C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
Hei,
C200 CDI Aut. (uusi malli) vm 00 autosta meni moniurahihna n 180 tkm
ajon jälkeen ja laitettiin Veholla kuntoon. Sen jälkeen kylmänä
käynnistys on alkanut temppuilemaan. Auton käynnistys aamulla
saattaa kestää normaalia pitempään.
Laakeri petti rullasta ja hihna rikkoi naftaletkun, joka kulkee hihnan
vieressä. Polttoainejärjestelmä on ilmattu, joten ei pitäisi enää
vaikuttaa ja muutkin vuodot päällisin puolin tarkastettu.
Lämpimänä käynnistyy ihan normaalisti ja jos ei ole kauan seissyt.
Onko hajuakaan mikä voisi olla vikana?
Toinen kysymys, olen hieman tyytymätön Vehon palveluun ja hintoihin.
Onko pääkaupunkiseudulla mitään korjaamoa, joka tekisi Diesel-huoltoja
C200 CDI malliin. Ei tarvitse olla halpa, kunhan tekisivät kunnon laatutyötä,
ettei tarvitsisi alvariinsa ravata korjaamolla.
Vielä yksi kysymys. Kuuluuko automaattilaatikon öljyjenvaihto
normaaleihin huoltotoimenpiteisiin? Jos ei niin kannattaisiko
minun teettää laatikon öljynvaihto ensi huollon yhteydessä (10 tkm päässä)?
t. turska
C200 CDI Aut. (uusi malli) vm 00 autosta meni moniurahihna n 180 tkm
ajon jälkeen ja laitettiin Veholla kuntoon. Sen jälkeen kylmänä
käynnistys on alkanut temppuilemaan. Auton käynnistys aamulla
saattaa kestää normaalia pitempään.
Laakeri petti rullasta ja hihna rikkoi naftaletkun, joka kulkee hihnan
vieressä. Polttoainejärjestelmä on ilmattu, joten ei pitäisi enää
vaikuttaa ja muutkin vuodot päällisin puolin tarkastettu.
Lämpimänä käynnistyy ihan normaalisti ja jos ei ole kauan seissyt.
Onko hajuakaan mikä voisi olla vikana?
Toinen kysymys, olen hieman tyytymätön Vehon palveluun ja hintoihin.
Onko pääkaupunkiseudulla mitään korjaamoa, joka tekisi Diesel-huoltoja
C200 CDI malliin. Ei tarvitse olla halpa, kunhan tekisivät kunnon laatutyötä,
ettei tarvitsisi alvariinsa ravata korjaamolla.
Vielä yksi kysymys. Kuuluuko automaattilaatikon öljyjenvaihto
normaaleihin huoltotoimenpiteisiin? Jos ei niin kannattaisiko
minun teettää laatikon öljynvaihto ensi huollon yhteydessä (10 tkm päässä)?
t. turska
W203, C200CDI, moniurahihna
Moi Turska ja muut,
Mitä suunnilleen tuli remminvaihto osineen kustantamaan?
Foorumilla löytyy varmasti valtavasti kokemusta ko hommasta joten pikainen kysymys asiantuntijoille että onko remminvaihto iso työ ja vaatiiko mitään erikoistyökaluja? Kannattaako samalla vaihtaa kiristäjä ja joku erillinen ohjainrulla?
Öljyjä vaihtaessa osui silmään rispaantunut hihnan reuna joten pitäisi vaihtaa pikaisesti ennenkuin käy vahinko. Kilometrejä takana n. 195 000. Hihnasta tosiaan jo repsottaa langanpätkiä
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
Mitä suunnilleen tuli remminvaihto osineen kustantamaan?
Foorumilla löytyy varmasti valtavasti kokemusta ko hommasta joten pikainen kysymys asiantuntijoille että onko remminvaihto iso työ ja vaatiiko mitään erikoistyökaluja? Kannattaako samalla vaihtaa kiristäjä ja joku erillinen ohjainrulla?
Öljyjä vaihtaessa osui silmään rispaantunut hihnan reuna joten pitäisi vaihtaa pikaisesti ennenkuin käy vahinko. Kilometrejä takana n. 195 000. Hihnasta tosiaan jo repsottaa langanpätkiä

Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
mites tää moniurahihnan vaihto menee? Vanhemmista oon vaihtanu, mut tänään ku vilkasin cdi:n moniurahihnaa, ni ei se ainakaan ihan samalla tavalla vaihdu ku ei oo noita iskareita ja kiristimiä niinku vanhemmissa?
Kiitos jo etukäteen, tiedän että joku tähän kuitenkin vastaa alta aikayksikön
EDIT: Ja siis kyseessä on W202 korinen mb, mut samat systeemit tossa koneessa kai on..
Kiitos jo etukäteen, tiedän että joku tähän kuitenkin vastaa alta aikayksikön
EDIT: Ja siis kyseessä on W202 korinen mb, mut samat systeemit tossa koneessa kai on..
.
Yksi rulla toimii jousikuormitteisena kiristimenä.
Edestä katsoen keskellä oikealla.
Sopivalla hylsyllä sitä kääntäen hihna löystyy, sitten vaan uusi tilalle.
Käynnistymisongelmiin kylmällä ilmalla auttaa kaikkien polttoainelinjan tiivisteiden vaihto, myös pumppuun.
Osien hintataso on korkeintaan jotain 20+20€, siihen työt päälle.
Jos hehku on mennyt, niin valo jää himmeästi palamaan moottorin jo käynnistyttyä.
Yksi rulla toimii jousikuormitteisena kiristimenä.
Edestä katsoen keskellä oikealla.
Sopivalla hylsyllä sitä kääntäen hihna löystyy, sitten vaan uusi tilalle.
Käynnistymisongelmiin kylmällä ilmalla auttaa kaikkien polttoainelinjan tiivisteiden vaihto, myös pumppuun.
Osien hintataso on korkeintaan jotain 20+20€, siihen työt päälle.
Jos hehku on mennyt, niin valo jää himmeästi palamaan moottorin jo käynnistyttyä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kiitoksia, hihna on nyt vaihdettu! En kyllä keksinyt mistä kohtaa hylsyllä ois voinu vääntää, mutta kaverin kanssa väännettiin kahdestaan käsillä ja saatiin vanha pois sekä uusi tilalle.tuikku kirjoitti:.
Yksi rulla toimii jousikuormitteisena kiristimenä.
Edestä katsoen keskellä oikealla.
Sopivalla hylsyllä sitä kääntäen hihna löystyy, sitten vaan uusi tilalle.
Käynnistymisongelmiin kylmällä ilmalla auttaa kaikkien polttoainelinjan tiivisteiden vaihto, myös pumppuun.
Osien hintataso on korkeintaan jotain 20+20€, siihen työt päälle.
Jos hehku on mennyt, niin valo jää himmeästi palamaan moottorin jo käynnistyttyä.
Samoin minä vain nostin hampaat irvessä hihnasta ja silloin se kiristin antoi periksi ja hihnan sai pois ja takaisin samalla periaatteella. Hyvä keksintö kun voi vaihtaa ilman työkaluja jos vain muistaa hihnan kiertoreitin. (kännykkäkamera auttoi) Tuikun neuvolla voi säästää hikeä.
W213 220d +W242 electric drive
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Malli 203?
Se hylsyn(muistaakseni16mm) paikka on siinä tuikun mainitsemassa osassa semmonen vähän vallu jäänteen näköinen monikulmainen kohouma itse rullan vieressä,
laturissa oleva rulla(noin80€) missä vappaa kytkin mitä aina välillä näistä hajoaa on myös helppo vaihtaa paikassan
kestä maks 10min jos kesti kauemin tuli käytyyn kahvilla tms välillä
(tosin vaatii oikeanlaisen hylsyn ilman sitä aika tuskainen homma)
Laatikko öljyn vaihto lisä työnä 60000km välein ainakin taxi huolto ohjelmassa
Ilma vuoto
Kylmänä Pyydä joku startaaman ja katso näkyykö niisä läpi näkyvissä
putkissa ilmakuplia jos näkyy vika on siinä(yleensä putkissa olevat orenkaat joskus haurastunut kumiletku)
jos ei ilma vuotoa kokeile myös kymänä lämittä pelkkää suurpaine
pumppua jollain jos autta pumpussa sisäinen vuoto/kuluma
otaa railipaine anturin johto irti jos vika anturissa pitäisi lähteä
käymään johto irti(tosin vika tilassa)
Se hylsyn(muistaakseni16mm) paikka on siinä tuikun mainitsemassa osassa semmonen vähän vallu jäänteen näköinen monikulmainen kohouma itse rullan vieressä,
laturissa oleva rulla(noin80€) missä vappaa kytkin mitä aina välillä näistä hajoaa on myös helppo vaihtaa paikassan
kestä maks 10min jos kesti kauemin tuli käytyyn kahvilla tms välillä
(tosin vaatii oikeanlaisen hylsyn ilman sitä aika tuskainen homma)
Laatikko öljyn vaihto lisä työnä 60000km välein ainakin taxi huolto ohjelmassa
Ilma vuoto
Kylmänä Pyydä joku startaaman ja katso näkyykö niisä läpi näkyvissä
putkissa ilmakuplia jos näkyy vika on siinä(yleensä putkissa olevat orenkaat joskus haurastunut kumiletku)
jos ei ilma vuotoa kokeile myös kymänä lämittä pelkkää suurpaine
pumppua jollain jos autta pumpussa sisäinen vuoto/kuluma
otaa railipaine anturin johto irti jos vika anturissa pitäisi lähteä
käymään johto irti(tosin vika tilassa)
Jos autossasi on / tai on ollut vehon huolenpitosopimus (tai mikä se nyt oli) niin laatikkoöljyjä ei välttämättä ole vaihdettu ikinä, koska ei voida tehdä muita huoltoja kuin ne mitä auto pyytää.
Näin ainakin täällä Salossa.
Niin ja ohjekirjahan käskee vaihtamaan laatikkoöljyt kerran 60000km kohdalla lisätyönä.
Näin ainakin täällä Salossa.
Niin ja ohjekirjahan käskee vaihtamaan laatikkoöljyt kerran 60000km kohdalla lisätyönä.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Melkosta huolenpitoaKai_L kirjoitti:Jos autossasi on / tai on ollut vehon huolenpitosopimus (tai mikä se nyt oli) niin laatikkoöljyjä ei välttämättä ole vaihdettu ikinä, koska ei voida tehdä muita huoltoja kuin ne mitä auto pyytää.
Näin ainakin täällä Salossa.
Niin ja ohjekirjahan käskee vaihtamaan laatikkoöljyt kerran 60000km kohdalla lisätyönä.

Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
Terees, tässä isovelj ja emäntäsä osti itelleesä -02 c200cdi:n ja ensimmäisillä sadoilla kilometreillä petti hihnankiristin, ja sitten tässä meinasin kysyä ennen ku huomenna menen auton kimppuun, että tarviiko mitään ihmeellisimpiä työkaluja että saa kiristimen vaihettua? ja onko miten nopee homma? eikait tarvii mittään purkaa iestä?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
Siitä uudesta kiristimestä näkyy millaisella torxilla (oisko T55) saa kiristintä käännettyä löysälle; mahtaisko 9 mm kuusikolo ajaa saman asian ? Ilmanputsarille menevä muoviputki kannattaa ottaa pois häiritsemästä, ei kait siinä muuta ihmeellistä.zalolahti kirjoitti:Terees, tässä isovelj ja emäntäsä osti itelleesä -02 c200cdi:n ja ensimmäisillä sadoilla kilometreillä petti hihnankiristin, ja sitten tässä meinasin kysyä ennen ku huomenna menen auton kimppuun, että tarviiko mitään ihmeellisimpiä työkaluja että saa kiristimen vaihettua? ja onko miten nopee homma? eikait tarvii mittään purkaa iestä?
½ tuntia riittää...

W203CDI
Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
sain vaihettua, ja vielä ois semmonen ku EPC valo palaa, ja STAR huutaa sulkuventtiilivikaa, kellään kokemuksia tuosta? ja mistäköhän tommossii sais?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
203 mallia ja mikäs oli tarkallen se vika koodi minkä *:ri antaa?zalolahti kirjoitti:sain vaihettua, ja vielä ois semmonen ku EPC valo palaa, ja STAR huutaa sulkuventtiilivikaa, kellään kokemuksia tuosta? ja mistäköhän tommossii sais?
yleisiä syitä sille "sulkuventili" rikki, sen johdot rikki, ecu rikki
jos viime mainitu niin yhteys kuusenalle...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
Täältäö kans ääni pa-linjojen renkaille.. kaikki o-renkaat muistaakseni 4e maksoi.. oisko ollu 7 kpl?
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
mjoo, pittää käyttää mersuhuoltamossa, varmaan ossaavat toivalan autossa ohjelmoia sen pois käytössä vai mitä lie ennen tehneetkään, ei meiän korjaamolla pysty ainakaan ohjelmoimaan 

ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
Tulikos kuntoon?zalolahti kirjoitti:mjoo, pittää käyttää mersuhuoltamossa, varmaan ossaavat toivalan autossa ohjelmoia sen pois käytössä vai mitä lie ennen tehneetkään, ei meiän korjaamolla pysty ainakaan ohjelmoimaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200 CDI (uusi korimalli W203?) kysymyksiä
ei olla vielä keretty sinne korjaamoon
pittää sitten kysyvä mikä siellä oli ja tänne ilmotella 


ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88