Terve,
S124 250 TD (vm 90) ABS:een on tullut jännä ilmiö:
- Kun käynnistän kylmän auton ja lähden ajelemaan, ABS on useimmiten mukana kuvassa.
- Hetken ajon (1-10 min) jälkeen ABS katoaa, ja kojelautaan syttyy merkkivalo
- Ajon aikana ABS voi tulla silloin tällöin takaisin
- Useimmiten ABS tulee takaisin tilanteessa missä ajelen hiljakseen (n 15-20 km/h) vaikkapa risteykseen kääntyäkseni, ja ennen kääntymistä painan jarruja. Vaikkei ABS ole ollut hetki sitten mukana, jarrutus tuosta 15-20 km/h vauhdista semmoisella töksähtävällä jarrutuksella löytää ABS:t taas mukaan useammin kuin ei löydä. Eli ABS:n takaisintulo ei ole varmaa siinäkään, mutta tapahtuu useammin kuin ei tapahdu.
Mitä siellä voisi olla? Onko jokin anturi likaantunut tai löystynyt, vaiko jotain muuta? Se on tullut nyt viime aikoina esille tämä ilmiö.
Täällä on näitä 124:n ABS:een liittyviä viestiketjuja varsin paljon, mutta ihan tällaista ei ole näkynyt vielä, tai sitten en ole vaan tunnistanut asiaa samaksi kuin jossain ketjussa olisi käsitelty.
Kiitoksia.
S124 ABS tulee ja menee
eiköhän sieltä ole ABS:n pyöräanturin johto poikki jommasta kummasta etupyörästä, kuten yleisesti tapana on... samaa vikaa oli omassa 124 koppaisessa ja oireet myös kuvatun kaltaisia, välillä oli absit ja välillä ei ollut...
yleismittarilla mittaat etupyörien anturien vastukset (jotain 970 ohmia vai oliko se 970k ohmia pitäis näyttää, jos kunnossa...), liitoskohta löytyy sieltä konehuoneen puolelta läheltä konepellin saranoita... sellainen n. etusormen paksuinen mötikkä...
yleismittarilla mittaat etupyörien anturien vastukset (jotain 970 ohmia vai oliko se 970k ohmia pitäis näyttää, jos kunnossa...), liitoskohta löytyy sieltä konehuoneen puolelta läheltä konepellin saranoita... sellainen n. etusormen paksuinen mötikkä...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
(Onko kukaan koskaan ottanut sekkarin kanssa aikaa kuinka lyhyellä viiveellä Mersuforumilla oikein saakaan asiantuntevia vastauksia
)
Kiitoksia hyvin paljon vinkistä. Minäpä selvitän asian tuota kautta ensin.

napa kirjoitti:eiköhän sieltä ole ABS:n pyöräanturin johto poikki jommasta kummasta etupyörästä, kuten yleisesti tapana on... samaa vikaa oli omassa 124 koppaisessa ja oireet myös kuvatun kaltaisia, välillä oli absit ja välillä ei ollut...
yleismittarilla mittaat etupyörien anturien vastukset (jotain 970 ohmia vai oliko se 970k ohmia pitäis näyttää, jos kunnossa...), liitoskohta löytyy sieltä konehuoneen puolelta läheltä konepellin saranoita... sellainen n. etusormen paksuinen mötikkä...
Kiitoksia hyvin paljon vinkistä. Minäpä selvitän asian tuota kautta ensin.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Itsellä oli varsin hyvä tuuri 126:sessa. Syttyi samaan aikaan nuo ABS/ASR valot ja tietenkään ne ei toimineet silloin. No kumminkin vika meni pois kun auto seisoi yön yli ulkona kun oli noita kovimpia pakkasia loppuvuodesta eikä ole sen jälkeen palaneet.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91