Mercedes-Benz C 220D farmari, kertokaa kokemuksia!
Mercedes-Benz C 220D farmari, kertokaa kokemuksia!
Moi kaikille. Suunnittelen tollasen c-sarjan 220 farkku dieselin ostoa jotain +- 300.000 km ajettua. Kertokaa kokemuksia, onko järkee vai ei? Tila ei enää sedan w124:ssa riitä, siksi farmari, ettei tarvi joka nippelin takia aina lyödä kärryä perään varsinkin mökkireissuilla.
Jotain tämän tapaista:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2410345
Onko ihan hirvee nuhapumppu ilman turboa? Ja onko lapsivikoja hirveesti ja yleensä tuntuuko enää mersulta 124:sen jälkeen?
Jotain tämän tapaista:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2410345
Onko ihan hirvee nuhapumppu ilman turboa? Ja onko lapsivikoja hirveesti ja yleensä tuntuuko enää mersulta 124:sen jälkeen?
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
Omistajat mollatkoon mielipiteeni, mutta lyhyen kokemuksen perusteella kehtaisin väitää, että penkkiä kaatamatta C-sarjan farkku ei tarjoa yhtään enempää tavaratilaa, kuin C-sarjan sedankaan. Kattolinja laskee varsin nopeasti farkussa alas tehden tilasta kovin matalan.
Tämä vaatimattomana mielipiteenäni. Eli siis jos mökkireissulla takana istutaan, ei taida tilantarve ratketa.
Tämä vaatimattomana mielipiteenäni. Eli siis jos mökkireissulla takana istutaan, ei taida tilantarve ratketa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Pääosin mökille päästään penkit kaadettuna kahdestaan. Mulla oli muutaman vuoden corolla farmari ja oli se kuitenkin tilan kannalta paljon parempi kun 124 sedan. Kiukaat, jääkaapit ym menee heittämällä pienempäänkin farkkuun penkit ollessa nurin.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
Omia kokemuksia tilasta esimerkiksi niin c-farkkuun menee myyntipaketissa oleva 60cm hella ja 60cm pyykikone ihan heittämällä... eli tilaa on kyllä paljon enemmän kuin sedanissa... mitä tekniikkaan tulee niin vanhan kansan dieseli 300tkm jälkeen on vasta sisäänajettu... omalla cdi:llä ajettu nyt 600tkm, viimeiset 60tkm itsellä ja ilman mitään ongelmia... voin kyllä suositella... onhan tietenkin 124 sisätiloiltaan tilavampi mutta ei c-sarjakaan mikään kirppu ole...
Joo ei noi diisselimersun kilometrit ole koskaan hirvittänyt, kaverin faija veti aikoinaan 123:lla mittarin ympäri eli yli miljoonan pelkällä öljyn ja suuttimien vaihdolla. Toi diesel kiinnostaa senkin takia kun tää nykyinen 260e vie aina kaiken minkä sinne tankkaa.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
Kannattaa sitten aina pitää rahaa jemmassa Lucas-merkkisen paskan syöttöpumpun takia, joka noissa vapari 220:ssä on. Muuten tekniikka on lujaa, mutta tuo pumppu ei kestä välttämättä kovin kauaa. Ainakin ostettaessa on katsottava ettei vuotoja ole ja vedot on tallella.
Tuo linkin auto näkyi olevankin cdi, josta löytyy turbo ja muut tarpeelliset vermeet. Suorituskyky riittää hyvin. Tässä ei ole tuota Lucas vikaa enää, muuta pientä huoltoa vaativaa kohdetta kylläkin. Mutta kyllä sillä hyvin pärjää.
Tuo linkin auto näkyi olevankin cdi, josta löytyy turbo ja muut tarpeelliset vermeet. Suorituskyky riittää hyvin. Tässä ei ole tuota Lucas vikaa enää, muuta pientä huoltoa vaativaa kohdetta kylläkin. Mutta kyllä sillä hyvin pärjää.
Ihan siistin näköinen kampehan tuo on. Listan reunatkin näyttää kuvissa olevan ilman korroosiota.
Niitä vuotoja konehuoneesta voit katsella. Ja perinteiset kumityynyt ja alustan nivelet...mistä lonksuu ja mistä ei...niitä on jokapaikka täynnä. Ajele vähän urissa ja kokeile mihin menee.
Eikös tuossa 2.2 CDI ssä ole 150hp. Ei ole nuhapumppu.
Niitä vuotoja konehuoneesta voit katsella. Ja perinteiset kumityynyt ja alustan nivelet...mistä lonksuu ja mistä ei...niitä on jokapaikka täynnä. Ajele vähän urissa ja kokeile mihin menee.
Eikös tuossa 2.2 CDI ssä ole 150hp. Ei ole nuhapumppu.
..sama täällä... tosin itseläni 220d "lucas"... toisaalta, kaikki 65tkm mitä sillä oon ajanu, on menny todella pienellä laitolla.. mutta kyllä on w202 ja w210 hinnat pudonnu ihan reilusti tässä parinvuoden aikana.. w210 hinnan tippuminen on ollut kyllä jo ihan hullua viimesen vuoden aikana..Syprus kirjoitti:tuota kuvaa katsoessa alkaa ihan vituttamaan tuo halpa hinta... itsehän omastani maksoin 2vuotta sitten melkein tuplat ja kilometrejäkin oli jo 500tkm

