Mahtuuko 14" vanteet w115 ja w123 lang-alustaisiin?
Mahtuuko 14" vanteet w115 ja w123 lang-alustaisiin?
Otsikossa tulikin tärkeimmät. Eikö langeissa ja lansseissa oo alkujaan ollu aina 15" vanteet? Onko noissa isommat jarrut, jotka mahdollisesti estäisivät 14" vanteita mahtumasta, vai onko kysymys pelkästään kantavuudesta?
Viimeksi muokannut jackie, Pe 06.03.2009 04:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
alkujaan 15 tuumaset mutta 14 mahtuu myös. samat jarrut langeissa ja lanseissa on kuin muissakin.
Ajan ehkä vanhoilla autoilla mutta ne ovat OMIA ja MAKSETTUJA
--Toyota Corona RT40 -66--
--Toyota Crown -69 2kpl & -70 2kpl--
--Toyota Corolla KE30 -79--
--Toyota Carina TA40 -80--
--Toyota Tercel 1.3 -82--
--Opel Kadett B Caravan -72--
--Mercedes-Benz w123 300D -84 Ambulance--
--Mercedes-Benz w123 240D -80 Ambulance--
--Mercedes-Benz w115 200B -68--
--Mercedes-Benz w123 240D -82--
--Mercedes-Benz w124 200D -88--
--Mercedes-Benz w110 200D -67 Lang--
--Datsun 100A -77 "choptop"--
--Datsun 100A -75 "lila"--
--Nissan Sunny 1.3 slx -87 "sanni"--
--Plymouth Valiant Signet 4D -67 "smurffi--
--Toyota Corona RT40 -66--
--Toyota Crown -69 2kpl & -70 2kpl--
--Toyota Corolla KE30 -79--
--Toyota Carina TA40 -80--
--Toyota Tercel 1.3 -82--
--Opel Kadett B Caravan -72--
--Mercedes-Benz w123 300D -84 Ambulance--
--Mercedes-Benz w123 240D -80 Ambulance--
--Mercedes-Benz w115 200B -68--
--Mercedes-Benz w123 240D -82--
--Mercedes-Benz w124 200D -88--
--Mercedes-Benz w110 200D -67 Lang--
--Datsun 100A -77 "choptop"--
--Datsun 100A -75 "lila"--
--Nissan Sunny 1.3 slx -87 "sanni"--
--Plymouth Valiant Signet 4D -67 "smurffi--
Oho. Tarkoitus oli siis ottaa selvää juurikin pystäristä, mutta miun ajatukset harhautu satakakskolmosiin... Muokkasin otsikon koskemaan molempia malleja.Rompe1 kirjoitti:Muuten hjuva kymysys, mut kyseessä oleva auto on W115-koppanen, ja vm-72
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
mitä olen vertaillu niin eipä w115 ja w123 jarruissakaan paljon eroa ole. Laitoin tohon omaan pystäriin vahingossa w123 jarrut ja hyvät tuli 

Ajan ehkä vanhoilla autoilla mutta ne ovat OMIA ja MAKSETTUJA
--Toyota Corona RT40 -66--
--Toyota Crown -69 2kpl & -70 2kpl--
--Toyota Corolla KE30 -79--
--Toyota Carina TA40 -80--
--Toyota Tercel 1.3 -82--
--Opel Kadett B Caravan -72--
--Mercedes-Benz w123 300D -84 Ambulance--
--Mercedes-Benz w123 240D -80 Ambulance--
--Mercedes-Benz w115 200B -68--
--Mercedes-Benz w123 240D -82--
--Mercedes-Benz w124 200D -88--
--Mercedes-Benz w110 200D -67 Lang--
--Datsun 100A -77 "choptop"--
--Datsun 100A -75 "lila"--
--Nissan Sunny 1.3 slx -87 "sanni"--
--Plymouth Valiant Signet 4D -67 "smurffi--
--Toyota Corona RT40 -66--
--Toyota Crown -69 2kpl & -70 2kpl--
--Toyota Corolla KE30 -79--
--Toyota Carina TA40 -80--
--Toyota Tercel 1.3 -82--
--Opel Kadett B Caravan -72--
--Mercedes-Benz w123 300D -84 Ambulance--
--Mercedes-Benz w123 240D -80 Ambulance--
--Mercedes-Benz w115 200B -68--
--Mercedes-Benz w123 240D -82--
--Mercedes-Benz w124 200D -88--
--Mercedes-Benz w110 200D -67 Lang--
--Datsun 100A -77 "choptop"--
--Datsun 100A -75 "lila"--
--Nissan Sunny 1.3 slx -87 "sanni"--
--Plymouth Valiant Signet 4D -67 "smurffi--
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Minä laitoin tahallaan ja tuli vielä paremmat! Samat satulat on muuten jossain uudehkossa Volvossa, en muista oliko V70 vai S70.invamopo kirjoitti:mitä olen vertaillu niin eipä w115 ja w123 jarruissakaan paljon eroa ole. Laitoin tohon omaan pystäriin vahingossa w123 jarrut ja hyvät tuli
Tosin etujarrusatulat kun piti laittaa vasen oikealle ja oikea vasemmalle ja muistaakseni vielä ylösalaisin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Nyt on vähä lipsuttu aiheesta, mutta ei se mitään
Kuha vaa sais viel varmistuksen et jos w123:ssa ei eroa langin ja pätkän jarruissa olekaan, niin onko w115:ssa?

