oli. muuten kaikki meni hienosti, mutta päästöt oli surkeet. muistelisin, että se oli juurikin toi HC, mikä ei menny ihan nappiin. tankissa 20l pensaa ja litran lorauttaa masinolia, niin johan meni. kehu vaan, että hyvin on säädetty.
en sitten tiedä, kuinka nää uudemmat autot käyttäytyy sen aineen kanssa.
Joo ei ole ollut muuta ongelmaa moottorin kans kuin tossa äsken huomattiin että se käy välissä vajailla pytyillä. Luultavasti se on syy tohon nykimiseen ja käynti häiriöihin. Kävin ostamassa 6kpl boshin tulppia ja katsellaan vaikuttaako.
Kokeilin tossä äsken kaataa tankkiin jotain forten tapaista mutta maksoi vaan 5€.....oli puoli tankkia bensaa ja kävin kengittämässä autoa oikeen kunnolla että aine pääsis kiertoon mutta hc arvo kohos entisestään, tyhjäkäynnillä 350 ja kirrokset 2500 niin melkein 1000
Onko vikakoodit luettu ? Vaikuttais että joku mättää aika pahasti kun tommosta 1000 HC:ta putkesta lykkää. Itse katsoisin mitä arvoja tulee jos irroittaa lambdan johdon tai ilmamäärämittarin johdon.
Jani426 kirjoitti:Onko vikakoodit luettu ? Vaikuttais että joku mättää aika pahasti kun tommosta 1000 HC:ta putkesta lykkää. Itse katsoisin mitä arvoja tulee jos irroittaa lambdan johdon tai ilmamäärämittarin johdon.
En ole käynyt luetuttamassa vikakoodeja mutta tässä lähipäivinä olisi tarkoitus. Pitää kattoa vaikuttaako noi tulpat...toivottavasti Lambda on nyt uusi.Vanhalla lambdalla korkeilla kierroksilla n.5400 auto alkoi tökkimään...aivan kuin olisi tullut rajoitin vastaan mutta uuden lambdan ansiosta kiertää normaalisti n.6400.Loppui myös tyhjäkäynti humppaaminen.
Niko-k kirjoitti:Tervehdys.
Toinen apua tarvitsema asia. Kun on paikallaan ja pistää vaihteen päälle ja painaa jarrua pohjassa niin auto alkaa nykimään eteenpäin vaikka ei pitäis.Kierrokset nousee välissä ja koko auto heiluu ja pyrkii eteenpäin.V####mainen mennä vaikka liikenne valoihin nykimään.
T.Niko
Elikkä toi korjaantui tulppien vaihdolla....ainakin näin aluksi Joku edellinen omistaja tai kuka oli viimeks vaihtanut tulpat niin oli näköjään jättänyt kuudennen tulpan viimeks vaihtamatta....ainakin oli ainoa kulutetun näköinen. Mutta päätin vaihtaa kaikki kuitenkin. Kiitoksia avuista
mulla sama ongelma tyhjäkäynnillä hc arvot pomppaa taivaisiin vika on paikallistettu tohon http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=72284 elikkä tosta kun nappas ton ylemmän letkun irti niin arvot on kohdallaan ja karanneet hevosetkin tuli takas.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
jpvir kirjoitti:mulla sama ongelma tyhjäkäynnillä hc arvot pomppaa taivaisiin vika on paikallistettu tohon http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=72284 elikkä tosta kun nappas ton ylemmän letkun irti niin arvot on kohdallaan ja karanneet hevosetkin tuli takas.
Kävin koittamassa onnea konttorilla mutta kun ei. Co pitoisuus oli 0.5 eli liikaa....en muutan ole kokeilut tota neuvoa vielä...vaikuttaako toi letkun irrottaminen myös co hommaan?Mikä tuo osa on? ja miten se toimii? Kävin paikantamassa osan se oli pissapojan säiliön vieressä...pikkusen keulaan päin. Alkaa meneen hermot nuitten päästöjen kans . Vaikuttaisiko katalysaattori? Paljon lienee maksaa?
kyl se vaikutti vähän kaikkeen vie seuraavaks johonkin korjaamolle testeriin niin voit kokeilla missä vika on. nyt tonne on tullut jo vastaus että mikä se on. hintaa en oo vielä veholta ehtinyt kysyä merteilillä se oli n.110€ mut toimitus aika on niin pitkä että pakko hakea veholta. vehon hinnan voi arvioida laskutoimituksella 110€ miinus alv kertaa 2 = vehon hinta.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Mulla on w140 korinen auto jossa 320 bensamylly....
Ja minulla oli parin vuoden ajan vaikeuksia päästä päästöistä läpi.
Sitten ko korjasin moottorin johtosarjan (tyyppivika) vuosi sitten niin tuossa viime syksyllä katsastuksesta päästöt eivät tuottaneet mitään ongelmaa....
Niin tuli vaan mieleen, että AMG 36 on käytännössä "sama" kone korkeammalla viritysasteella. Niin onko AMG käyttänyt samaa biohajoavaa johtoa kuin mersun oma?
EWF kirjoitti:Kysyin huvikseni katin hintaa muutama vuosi sitten. C36:n katalysaattorin hinta merkkiliikkeessä (käteis)alennuksineen on n. 4500€/kpl.
joo o...taitaa jaada ostamatta originaali katti. Netissa rosteri katti oli 140e ja tilavuus riitti 4L...pitaa miettia etta ostaako 1 vai 2 kattia.Mutta ekana kokeilla fortilla ja masinolilla etta paastaisko ne minut lapi {toivottavasti} niin sen jalkeen sais rauhassa miettia tota katti hommaa.
jep...ei ne päästänyt minua läpi nuilla lisä ainella.Eli pitää alkaa väsäämään kattia ja putkistoa. Niin joo kävin kattomassa vika koodit ja mitään ei löytänyt ja makso 30e.
Ouuuuu jeeee!!!! autossa taas uusi leima vuodeksi. Toinen katti piti vaihtaa uuteen.....olipa muuten kiva vaihtaa Vanhan katin sisällä ei ollut mitään...ei edes kennosta pölyä Kiitoksia kaikille jotka neuvoivat asiassa. Kauheeta ajoa vain