300TDT -98 tehot katoaa?
300TDT -98 tehot katoaa?
Eli tällaisen kysymyksen aattelin heittää ilmaan josko joku voisi neuvoa tietämätöntä.
Yritin kyllä haullakin hakea mutten löytänyt kun 290 juttua aiheesta.
Auto on vm-98 farkku väyrynen 300TDT ja sellainen vika ilmenee että hetken ajon jälkeen veto alkaa hiipumaan, voi toki ajella ihan normaalisti mutta puhti on poissa ja tuntuu ettei taho kiertääkkään kuin jonku n.3000.
Jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen tehot palaavat ja hetken kulkee ihan moitteita.
Ilmamassa mittaria ite epäilen mutta oli aika arvokas osa joten yritin sitä puhdistaa ns. anturin puhdistusaineella muttei vika kadonnut.
Onko muuta vaihtoehtoa missä vika voisi olla?
Yritin kyllä haullakin hakea mutten löytänyt kun 290 juttua aiheesta.
Auto on vm-98 farkku väyrynen 300TDT ja sellainen vika ilmenee että hetken ajon jälkeen veto alkaa hiipumaan, voi toki ajella ihan normaalisti mutta puhti on poissa ja tuntuu ettei taho kiertääkkään kuin jonku n.3000.
Jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen tehot palaavat ja hetken kulkee ihan moitteita.
Ilmamassa mittaria ite epäilen mutta oli aika arvokas osa joten yritin sitä puhdistaa ns. anturin puhdistusaineella muttei vika kadonnut.
Onko muuta vaihtoehtoa missä vika voisi olla?
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Mulla oli tota vikaa ja "ahtopainepurnukka" oli rikki. Turbolta lähtevää alipaineletkua kun seuraa niin se menee ilmanputsarin alapuolelle pyöreään purkkiin. Siihen purkkiin menee yhteensä kolme mustaa kumiletkua muistaakseni ja sähköliitin. Samanlainen purkki löytyy myös pesunestesäiliön läheltä ja ne on yhteydessä toisiinsa. Purkissa oli hiekkaa sisässä eikä se jaksanu käyttää hukkaporttia kunnolla. Testeri herjasi ahtopaineista. Tää purkki on ahtopaineventtiili tms.
Ahtoputkivuoto teki myös vikatilan syksyllä, mutta sen kuuli puhaltavasta äänestä kiihdyttäessä.
Ahtoputkivuoto teki myös vikatilan syksyllä, mutta sen kuuli puhaltavasta äänestä kiihdyttäessä.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Ton vikatilan voi aiheuttaa niin moni vaihtoehtoinen tekija, että kannattaa vaan suosiolla läydä luetuttaa vikakoodit.
Itellä joskus vastaavassa autossa vikatilan aiheutti halkeama välijäähdyttimessä, jolloin kovaa kiihdyttäessä meni vikatilaan..
Itellä joskus vastaavassa autossa vikatilan aiheutti halkeama välijäähdyttimessä, jolloin kovaa kiihdyttäessä meni vikatilaan..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Kiihdytyksen jälkeen jos menee vikatilaan vika voisi olla jossain turboon liittyvässä. Jos taas tasakaasulla menee vikatilaan voisi vika olla pakokaasunkierrätyksessä. Isän 290:stä juuri korjasin vikatilaan menemisen, raitisilmaläpän venttiilissä oli pieni reikä eikä sen takia jaksanut aukaista kierrätysventtiiliä. En tiedä kuinka erilainen systeemi 300TDT:ssä on, mutta tuskin kovinkaan paljon.
Tietysti helpommalla pääsee kun käy luettamassa vikakoodit, vika voi löytyä helpommin. Tosin vähän itse tutkimalla voi päästä hyvillekin tuntipalkoille.
Liikkuuko tuossa se raitisilmaläppä kun laittaa auton käyntiin? Ja liikkuuko kun painaa kaasua? http://www.detali.ru/cat/MB/B14030000185.0149.gifEli tuo numero 77 osan päällä oleva linkku.
Tietysti helpommalla pääsee kun käy luettamassa vikakoodit, vika voi löytyä helpommin. Tosin vähän itse tutkimalla voi päästä hyvillekin tuntipalkoille.
Liikkuuko tuossa se raitisilmaläppä kun laittaa auton käyntiin? Ja liikkuuko kun painaa kaasua? http://www.detali.ru/cat/MB/B14030000185.0149.gifEli tuo numero 77 osan päällä oleva linkku.
Vikakoodit pääsin luettaan ja ilmeni "kuormituksensäätöventtiili" (ahtopaineen säätöventtiili) vika, eli se "pötikkä" ilmanputsarin kyljessä johon menee 3 letkua + 1 sähköjohto.
Lisäksi vikakoodeista ilmeni muutama tuntematon vika ja 1 jarruapolkimen katkaisiaja vika.
Tuossa ehdin jo hieman tutkiskella tuota ahtopaineen säätöventtiiliä ja egr venttiiliä, ne pitää ihmeellistä sirinää molemmat auton käydessä kun tarkemmin kuuntelee ja auton sammuttamisen jälkeen jäävät vielä sirittämään joksikin aikaa.
Otin molemmat venttiilit irti ja käytin pohjat poissa noista ja putsailin muttei muutosta havaittavissa, edelleen sama oire jatkuu. Veholta hinnan jo kysäsin niin alkoi haluttaan tutkia josko niille vois jotain tehdä, hintaa pikku mötikällä oli kuulema 414€!!!! ja tarvikeliike ei ainakaan vielä löytänyt kyseistä osaa.
KL-varaosissa kyseinen osa maksoi 111€
Kuuluuko noista venttiileistä kuulua sellaista ääntä?
Lisäksi vikakoodeista ilmeni muutama tuntematon vika ja 1 jarruapolkimen katkaisiaja vika.
Tuossa ehdin jo hieman tutkiskella tuota ahtopaineen säätöventtiiliä ja egr venttiiliä, ne pitää ihmeellistä sirinää molemmat auton käydessä kun tarkemmin kuuntelee ja auton sammuttamisen jälkeen jäävät vielä sirittämään joksikin aikaa.
Otin molemmat venttiilit irti ja käytin pohjat poissa noista ja putsailin muttei muutosta havaittavissa, edelleen sama oire jatkuu. Veholta hinnan jo kysäsin niin alkoi haluttaan tutkia josko niille vois jotain tehdä, hintaa pikku mötikällä oli kuulema 414€!!!! ja tarvikeliike ei ainakaan vielä löytänyt kyseistä osaa.
KL-varaosissa kyseinen osa maksoi 111€
Kuuluuko noista venttiileistä kuulua sellaista ääntä?
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Joo, parempihan olisi ensin nollata kaikki koodit ja sitten käydä ajamassa vikatila päälle. Sitten lukea niin varmistuisi ( ehkä) mikä koodi tuon tekee.
Tuossa 290:ssä varmistin sen pötikän toimivuuden sillä että vaihdoin niiden paikkaa keskenään. Tuossa ne olivat aivan samoja. Kun meni vieläkin tasakaasulla vikatilaan niin arvelin ettei vika voi siinä olla.
Tuossa 290:ssä varmistin sen pötikän toimivuuden sillä että vaihdoin niiden paikkaa keskenään. Tuossa ne olivat aivan samoja. Kun meni vieläkin tasakaasulla vikatilaan niin arvelin ettei vika voi siinä olla.
Saman tein minä että vaihdoin noiden paikka kun tosiaan ovat ihan samoja muttei mullakaan alkanut pelittään siltikään.
pitää koittaa etsiä tuosta se raitisilma läppä jostain jos siinä ois vikaa.
En ainakaan sitä vielä tuosta löytänyt, liekkö tuossa sellaista olemassakaan?
pitää koittaa etsiä tuosta se raitisilma läppä jostain jos siinä ois vikaa.
En ainakaan sitä vielä tuosta löytänyt, liekkö tuossa sellaista olemassakaan?
