200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Joo, ihan hyvin voit olla oikeassakin.
Tuo kapea osa pultista vaan ei ollut eikä ole siitä kiertokangen ala- ja yläpään saumasta, vaan siitä osasta, joka menee sen yläpään sisään kokonaan.
Ja pultti oli kyllä ihan kiinni, mutta ei niin tiukka aukaista, kun toiset.
No
Jos jotain kiinnostaa, niin vähän tietoa jousista.
Imuventtiileille tuli tommoiset.
Ja pakopuolelle tuollaiset.
tuossa on vielä jotain aivan muuta.
Paljon kiitoksia Markolle, melkeinpä tuo tuli talkoilla tehtyä.
Jospa tuo kansi nyt jonkun aikaa saisi tuon lokin päällä asustella.
Joo, ihan hyvin voit olla oikeassakin.
Tuo kapea osa pultista vaan ei ollut eikä ole siitä kiertokangen ala- ja yläpään saumasta, vaan siitä osasta, joka menee sen yläpään sisään kokonaan.
Ja pultti oli kyllä ihan kiinni, mutta ei niin tiukka aukaista, kun toiset.
No
Jos jotain kiinnostaa, niin vähän tietoa jousista.
Imuventtiileille tuli tommoiset.
Ja pakopuolelle tuollaiset.
tuossa on vielä jotain aivan muuta.
Paljon kiitoksia Markolle, melkeinpä tuo tuli talkoilla tehtyä.
Jospa tuo kansi nyt jonkun aikaa saisi tuon lokin päällä asustella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Alavesiletkun harjakaiset
Hengessä ollaan mukana ja heti painutaan jääkaapille
Yhtäkkiä näyttää että tuola konehuoneessa on tilaa työskennellä ?
Mutta taitaapi sitä ahasta tulla lopuillaan ?
-M-

Yhtäkkiä näyttää että tuola konehuoneessa on tilaa työskennellä ?
Mutta taitaapi sitä ahasta tulla lopuillaan ?
-M-
.
Joo, tilaa on vielä.
Kansi ja muut laitteet siinä ympärillä vaativatkin sitten suuremman tilan, kuin itse moottori.
Kyllä se lopussa tulee liiankin ahtaaksi, ihan senttipeliksi menee.
Jonkinlainen homma on myös jokaiselle liittimelle löytää johdonpäätä.
Kannen laitto viikolla viivästyy.
Paketit näyttää niin hitaasti kulkeutuvan tänne kehitysalueelle.
Enkä entistä kantta nyt enää laita, kun kerran portattu on jo matkaan lähtenyt.
Täytyy käydä vähän töissä välillä.
....Ihan varulta vaan olen vääntöä nyt rassannut vieläkin vähemmäksi ohjelmasta.
Jospa sen max tehon kierrosluvun saisi reilusti yli neljän tonnin.
Joo, tilaa on vielä.
Kansi ja muut laitteet siinä ympärillä vaativatkin sitten suuremman tilan, kuin itse moottori.
Kyllä se lopussa tulee liiankin ahtaaksi, ihan senttipeliksi menee.
Jonkinlainen homma on myös jokaiselle liittimelle löytää johdonpäätä.
Kannen laitto viikolla viivästyy.
Paketit näyttää niin hitaasti kulkeutuvan tänne kehitysalueelle.
Enkä entistä kantta nyt enää laita, kun kerran portattu on jo matkaan lähtenyt.
Täytyy käydä vähän töissä välillä.
....Ihan varulta vaan olen vääntöä nyt rassannut vieläkin vähemmäksi ohjelmasta.
Jospa sen max tehon kierrosluvun saisi reilusti yli neljän tonnin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kyllähän tuo jo nyt on enempi raketti kun Pösö
Huomenna sitten sisäänajo. Eli mineraalit sisään. Vaihtelevaa kuormittamista parisataa kilometriä. Kunnon öljyt sisään ja lämä tiskiin. Ajat suoraan tänne Jyväskylään maanantaina niin viedään se penkkiin. Tai taitaapi se olla jo Kuopion penkkikin käytössä.

