124 200E kylmäkäynti ONGELMA %R!?%

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jukka.kuosmanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 10.03.2009 17:11
Paikkakunta: Joensuu

124 200E kylmäkäynti ONGELMA %R!?%

Viesti Kirjoittaja jukka.kuosmanen »

Nyt jos löytyis viisaampia niin apu olisi tervetullutta.
Ongelma ilmenee vain kun auto seisonut päivän tai pitempään...

Ja vain pakkasaamuina

Lähtee käyntiin kuin unelma mut kun on kilsa ajettu niin tyhjä käynti todella huonoa jos ollenkaan eikä mitään vetoja alta 3000 kierroksen.
Sammuu jos tarjoo kaasua mut kulkee pintakaasulla.
Kun lämmöt nousee normaaliin niin oireet häviää. --> toimii ku unelma
Jos antaa jäähtyä niin lähtee käyntiin ja toimii.

Mut taas aamun tullen sama ongelma jatkuu...

Mistä kannattaa ruveta vikaa hakemaan?

Kiitos jo etukäteen

Jukka

Ja autohan oli tai on 124 200E -93 farkku :wink:
Kaikkihan tietää mitä ne sakarat merkkaa

124 -93 2.0 farkku
124 -89 2.5D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onko koneessa 8 vai 16 venttiiliä?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jukka.kuosmanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 10.03.2009 17:11
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jukka.kuosmanen »

16 venaa...
Ongelma esiintyy pakkaskelillä mut jos lämpötila nollan tienoilla niin ei ongelmaa...
Kaikkihan tietää mitä ne sakarat merkkaa

124 -93 2.0 farkku
124 -89 2.5D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tarkista, että veden ja ilman lämpötila-anturit ja niiden johdot ovat kunnossa sekä tarkista, että antureiden vastus muuttuu, kun lämpötila muuttuu. Niistä menee tieto eculle ja kone käy huonosti, jos lämpötilatiedot pielessä. Eliminoi kaikki ilmavuodot, huonokuntoiset kumiosat jne., jotka voivat sotkea ilman kulkua koneeseen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jukka.kuosmanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 10.03.2009 17:11
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jukka.kuosmanen »

Tyhmä kysymys...

Eli onko vedenlämpömittari sama joka antaa tiedon mittaristolle?
Koska koneen lämpötilamittari näyttää normaalilämpöisenä non 70 astetta mut koneen lämmöt on mitattu erillisellä mittarilla ja ne nousee kuitenkin yli 80 asteeseen?

Voisiko vika olla näinkin yksinkertainen? :shock:
Kaikkihan tietää mitä ne sakarat merkkaa

124 -93 2.0 farkku
124 -89 2.5D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

En tunne tuon uudemman ruiskun antureita, mutta KE-Jetronicissa on kaksivastuksinen nelinapainen lämpöanturi, jossa oma vastus sekä ruiskulle että sytytykselle. Luultavasti uudemmissa on vain yksi kaksinapainen anturi, joka antaa tiedon eculle ja myös mittarille. Korjauskäsikirjasta tai sähkökaaviosta asia selviää.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jukka.kuosmanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 10.03.2009 17:11
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jukka.kuosmanen »

Ntyt toimii ainaki lämpömitttari mut sen vastus ei vaikuta muuhun kuin edellä mainittuun.

-Ei ilmavuotoja
-anturit ja niiden vastukset tsekattu

Onkos kokemuksia tuosta kaasuläpästä?!

Otin siitä sivusta auki ja puhdistelin minkä pystyin...

Nyt ei nyvi mut ei kyl oo pakkastakaan...
Kaikkihan tietää mitä ne sakarat merkkaa

124 -93 2.0 farkku
124 -89 2.5D
Vastaa Viestiin