Voihan vito, vetokoukulle johtosarja liittimellä??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lennu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 28.07.2005 08:27

Voihan vito, vetokoukulle johtosarja liittimellä??

Viesti Kirjoittaja Lennu »

Ostin johtosarjan vitoon 112cdi vm2001 (bussimallia), kun kauppias vakuutti, ett autossa ois valmis pistoke sen kun tuuppaa paikoilleen. Empä löytäny vaikka kuinka porklasin. Mahtaakohan tuossa vielä olla olemassakaan, ja jos niin mistä sen löytäsi?

Hauskat oli asennusohjeet. suomenkielisiä sanoja peräjälkeen mutta ei niissä mitään järkevää lukenut. liekkö jollain käännöskoneella suomennettu..
Nuku vähemmän, koe enemmän.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

miistä ostit, minkämerkkinen...?

Westfalian ja monoflexin ohjeissa ainakin näkyy olevan liitin...

http://www2.westfalia.de/shops/autozube ... o_fest.htm

http://www.monoflex.nu/index.php?page=s ... 10f61d0d1c

Näköjään näilläkin virmoilla on joku kytkös...

Sähkökaavio muistaakseni ilmoittaa liitoskohdan olevan jossain etupäässä, täytyypä katsoa puchelista ehtoolla...
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Johtosarja liitetään ratin alla olevalle sähkökeskukselle, Jarruvalokytkimelle tulee oma pieni pistokkeensa, ja sumuvalon johtojen paikat muutetaan kytkimen takana olevassa pistokkeessa.

Helpoiten sisään saa vietyä kuskin etunurkasta ilmanimutötterön takaa.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Eli siellä ei sitte ole yksittäistä liitintä, vaikka näkyy useampikin koukkukauppias ilmoittavan että kytkentä tehdään liittimellä.
No, on erillisliittimetkin parempi ratkaisu kuin ryöstäjät...
patteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 16.06.2008 16:36
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja patteri »

Joo, on siellä liitin jos toinenkin. Ostin omaan vitoon 112CDI -00 tuon westfalian johtosarjan(313 101 300 107), kun sitä niin kehuttiin tällä foorumilla, niin pitihän se uskoa ja hankkia se. No kuinka ollakaan, aloin sitten viime lauantaina sitä asentamaan paikalleen siinä mukana tulleen asennusohjeen mukaisesti. Homma eteni hyvin vaihe vaiheelta, kunnes sitten tuli kohta 29 vastaan, jossa piti laittaa jarrupolkimen liitin, no westfalian johtosarjassa on se liitin 2-napainen ja mulla autossa on 4-napainen liitin. Saattoi olla, että autotallissa kuului pari ärräpäätä. No, asensin kuitenkin sen muuten loppuun asti, mutta jätin vielä sen jarrupolkimen liittimen kytkemättä, josko vaikka löytyisi siihen väliin vaikka adapteri. Jos olisin arvannut kuinka "helppo" tuo oli laittaa, olisin kyllä ko sarjan jättänyt ostamatta ja tehnyt kytkennät juottamalla suoraan takavaloilta, olis päässy paljon helpommalla, sekä säästänyt hermoja
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

No nyt kun asiaa muistelee, niin jarruvalokytkin on nelinapainen ja sarjassa on mukana n. 10 cm johdonpätkä joiden päissä nelinapaiset liittimet ja haaroitettu sille 2 napaiselle pistoke.

Vähän hankalassa paikassa toi pistoke mutta kyllä sen sieltä saa irti.

Niin ja eikai se aina kyse ole siitä mikä on helppo laittaa vaan miten tulee toimiva.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

No nii... aamukahveepöyrässä kattelin puhkelia, ja nym mää ymmärsi mikä se kytkentäkuvassa ollu liitin oikeesti on...
siis Anhängevorrichtungskonsole tjsp... sehän on se 13-napainen pistoke.
Se on vaan piirretty tuohon kytkentään ikäänkuin se olisi jo siellä autossa valmiina.
Olis se pitäny heti alytä, kun kytkentäkaavassa on paljon muutakin, mitä karvalakkimallista ei löydy... :oops: :evil:
Vonikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 11.11.2008 19:13

Viesti Kirjoittaja Vonikka »

vanttom kirjoitti:Eli siellä ei sitte ole yksittäistä liitintä, vaikka näkyy useampikin koukkukauppias ilmoittavan että kytkentä tehdään liittimellä.
No, on erillisliittimetkin parempi ratkaisu kuin ryöstäjät...
Tuo saattaa juontaa kenties siitä että ainakin omaan otin tehdas asenteisen johtosarjan mutta en koukkua jolloin johdot on valmiina muuta kuin koukku paikalla ja liitin kiinni. Eli kyseessä on optio ja ilman sitä siellä ei ole minkään valtakunnan piuhaa ainakaan uudessa korimallissa...
"Screw you guys, I'm going home!" - Eric Cartman

Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Eipä sotketa uudempaa korimallia tähän soppaan.

Uudemmissa pitäisi olla nykyään kaikissa vetokoukkuvalmius, paitsi ihan alkupään autoissa. Jos ei ole vetokoukkuvalmiutta, maksaa vissiin muutamia kymppejä tilatessa, ja haluaa koukun tulee todella kalliiksi.
Lennu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 28.07.2005 08:27

Viesti Kirjoittaja Lennu »

Muistaakseni Bosal merkkinen setti. Siinä on 16-napanen liitin ja muutama pienempi liitin joissa 2-4 napaa. elikkä pitäskö nuille liittimille lyötyä autosta vastakappaleet jostain, sen kun vaan painelee paikalleen? ja mistä ne löytyy, lähinnä tuo isoin 16-napanen liitin? käytin ratin alla olevan sulakelaatikonkin irti vaan en ollut löytävinäni mitään liitintä mihin ne ois voinu pistää!!?!
Nuku vähemmän, koe enemmän.
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Kuskin ovenpuoleisessa reunassa on samanlainen pistoke, nappaa irti, ja liitä johtosarjan toinen 16 nap. sulakerasiaan ja toinen juuri irroittamaasi pistokkeeseen.
Vastaa Viestiin