sähköantennista
Otin antennin juuresta liittimen irti kun antenni oli yläasennossa. Olen säästynyt monelta harmilta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- Pikkaraine
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: To 28.08.2008 15:51
- Paikkakunta: Porvoo
olen aina ajon jälkeen putsannut pölyn ja kuran pois anteenista ja öljynnyt silloin tällöin aseöljyllä ja hyvin on pelannut jo viisi talvea! olen joskus ottanut sen virta piuhan siitä anteeni mutikasta irti ala-asennossa mut ei ole tarpeeksi hyvin kuuluneet kanavat joten joten annan olla toiminnassa!
W124 300ce -92
w202 250dt -00
Saab 900i 16v turbo -91
w202 250dt -00
Saab 900i 16v turbo -91
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Osaisiko kukaan antaa mitään vinkkejä?konna kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana, kun sähköantenni ei pelaa? Syksyllä edellinen omistaja vaihtanut piiskan ja toimi silloin hienosti. Nyt kun näppää ANT-napista ylös niin ei tapahdu mitään, eikä edes ääntä kuulu. Sulake on kunnossa. Kontaktispraytä ruskuttelin liittimeen eikä mitään vaikutusta. Onko kellään mitään kuvaa tosta liittimestä että mihin kuuluu tulla jännite kun nappi on yläasennossa tai alaasennossa? Ai niin ja auto on W124 -89
En muista kaikkia johtovärejä mutta antennille pitää tulla jatkuva virta punaiseen kaapeliin,eli antennin lasku.
Kun katkaisin on antenni ylös asennossa tai radio avataan,antenni moottorille pitää tulla virta punaiseen kaapeliin ja lisäksi vielä toiseen joka ohjaa releen napaisuuden vaihtoa.
Moottorilla on muistaakseni kolme johtoa,joista yksi on maa.
Kun katkaisin on antenni ylös asennossa tai radio avataan,antenni moottorille pitää tulla virta punaiseen kaapeliin ja lisäksi vielä toiseen joka ohjaa releen napaisuuden vaihtoa.
Moottorilla on muistaakseni kolme johtoa,joista yksi on maa.
Onko jotain pointtereita hyviin/järkeviin sisäantenneihin?tovayryn kirjoitti:antenni pois ja sisä antenni tilalle, reiän paikalle vaan korin värinen koritulppa, jos ei viitti alkaa hitsaa. pelaa pakkasella parhaiten
Jonkun verran antenniteoriaa opiskelemaan joutuneena sisäantennilta ei voine odottaa ihan samoja vahvistuksia kuin korin ulkopinnalla olevilta normiantennilta. Onko käyttäjillä kokemuksia kuinka paljon signaali (etenkin paikallisradioden kuuluvuusalue) heikkenee sisäantenniin vaihtamalla? Sisäantenni ilmeisesti liimataan jotenkin sivu(?) ikkunaan, jotta pystypolarisaatiosta saadaan kaikki irti?
Sähköantenni tosiaan kerää talvisin ihan sumean määrän skeidaa ja jumittelee säännöllisesti ellei sitä puhdista + rasvaa. Olen sekakäyttänyt aseöljyä ja maastofillarin teflonpitoista ohutta ketjurasvaa, jonka valmistajan mukaan pitäis kuivua täysin ja jättää ohut tahmaaton voiteleva kerros. Kumpikaan noista ei selvästikään ole se ultimaalisesti paras ratkaisu.
- Veijo
Kannattaa aukaista se antenni, purkaa ja puhdistaa sisäosat. Siellä on varmasti hiekkaa ja rapaa sisusta puolillaan.
Siinä on automaattinen virranrajoitin joka katkaisee moottorin liikkeen hyvin herkästi, jos joku paikka on jumissa. Jos piiska on ehjä ja suora perusteellisella puhdistuksella pitäisi toentua.

1991 420 SE