VESIVÄLIJÄÄHDYTIN

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
frommi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 23.12.2008 22:15

VESIVÄLIJÄÄHDYTIN

Viesti Kirjoittaja frommi »

http://www.frozenboost.com/product_info ... 5305482399
onko tommosesta mihinkään. 300tdt koneeseen olisi tulossa, auto on lähes pelkästään maastokäytössä
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Periaatteessa voisi yllä hyvä maastokäytössä, missä puhallin jäähdyttäisi vettä paremmin kuin ajoviima ilmaa. Toisaalta voihan ilma-ilma -välijäähyyn lisätä tehokkaan puhaltimen. Pumpuksi ottaisin mieluummin Boschin tekemän kuin tuon nuhapumpun oloisen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

Kysyppä piruuttaan expertiltä, Commondtilta Intercooler ky:stä. P.0400-223313, www.intercooler.fi ?(en ole osoitteesta varma, mutta googlettamalla löytyy)
mielipiteitä tietysti voi olla monia, mutta on pätevä kaveri noissa(kin)

Suti
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Juu, pumpussa ei kannata säästää euroja... ei etenkään tohon tapaan:
http://www.youtube.com/watch?v=Vs1YPLce-z0

Luulis tommoset äänet alkavan "harmittaa" pidemmän päälle.
ja tottakai koeponnistus paperit olisi hyvä coolerista löytyä muuten ei välttämättä kannata hankkia, jos ei tosi halvalla saa ja pysty itse testaamaan että kestää +50% tulevaa max painetta. (molemmat puolet, ja helppohan se on tavallisella kompuralla nostaa vaikka 5bar painetta) yllättävän harvasta coolerista löytyy testitodistus paperit, vaikka se olisi hyvä keino valmistajalle antaa istestään luotettava kuva. mutta myös itse testaaminen kannattaa.
coolerin poksahtaminenhan saattaa aiheuttaa myös vaurioita moottoriin, joten itse tehtyjä en suosittele, paitsi jos tekijä on oikeasti osaava eikä "normi-suomi-tuunaaja"

Pälähti päähän semmonen älynväläys että jos pumppuna voisi toimia semmonen porakone-pumppu, kiinnittäisi vaikka laturin hihnapyörään tms. Riittäisiköhän semmosessa virtaus/kestävyys :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Onhan noita hihnavetoisia vesipumppuja vaikka sun missä autoissa.
diipa daapa...
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Erikoishitsaus I. Raatikainen on myös hyvä vaihtoehto. Tekee piirustusten mukaan sellaisen kuin haluat. P: 0400 23 55 16 Monelle ehkä tuttukin.

Painekestoa on, profiiliputki mistä tekee on Linnavuores valmetilla testattu aikoinaan > kun kysylivät Raatikaiselta paineenkestoa, Ipe vastas, en minä tiedä, mut kyllä se kestää... halusivat kumminkin tietää varmasti.

Ipe hitsas heille testiputken ja valmetista vastattiin, et kyllä se kestää tee siittä vaan... no ipe kysy et paljonko kestää :?: Vastaus oli edelleen, kyllä se kestää, :!: tee siittä vaan, asianomainen kertokoon itse puhelimes lisää :oops:
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuo toimii hyvin arviolta 250 heppaan saakka dieselissä, mitä tulee
ilman määrään. Kokonaisuus ratkaisee, paljonko ilma jäähtyy. Nokalla pitää
olla kunnon jäähdytin (Truecool) ja veden pitää kiertää riittävän
nopeasti (Bosch). Puhallin kannattaa olla myös. Haulla löytynee lisää tietoa.

Luullakseni jo tuo pienin malli toimii paremmin kuin tavallinen välijäähdytys
ja maastokäytössä ero lienee kuin yö ja päivä.
Vastaa Viestiin