Huomenna sitten sisäänajo. Eli mineraalit sisään. Vaihtelevaa kuormittamista parisataa kilometriä. Kunnon öljyt sisään ja lämä tiskiin. Ajat suoraan tänne Jyväskylään maanantaina niin viedään se penkkiin. Tai taitaapi se olla jo Kuopion penkkikin käytössä.
diipa daapa...
Kuopioon on penkkiä rakenneltu ja se valmistuu sopivasti samoihin aikoihin kun ensimmäiset hurjat alkaa kesärenkaita vaihtelemaan. Malttia vielä.
Tuikun luona kun kävin ja vanhaa kantta katseltiin niin tuli mieleen että taitaisi tarvita girdleä kanteen
. Oli vähän puhaltanut...
Ahtopainetta ainakin laskisin alle kahteen kiloon
.
Tuikun luona kun kävin ja vanhaa kantta katseltiin niin tuli mieleen että taitaisi tarvita girdleä kanteen

Ahtopainetta ainakin laskisin alle kahteen kiloon

Kai teille tulee jarrullinen?TDIfreak kirjoitti:Kuopioon on penkkiä rakenneltu ja se valmistuu sopivasti samoihin aikoihin kun ensimmäiset hurjat alkaa kesärenkaita vaihtelemaan. Malttia vielä.
Tuikun luona kun kävin ja vanhaa kantta katseltiin niin tuli mieleen että taitaisi tarvita girdleä kanteen. Oli vähän puhaltanut...
Ahtopainetta ainakin laskisin alle kahteen kiloon.
.
Joo, jarrullinen se on.
Auto on nyt kasassa ja savut otettu.
Toimii.
Kansikin toimii ihan kivasti, ilmaa tulee niin kivasti, että ahtoja voi vähentää.
Muutama hermoja raastava hetkikin tuli vietettyä, kun muutin ohjelmasta ahtoja, sekä vääntökäyrää, niin kirjoittaminen ei enää onnistunutkaan.
Vaan kaatui aina kesken kaiken.
Ja auto tieten ei enää käynnisty.
Vähän jo hihna luisti ja tuli kirjoitettua joku huonosti valittu ajatus kaapelin valmistajalle.
Mutta ei vika ollutkaan kaapelissa, vaan Olssissa.
Tämä oli toinen kerta, edellinen oli vielä kurjempi, kun ei ollut oma autokaan.
No, molemmilla kerroilla vanhempi versio pelasti.
Ei kannata tuhota vanhoja, toimivia ohjelmiaan, ne voikin nousta arvoon arvaamattomaan joskus...
Kirjoittaminen on aina riskialtista, sen vaan tahtoo unohtaa, kun kymmeniä kertoja onnistuu...
Hyvä kaapeli on tosiaan hintansa arvoinen näissä tilanteissa.
Joo, jarrullinen se on.
Auto on nyt kasassa ja savut otettu.
Toimii.
Kansikin toimii ihan kivasti, ilmaa tulee niin kivasti, että ahtoja voi vähentää.
Muutama hermoja raastava hetkikin tuli vietettyä, kun muutin ohjelmasta ahtoja, sekä vääntökäyrää, niin kirjoittaminen ei enää onnistunutkaan.
Vaan kaatui aina kesken kaiken.
Ja auto tieten ei enää käynnisty.

Vähän jo hihna luisti ja tuli kirjoitettua joku huonosti valittu ajatus kaapelin valmistajalle.
Mutta ei vika ollutkaan kaapelissa, vaan Olssissa.
Tämä oli toinen kerta, edellinen oli vielä kurjempi, kun ei ollut oma autokaan.
No, molemmilla kerroilla vanhempi versio pelasti.
Ei kannata tuhota vanhoja, toimivia ohjelmiaan, ne voikin nousta arvoon arvaamattomaan joskus...

Kirjoittaminen on aina riskialtista, sen vaan tahtoo unohtaa, kun kymmeniä kertoja onnistuu...
Hyvä kaapeli on tosiaan hintansa arvoinen näissä tilanteissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Juu, kunhan nämä ohjelmaongelmat nyt johonkin selviää.norsu kirjoitti:Hienoa!
Vetäviä kierroksia lisää ja sitten penkkiin.
Ja on tässä vielä muutenkin pientä arkuutta olemassa.

Näkyyhän tuo ohjelmointi tosiaankin toimivan, kun estää checksumman laskun...
Se on vaan 900€ moduuli.... muun lisäksi.
Ohjelmaversio on varmaan uusin, muutamaa tuntia aikaisemmin ladattu.
Kannessa ei tosiaankaan mene raha hukkaan.
Ahtoja saa kyllä reilusti nyt tiputtaa, nuo pelkät virtausmittaukset ei ollenkaan kerro koko totuutta.
Nyt jos haluaa edes vähänkään nähdä peilissä savua, niin alle 1500rpm,n täytyy temppuilla, muuten ei tule.
....Niin ja aiemmin ollut "suuttimen naputus" on hävinnyt jonnekkin...
Vaan eipä tuota ole ikäväkään.
Gastrollin 10W-60llä nyt mennään, aika jankkia oli moottoriin lirutellessa.
Pakkasilla ei ilman lämmitystä kyllä uskalla käynnistää.
Hintakin oli vielä kohtuullinen, viiskymppiä kannu.
Tosin saatan vielä kyllä siirtyä saman firman vastaavaan "kilpaöljyyn - tsw", kun ei sekään ollut kun seitsämän kymppiä kannu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Muistelen ihmetelleeni sulta jo aikoja sitten, että miksi ihmeessä ostit EDC16 checksum moduulin jos et käytä evc bdmää?tuikku kirjoitti:Juu, kunhan nämä ohjelmaongelmat nyt johonkin selviää.norsu kirjoitti:Hienoa!
Vetäviä kierroksia lisää ja sitten penkkiin.
Ja on tässä vielä muutenkin pientä arkuutta olemassa.![]()
Näkyyhän tuo ohjelmointi tosiaankin toimivan, kun estää checksumman laskun...
Se on vaan 900€ moduuli.... muun lisäksi.
Ohjelmaversio on varmaan uusin, muutamaa tuntia aikaisemmin ladattu.