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Jos ei vikakoodeissa mainintaa kierrätyksestä niin epätodennäköistähän se että sillä puolella olisi vika, tai mistäpä näistä tietää....290:stä katsoin vikakoodit ja siinä kyllä osattiin sanoa oikein että vika löytyy kierrätyspuolelta.
Mutta jospa joku 300:sesta paremmin perillä oleva sanoisi jotain viisasta
Mutta jospa joku 300:sesta paremmin perillä oleva sanoisi jotain viisasta

Joo, kyllä se vikakoodilista siltänäytti että vika ois tuossa venttiilissä kun vikakoodit nollattiin ja auto laitettiin käyntiin niin sama vika tuli hetkenpäästä uudelleen ja ne tuntemattomat viat joita siellä oli niin niistä senverta otettiin selvää autonkäydessä että nypättiin ilmamassamittarinjohto irti ja silloin tuli myös tuntematonvika p0100 jota aikaisemmin listalla ei ollut joten oletettavaa ois että ilmamassamittari ois kuitenkin ehjä.
Tuossa kävin tuota raitisilmaläppää haeskelemassa mutten tuosta ainakaan nyt sellaista löytänyt, tietäiskö joku missä sellainen on jos tuossa sellainen on.
Puhdistin myös ilmanlämpöanturin mutta sitä ei hoksattu testata siinä vikakoodeja lukiessa että oisko yks tuntemattomista ollut se.
Millaista vikaa tuo ilmanlämpöanturi aiheuttaa jos on rikki?
Tuossa kävin tuota raitisilmaläppää haeskelemassa mutten tuosta ainakaan nyt sellaista löytänyt, tietäiskö joku missä sellainen on jos tuossa sellainen on.
Puhdistin myös ilmanlämpöanturin mutta sitä ei hoksattu testata siinä vikakoodeja lukiessa että oisko yks tuntemattomista ollut se.
Millaista vikaa tuo ilmanlämpöanturi aiheuttaa jos on rikki?
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Ahtopaineensäätöventtiili
Sellaista vielä ajattelin kysässä että olisko tuoata ahtopaineensäätöventtiiliä mitenkään mahdollista ohittaa?
Yritin tuossa jo sitä irrottamalla siitä alipaineletkun ja tulppaamalla sen muttei vaikutusta ja sama tilanne hukkaportin letkun irrottamalla.
Yritin tuossa jo sitä irrottamalla siitä alipaineletkun ja tulppaamalla sen muttei vaikutusta ja sama tilanne hukkaportin letkun irrottamalla.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Mä jouduin vaihtamaan silloin ne molemmat ahtopaineensätöpurkit ja lisäksi vaihdoin ahtopaineanturin. Mulla kävi vähän hassusti, ajoin nimittäin tampereen KL:ään ja vaihdoin siinä pihalla sen purkin ja tietysti sille puolelle, mihin paremmin pääsi "valkoisessa paidassa" käsiksi. Kun sitten halusin nähdä sen ahtopaineensäätimen sisälle niin avasin vanhan ja se meni rikki siinä hommassa päältä. Se näytti ehjältä ja varmaan olikin. Kun lähin koikalle niin vikatila tuli kovassa kiihdytyksessä.
Menin takas KL:ään ja ostin sitten sen turbon puolella olevan purkin ja vaihdoin siinä pihalla senkin. Toisen avasin varovammin ja se olikin siis rikki. Kumikalvo oli revenny yläosasta. Tää oli turbon puolella. Ahtopaineanturin vaihdoin myös samalla kerralla kaiken varalta. Vikatiloja ei enää tullut. Ilmamassamittarin vaihdoin noin kuukauden tämän jälkeen koska kulkupuoli ei oikein tuntunut olevan kunnossa, vaikka vikatilaa ei tullutkaan.
Kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen, nimittäin olin tukkinut puolivuotta aiemmin egr-kanavan ja ajanut ongelmitta. Kun sitten vaihdoin uuden ilmamassamittarin, niin vikatila tuli oitis. Poistin tulpan egr-kanavasta ja vikatila ei tullut. Tein muutamia kokeita asian kanssa muutamien viikkojen aikana ja lopputulos on että uusilla tilpehööreillä ei egr-kanavaa kestä tulpata ilman vikatilaa. Tästä päättelin että ilmamäärämittari ei ollut enää täysin kunnossa ja siitä kertoi myös selkeä kulkupuolen paraneminen.
