W203 200 kompressor jossa ei puhtia!??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petroljames
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2009 18:18
Paikkakunta: Etelä

W203 200 kompressor jossa ei puhtia!??

Viesti Kirjoittaja Petroljames »

Joo sellainen ongelma mersussa että ei oikein tahdo enää löytyä
kaikkia tehoja autosta eli ei oikein meinaa kiihtyä esim ohitustilanteissa mihinkään ja muutenkin. Mitkään häiriövalot ei pala eikä löytyny mitään vikoja vaikka lukijassa käytinkin. Onko näissä ollu kompuroissa mitään vikoja vai mikä tässä autossa mättää kun itse en oikein hirveesti näitten päälle ymmärrä et missä vika??? :?
Nyt tarvittais oikeesti apuja et jos jollain edes aavistusta niin auttakkee..!!
Petroljames
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2009 18:18
Paikkakunta: Etelä

Re: W203 200 kompressor jossa ei puhtia!??

Viesti Kirjoittaja Petroljames »

Petroljames kirjoitti:Joo sellainen ongelma mersussa että ei oikein tahdo enää löytyä
kaikkia tehoja autosta eli ei oikein meinaa kiihtyä esim ohitustilanteissa mihinkään ja muutenkin. Mitkään häiriövalot ei pala eikä löytyny mitään vikoja vaikka lukijassa käytinkin. Onko näissä ollu kompuroissa mitään vikoja vai mikä tässä autossa mättää kun itse en oikein hirveesti näitten päälle ymmärrä et missä vika??? :?
Nyt tarvittais oikeesti apuja et jos jollain edes aavistusta niin auttakkee..!!
Nostetta!
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Käytäpä huollossa testerissä josko sitä kautta löytyisi virheilmoituksia. Ensiksi tuolla kuvauksella tulisi mieleen ilmamassamittari mutta vaikea sanoa. Onko sitä vaihdettu koskaan/paljonko kilometrejä? Onko vertailukohtaa toiseen vastaavaan kulkineeseen, entä oletko kellottanut kiihtyvyysarvoja 0-100 km/h tai esim. 80-120 km/h?
w447 119 Allradantrieb
Petroljames
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2009 18:18
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja Petroljames »

on vaihettu massamittari n 3kk sitten ja testerissä ei näkyny mitään vikoja.
En kyl käyttäny millään veholla vaan yhdellä yksityisellä kaverilla ja ei se oikein osannut sanoa siihen mitään. Täytyy kellottaa ajat niin ilmottelen ne myöhemmin mut voin sanoa jo nyt et esim 80-120 kmh kestää ikuisuuden!
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tästä olen aikaisemminkin täällä puhunut, mutta en sitten tiedä onko noissa tyttöjen kompuramalleissa nestekiertoinen cooleri?

Jos on nestekiertoinen kuten AMG:ssä niin se kiertovesipumppu on ihan paska.

Kun vesi ei kierrä niin yhdenkin kovemman kiihdytyksen jälkeen ahtaminen loppuu imuilman lämpöjen nousun seurauksena ja sitten loppuu kulkukin. Tuntuu kuin olisi orava moottorissa.

Vikakoodeja tästä ei jää muistiin. Kun viet huoltoon niin käske vetää kunnolla motarilla tms. ja samalla tarkkailla imuilman lämpöjä. Sitten kun lämmöt nousee liiaksi niin tulee kyllä joku koodikin, mutta muistiin se ei jää.

Ota tonni mukaan kun menet korjaamolle.

Pumpun voi toki diagnosoida itsekkin ja markkinoilta löytyy passeleita pumppuja muutamalla kympillä (Johnson CM30).
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Jani Anttila kirjoitti:Tästä olen aikaisemminkin täällä puhunut, mutta en sitten tiedä onko noissa tyttöjen kompuramalleissa nestekiertoinen cooleri?

Jos on nestekiertoinen kuten AMG:ssä niin se kiertovesipumppu on ihan paska.

Kun vesi ei kierrä niin yhdenkin kovemman kiihdytyksen jälkeen ahtaminen loppuu imuilman lämpöjen nousun seurauksena ja sitten loppuu kulkukin. Tuntuu kuin olisi orava moottorissa.

Vikakoodeja tästä ei jää muistiin. Kun viet huoltoon niin käske vetää kunnolla motarilla tms. ja samalla tarkkailla imuilman lämpöjä. Sitten kun lämmöt nousee liiaksi niin tulee kyllä joku koodikin, mutta muistiin se ei jää.

Ota tonni mukaan kun menet korjaamolle.

Pumpun voi toki diagnosoida itsekkin ja markkinoilta löytyy passeleita pumppuja muutamalla kympillä (Johnson CM30).
Juuri näin, meillä oli sama vaiva jonka jäsen Anttila diagnosoi täysin oikein, tonnista luopumisen jälkeen takanakit jauhoi taas keskeytyksettä.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Petroljames
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2009 18:18
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja Petroljames »

Autatko sen verran että kuinka diagnisoin sen itse.. En oikein itse tajua joten anteeksi tietämättömyyteni :?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Petroljames kirjoitti:Autatko sen verran että kuinka diagnisoin sen itse.. En oikein itse tajua joten anteeksi tietämättömyyteni :?
Toimiiko kylmänä?

Anna kunnolla kyytiä sille. Jos kylmänä toimii ja ajon jälkeen (varsinkin kovan kiihdytyksen) ei niin eiköhän se vika tässä ole. Onhan noita tietysti muitakin vikakohteita...

Sitten voisi pumpun vaikka irroittaa ja syöttää sille suoraan 12V ja katsoa pumppaako.


Mutta selvitä nyt ensin että onko siinä neste vai ilma cooleri...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
\Tonza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 16.10.2008 19:01
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja \Tonza »

En tiedä mutta luulisin että ei ole vesikiertoinen cooleri.
Ainakaan vanhemman korisessa 202 230 kompurassa ei ole vesikiertoa.
Petroljames
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2009 18:18
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja Petroljames »

Joo ei se toimi kylmänäkään että jos lisää vaihtoehtoja että missä vika niin kuuntelen(luen) mielellään.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

katti

Viesti Kirjoittaja koyama »

jos pakoputki vaikka tukossa,katalysaattori !
Tuleeko vikakoodi :?:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Petroljames
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2009 18:18
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja Petroljames »

ei ole vikakoodeja. Mutta nyt vähän taas ihmetyttää mut auto toimi pari päivää normaalisti tai ainakin luulen niin mut nyt se seiso muutaman päivän ja taas tää sama laulu et ei sit mihinkään! Lisää kivoja ehdotuksia et missä vika.. Kiitos jo etukäteen.
Avatar
\Tonza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 16.10.2008 19:01
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja \Tonza »

Ittellä on vähän samanlaista vikaa.
Ensin ihmettelin kun tuntu niinku olis ajanu ilman ahdinta ja niinhän se sitte olikin eli laitoin ahtopaine mittarin kii ja ahdot ei noussu 0 yli.
Veikkaisin, että vika olis siinä venttiilissä joka on ilmanputsarikopassa en tiä miten on w203:ssa. Mutta luulen että se päästää paineet pihalle putsarin kautta eli se läppä ei sulkeudu ku kompura lähtee käyntiin.
Ja toimii kanssa välillä, aamuisin kun on pakkasta ei toimi mutta iltäpäivällä plussakelillä on taas toiminu, 3 päivää peräkkäin jo tehnyt tollai.
Ei taida kompura tykätä kylmästä :D
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

ahdin leikkaamassa kiinni? mitä on ajettu ja kuuluuko pellinalta ylimääräisiä ääniä? w202:ssa silloinkun ei ahda kunpitäis avaat hanttarin ikkunan niin kuulet kahiseeko mangneettikytkin tai ajon jälkeen käyt kokeilemassa onko se kuumentunut. mulla teki tollasta alkutalvesta sit levis toi kytkin ahdin pyöri käsin ihan kevyesti laitettiin uus kytkin ei toiminut huomattiin että johdot oli sulia vaihdatettiin johdot uusiin auto käymään
testaus heti kun kytkin otti kiinni nalkkas ahdin ja kytkin räjähti palasiks :cry: mittarissa oli hiukan alle 180 000km . w203:ssa ei tota helv...n mangneettikytkintä taida onneks enää olla mut remmin luulis kiljuvan ja kuumenevan.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Vastaa Viestiin