.
Kyllä minä nyt ihmettelen sitä itsekkin, varmaan pöljä pää...
Säädöt on nyt vähän hakusessa, sen verran on systeemit kuitenkin muuttuneet.
2500-4500 välin vetää ihan ok.
1500-2500 välille pitää saada kaasupolkimeen vastetta lisää.
Ahtoja on vähennetty, myös savukartasta, 0,2bar , max 2,2->2.0, joka on paljon näin mappiohjatussa ja ollaan suunnilleen entisellä savutustasolla, eli erittäin vähän.
Jotain on tapahtunut.
Nyt täytyy sitten hakea uudelleen se oikea syötön taso heräämiskohtaan.
Suuremmalla ahtimella vähän suurempi hommakin.
Jospa se siitä.
Saattaa kyllä olla, että ahtimen tankokin oli vääntynyt kuljetuksen aikana, Seppo kun järjesteli siihen oikein vauhtia ja vaaraallisia tilanteitakin.
Kyllä minä nyt ihmettelen sitä itsekkin, varmaan pöljä pää...
Säädöt on nyt vähän hakusessa, sen verran on systeemit kuitenkin muuttuneet.
2500-4500 välin vetää ihan ok.
1500-2500 välille pitää saada kaasupolkimeen vastetta lisää.
Ahtoja on vähennetty, myös savukartasta, 0,2bar , max 2,2->2.0, joka on paljon näin mappiohjatussa ja ollaan suunnilleen entisellä savutustasolla, eli erittäin vähän.
Jotain on tapahtunut.
Nyt täytyy sitten hakea uudelleen se oikea syötön taso heräämiskohtaan.
Suuremmalla ahtimella vähän suurempi hommakin.
Jospa se siitä.
Saattaa kyllä olla, että ahtimen tankokin oli vääntynyt kuljetuksen aikana, Seppo kun järjesteli siihen oikein vauhtia ja vaaraallisia tilanteitakin.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hehpanorama kirjoitti:Onnex olkoon!
Onko se oikeasti noin hyvä (pitääkö mullekin laittaa)?
Ei oikein enää pysty sulle vetoja lisäämään, pitäis olla suurempi ahdinkin.
Ja toisaalta, olis ihan mukava, että kuitenkin jollain pysyis ihan nipussakin nämä vekottimet...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Säädöt alkaa olla pikkuista vaille mieluiset.
Alle kahden tonninkin on nyt saatu kuitenkin aika viiveetön ja topakka vaste kaasupolkimeen.
Ei mopolla kuitenkaan mahdottomia saa.
Eiköhän säätämistä nyt seuraavaksi jatketa sitten penkissä, niin saisi lopultakin jotain paperillekkin, olipa sitten millainen tulos tahansa.
Summa summarum...
Lopussa ollaankin juuri aivan siinä samassa tilanteessa, kun ennen remppaakin.
Jos haluaa viiveettömän voimantunteen kaasupolkimeen, niin täytyy kikkailla aivan síinä savurajalla.
Siinä käytännössä käy silloin niin, että joissain tilanteissa kyllä jonkin verran pöllähtääkin, vaikka yleensä mitään ei näkyisikkään.
Varmaan olisi suuri apu, jos ohjelmalle sasi kerrottua oikean ruiskutusmäärän, niin kaikki korjauksetkin, mitä ohjelmassa on runsaasti, toimisivat myös oikein, nyt ei niin taidaa olla.
Kun alkutilanne on pikkuisenkaan nyt pielessä, niin huijauksen jälkeen korjauskertoimet eivät passaa ollenkaan.
Työmäärä on vaan niin suuri siinä, etten taida ruveta.
Kansi antaa kyllä ilmaa lisää, mutta apu ei ollutkaan niin suuri heräämiseen, kun kuvittelin.
Jos pelaa niin suurella ilman määrällä, ettei milloinkaan pöllähdä, niin myös pakokaasut varmaankin viilenee niin paljon ettei pikkuisen suurentunut ilmamäärä korvaa sitä ahtimen herättäjänä.
Kierroksilla pelaa sitten ihan kivasti.
Ahtoja on vähemmän ja savuttelut ei ole lisääntyneet.
Jospa paikat kestäisi nyt paremmin.
Moottorin ääni muistuttaa enemmän ja enemmän pensselin pesu aineella toimivaa, dieselin raksutusta ei ole ollenkaan kolmen tonnin jälkeen.
Säädöt alkaa olla pikkuista vaille mieluiset.
Alle kahden tonninkin on nyt saatu kuitenkin aika viiveetön ja topakka vaste kaasupolkimeen.
Ei mopolla kuitenkaan mahdottomia saa.
Eiköhän säätämistä nyt seuraavaksi jatketa sitten penkissä, niin saisi lopultakin jotain paperillekkin, olipa sitten millainen tulos tahansa.
Summa summarum...
Lopussa ollaankin juuri aivan siinä samassa tilanteessa, kun ennen remppaakin.
Jos haluaa viiveettömän voimantunteen kaasupolkimeen, niin täytyy kikkailla aivan síinä savurajalla.
Siinä käytännössä käy silloin niin, että joissain tilanteissa kyllä jonkin verran pöllähtääkin, vaikka yleensä mitään ei näkyisikkään.
Varmaan olisi suuri apu, jos ohjelmalle sasi kerrottua oikean ruiskutusmäärän, niin kaikki korjauksetkin, mitä ohjelmassa on runsaasti, toimisivat myös oikein, nyt ei niin taidaa olla.
Kun alkutilanne on pikkuisenkaan nyt pielessä, niin huijauksen jälkeen korjauskertoimet eivät passaa ollenkaan.
Työmäärä on vaan niin suuri siinä, etten taida ruveta.
Kansi antaa kyllä ilmaa lisää, mutta apu ei ollutkaan niin suuri heräämiseen, kun kuvittelin.
Jos pelaa niin suurella ilman määrällä, ettei milloinkaan pöllähdä, niin myös pakokaasut varmaankin viilenee niin paljon ettei pikkuisen suurentunut ilmamäärä korvaa sitä ahtimen herättäjänä.
Kierroksilla pelaa sitten ihan kivasti.
Ahtoja on vähemmän ja savuttelut ei ole lisääntyneet.
Jospa paikat kestäisi nyt paremmin.
Moottorin ääni muistuttaa enemmän ja enemmän pensselin pesu aineella toimivaa, dieselin raksutusta ei ole ollenkaan kolmen tonnin jälkeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Joo, säätämistä on ollut edelleenkin.
Pienet asiat näyttää nyt kääntyvän minun edukseni.
Ahtimen ja siten koko moottorin herääminen on nyt sellainen, kun ilkiän savuttaa, paremmaksikin saa mutta savu lisääntyy samassa suhteessa.
Tällainen on väli 1000-200rpm.
Pintakaasussa on ihan kiva, täysin savuton vaste, mutta syvempään painaminen oikeastaan lisää vaan savua ja vaan vähän tehoa.
Kahden tonnin jälkeen vetää oikeastaan aika raivokkaasti.
Ja veto ei mitenkään ala hiipumaan neljän tonnin jälkeenkään.
Melkein päinvastoin.
Vääntöjä on syöty melkein joka päivityksessä poikkeen, väännönrajoitin onkin tätä nykyä käytännössä kuin kolmion sivu, jonka kärki on 4400rpm,ssä.
Vetäviä kierroksia on myös koko ajan lisätty, mutta sen passaan lopulliseen tällinkiin penkissä kokeilemalla.
Nyt syöttöjä on ihan reilusti 4800rpm asti, mutta jos siltä näyttää, niin valmiuksia on kyllä niitä lisätäkkin.
Kaiken kaikkiaan nyt tuntuu, että moottori alkaa olla valmis.
Tuntemukset on melkolailla samat, kuin pari kuukautta sitten, kun edellisen kerran oli tarkoitus penkissä käyttää...
Uutta penkitystäkin kokeillaan tässä ihan lähiaikoina.
Joo, säätämistä on ollut edelleenkin.
Pienet asiat näyttää nyt kääntyvän minun edukseni.
Ahtimen ja siten koko moottorin herääminen on nyt sellainen, kun ilkiän savuttaa, paremmaksikin saa mutta savu lisääntyy samassa suhteessa.
Tällainen on väli 1000-200rpm.
Pintakaasussa on ihan kiva, täysin savuton vaste, mutta syvempään painaminen oikeastaan lisää vaan savua ja vaan vähän tehoa.
Kahden tonnin jälkeen vetää oikeastaan aika raivokkaasti.
Ja veto ei mitenkään ala hiipumaan neljän tonnin jälkeenkään.
Melkein päinvastoin.
Vääntöjä on syöty melkein joka päivityksessä poikkeen, väännönrajoitin onkin tätä nykyä käytännössä kuin kolmion sivu, jonka kärki on 4400rpm,ssä.
Vetäviä kierroksia on myös koko ajan lisätty, mutta sen passaan lopulliseen tällinkiin penkissä kokeilemalla.
Nyt syöttöjä on ihan reilusti 4800rpm asti, mutta jos siltä näyttää, niin valmiuksia on kyllä niitä lisätäkkin.
Kaiken kaikkiaan nyt tuntuu, että moottori alkaa olla valmis.
Tuntemukset on melkolailla samat, kuin pari kuukautta sitten, kun edellisen kerran oli tarkoitus penkissä käyttää...
Uutta penkitystäkin kokeillaan tässä ihan lähiaikoina.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Minullekkin tuli tänään soitto koneistamolta että voin hakea lohkon pois. Laakerilinja oikaistu ja kansitaso kanssa. Samassa rytäkässä sieltä tulee vielä vuosi sitten sinne muutettavaksi jätetty bensan nokka jota ajattelin jossain välissä kokeilla
Kansikin alkaa olemaan viimeisiä viilauksia vaille valmis eli kohtapuoleen alkaa armoton kokoamis rulianssi. Talli on niin täynnä kaikkea autosta purettua ja varamoottorien osia ettei siellä mahdu oikein edes tekemään mitään 


diipa daapa...
No niin, jokos alkaa tuntumaan siltä, että itsetuhovietti alkaa oikein jylläämään.hatemi kirjoitti:Minullekkin tuli tänään soitto koneistamolta että voin hakea lohkon pois. Laakerilinja oikaistu ja kansitaso kanssa. Samassa rytäkässä sieltä tulee vielä vuosi sitten sinne muutettavaksi jätetty bensan nokka jota ajattelin jossain välissä kokeillaKansikin alkaa olemaan viimeisiä viilauksia vaille valmis eli kohtapuoleen alkaa armoton kokoamis rulianssi. Talli on niin täynnä kaikkea autosta purettua ja varamoottorien osia ettei siellä mahdu oikein edes tekemään mitään

Eilinen päivä penkissä jynssättiin.
Eipä tullut vielä järjellisiä lukemia ulos, vielä on opettelua kaikin puolin luvassa asian suhteen.
Mutta kyllä se siitä vielä iloksi kääntyy, muuten alkaakin puitteet olla friikillä jo mukavalla mallilla, ihan loppupinnistystä vaille valmista.
Sen verran kuiteskin selvisi, että kansi virtaa nyt erinomaisen hyvin kierroksilla.
Pari kertaa savuimurin putki irtosi pakoputkesta, jolloin savun puutteen huomasi käytännössäkin, sitä vaan ei yksinkertaisesti tule.
Ahtimen herättelypöllähdys on, mutta muuta sitten ei.
Helppo on nyt verrata vuodentakaiseen tilanteeseen Mikan luona, jolloin oli jo tämä sama ahdin kiinni ja painetta 2,5bar.
Max syöttö takitilleen samalla tasolla ja savua kun renkaanpolttopaikalla, tai venäläisessä metsäpalossa.
Nyt siis max ahdot 2bar.
Kyllä se vain on niin, että virtauspenkki kertoo jotain, mutta käytännön vertailu totuuden.
Ero entiseen on ällistyttävän suuri.
Vetoalue näyttää myös kasvaneen yläpäästä.
Täytyy nyt ruveta tässä perumaan entisiä puheita...
Kyllä nimittäin nyt näyttää siltä, että max tehon kierrosluvun nostaminen lähelle 5000rpm, tai ainakin reilusti yli 4500rpm,n pitäisi helpostikkin onnistua.
Vääntökäyrän muoto oli myös juuri sellainen, kun halusin.
Penkin näyttämä max teho, 220hp saavutettiin 4400rpm kohdalla, joka onkin juuri se kohta, missä max syöttökin tavoitetaan.
Sen lisäki syötön vähennykset 4600rpm ja 4800rpm kohdalla näkyivät juuri samalla tavoin, kun ne on ohjelmassakin toteutettu.
Hyvältä siis näyttää kierrosten noston kannalta.
Syöttömäärät toteutuu ohjelman pyytämällä tavalla vielä kovillakin kierroksilla, niitä täytyy vaan nyt jatkaa ylemmäs ja testata uudelleen.
Penkin näyttämä max vääntö, 360nm oli 3700 kohdalla.
Vääntökäyrä oli käytännössä aivan tasapäinen välillä 3000-4000rpm.
Näin olin sen ajatellutkin.
Eiköhän nuo oikeat tasotkin tässä löydy ihan paperiltakin joku päivä, ovatpa sitten mitä tahansa.
Moottori alkaa nyt olla kuitenkin niin toiminnaltaa, kun suorituskyvyltään sillä tasolla, että se kyllä jo miellyttää kovin.
Ei oikeastaan ole merkitystä sillä, että onko lapulla vähän enemmän vai vähemmän.
Toimivuus on nyt kuitenkin sillä tasolla, että kehtaa sanoa sen olevan itse säädetty.
Vetoja on, alkaisi se mopo-Anttila sen amg,sä kanssa vaan hiissaamaan niitä luitaan tänne päin...

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kyllä mersu kiljaisi aika iloisesti ja takapäätä piti vetää liinalla tiukempaan että pitoa alkoi löytyä. Harmi vaan että oikea testimoodi löytyi vasta illemmalla, eikä oikeita lukemia saatu vielä.
Testaillaan volkkareita tässä viikolla niin alkaa varmistua että penkki ja penkin käyttäjä
toimii oikein . Sitten otetaan mersu uudelleen käsittelyyn.
Testaillaan volkkareita tässä viikolla niin alkaa varmistua että penkki ja penkin käyttäjä

- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Kuulostaa siltä että mies kaivaa verta nenästääntuikku kirjoitti:Vetoja on, alkaisi se mopo-Anttila sen amg,sä kanssa vaan hiissaamaan niitä luitaan tänne päin...

Kunhan teillä siellä kehitysalueella on kesäkelit niin tulen vastaamaan haasteeseen, varmaan tuossa pääsiäisen nurkilla. Häviäjä saa sitten selitellä ja tarjota kahvit.

S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
.
Tuleekohan nyt loppu tälle tarinalle...toivottavasti ei sentään.
Eilen piinapenkkipäivillä istuissani vallan kerettiläisiä asioita virtasi pääkoppaan.
Kun vajaassa tunnissa päivitän yhden superin ohjelman, sekä hieron vakiosta kakskakskymppisestä ~parisataa heppaa, niin kuitenkin oman auton ohjelmaa pitää hieroa kuukausitolkulla, eikä tunnu valmista tulevan... eikä liion sellaista päivää, ettei jotain tartteisi askarrella.
Onkohan tässä nyt vikaa minun päässäni, autossani, vai ohjelmassa...
Voimakkaasti tuntuu nyt siltä, että on aika vaihtaa turboa ja suuttimia....
Itseasiassa "volkkarin" 2260,nen tarttuikin helmoihin.
Ja "tavan" AMG,hän multa pitäisikin hyllystä löytyä....jostain kasan alta.
Tuleekohan nyt loppu tälle tarinalle...toivottavasti ei sentään.
Eilen piinapenkkipäivillä istuissani vallan kerettiläisiä asioita virtasi pääkoppaan.
Kun vajaassa tunnissa päivitän yhden superin ohjelman, sekä hieron vakiosta kakskakskymppisestä ~parisataa heppaa, niin kuitenkin oman auton ohjelmaa pitää hieroa kuukausitolkulla, eikä tunnu valmista tulevan... eikä liion sellaista päivää, ettei jotain tartteisi askarrella.
Onkohan tässä nyt vikaa minun päässäni, autossani, vai ohjelmassa...
Voimakkaasti tuntuu nyt siltä, että on aika vaihtaa turboa ja suuttimia....
Itseasiassa "volkkarin" 2260,nen tarttuikin helmoihin.
Ja "tavan" AMG,hän multa pitäisikin hyllystä löytyä....jostain kasan alta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hola K!
Pari viikoa jos flunssan jälkeen on jossain kaukana lämpöisessä paikassa ja pääsee nettiin, niin mitä sitä taas kehitellään?
Joo, muistan että sanoit että poikkees poikeen, mutta mitä? Tähän vois vielä huonolla espajan taidolla lisätä jotain mukavaa, mutta sanotaan se sitten Finlandiassa vaikka gsm:n kautta. Nimim. ¨mulle kans¨.
Pari viikoa jos flunssan jälkeen on jossain kaukana lämpöisessä paikassa ja pääsee nettiin, niin mitä sitä taas kehitellään?
Joo, muistan että sanoit että poikkees poikeen, mutta mitä? Tähän vois vielä huonolla espajan taidolla lisätä jotain mukavaa, mutta sanotaan se sitten Finlandiassa vaikka gsm:n kautta. Nimim. ¨mulle kans¨.
.
Joo, käväse, laitetaan päivityspaketti autoon.
AMG,t on vaihdettu, moottorin äänet väheni heti puoleen.
Mutta niin kävi vedoillekkin.
Power plussat alkoi kolman tonnin jälkeen vasta kunnolla riuhtomaan, mutta tavan AMG,stä on silloin jo enin puhti pois.
Viitisenkymmentä heppaa puuttuu...
Joo, käväse, laitetaan päivityspaketti autoon.
AMG,t on vaihdettu, moottorin äänet väheni heti puoleen.
Mutta niin kävi vedoillekkin.
Power plussat alkoi kolman tonnin jälkeen vasta kunnolla riuhtomaan, mutta tavan AMG,stä on silloin jo enin puhti pois.
Viitisenkymmentä heppaa puuttuu...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Joo, kyllä sillä on selvästi vaikutusta.
"Pelkkien" AMG,n suuttimien kanssa suutinkartta on enää ~30% pielessä.
Sen näkyy softa vielä hyvin hanskaavan.
Siinä on kuitenkin huima ero softan ja käytännön toiminnan kanssa, jos toisella suuttimella ero vakioon on välillä 150-300%.
Se tekee niistä lopulta todella hankalat säätää kunnollisisksi.
"Väsyminen" tuli lopulta siitä, että käyntiääntä ei saanut kuriin millään.
Joo, kyllä sillä on selvästi vaikutusta.
"Pelkkien" AMG,n suuttimien kanssa suutinkartta on enää ~30% pielessä.
Sen näkyy softa vielä hyvin hanskaavan.
Siinä on kuitenkin huima ero softan ja käytännön toiminnan kanssa, jos toisella suuttimella ero vakioon on välillä 150-300%.
Se tekee niistä lopulta todella hankalat säätää kunnollisisksi.
"Väsyminen" tuli lopulta siitä, että käyntiääntä ei saanut kuriin millään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5