Joo sellainen ongelma mersussa että ei oikein tahdo enää löytyä
kaikkia tehoja autosta eli ei oikein meinaa kiihtyä esim ohitustilanteissa mihinkään ja muutenkin. Mitkään häiriövalot ei pala eikä löytyny mitään vikoja vaikka lukijassa käytinkin. Onko näissä ollu kompuroissa mitään vikoja vai mikä tässä autossa mättää kun itse en oikein hirveesti näitten päälle ymmärrä et missä vika???
Nyt tarvittais oikeesti apuja et jos jollain edes aavistusta niin auttakkee..!!
Petroljames kirjoitti:Joo sellainen ongelma mersussa että ei oikein tahdo enää löytyä
kaikkia tehoja autosta eli ei oikein meinaa kiihtyä esim ohitustilanteissa mihinkään ja muutenkin. Mitkään häiriövalot ei pala eikä löytyny mitään vikoja vaikka lukijassa käytinkin. Onko näissä ollu kompuroissa mitään vikoja vai mikä tässä autossa mättää kun itse en oikein hirveesti näitten päälle ymmärrä et missä vika???
Nyt tarvittais oikeesti apuja et jos jollain edes aavistusta niin auttakkee..!!
Käytäpä huollossa testerissä josko sitä kautta löytyisi virheilmoituksia. Ensiksi tuolla kuvauksella tulisi mieleen ilmamassamittari mutta vaikea sanoa. Onko sitä vaihdettu koskaan/paljonko kilometrejä? Onko vertailukohtaa toiseen vastaavaan kulkineeseen, entä oletko kellottanut kiihtyvyysarvoja 0-100 km/h tai esim. 80-120 km/h?
on vaihettu massamittari n 3kk sitten ja testerissä ei näkyny mitään vikoja.
En kyl käyttäny millään veholla vaan yhdellä yksityisellä kaverilla ja ei se oikein osannut sanoa siihen mitään. Täytyy kellottaa ajat niin ilmottelen ne myöhemmin mut voin sanoa jo nyt et esim 80-120 kmh kestää ikuisuuden!
Tästä olen aikaisemminkin täällä puhunut, mutta en sitten tiedä onko noissa tyttöjen kompuramalleissa nestekiertoinen cooleri?
Jos on nestekiertoinen kuten AMG:ssä niin se kiertovesipumppu on ihan paska.
Kun vesi ei kierrä niin yhdenkin kovemman kiihdytyksen jälkeen ahtaminen loppuu imuilman lämpöjen nousun seurauksena ja sitten loppuu kulkukin. Tuntuu kuin olisi orava moottorissa.
Vikakoodeja tästä ei jää muistiin. Kun viet huoltoon niin käske vetää kunnolla motarilla tms. ja samalla tarkkailla imuilman lämpöjä. Sitten kun lämmöt nousee liiaksi niin tulee kyllä joku koodikin, mutta muistiin se ei jää.
Ota tonni mukaan kun menet korjaamolle.
Pumpun voi toki diagnosoida itsekkin ja markkinoilta löytyy passeleita pumppuja muutamalla kympillä (Johnson CM30).
Jani Anttila kirjoitti:Tästä olen aikaisemminkin täällä puhunut, mutta en sitten tiedä onko noissa tyttöjen kompuramalleissa nestekiertoinen cooleri?
Jos on nestekiertoinen kuten AMG:ssä niin se kiertovesipumppu on ihan paska.
Kun vesi ei kierrä niin yhdenkin kovemman kiihdytyksen jälkeen ahtaminen loppuu imuilman lämpöjen nousun seurauksena ja sitten loppuu kulkukin. Tuntuu kuin olisi orava moottorissa.
Vikakoodeja tästä ei jää muistiin. Kun viet huoltoon niin käske vetää kunnolla motarilla tms. ja samalla tarkkailla imuilman lämpöjä. Sitten kun lämmöt nousee liiaksi niin tulee kyllä joku koodikin, mutta muistiin se ei jää.
Ota tonni mukaan kun menet korjaamolle.
Pumpun voi toki diagnosoida itsekkin ja markkinoilta löytyy passeleita pumppuja muutamalla kympillä (Johnson CM30).
Juuri näin, meillä oli sama vaiva jonka jäsen Anttila diagnosoi täysin oikein, tonnista luopumisen jälkeen takanakit jauhoi taas keskeytyksettä.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Petroljames kirjoitti:Autatko sen verran että kuinka diagnisoin sen itse.. En oikein itse tajua joten anteeksi tietämättömyyteni
Toimiiko kylmänä?
Anna kunnolla kyytiä sille. Jos kylmänä toimii ja ajon jälkeen (varsinkin kovan kiihdytyksen) ei niin eiköhän se vika tässä ole. Onhan noita tietysti muitakin vikakohteita...
Sitten voisi pumpun vaikka irroittaa ja syöttää sille suoraan 12V ja katsoa pumppaako.
Mutta selvitä nyt ensin että onko siinä neste vai ilma cooleri...
jos pakoputki vaikka tukossa,katalysaattori !
Tuleeko vikakoodi
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
ei ole vikakoodeja. Mutta nyt vähän taas ihmetyttää mut auto toimi pari päivää normaalisti tai ainakin luulen niin mut nyt se seiso muutaman päivän ja taas tää sama laulu et ei sit mihinkään! Lisää kivoja ehdotuksia et missä vika.. Kiitos jo etukäteen.
Ittellä on vähän samanlaista vikaa.
Ensin ihmettelin kun tuntu niinku olis ajanu ilman ahdinta ja niinhän se sitte olikin eli laitoin ahtopaine mittarin kii ja ahdot ei noussu 0 yli.
Veikkaisin, että vika olis siinä venttiilissä joka on ilmanputsarikopassa en tiä miten on w203:ssa. Mutta luulen että se päästää paineet pihalle putsarin kautta eli se läppä ei sulkeudu ku kompura lähtee käyntiin.
Ja toimii kanssa välillä, aamuisin kun on pakkasta ei toimi mutta iltäpäivällä plussakelillä on taas toiminu, 3 päivää peräkkäin jo tehnyt tollai.
Ei taida kompura tykätä kylmästä
ahdin leikkaamassa kiinni? mitä on ajettu ja kuuluuko pellinalta ylimääräisiä ääniä? w202:ssa silloinkun ei ahda kunpitäis avaat hanttarin ikkunan niin kuulet kahiseeko mangneettikytkin tai ajon jälkeen käyt kokeilemassa onko se kuumentunut. mulla teki tollasta alkutalvesta sit levis toi kytkin ahdin pyöri käsin ihan kevyesti laitettiin uus kytkin ei toiminut huomattiin että johdot oli sulia vaihdatettiin johdot uusiin auto käymään
testaus heti kun kytkin otti kiinni nalkkas ahdin ja kytkin räjähti palasiks mittarissa oli hiukan alle 180 000km . w203:ssa ei tota helv...n mangneettikytkintä taida onneks enää olla mut remmin luulis kiljuvan ja kuumenevan.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"