eli siinäpä taas meikältä yksi filmaattinen kyssäri eli miksi auto käynnistyy kylmänä hyvin ja heti eikä 15päivä ja lämpöisenä saa hetken hangata ja sitten lähtee yhtä äkkiä käyntin? sinäänsä vika ei haittaa mutta ihmettelin tuota ja makiahan se olisi saada kuntoon
Kyllä vika todennäköisesti on bensapumpun releessä tai ylijännite releessä.Kolvi käteen ja käy tinaukset releiden sisällä läpi.Releet sijaitsee akun takana.Haulla lisää tietoa.Kaippa tämä oli sulla ruisku?
jaaha huomasin tuossa et tuossa mun 124 200 bensassa ei ole niitä releitä akun takana? missä ne mahtane olla? vai oonko niin sokia etten huomannu niitä vaan
jannek kirjoitti:en oo ittekkään noita relehiä löytäny autostani!! eikös sillä ole merkitystä että onko kaasari vai ruisku??
Juu. Kaasarimalleissa ei noita bensapumpun releitä ole. Niissä kun tuo bensapumppu on mekaaninen. Niin olisihan se hyvä tietää että onko tuo auto ruiskulla vai kaasarilla... Ja etenkin että millä järjestelmällä. Kaasareita löytyy 2 eri mallia ja niin näyttää ruiskujakin olevan (ainakin alfamerin korjausoppaan mukaan).
Kaasarimalleissa kyllä ylijänniterele löytyy akun takaa (ainakin joissain malleissa). Sen vaikutuksesta käynnistettävyyteen en osaa sanoa. Tuntuu vaan että tuosta releestä löytyy syy lähes kaikkeen mitä autossa voi vaan vikana olla. Sen verta mystinen laatikko...
tuo meikän vehje on kaasari siis jos oikein nyt muistan pitää tänään tarkastaa kun en ole hetkee pellinalle kattonu mutta oletetaan että on kaasari niin mistä saattaisi johtua tuo lämpöisenä huonosti käynnistyminen?
Omassa 300-24:ssa lämpimänä huonosti käynnistyminen johtui viallisesta imuilman lämpötila-anturista, vai mikä nyt virallisesti onkaan. Löytyi ilmanputsarin kotelon torvesta.
Ekana tulee mieleen virranjakajan kansi ja pyörijä.
Mikäli kyseessä on pierburgin 2e-e sähköohjattu kaasutin niin korjaamokäsikirja ehdottaa huonoon kuumakäynnistettävyyteen 2 vaihoehtoa: Kaasutin vuotaa yli tai kohokammion tuuletus ei pelitä kunnolla.
en vielä ole vaihtanut mitään mutta tulpat tutkin ja näytti hyviltä vaan ulkonäköhän voi petää ja virranjakajan kannen ja pyöriän tutkin myös. ja pitääpä tuo kaasutin vielä tarkastaa kumpi on ja ensiviikolla vaihtuu sitten tulpat ainakin JOS asettuisi sillä
itselläni on vastaavanlainen ongelma mutta ei taas vaan meinaa kylmänä lähetee saa sahata jonkin aikaa ennenkuin edes lupaa mitään tänään tuli tuossa pellin alla suurin osa päivästä vietettyäkin pähkäilemässä et missä voisi olla vika pierburgin sähköohjattu kaasari näyttäs olevan "vikaa tuntuu löytyvän lisää vain"