Parikuukautta taas ajelin ja sitten alkoi vaivaamaan puhaltava ääni kiihdytyksessä ja tehot oli jotenkin laimentuneet, tulipa vikatilakin kärry perässä. Testeri näytti taas herjaa ahtopuolelta. Tutkin asiaa. Coolerilta imusarjalle menevä ahtoputki oli revenny noin 5-10 sentin matkalta ja vaihdoinpa senkin (40€/KL)
Köyhdyin noin muutaman satasen näissä touhuissa, mutta pari kolkyt pollee palasi toisaalta konehuoneeseen takaisin ja kestää polkee kaasua ihan kuin huvittaa. Kun sitten pian alkoi tottumaan voimaan niin tulppasin ohjelmallisesti egr-kanavan digituuning lastun avulla. Auto muuttu ihan toiseksi.
Tehoon tottuu liian nopeasti ja nyt parasta vastamyrkkyä onkin ajeleminen välillä muutaman päivän rouvan E200 D automaatilla. Sen jälkeen 300 tdt tuntuu ihan kelpo kärryltä, suorastaan raketilta
Meni vähän pitkäksi sepustukseksi mutta menköön.
Menin takas KL:ään ja ostin sitten sen turbon puolella olevan purkin ja vaihdoin siinä pihalla senkin. Toisen avasin varovammin ja se olikin siis rikki. Kumikalvo oli revenny yläosasta. Tää oli turbon puolella. Ahtopaineanturin vaihdoin myös samalla kerralla kaiken varalta. Vikatiloja ei enää tullut. Ilmamassamittarin vaihdoin noin kuukauden tämän jälkeen koska kulkupuoli ei oikein tuntunut olevan kunnossa, vaikka vikatilaa ei tullutkaan.
Kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen, nimittäin olin tukkinut puolivuotta aiemmin egr-kanavan ja ajanut ongelmitta. Kun sitten vaihdoin uuden ilmamassamittarin, niin vikatila tuli oitis. Poistin tulpan egr-kanavasta ja vikatila ei tullut. Tein muutamia kokeita asian kanssa muutamien viikkojen aikana ja lopputulos on että uusilla tilpehööreillä ei egr-kanavaa kestä tulpata ilman vikatilaa. Tästä päättelin että ilmamäärämittari ei ollut enää täysin kunnossa ja siitä kertoi myös selkeä kulkupuolen paraneminen.
Parikuukautta taas ajelin ja sitten alkoi vaivaamaan puhaltava ääni kiihdytyksessä ja tehot oli jotenkin laimentuneet, tulipa vikatilakin kärry perässä. Testeri näytti taas herjaa ahtopuolelta. Tutkin asiaa. Coolerilta imusarjalle menevä ahtoputki oli revenny noin 5-10 sentin matkalta ja vaihdoinpa senkin (40€/KL)
Köyhdyin noin muutaman satasen näissä touhuissa, mutta pari kolkyt pollee palasi toisaalta konehuoneeseen takaisin ja kestää polkee kaasua ihan kuin huvittaa. Kun sitten pian alkoi tottumaan voimaan niin tulppasin ohjelmallisesti egr-kanavan digituuning lastun avulla. Auto muuttu ihan toiseksi.