Noissa 202:sissa 220 cdi-moottoreissa oli 125 hv ja 300 Nm vääntö.ilkarsi kirjoitti:Ihan siistin näköinen kampehan tuo on. Listan reunatkin näyttää kuvissa olevan ilman korroosiota.
Niitä vuotoja konehuoneesta voit katsella. Ja perinteiset kumityynyt ja alustan nivelet...mistä lonksuu ja mistä ei...niitä on jokapaikka täynnä. Ajele vähän urissa ja kokeile mihin menee.
Eikös tuossa 2.2 CDI ssä ole 150hp. Ei ole nuhapumppu.
Huomioikaa että tällä hetkellä ajamassani W204 200 cdi:ssä on saman kokoinen moottori ja vääntöä vain 270Nm! Tehoo 136 Hv. Kyllä on ihmeellinen logiikka kehityksessä, kun kymmenen vuotta vanhemmassa versiossa enemmän vääntöä. Uusi puskee 270 Nm ulos 1600 kierroksella ja vanha w202 puskee 300 Nm 1800 kierroksella.
W202 toimii automaatti selvästi sulavammin kuin w204:sessa!
Kehitys on junnannut noissa alapään dieselmalleissa-nyt tosin tuli kunnon mylly tarjolle W204 250 CDI. Se edustaa tätä päivää. Edelleenkään vaan ei löydy vanhalle 535d bemulle tehohaastajaa, se on saanut kyllä olla luvattoman monta vuotta aivan selvä tehokunkku. Väännössä muut on jo mukana kehityksessä.
Vertailet kahta eri mallia keskenään. Jos verrataan 200 CDI:t keskenään ja 220 CDI:t keskenään, nähdään kuitenkin selvä kasvutrendi.kardaani kirjoitti:Noissa 202:sissa 220 cdi-moottoreissa oli 125 hv ja 300 Nm vääntö.
Huomioikaa että tällä hetkellä ajamassani W204 200 cdi:ssä on saman kokoinen moottori ja vääntöä vain 270Nm! Tehoo 136 Hv. Kyllä on ihmeellinen logiikka kehityksessä, kun kymmenen vuotta vanhemmassa versiossa enemmän vääntöä. Uusi puskee 270 Nm ulos 1600 kierroksella ja vanha w202 puskee 300 Nm 1800 kierroksella.
W202 C200 CDI: 102 hv, 235 Nm
W204 C200 CDI: 136 hv, 270 Nm
Teho kasvanut 33% ja vääntö 15 %
W202 C220 CDI: 125 hv, 300 Nm
W204 C220 CDI: 170 hv, 400 Nm
Teho kasvanut 36% ja vääntö 33 %
Löytyyhän noita 535d:n tehoisia dieseleitä muiltakin, mersullakin on 400 CDI ja 420 CDI, jotka ovat ihan samoilla lukemilla. Samoin VAG:llä on 4.0 ja 4.2 -litraisia TDI-koneita, jotka pääsevät mielestäni aika lähelle tätä mainittua tehokunkkua.kardaani kirjoitti:... Edelleenkään vaan ei löydy vanhalle 535d bemulle tehohaastajaa, se on saanut kyllä olla luvattoman monta vuotta aivan selvä tehokunkku. Väännössä muut on jo mukana kehityksessä.

