Tehoa 220cdi
Tehoa 220cdi
Miten saisi suht vaivattomasti lisää potkua 220 cdi moottoriin?? Kenelläkään kokemuksia?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep tehoja lisätty
sumppa124 laitman ketjun lisäksi
tee haku näistä kirjoitajista dera,barton,joskami,CDI203
vaivatomin tapa lienee ajaa auton johonkin sellasen paikkan mikä tekke
tehon lisäyksiä(Motorbit vantaala,Debil espoosa nämä nyt tulee mieleen täälä pääkaupunki seudulla) sanoo mitä haluaa tehtävän ja latoo eurot pöytään,
tosin vaiva yleensä joutuu näkemään niiten hankimiseen
sumppa124 laitman ketjun lisäksi
tee haku näistä kirjoitajista dera,barton,joskami,CDI203
vaivatomin tapa lienee ajaa auton johonkin sellasen paikkan mikä tekke
tehon lisäyksiä(Motorbit vantaala,Debil espoosa nämä nyt tulee mieleen täälä pääkaupunki seudulla) sanoo mitä haluaa tehtävän ja latoo eurot pöytään,
tosin vaiva yleensä joutuu näkemään niiten hankimiseen
Lastutusta ei varmaan olla suositeltu siksi, että se on laitonta, niinkuin kaikki muukin kyseisen auton virittämiseen liittyvä
En näistä mersuista tiedä, mutta ainakin volkkaripuolella lastutukset tuovat lisää tehoa juurikaan kulutusta lisäämättä.. Eikä siinä tarvi kovin kummoinen palkka olla että on varaa!

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Firmaoilla mitkä näitä tekee taitta hinta haitari olla luokka 500-1000€c220cdi kirjoitti:Onko tietoa mitä tollanen tulis maksamaan? Ja onko kenelläkään kokomusta lastutuksesta? Kuuluu sellasia huhuja välillä ettei kannattais en tiedä kyllä miksei..
Lastut mitä ei suositeela on yleensää johto sarjaan laitettavia boxseja syy miksi niitä ei suositeela pitemmän pääle aiheutavat helposti kaiken laista harmia
(koko sana lastu on oikeestaan tänä päivänä pikkasen harhaan johtava
enne vaihdettin ohjain yksikön siisään lastu missä oli uusi ohjelma,yleensä nykyisin auton omaa ohjelmaa muokataan)
noita tullut jokunen muokattun käyttö kokemuksia niistä ja omista autoista
tahtiin 100000km vuosi itese muokatulla ohjelmalla ei onkelmia kestäävyydessä(tullut välliä poljetuun pitkiä matkoja kaasupohjassa,lain kannsa(parit ylinopeussakot)katsatuksessa ei huomautetavaa
ja kulutus yleensää laskenut rauhalisessa ajossa
Yksi huomion arvoinen asia auton on oltava kunnossa ennen ohjelman muokausta koska jos on orastavia/piileviä vikoja,toiminta häiriöitää
ne tulee sen jälkken varmasti korstuneen näkyviin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Totta ja boonuksena voi teho hivene nousta kun koneeseen menee enmänbarton kirjoitti:Ja kannattaa huomioida sellanen juttu siinä "lastutuksessa" että EGR on todella helppo poistaa siinä yhteydessä. Säästyy monelta tulevalta murheelta kun eliminoi sen takaisinkierrätyksen. Vaikka ei tehoa edes lisäisi.
nimim. "EGR-vihaaja"
ilmaa+kulutus laskea kun ei tarvii käyttä enrgiaa pakokaasun estas pumppaamiseen
tiettävästi mootori tarvii käydäkseen polttoainetta ja happea ei pakokaasua

Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla

Joo, tuo lämpenemisongelma on olemassa, mutta koskee käytännössä näitä suurempitilavuuksisia koneita. Neloskone joutuu ponnistelemaan kovemmin kuin kutonen normiajossa.
Ei ole sellasta pakkasta vielä ollut etteikö lämmöt nousisi neloskoneessa yli 80 asteen. Termostaatin kunnolla on paljon suurempi merkitys. Mullakin jo kolmas menossa.
Ei ole sellasta pakkasta vielä ollut etteikö lämmöt nousisi neloskoneessa yli 80 asteen. Termostaatin kunnolla on paljon suurempi merkitys. Mullakin jo kolmas menossa.

Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla :)
Minun mielestä kyl kutoskone lämpiää paremmin kuin neloskone. Isompi kone aina tuottaa enemmän lämpöä. Ei mulkaa ole EGR käytössä 320cdi:ssä ja tarkenee hyvin.barton kirjoitti:Joo, tuo lämpenemisongelma on olemassa, mutta koskee käytännössä näitä suurempitilavuuksisia koneita. Neloskone joutuu ponnistelemaan kovemmin kuin kutonen normiajossa.
Ei ole sellasta pakkasta vielä ollut etteikö lämmöt nousisi neloskoneessa yli 80 asteen. Termostaatin kunnolla on paljon suurempi merkitys. Mullakin jo kolmas menossa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Niin siis tais dera tarkoitta että otta siitä ton verran €, lienee varmaankin verolinen hintac220cdi kirjoitti:Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla

Mootrin lämmön mukaaan säätyvä olisi vielä hifimpi
näin harrastelijan mielesttä(ammatilaiset voi vapaasti käyttä ideaa jos
mahdolista toteutta)
läpeneminen kyllä hidastuu jonkun verran,mutta hyvin kuitenkin lämpenee
kun termarit(oneks helppo vaihtaa) ym kunnossa
Kannatetaandera kirjoitti:
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla

BTW laitoin dera YV:tä sulle..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Moottorin lämmön mukaan en oo varma onko se mahdollista, ulkoilman lämpötilan mukaan kylläkin (siellä on korjauskerroinkartta tuota varten jota vois hieman muokkailla)CDI203 kirjoitti:Niin siis tais dera tarkoitta että otta siitä ton verran €, lienee varmaankin verolinen hintac220cdi kirjoitti:Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla
Mootrin lämmön mukaaan säätyvä olisi vielä hifimpi
näin harrastelijan mielesttä(ammatilaiset voi vapaasti käyttä ideaa jos
mahdolista toteutta)
läpeneminen kyllä hidastuu jonkun verran,mutta hyvin kuitenkin lämpenee
kun termarit(oneks helppo vaihtaa) ym kunnossa
Jep, ihan alvillinen hinta on tuo.CDI203 kirjoitti:Niin siis tais dera tarkoitta että otta siitä ton verran €, lienee varmaankin verolinen hintac220cdi kirjoitti:Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla
Mootrin lämmön mukaaan säätyvä olisi vielä hifimpi
näin harrastelijan mielesttä(ammatilaiset voi vapaasti käyttä ideaa jos
mahdolista toteutta)
läpeneminen kyllä hidastuu jonkun verran,mutta hyvin kuitenkin lämpenee
kun termarit(oneks helppo vaihtaa) ym kunnossa