Tehoa 220cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
c220cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:39
Paikkakunta: Vantaa

Tehoa 220cdi

Viesti Kirjoittaja c220cdi »

Miten saisi suht vaivattomasti lisää potkua 220 cdi moottoriin?? Kenelläkään kokemuksia?
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Tämä ketju kannattaa lukea!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jep tehoja lisätty

sumppa124 laitman ketjun lisäksi

tee haku näistä kirjoitajista dera,barton,joskami,CDI203

vaivatomin tapa lienee ajaa auton johonkin sellasen paikkan mikä tekke
tehon lisäyksiä(Motorbit vantaala,Debil espoosa nämä nyt tulee mieleen täälä pääkaupunki seudulla) sanoo mitä haluaa tehtävän ja latoo eurot pöytään,
tosin vaiva yleensä joutuu näkemään niiten hankimiseen
c220cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja c220cdi »

Onko tietoa mitä tollanen tulis maksamaan? Ja onko kenelläkään kokomusta lastutuksesta? Kuuluu sellasia huhuja välillä ettei kannattais en tiedä kyllä miksei..
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Lastutusta ei varmaan olla suositeltu siksi, että se on laitonta, niinkuin kaikki muukin kyseisen auton virittämiseen liittyvä :) En näistä mersuista tiedä, mutta ainakin volkkaripuolella lastutukset tuovat lisää tehoa juurikaan kulutusta lisäämättä.. Eikä siinä tarvi kovin kummoinen palkka olla että on varaa!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

c220cdi kirjoitti:Onko tietoa mitä tollanen tulis maksamaan? Ja onko kenelläkään kokomusta lastutuksesta? Kuuluu sellasia huhuja välillä ettei kannattais en tiedä kyllä miksei..
Firmaoilla mitkä näitä tekee taitta hinta haitari olla luokka 500-1000€
Lastut mitä ei suositeela on yleensää johto sarjaan laitettavia boxseja syy miksi niitä ei suositeela pitemmän pääle aiheutavat helposti kaiken laista harmia
(koko sana lastu on oikeestaan tänä päivänä pikkasen harhaan johtava
enne vaihdettin ohjain yksikön siisään lastu missä oli uusi ohjelma,yleensä nykyisin auton omaa ohjelmaa muokataan)

noita tullut jokunen muokattun käyttö kokemuksia niistä ja omista autoista
tahtiin 100000km vuosi itese muokatulla ohjelmalla ei onkelmia kestäävyydessä(tullut välliä poljetuun pitkiä matkoja kaasupohjassa,lain kannsa(parit ylinopeussakot)katsatuksessa ei huomautetavaa
ja kulutus yleensää laskenut rauhalisessa ajossa

Yksi huomion arvoinen asia auton on oltava kunnossa ennen ohjelman muokausta koska jos on orastavia/piileviä vikoja,toiminta häiriöitää
ne tulee sen jälkken varmasti korstuneen näkyviin
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Ja kannattaa huomioida sellanen juttu siinä "lastutuksessa" että EGR on todella helppo poistaa siinä yhteydessä. Säästyy monelta tulevalta murheelta kun eliminoi sen takaisinkierrätyksen. Vaikka ei tehoa edes lisäisi. :wink:

nimim. "EGR-vihaaja"
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

barton kirjoitti:Ja kannattaa huomioida sellanen juttu siinä "lastutuksessa" että EGR on todella helppo poistaa siinä yhteydessä. Säästyy monelta tulevalta murheelta kun eliminoi sen takaisinkierrätyksen. Vaikka ei tehoa edes lisäisi. :wink:

nimim. "EGR-vihaaja"
Totta ja boonuksena voi teho hivene nousta kun koneeseen menee enmän
ilmaa+kulutus laskea kun ei tarvii käyttä enrgiaa pakokaasun estas pumppaamiseen

tiettävästi mootori tarvii käydäkseen polttoainetta ja happea ei pakokaasua :wink:
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.

Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla :)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Joo, tuo lämpenemisongelma on olemassa, mutta koskee käytännössä näitä suurempitilavuuksisia koneita. Neloskone joutuu ponnistelemaan kovemmin kuin kutonen normiajossa.
Ei ole sellasta pakkasta vielä ollut etteikö lämmöt nousisi neloskoneessa yli 80 asteen. Termostaatin kunnolla on paljon suurempi merkitys. Mullakin jo kolmas menossa. :(
c220cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja c220cdi »

dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.

Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla :)
Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?
masaz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 08.02.2009 17:25
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja masaz »

barton kirjoitti:Joo, tuo lämpenemisongelma on olemassa, mutta koskee käytännössä näitä suurempitilavuuksisia koneita. Neloskone joutuu ponnistelemaan kovemmin kuin kutonen normiajossa.
Ei ole sellasta pakkasta vielä ollut etteikö lämmöt nousisi neloskoneessa yli 80 asteen. Termostaatin kunnolla on paljon suurempi merkitys. Mullakin jo kolmas menossa. :(
Minun mielestä kyl kutoskone lämpiää paremmin kuin neloskone. Isompi kone aina tuottaa enemmän lämpöä. Ei mulkaa ole EGR käytössä 320cdi:ssä ja tarkenee hyvin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

c220cdi kirjoitti:
dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.

Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla :)
Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?
Niin siis tais dera tarkoitta että otta siitä ton verran €, lienee varmaankin verolinen hinta :?:

Mootrin lämmön mukaaan säätyvä olisi vielä hifimpi
näin harrastelijan mielesttä(ammatilaiset voi vapaasti käyttä ideaa jos
mahdolista toteutta)

läpeneminen kyllä hidastuu jonkun verran,mutta hyvin kuitenkin lämpenee
kun termarit(oneks helppo vaihtaa) ym kunnossa
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

dera kirjoitti:
Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla :)
Kannatetaan ;).

BTW laitoin dera YV:tä sulle..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

CDI203 kirjoitti:
c220cdi kirjoitti:
dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.

Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla :)
Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?
Niin siis tais dera tarkoitta että otta siitä ton verran €, lienee varmaankin verolinen hinta :?:

Mootrin lämmön mukaaan säätyvä olisi vielä hifimpi
näin harrastelijan mielesttä(ammatilaiset voi vapaasti käyttä ideaa jos
mahdolista toteutta)

läpeneminen kyllä hidastuu jonkun verran,mutta hyvin kuitenkin lämpenee
kun termarit(oneks helppo vaihtaa) ym kunnossa
Moottorin lämmön mukaan en oo varma onko se mahdollista, ulkoilman lämpötilan mukaan kylläkin (siellä on korjauskerroinkartta tuota varten jota vois hieman muokkailla)
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

CDI203 kirjoitti:
c220cdi kirjoitti:
dera kirjoitti:Mulla MB:n softaus 580EUR sis. tehonmittauksen ennen/jälkeen suorituksen. EGR poistetaan tarpeen mukaan. EGR:n vaikutus tehoihin on mitätön, jonkun verran se estää karstoittumista pidemmän päälle, mutta kannattaa huomioida että auto ei lämpene ollenkaan samalla tavalla talvisin jos EGR on pois käytöstä, eli webastoa wailla oleviin en suosittele. Toki pienenpientä korvausta vastaan sen voi aina talveksi laittaa päälle ja kesäksi pois.

Tai jos joskus jaksaisi hifistellä, voisin tehdä softan käyttämään EGRää vain kylmillä ilmoilla :)
Missä käytit lastutuksessa? Paljon nyt tehoa?
Niin siis tais dera tarkoitta että otta siitä ton verran €, lienee varmaankin verolinen hinta :?:

Mootrin lämmön mukaaan säätyvä olisi vielä hifimpi
näin harrastelijan mielesttä(ammatilaiset voi vapaasti käyttä ideaa jos
mahdolista toteutta)

läpeneminen kyllä hidastuu jonkun verran,mutta hyvin kuitenkin lämpenee
kun termarit(oneks helppo vaihtaa) ym kunnossa
Jep, ihan alvillinen hinta on tuo.
Vastaa Viestiin