W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Hyvä ja viaton auto tuo oli sen aikaa mitä kerkesin ajelemaan. Ruostetta tuossa yksilössä ei ollut käytännössä ollenkaan, mutta tuota etsiessäni törmäsin kyllä niin ruosteisiin yksilöihin ettei viitsinyt edes koeajolle lähteä...
Kulutus oli 6.5-7.5 litraa sadalle, talvella päivittäistä webaston käyttöä paljon.
Mikään raketti tuo ei todellakaan ollut, tuntu melkein että sai polkea ku edellistä 200D:tä
Hyvästi kyllä normiliikenteen mukana ehti.
Kulutus oli 6.5-7.5 litraa sadalle, talvella päivittäistä webaston käyttöä paljon.
Mikään raketti tuo ei todellakaan ollut, tuntu melkein että sai polkea ku edellistä 200D:tä

230 C 1978
Tulihan se sitten hommattua:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2413698
Ihan hyvä ruosteeton peli ja kilometrejä vielä paljon edessä. 124:n jälkeen tuntuu vähän pienemmältä tietenkin mutta toi turbo tuo uskomattoman väännön.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2413698
Ihan hyvä ruosteeton peli ja kilometrejä vielä paljon edessä. 124:n jälkeen tuntuu vähän pienemmältä tietenkin mutta toi turbo tuo uskomattoman väännön.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
kokemuksia
Morot,
Hyvä käyttökapine, sivutuuliherkkyys on vähän miinusta, varsinkin vähän leveämmillä renkailla moottoriteiden urissa puuskatuulella, saa pitää molemmat kädet ratissa.
ruosteongelmat tietty, listoissa ja ovien reunoissa.
Hyvin on 40tkm kulkenut omassa käytössä, mittarissa vasta 425tkm.
takaluukun aukaisija jumittelee farmarimallissa, hienosäätöä kaipaa.
ja muutamassa mallissa nuo pumppuongelmat.
c220td a farmari vm- 97.
Hyvä käyttökapine, sivutuuliherkkyys on vähän miinusta, varsinkin vähän leveämmillä renkailla moottoriteiden urissa puuskatuulella, saa pitää molemmat kädet ratissa.
ruosteongelmat tietty, listoissa ja ovien reunoissa.
Hyvin on 40tkm kulkenut omassa käytössä, mittarissa vasta 425tkm.
takaluukun aukaisija jumittelee farmarimallissa, hienosäätöä kaipaa.
ja muutamassa mallissa nuo pumppuongelmat.
c220td a farmari vm- 97.
Turhaa, suurin osa.
- foxterrier
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe 15.10.2010 23:59
- Paikkakunta: Heinola
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Forumin perinteitä kunnioittaen asiaan kuulunee toivottaa uusi jäsen tervetulleeksi!
Tuosta korimallista en pysty itse sanomaan oikeastaan mitään, mutta kyllä täältä varmasti löytyy asiantuntijoita. Jos tulee mutkia matkaan, niin tämän forumin jäsenet kyllä auttavat.
Ei muutakun tervetuloa! Ja kyllä se mersu tulee ennemmin tai myöhemmin hankittua. ..toivottavasti.

Tuosta korimallista en pysty itse sanomaan oikeastaan mitään, mutta kyllä täältä varmasti löytyy asiantuntijoita. Jos tulee mutkia matkaan, niin tämän forumin jäsenet kyllä auttavat.

Ei muutakun tervetuloa! Ja kyllä se mersu tulee ennemmin tai myöhemmin hankittua. ..toivottavasti.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL