124 200 bensa mese käynnistyy lämpimänä heikosti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

124 200 bensa mese käynnistyy lämpimänä heikosti?

Viesti Kirjoittaja finnpower »

eli siinäpä taas meikältä yksi filmaattinen kyssäri :D eli miksi auto käynnistyy kylmänä hyvin ja heti eikä 15päivä ja lämpöisenä saa hetken hangata ja sitten lähtee yhtä äkkiä käyntin? sinäänsä vika ei haittaa mutta ihmettelin tuota ja makiahan se olisi saada kuntoon ;)

kiitoksia vastauksista jo etukäteen kaikille :) :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä vika todennäköisesti on bensapumpun releessä tai ylijännite releessä.Kolvi käteen ja käy tinaukset releiden sisällä läpi.Releet sijaitsee akun takana.Haulla lisää tietoa.Kaippa tämä oli sulla ruisku?
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

jepjep relet kyllä löytyy. eli pitääpä mulkaista jos juotokset heikot.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Silmällä et näe huonoa tinausta,käy vain kolvilla kaikki läpi.Mulla oli muuten sama vika ja korjaantui kun kolvas kaikki läpi.
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

no prkl. pitääpä vklopu aikaa melkee kolvailla uusiks nuo
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

jaaha huomasin tuossa et tuossa mun 124 200 bensassa ei ole niitä releitä akun takana? missä ne mahtane olla? vai oonko niin sokia etten huomannu niitä vaan :D :D :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Akun takaa muovisuoja ensin pois.Sitten näkyy ecu niin siinä oikealla kaksi relettä pystyssä.Mulla toinen musta ja toinen alumiini kuorinen.
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

jaaahas. pitääpäs ottaa veks- näytti vaa äkkiseltää et ois peltiä mutta näkö voipettää ainakin minun tapauksessa :D :D :D :D :D
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja jannek »

en oo ittekkään noita relehiä löytäny autostani!! eikös sillä ole merkitystä että onko kaasari vai ruisku??
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

jannek kirjoitti:en oo ittekkään noita relehiä löytäny autostani!! eikös sillä ole merkitystä että onko kaasari vai ruisku??
Juu. Kaasarimalleissa ei noita bensapumpun releitä ole. Niissä kun tuo bensapumppu on mekaaninen. Niin olisihan se hyvä tietää että onko tuo auto ruiskulla vai kaasarilla... Ja etenkin että millä järjestelmällä. Kaasareita löytyy 2 eri mallia ja niin näyttää ruiskujakin olevan (ainakin alfamerin korjausoppaan mukaan).

Kaasarimalleissa kyllä ylijänniterele löytyy akun takaa (ainakin joissain malleissa). Sen vaikutuksesta käynnistettävyyteen en osaa sanoa. Tuntuu vaan että tuosta releestä löytyy syy lähes kaikkeen mitä autossa voi vaan vikana olla. Sen verta mystinen laatikko...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

tuo meikän vehje on kaasari siis jos oikein nyt muistan :D pitää tänään tarkastaa kun en ole hetkee pellinalle kattonu :D mutta oletetaan että on kaasari niin mistä saattaisi johtua tuo lämpöisenä huonosti käynnistyminen?
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Omassa 300-24:ssa lämpimänä huonosti käynnistyminen johtui viallisesta imuilman lämpötila-anturista, vai mikä nyt virallisesti onkaan. Löytyi ilmanputsarin kotelon torvesta.
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

tuokin muistiin ja jos vaikka vklopun aikana sais vian tutkituksi
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Ekana tulee mieleen virranjakajan kansi ja pyörijä.

Mikäli kyseessä on pierburgin 2e-e sähköohjattu kaasutin niin korjaamokäsikirja ehdottaa huonoon kuumakäynnistettävyyteen 2 vaihoehtoa: Kaasutin vuotaa yli tai kohokammion tuuletus ei pelitä kunnolla.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

ei löydy vikaa ei. ja niin mese on kaarasi peli et jos auttaisi vian etsintään?
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

siis kaasari :D sori typot :D :D :D :D
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

finnpower kirjoitti:ei löydy vikaa ei. ja niin mese on kaarasi peli et jos auttaisi vian etsintään?
Oletko vaihtanut uutta osaa ja jos olet niin mitä?

Onko siinä strömberin mekaaninen kaasutin vai pierburgin sähköohjattu?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

en vielä ole vaihtanut mitään mutta tulpat tutkin ja näytti hyviltä vaan ulkonäköhän voi petää ja virranjakajan kannen ja pyöriän tutkin myös. ja pitääpä tuo kaasutin vielä tarkastaa kumpi on ja ensiviikolla vaihtuu sitten tulpat ainakin JOS asettuisi sillä
hiljainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 29.05.2008 23:29
Paikkakunta: jyväskylä

124 200b

Viesti Kirjoittaja hiljainen »

itselläni on vastaavanlainen ongelma mutta ei taas vaan meinaa kylmänä lähetee saa sahata jonkin aikaa ennenkuin edes lupaa mitään tänään tuli tuossa pellin alla suurin osa päivästä vietettyäkin pähkäilemässä et missä voisi olla vika pierburgin sähköohjattu kaasari näyttäs olevan "vikaa tuntuu löytyvän lisää vain" :twisted: :twisted:
Vastaa Viestiin