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ei kai. Ei niinku iha varmastiPetteri Kivimäki kirjoitti:Hmm, W116ssahan on 15" fillarit


Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ja höpsis, W116 ja pre-facelift w126 oli 14" vantehillajackie kirjoitti:Ei kai. Ei niinku iha varmastiPetteri Kivimäki kirjoitti:Hmm, W116ssahan on 15" fillarit![]()

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3019
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Lissää OTtä. Toivottavasti Jackiella ei mene hermo kun turmellaan sen topicci.
No uskottava se on kun sanotaan. Minä kun olen törmännyt useampiin 15" pöläreihin, joissa mainitaan W116 ja myös tuollainen ihme olisi rahamiehille: http://tinyurl.com/chyvjz
No uskottava se on kun sanotaan. Minä kun olen törmännyt useampiin 15" pöläreihin, joissa mainitaan W116 ja myös tuollainen ihme olisi rahamiehille: http://tinyurl.com/chyvjz
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
No jos tää tavottais vielä jonku kellä ois knouhauta asiasta, ku keskustelu asian liepeillä on vireää. Ketäs niitä pystäri-lang/-hauturi -tyyppejä oli, "Saul", "petri"?Petteri Kivimäki kirjoitti:Lissää OTtä. Toivottavasti Jackiella ei mene hermo kun turmellaan sen topicci.
15" Barokkeja pitäis kyllä olla joka jannulla yks sarja jemmassa

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
=Kraftfahrt-Bundesamt. Se on vain Saksan liikenneviraston hyväksynnän osoittama hyväksyntänumero.KBA
Sinänsä noita 15" barokkeja on vaihtelvilla hinnoilla myynnissä koko ajan. n. 300-900€. Osa on tarvikkeita, osa alkuperäisiä. Nytkin näytti olevan kolme sarjaa EBAY:ssä myynnissä.
Der Hersteller ist ARC
=eli valmistaja on ARC = tarvikkeet.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Voi kuulostaa oudolta mutta uskallan väittää että langit on tehty vain jatkamalla pätkä mallia. Lancen lattiassa on ainakin selvät saumat mistä on jatkettu ja nehän on tehty langeista. En ole yhtään langia vielä tutkinu mutta uskallan väittää että samat jatkokset löytyy nistäkin. Langi on hakusessa että sais asian selvitettyä...
Ajan ehkä vanhoilla autoilla mutta ne ovat OMIA ja MAKSETTUJA
--Toyota Corona RT40 -66--
--Toyota Crown -69 2kpl & -70 2kpl--
--Toyota Corolla KE30 -79--
--Toyota Carina TA40 -80--
--Toyota Tercel 1.3 -82--
--Opel Kadett B Caravan -72--
--Mercedes-Benz w123 300D -84 Ambulance--
--Mercedes-Benz w123 240D -80 Ambulance--
--Mercedes-Benz w115 200B -68--
--Mercedes-Benz w123 240D -82--
--Mercedes-Benz w124 200D -88--
--Mercedes-Benz w110 200D -67 Lang--
--Datsun 100A -77 "choptop"--
--Datsun 100A -75 "lila"--
--Nissan Sunny 1.3 slx -87 "sanni"--
--Plymouth Valiant Signet 4D -67 "smurffi--
--Toyota Corona RT40 -66--
--Toyota Crown -69 2kpl & -70 2kpl--
--Toyota Corolla KE30 -79--
--Toyota Carina TA40 -80--
--Toyota Tercel 1.3 -82--
--Opel Kadett B Caravan -72--
--Mercedes-Benz w123 300D -84 Ambulance--
--Mercedes-Benz w123 240D -80 Ambulance--
--Mercedes-Benz w115 200B -68--
--Mercedes-Benz w123 240D -82--
--Mercedes-Benz w124 200D -88--
--Mercedes-Benz w110 200D -67 Lang--
--Datsun 100A -77 "choptop"--
--Datsun 100A -75 "lila"--
--Nissan Sunny 1.3 slx -87 "sanni"--
--Plymouth Valiant Signet 4D -67 "smurffi--
Omassa W114 "langissa" on niin paljon saumoja, että piruko niistä selvän ottaa mitkä on tehtaalta mitkä ei! 
14 tuuman vanteet siellä nytkin on projektivanteina alla, mutta kesällä toivon mukaan 16-tuumaiset. Alkuperäisiä 15-tuumaisia teräslevypyöriä on 5 kpl ja niihin 4 kpl kapseleita.

14 tuuman vanteet siellä nytkin on projektivanteina alla, mutta kesällä toivon mukaan 16-tuumaiset. Alkuperäisiä 15-tuumaisia teräslevypyöriä on 5 kpl ja niihin 4 kpl kapseleita.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial