W211 E320CDI Viritys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

xr5t kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
arto79 kirjoitti:Elikäs auto on tällä hetkellä pajalla uudelleen ohjelmoitavana. Saas nähdä millai liikkuu, kun sen töiden jälkeen haen. :)

Tehotuloksia ei tuolta E-tronicsilta saa, joten käyn myöhemmin keväällä penkittämässä jossain muualla.

En kyllä penkittäis omaa autoa,aika raju homma kun 200 vauhdissa pukataan automaatti vapaalle.
Oulun ammattikorkeakoulun autotekniikanlaboratorio,ei kyllä suosittele kyseistä toimenpidettä,kyllä se pitäs perstuntuma riittää,niitä käyriähän löytyy netistä kyseiselle autolle jos on niiden perään!
siis kuka ja missä laittaa automaatin vapaalle ja miksi en ymmärrä syytä siihen




Näin kuulemma toimitaan, eikä ole mikään kevyt kokemus autolle se tehopenkissa käyttö,edelleenkin pitää muistaa että sanoin etten ainakaan minä veisi autoa siihen,jokainenhan saa tehdä omallaan mitä haluaa.
Jos joku haluaa niitä käyriä niin esim.Saksassa löytyy ihan tyyppihyväksyttyjä ohjelmia joihin voi ostaa lisäksi takuun,jos auto porsii,joka on hyvin epätodennäköistä,jos autoa käyttää ajamiseen eikä penkissä huudattamiseen,ohessa esim.


http://www.wetterauer.de/w_content/inde ... language=1
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No mitä sieltä muka hajoaa kun automaatin tökkä kovasta vauhdista vapaalle?
Jos se siitä hajoaa niin miksi siinä sitten on mahdollisuus siirtaa vaihde vauhdista vapaalle.
Pakille se ei mene mutta kyllä se vapaalle kestään laittaa. :lol:

Laatikon öljypumppun pyörii kuitenkin kokoajan joten ei se kuivana pääse pyörähtään.

Penkitys on tehokkaalle autolle kevyempi tapahtuma kuin se että sillä kiihdytellään/vedetään isoakovaa motarilla.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Mika.T kirjoitti:No mitä sieltä muka hajoaa kun automaatin tökkä kovasta vauhdista vapaalle?
Jos se siitä hajoaa niin miksi siinä sitten on mahdollisuus siirtaa vaihde vauhdista vapaalle.
Pakille se ei mene mutta kyllä se vapaalle kestään laittaa. :lol:

Laatikon öljypumppun pyörii kuitenkin kokoajan joten ei se kuivana pääse pyörähtään.

Penkitys on tehokkaalle autolle kevyempi tapahtuma kuin se että sillä kiihdytellään/vedetään isoakovaa motarilla.

Enhän minä ole sanonut että hajoaa,voihan se kestääkkin,sanoin etten vaan itse penkitä autoa,mitä niillä penkin antamilla käppyrillä on merkitystä,ja ainahan voi epäillä antaako penkki oikeita lukemia,siinähän sitä riittääkin tutkimista,ja kannattaa käydä useimmissa penkenkeissä,ja valita niistä mieleisin käppyrä.
Kyllä se on järkevämpää ajaa vaikka neljännesmaili,ja saada siitä virallinen aika,mahtaa jenkkimiehiä vaan vähän naurattaa se sun aika.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

jussilampi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:No mitä sieltä muka hajoaa kun automaatin tökkä kovasta vauhdista vapaalle?
Jos se siitä hajoaa niin miksi siinä sitten on mahdollisuus siirtaa vaihde vauhdista vapaalle.
Pakille se ei mene mutta kyllä se vapaalle kestään laittaa. :lol:

Laatikon öljypumppun pyörii kuitenkin kokoajan joten ei se kuivana pääse pyörähtään.

Penkitys on tehokkaalle autolle kevyempi tapahtuma kuin se että sillä kiihdytellään/vedetään isoakovaa motarilla.

Enhän minä ole sanonut että hajoaa,voihan se kestääkkin,sanoin etten vaan itse penkitä autoa,mitä niillä penkin antamilla käppyrillä on merkitystä,ja ainahan voi epäillä antaako penkki oikeita lukemia,siinähän sitä riittääkin tutkimista,ja kannattaa käydä useimmissa penkenkeissä,ja valita niistä mieleisin käppyrä.
Kyllä se on järkevämpää ajaa vaikka neljännesmaili,ja saada siitä virallinen aika,mahtaa jenkkimiehiä vaan vähän naurattaa se sun aika.
Niinsiis. Lukemilla ei ole merkitystä, käppyröillä on merkitystä.

Penkissä näkee paljon selkeämmin mahdolliset ongelmat auton kanssa, lisäksi kaikki "flat spotit" jne on paljon helpompi huomata penkissä, juurikin noiden käppyröiden muodosta. "persdyno" on todella huono väline näiden havaitsemiseen.

Ja lisäksi se auton säätö dynossa on kortille huomattavasti turvallisempaa :)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

dera kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:No mitä sieltä muka hajoaa kun automaatin tökkä kovasta vauhdista vapaalle?
Jos se siitä hajoaa niin miksi siinä sitten on mahdollisuus siirtaa vaihde vauhdista vapaalle.
Pakille se ei mene mutta kyllä se vapaalle kestään laittaa. :lol:

Laatikon öljypumppun pyörii kuitenkin kokoajan joten ei se kuivana pääse pyörähtään.

Penkitys on tehokkaalle autolle kevyempi tapahtuma kuin se että sillä kiihdytellään/vedetään isoakovaa motarilla.

Enhän minä ole sanonut että hajoaa,voihan se kestääkkin,sanoin etten vaan itse penkitä autoa,mitä niillä penkin antamilla käppyrillä on merkitystä,ja ainahan voi epäillä antaako penkki oikeita lukemia,siinähän sitä riittääkin tutkimista,ja kannattaa käydä useimmissa penkenkeissä,ja valita niistä mieleisin käppyrä.
Kyllä se on järkevämpää ajaa vaikka neljännesmaili,ja saada siitä virallinen aika,mahtaa jenkkimiehiä vaan vähän naurattaa se sun aika.
Niinsiis. Lukemilla ei ole merkitystä, käppyröillä on merkitystä.

Penkissä näkee paljon selkeämmin mahdolliset ongelmat auton kanssa, lisäksi kaikki "flat spotit" jne on paljon helpompi huomata penkissä, juurikin noiden käppyröiden muodosta. "persdyno" on todella huono väline näiden havaitsemiseen.

Ja lisäksi se auton säätö dynossa on kortille huomattavasti turvallisempaa :)


Tuosta linkistä,löytyy mersun teho ja vääntökäyrät ennen muutosta ja muutoksen jälkeen,esim 211 320CDI,jolle on haettu tyyppihyväksyntä,sitä on suomipojan aika hankala panna paremmaksi, mm.digitunig asentaa sitä suomessa.



http://www.wetterauer.de/w_content/inde ... language=1
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jussilampi kirjoitti:
dera kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:No mitä sieltä muka hajoaa kun automaatin tökkä kovasta vauhdista vapaalle?
Jos se siitä hajoaa niin miksi siinä sitten on mahdollisuus siirtaa vaihde vauhdista vapaalle.
Pakille se ei mene mutta kyllä se vapaalle kestään laittaa. :lol:

Laatikon öljypumppun pyörii kuitenkin kokoajan joten ei se kuivana pääse pyörähtään.

Penkitys on tehokkaalle autolle kevyempi tapahtuma kuin se että sillä kiihdytellään/vedetään isoakovaa motarilla.

Enhän minä ole sanonut että hajoaa,voihan se kestääkkin,sanoin etten vaan itse penkitä autoa,mitä niillä penkin antamilla käppyrillä on merkitystä,ja ainahan voi epäillä antaako penkki oikeita lukemia,siinähän sitä riittääkin tutkimista,ja kannattaa käydä useimmissa penkenkeissä,ja valita niistä mieleisin käppyrä.
Kyllä se on järkevämpää ajaa vaikka neljännesmaili,ja saada siitä virallinen aika,mahtaa jenkkimiehiä vaan vähän naurattaa se sun aika.
Niinsiis. Lukemilla ei ole merkitystä, käppyröillä on merkitystä.

Penkissä näkee paljon selkeämmin mahdolliset ongelmat auton kanssa, lisäksi kaikki "flat spotit" jne on paljon helpompi huomata penkissä, juurikin noiden käppyröiden muodosta. "persdyno" on todella huono väline näiden havaitsemiseen.

Ja lisäksi se auton säätö dynossa on kortille huomattavasti turvallisempaa :)


Tuosta linkistä,löytyy mersun teho ja vääntökäyrät ennen muutosta ja muutoksen jälkeen,esim 211 320CDI,jolle on haettu tyyppihyväksyntä,sitä on suomipojan aika hankala panna paremmaksi, mm.digitunig asentaa sitä suomessa.



http://www.wetterauer.de/w_content/inde ... language=1


asentaahan ne ja paska virtaa yhä edelleen imusarjaan :wink:
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

Kulutuksen pudotus

Viesti Kirjoittaja r3333 »

Onko tietoa elävästä elämästä, saako näillä ohjelmilla kulutusta pienemmäksi ja kuinka paljon putoaa tehot ?

E 320 CDI
RP
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xr5t kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
dera kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:...
...
Niinsiis...
Tuosta linkistä,löytyy mersun teho ja vääntökäyrät ennen muutosta ja muutoksen jälkeen,esim 211 320CDI,jolle on haettu tyyppihyväksyntä,sitä on suomipojan aika hankala panna paremmaksi, mm.digitunig asentaa sitä suomessa.
http://www.wetterauer.de/w_content/inde ... language=1
asentaahan ne ja paska virtaa yhä edelleen imusarjaan :wink:
Eipä ne tosiaan taida ihmistä kummallisempia olla siellä Saksanmaallakaan.
...Tiedän minäkin yhden ko. firman (Wetten..) lastun vanhempaan 270cdi,hin, joka mahtaa mm. em organisaation kautta + muut .commit, laitetun moneen moneen autoon.
Paaljon on siinä ladattu syöttöjä, sekä vääntökäyrään vääntöjä punnerrettu, mutta kun kaasupoljin on jäänyt muuttamatta...
No, se 80milliähän sieltä sitten tulee, millä sitä kaksatasen rajaa sitten hätyytellään ja väännötkin pikkuisen nousee, mutta ei siinä toteutuksessa mitään hurraamista ole.

Kyllä se on nyt vaan niin, ettei enää nykyään ulkomailta saa dieselien lastuun mitään sellaista, mitä ei täällä osattaisi (paremmin).
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tuikku kirjoitti:
xr5t kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
dera kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:...
...
Niinsiis...
Tuosta linkistä,löytyy mersun teho ja vääntökäyrät ennen muutosta ja muutoksen jälkeen,esim 211 320CDI,jolle on haettu tyyppihyväksyntä,sitä on suomipojan aika hankala panna paremmaksi, mm.digitunig asentaa sitä suomessa.
http://www.wetterauer.de/w_content/inde ... language=1
asentaahan ne ja paska virtaa yhä edelleen imusarjaan :wink:
Eipä ne tosiaan taida ihmistä kummallisempia olla siellä Saksanmaallakaan.
...Tiedän minäkin yhden ko. firman (Wetten..) lastun vanhempaan 270cdi,hin, joka mahtaa mm. em organisaation kautta + muut .commit, laitetun moneen moneen autoon.
Paaljon on siinä ladattu syöttöjä, sekä vääntökäyrään vääntöjä punnerrettu, mutta kun kaasupoljin on jäänyt muuttamatta...
No, se 80milliähän sieltä sitten tulee, millä sitä kaksatasen rajaa sitten hätyytellään ja väännötkin pikkuisen nousee, mutta ei siinä toteutuksessa mitään hurraamista ole.

Kyllä se on nyt vaan niin, ettei enää nykyään ulkomailta saa dieselien lastuun mitään sellaista, mitä ei täällä osattaisi (paremmin).


Sano yksi suomalainen joka on saanut esim.TUV hyväksynnän ohjelmalleen,kyllähän ne on kaikki asiantuntioiden tekemiä ohjelmia mitä suomi poika kopio,se on sama kun 211 320CDI on särkynut vaan Valeon syylärit, ei yhtään Bher syyläriä,no ei tietenkään kun kyseisessä autossa ei ikinä ole sitä ollutkaan,ja täällä vasta joku kusipää sanoi sellaisen asentaneensa,ja kun kysyin että mistä ostit niin sanoi että suomesta,ja kun halusin tarkennusta ei sitä ikään tullut,olen itse aika paljon tehnyt työtä em.asian kanssa ja siihen ei ole saatavana kuin Valeon ja Nissenssin valmistamaa syyläriä,ilman muutostöitä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

xr5t kirjoitti:8MK 376 718-011 Radiator, engine cooling
EAN-numero 4045621255084
http://www.behrhellaservice.com/Channels/Home/Home.jsp
http://www.behrhellaservice.com/toc/fi/ ... ramesetJsp

Ois mukava kun löytyis vielä myyjäkin ja hinta,Veholta ei saanut kuin valeo syylärin,ja muualta löytyi Valeo ja Nissens, Bher löytyy kyllä luettelosta, mutta mersu ei ilmeisesti ole sitä käyttänyt 211 E320CDI:ssä kun sitä ei ole myytävänä missään.Samallailla kuvassa näyttää vaihteiston öljynlauhdutin olevan syylärin vasemman muovipäädyn sisällä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Örum Oy Ab maahantuoja
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

jussilampi kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
xr5t kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
dera kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:...
...
Niinsiis...
Tuosta linkistä,löytyy mersun teho ja vääntökäyrät ennen muutosta ja muutoksen jälkeen,esim 211 320CDI,jolle on haettu tyyppihyväksyntä,sitä on suomipojan aika hankala panna paremmaksi, mm.digitunig asentaa sitä suomessa.
http://www.wetterauer.de/w_content/inde ... language=1
asentaahan ne ja paska virtaa yhä edelleen imusarjaan :wink:
Eipä ne tosiaan taida ihmistä kummallisempia olla siellä Saksanmaallakaan.
...Tiedän minäkin yhden ko. firman (Wetten..) lastun vanhempaan 270cdi,hin, joka mahtaa mm. em organisaation kautta + muut .commit, laitetun moneen moneen autoon.
Paaljon on siinä ladattu syöttöjä, sekä vääntökäyrään vääntöjä punnerrettu, mutta kun kaasupoljin on jäänyt muuttamatta...
No, se 80milliähän sieltä sitten tulee, millä sitä kaksatasen rajaa sitten hätyytellään ja väännötkin pikkuisen nousee, mutta ei siinä toteutuksessa mitään hurraamista ole.

Kyllä se on nyt vaan niin, ettei enää nykyään ulkomailta saa dieselien lastuun mitään sellaista, mitä ei täällä osattaisi (paremmin).


Sano yksi suomalainen joka on saanut esim.TUV hyväksynnän ohjelmalleen,kyllähän ne on kaikki asiantuntioiden tekemiä ohjelmia mitä suomi poika kopio,se on sama kun 211 320CDI on särkynut vaan Valeon syylärit, ei yhtään Bher syyläriä,no ei tietenkään kun kyseisessä autossa ei ikinä ole sitä ollutkaan,ja täällä vasta joku kusipää sanoi sellaisen asentaneensa,ja kun kysyin että mistä ostit niin sanoi että suomesta,ja kun halusin tarkennusta ei sitä ikään tullut,olen itse aika paljon tehnyt työtä em.asian kanssa ja siihen ei ole saatavana kuin Valeon ja Nissenssin valmistamaa syyläriä,ilman muutostöitä.
Mä melkein loukkaannun kommentista että täällä "kopioidaan asiantuntijoiden ohjelmia".
Tuikun kanssa ollaan varmaan tästä aika samaa mieltä, Suomessa keskimäärin ohjelmien taso on paljon korkeampi kuin vaikka Saksassa. Suomesta löytyy parempaa tietotaitoa kuin siltä Wetterauerin "softagurulta". Satun jonkun verran asiasta tietämään lähemmältikin...
Tiedätkö yhtään, miten tuo TÜV-todistus toimii? Sitä EI ole vaikea saada, sen saa kunhan lyö seteliä tiskiin. Se EI vaadi käytönaikaista päästömittausta. Sillä paperilla vaan ei suomessa ole mitään virkaa.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Joskus tuolla turbotecin sivuilla oli juttua lastutetusta autosta, joka oli läpäissyt VTT testin Suomessa.

edit:Löyty tuommoinen juttu tuolta volkkrarimiesten palstalta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94 ... ght=karala
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

xr5t kirjoitti:Örum Oy Ab maahantuoja
Tiedustelin sitä 211 E320CDI Bher syyläriä vielä Maahantuojalta Örum OY Ab:ltä,mielenkiintoista kun hintakin oli vaan 288,73+ALV,mutta kun selviteltiin asiaa sitä ei ole saatavana,muuta kuin varaosanumerona ja kuvina,eli sitä ei ole ilmeisesti koskaan valmistettu kun MB-on käyttänyt Valeota,Nissenssinä löytyy tilaamalla em.paikasta kohtuu hintaan 496,93+ALV.
Veholla 1170,josta tehdas maksoi muka puolet,eli ei käytännössä mitään!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kyllä nää kopiointi jutut nyt pikasen haisee siltä...
että joku koitaa estää tietoa leviämästä

a-että kyseesä on joku joka lähettä vanhan ohjelaman jonekin D/I
mistä tulee uusi,eikä itse asiassa tiedä oikeestaan yhtikäs mitään mitä sille on tehty kuhan vaihtelee softaa sisään ulos ja toteea jos joku sattu kysymään et älä kysy jos et kerran tiedä

b-muuten vaan ei tiedä asiasta mitään kunhan heittele

niin ja varaosa myyntiä tapahtuu paljon muualakin kuin vehossa ja suomessa
tavarat tulee silti koti ovelle
dera kirjoitti:Mä melkein loukkaannun kommentista että täällä "kopioidaan asiantuntijoiden ohjelmia".
Tuikun kanssa ollaan varmaan tästä aika samaa mieltä, Suomessa keskimäärin ohjelmien taso on paljon korkeampi kuin vaikka Saksassa. Suomesta löytyy parempaa tietotaitoa kuin siltä Wetterauerin "softagurulta". Satun jonkun verran asiasta tietämään lähemmältikin...
Tiedätkö yhtään, miten tuo TÜV-todistus toimii? Sitä EI ole vaikea saada, sen saa kunhan lyö seteliä tiskiin. Se EI vaadi käytönaikaista päästömittausta. Sillä paperilla vaan ei suomessa ole mitään virkaa.
Tosta ollan samaa mieltä jo oikeestaan tällä ja naapuri foorumilla
jaetun tiedon avulla voi naputella paremmat parametrit kuin esim
italiaanot myy netin kautta kaikenmailman takuila/hyväksynöillä
nimeliseen 300-500€ hintaan eikä ole huomioitu mahdolisia toiveita mitenkään esim paskan kierätykse tukimisesta

omia autoja koe kappaleina käyttänyt asiaa opetellessa kokeilemalla ja kokeilemalla TOSIAAN Aika loukaavaa herjaa toi kopionti Juttu
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

CDI203 kirjoitti: Tosta ollan samaa mieltä jo oikeestaan tällä ja naapuri foorumilla
jaetun tiedon avulla voi naputella paremmat parametrit kuin esim
italiaanot myy netin kautta kaikenmailman takuila/hyväksynöillä
nimeliseen 300-500€ hintaan eikä ole huomioitu mahdolisia toiveita mitenkään esim paskan kierätykse tukimisesta

omia autoja koe kappaleina käyttänyt asiaa opetellessa kokeilemalla ja kokeilemalla TOSIAAN Aika loukaavaa herjaa toi kopionti Juttu
Tjoo, tosin monesti se foorumeilla jaettu tietokin on ihan puuppaa. Jos haluaa oikeasti osata, vaihtoehtoja on muutama.
a) käyttää paljon rahaa ja ostaa sen tietotaidon (tämä on ihan mahdollista myös, kannattaa varata joitain tuhansia tarvittaviin dokumentteihin jne)
b) tuntee oikeita ihmisiä. Tämä on vaikein tapa, usein ammattilaiset ei amatööreille tietoa jaa, koska tiedonvaihto on tällöin aika yksipuolista ja hyödyttää vain toista. Foorumeilla vapaasti pyörivä tieto on onnettoman vähäistä, eikä sillä opi oikeasti juurikaan mitään hyödyllistä. Peruskarttojen löytäminen ei ole mikään "taito".
c) käyttää aivan hemmetisti aikaa, vaivaa ja hermoja ja opettelee ja testaa itse. Tällä tavoin oppii tosin vain ehkä yhden tai pari ECU tyyppiä, eikä niitäkään välttämättä oikein.
Repa320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 26.02.2009 20:53
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja Repa320 »

Laitatin omaani alkuviikosta teho-ohjelman ja voima lisääntyikin tuntuvasti. Mutta välillä kun lähtee reilummin, niin pukkaa mustaa reippaasti putkesta, onko normaalia???

Niin ja auto on W211 320CDI vm 2003.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Repa320 kirjoitti:Laitatin omaani alkuviikosta teho-ohjelman ja voima lisääntyikin tuntuvasti. Mutta välillä kun lähtee reilummin, niin pukkaa mustaa reippaasti putkesta, onko normaalia???

Niin ja auto on W211 320CDI vm 2003.
...Entäpä jos kysyisit ensin sieltä, missä ohjelmakin laitettiin ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ei vaikuta normaalilta, jos tekke aina samassa tilanteesa voi olla
että ohjelma vaatii rukausta,jos vaan välillä voi olla että joku esim läppien tai jonkun muun jutun toiminta
häiriö mikä vakiona ei ole tullut esiin korostuu lastun jälkeen
välillä käy niin että autossa jotain pientä häikkä mitä ei vielä vakiona huoma/aiheuta mitään häiriöitä,virtettäessä kaikki hyvät ja huonot jutut tulee esiin

Mutta niin kun tuikku kirjotti kannatta ensin kysyä sieltä missä ohjelmlaitettu
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Repa320 kirjoitti:Laitatin omaani alkuviikosta teho-ohjelman ja voima lisääntyikin tuntuvasti. Mutta välillä kun lähtee reilummin, niin pukkaa mustaa reippaasti putkesta, onko normaalia???

Niin ja auto on W211 320CDI vm 2003.
Minkä valmistajan ohjelma sulla siinä on?

Tohon omaani siis asennettiin Karalan softa (n.250/600) eikä kyllä pukkaa mustaa yhtään..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Repa320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 26.02.2009 20:53
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja Repa320 »

CDI203 kirjoitti:Ei vaikuta normaalilta, jos tekke aina samassa tilanteesa voi olla
että ohjelma vaatii rukausta,jos vaan välillä voi olla että joku esim läppien tai jonkun muun jutun toiminta
häiriö mikä vakiona ei ole tullut esiin korostuu lastun jälkeen
välillä käy niin että autossa jotain pientä häikkä mitä ei vielä vakiona huoma/aiheuta mitään häiriöitä,virtettäessä kaikki hyvät ja huonot jutut tulee esiin

Mutta niin kun tuikku kirjotti kannatta ensin kysyä sieltä missä ohjelmlaitettu
Se on tehnyt sen vain pari kertaa kun pieniltä kierroksilta olen lyönyt läsän pohjaan. Nyt ajoin 150km lenkin eikä tullut savupilveä kertaakaan vaikka useasti testailin. Voisko se olla siitä pakokaasujen takaisin kierrätys venttiilistä johtuva vika. Ohjelman asentajaa en saa kiinni ennen ensi viikkoa (on lomalla). Ohjelman tekijä ei jäänyt mieleen, omasta otettiin kopio joka lähetettiin Saksaan, jossa se viipyi pari tuntia muokattavana. Arvot pitäisi olla 238ps / 580nm. Vakiona kokeilin kiihtyvyysmitarilla 0-100km/h tankki täynnä kahden hengen lastilla 8,1s ja yhden henkilön lastilla 7,9s. Ei ole vielä pariin viikkoon mahdollista mitata samalla mittarilla miten vaikutti. n. sekuntti pitäis ilmeisesti lähteä pois vakion ajoista??
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

Kulutus ?

Viesti Kirjoittaja r3333 »

Zaari kirjoitti:Ai ai ku alkaa tehdä mieli 8)
Mites laatikko tuntuu oppivan?
Kertoilepa meille muillekin, kuinka kulutus muuttui ?
Nyt on kohta myös kesäkelit tulossa, niin saa myös vertailupohjaa.
RP
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

Mul karalan ohjelmoinnin (255hv/590nm) jälkeen kulutus tippunu jonninverran mulla tosin w210 320CDI

Maantieajossa kulutus on alle 5litraa sataselle. Keskinopeus oli reissulla 95km/h. Ohittelin kyl autojakin ettei ollu vaan hiljakseen ajoa.
Pois tulomatkalla oli 4.5litraa sataselle, eli ei iso kone kuluta paljoa:)
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Moi,
onko noi ilmoittamasi kulutuslukemat ajotietokoneen antamia lukemia vai ihan oikeasti tankkauksen yhteydessä laskettuja? Ajotietokone on vakionakin hieman optimistinen (0,5 - 1,0 litraa) mutta tuntuisi, että virisoftan jälkeen heittää vielä enemmän.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

W211:ssä ainakin ajotietokoneen lukema on todellista hieman pienempi. Mulla tippu ton karalan softan (238/580, josta kuitenkin mitattu vastaavasta autosta 255/610) ehkä muutaman desin..

Kulutus nyt noin 6.0l/100km, kun ajan 60km, josta 85% matka-ajoa ajotietokoneen mukaan 235:lla nastarenkailla.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

pforsell kirjoitti:Moi,
onko noi ilmoittamasi kulutuslukemat ajotietokoneen antamia lukemia vai ihan oikeasti tankkauksen yhteydessä laskettuja? Ajotietokone on vakionakin hieman optimistinen (0,5 - 1,0 litraa) mutta tuntuisi, että virisoftan jälkeen heittää vielä enemmän.
On ihan tankkauksen yhteydessä laskettu. Ajotietokone näytti 4.8litran lukemaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

masaz kirjoitti:Mul karalan ohjelmoinnin (255hv/590nm) jälkeen kulutus tippunu jonninverran mulla tosin w210 320CDI

Maantieajossa kulutus on alle 5litraa sataselle. Keskinopeus oli reissulla 95km/h. Ohittelin kyl autojakin ettei ollu vaan hiljakseen ajoa.
Pois tulomatkalla oli 4.5litraa sataselle, eli ei iso kone kuluta paljoa:)


Aika mielenkiintoista,kun tehoa ja vääntöä nostetaan n.25% ja ajellaan talvirenkailla 95km/keskinopeudella 4,5litran kulutuksella, ja pitää kuitenkin muistaa että ne tehot ja vääntö tulee kuitenkin aina polttoaineesta.Todellisuudessa varmaan tälvikelillä ja talvirenkailla, hyvin vaikea päästä nuilla nopeuksilla alle 6 litran keskikulutukseen.

Mulla näyttää 12000km keskikulutusta 8,0l/100km talvikulutukseksi,joskin normaalia tyhjäkäyntiä kyllä mukana,kesällä huippuolosuhteissa päässyt 4,9+0,5 eli 5,4 litran kulutukseen,Ensio Itkosen ajotyylillä,ja saa olla kyllä tarkkana kuin peräruiskeen antaja.

16.08.2008 ajettiin Oulun taloudellisuusajokilpailussa,normaali liikenteen seassa 260,6km 5,644 todellisella mitatulla keskikulutuksella,mutta ajettiin yhen AT ohi huomaamatta sitä, niin tuli 17% virhepisteitä ja meni kisa sen takia pieleen,muuten ois ollu ihan hyvä sijoitus.
Kannattaa ajella nuissa Autoliiton kisoissa niin saa tietoon todellisen kulutuksen,siinä lirruutetaan löpöa tankkiin takarengas ylös nostettuna varttitunti,ajetaan 10kilsan lenkki ja liruutetaan uudestaan täyteen takarengas ylhäällä ja sitten kisaan ja lopussa sama homma,mielenkiintoinen kisa,pitää tulla aina annettuun aikaan aikatarkastuspisteisiin,minuutin sisällä.Ei siellä kyllä muita 3,2litran koneella näkyny,yksi Diessel minin kuski sano että hällä meni puolta vähemmällä,niin sanoin että sullahan on puolta pienempi kone,ja puolta kevyempi auto,ettei se mesen moottorikaan ihan kuiviltaan pyöri!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ei oo välttämättä mahottomuus kyllä toi 4,9 litraa / 100 km todellista kulutusta. Ite ajoin perjantaina (lämpöä +4) Espoosta Tampereelle ihan normia motariajoa noin 100 km/h vauhtia, niin tietsikka näytti 5 litraa ja se on puoli litraa positiivinen aina, mitä oon tankista seurannu. Eli jos ajais 80 km/h ja ois myötätuuli ja oikein pitkä matka, niin 4,9 todellinen kulutus tankista mitattuna on ihan realistinen.

16" renkailla meniskin vielä vähemmällä, muttaku on 17" talvirenkaatkin. Kesärenkaat sitte 18" ja kulutus nousee heti reilu puoli litraa / 100 km ku ne laittaa alle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Muutuko myös renkaan kokonais halkasia vai ainoastaan vierintä vastus :?:
sehän meinaan vaikutta nopeus,matka,kulutus mittari virheesen

vähälähän nää joka tapuksessa mennee nätissä matka ajossa :)
Vastaa Viestiin