Tehoon tottuu liian nopeasti ja nyt parasta vastamyrkkyä onkin ajeleminen välillä muutaman päivän rouvan E200 D automaatilla. Sen jälkeen 300 tdt tuntuu ihan kelpo kärryltä, suorastaan raketilta

Meni vähän pitkäksi sepustukseksi mutta menköön.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Näinhän se varmaan olis viisainta tehdä,.... vaihtaa kaikki vikaan viittavat purkit ja purnukat mutta kun tuota rahaa ei kehtais heitellä ihan turhaankaan visuna miehenä.Castillo kirjoitti:Mä jouduin vaihtamaan silloin ne molemmat ahtopaineensätöpurkit ja lisäksi vaihdoin ahtopaineanturin. Mulla kävi vähän hassusti, ajoin nimittäin tampereen KL:ään ja vaihdoin siinä pihalla sen purkin ja tietysti sille puolelle, mihin paremmin pääsi "valkoisessa paidassa" käsiksi. Kun sitten halusin nähdä sen ahtopaineensäätimen sisälle niin avasin vanhan ja se meni rikki siinä hommassa päältä. Se näytti ehjältä ja varmaan olikin. Kun lähin koikalle niin vikatila tuli kovassa kiihdytyksessä.
Menin takas KL:ään ja ostin sitten sen turbon puolella olevan purkin ja vaihdoin siinä pihalla senkin. Toisen avasin varovammin ja se olikin siis rikki. Kumikalvo oli revenny yläosasta. Tää oli turbon puolella. Ahtopaineanturin vaihdoin myös samalla kerralla kaiken varalta. Vikatiloja ei enää tullut. Ilmamassamittarin vaihdoin noin kuukauden tämän jälkeen koska kulkupuoli ei oikein tuntunut olevan kunnossa, vaikka vikatilaa ei tullutkaan.
Kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen, nimittäin olin tukkinut puolivuotta aiemmin egr-kanavan ja ajanut ongelmitta. Kun sitten vaihdoin uuden ilmamassamittarin, niin vikatila tuli oitis. Poistin tulpan egr-kanavasta ja vikatila ei tullut. Tein muutamia kokeita asian kanssa muutamien viikkojen aikana ja lopputulos on että uusilla tilpehööreillä ei egr-kanavaa kestä tulpata ilman vikatilaa. Tästä päättelin että ilmamäärämittari ei ollut enää täysin kunnossa ja siitä kertoi myös selkeä kulkupuolen paraneminen.
Parikuukautta taas ajelin ja sitten alkoi vaivaamaan puhaltava ääni kiihdytyksessä ja tehot oli jotenkin laimentuneet, tulipa vikatilakin kärry perässä. Testeri näytti taas herjaa ahtopuolelta. Tutkin asiaa. Coolerilta imusarjalle menevä ahtoputki oli revenny noin 5-10 sentin matkalta ja vaihdoinpa senkin (40€/KL)
Köyhdyin noin muutaman satasen näissä touhuissa, mutta pari kolkyt pollee palasi toisaalta konehuoneeseen takaisin ja kestää polkee kaasua ihan kuin huvittaa. Kun sitten pian alkoi tottumaan voimaan niin tulppasin ohjelmallisesti egr-kanavan digituuning lastun avulla. Auto muuttu ihan toiseksi.![]()
Tehoon tottuu liian nopeasti ja nyt parasta vastamyrkkyä onkin ajeleminen välillä muutaman päivän rouvan E200 D automaatilla. Sen jälkeen 300 tdt tuntuu ihan kelpo kärryltä, suorastaan raketilta![]()
Meni vähän pitkäksi sepustukseksi mutta menköön.
Mitä opimme tästä? Olis pitänyt ostaa se E200 D ja ajele ilman tuhanpäiväisiä vika koodeja auringon sammumiseen asti

"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Taas on mersun kanssa vietetty "laatuaikaa" ja edetty hieman tutkimuksissa. Eli nyt kokeilin seuraavaa: nappasin irti ilmamassamittarin johdon ja eikun baanalle ja johan alkoi taas mersu nappaamaan 2 markkaa lasiin ja ei katoa vedot,... alavääntö ei ehkä parhain mutta alkaa vetää kunnolla 3000 kierroksen jälkeen johon se yleensä tyssää pistoke kiinni.
Mistä voi moinen yhtälö johtua, testeri herjaa ahtopaineensäätöventtiliä ja ilmamassamittarin piuha irti pelaa ok.
Mistä voi moinen yhtälö johtua, testeri herjaa ahtopaineensäätöventtiliä ja ilmamassamittarin piuha irti pelaa ok.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"