Talviendurance 190D...pikku muutosta mielessä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Talviendurance 190D...pikku muutosta mielessä

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Elikkäs tarkoitus olis valjastaa pikkumersu talviendurance käyttön kun viimevuotisessa kisassa tultiin 124 250D:llä kolmanneks.
Valmistelut:
- Vesipumpun vaihto
- ajovalojen poisto
- Ruuvattu pumppua jo
- Tallin nurkasta löytyisi 300CE:n ASD lukkoperä....Saakohan ton sovitettua pikkukoriin :?: Vetarit tehtävä pätkäsemällä oikeen mittaseksi...joku 60cm kö on ollu noissa missä on ollu lukkoperää. Sit Kardaani :?: taitaa olla liian pitkä kun isoperä on pitempi? Ja ilman hydraulipainetahan toi perä on joku 35% lukko vai miten se oli? joku rasvaprässi suorittamaan painetta sinne nii saa hetkellisesti 100% lukon....33bar se tais olla, vai mitäseoli?
-TAI sitten hitsataan Kemppilukko...mut ei oo joutilasta perää, mikä rallattas...
Jos näillä pikku muutoksilla kiusattas etuvetosia viä lisää...

Kuvia tulee kunhan saan räpsittyä
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

OT: missäs ja koska tuo tapahtuma ajetaan ?
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Kisa järjestetään 7.3.2009 Välimäen tilalla Sastamalassa. Autokuntia on ollut kisassa yleensä toistakymmentä. Rata on noin 600m pitkä ja ajetaan 4 tuntia, 3 pysähdystyä pakollista. Kierroksia kärkiautoille tulee n. 120
Kalusto on ihan siviiliautot, siviili renkailla (ei siis piikkirenkailla) kontakteja tulee kisan aikana väkisinkin, mutta rehellinen ajo kunniaan, säännöt on kumminkin.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ok. Kiitos tiedosta.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3979
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Talviendurance 190D...pikku muutosta mielessä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hubimersu kirjoitti: - Tallin nurkasta löytyisi 300CE:n ASD lukkoperä....Saakohan ton sovitettua pikkukoriin...
Pitäisi onnistua 190:seen, kun vaihdat siihen ASD-perään pikkuperän päätylevyn. Lyhyet vetoakselit ovat kiven alla, teettää voinee esim. os. sorvaamokarpiola.fi. Kardaanin pätkiä vöi löytyä purkaamoista tai lyhennä vanhaa. Käsijarrukahvaa ja jarru- tai kytkinsylinteriä voi käyttää paineistamiseen, mahdollisesti linelockia apuna. Tarkista vielä sen 300CE:n perävälitys, ettei ole kohtuuttoman pitkä, jolloin vaihteiden vetoalue voi huonontua.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Joo päätylevyn vaihto jäi kirjoittamatta tohon. Se ASD perä on 3.67 välityksellä eli on aika tiheä perä et luultavasti saa vaihteita koluta läpi. Jotain kytkimen pääsylinteriä suunnittelin kans. hmm. olikos ne vetarin laippojen akselit pitemmät tossa ASD perässä, et ei käykkään vaihtaa pikkuperän laippoja, täytyypä tarkistaa.
Jos tulee liian vaikeeksi nii kemppilukko vaan... :twisted:
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Jaahas...vesipumppu uusittu, syöttöä säädetty viä lisää, uusi öljynsuodattimen jalan tiiviste.
Vielä olis:
- Pakoputki parannella
- Talvirengaskaupoille...uudet master 185/65/15 taakse
- Perä...taitaa olla Kemppilukon aika
- Recaron asennus
- Sisustan purku, ylimääräset pois
-testiajoo...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

No niin kisa takana ja sijotus 3:s Edellisenä ehtoona viä vaihdettiin lämppärin tiiviste kun veti höyryä kajuuttaan. uudet jarrupalat tuli eteen...
Kisassa damagea:
- Etupuskuri lähti irti sunnyn tultua etukulmaan ahtaassa kurvissa
- Molemmat etu-umpiot palasille
- Kyljet hieman sisässä, ei pahasti...

103 kierrosta, 2 pakollista pysähdystä (1:en 107, toinen 104)
0.9km rata, 3h ajettiin ilman ongelmia! kerran käytiin penkassa kun oli ahdasta...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Tässä kuva maaliin tulon jälkeen...puskuri vaan kiinni ja uuteen kisaan!!jos nyt tulis kakkossija :)
http://i645.photobucket.com/albums/uu17 ... 73copy.jpg
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin