Maskin kromikehys mustaksi

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Maskin kromikehys mustaksi

Viesti Kirjoittaja gbc »

Juu eli miten toteutetaan parhaiten nykyisen kromi maskin kehyksen saanti mustaksi,jotku meinaavat ettei pysy kovin hyvin jos maalaa,vai minkälaisilla konsteilla kannattas menetellä??

Maskissa olevat kromi listat täytyis myös saada mustaksi.

Kyse siis w203 sarjalaisesta!
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei pysy maalit kauaa niinkun epäilet... kehyksestä vois ottaa kromit pois ja sitten normi pohjat + maali. Eli johki kromaus firmaan kromin poistoon ? ja listat , onko ne muovia, alumiinia ? jos on alua (tai jotain seosta mitä lie) niinku noissa vanhemmissa niin nehän nyt voi maalata hyvällä menestyksellä.
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

Miten lie onnistunee jos teippauttas sen kehyksen....nuohan näkyy teippailevan kokonaisia autojakin että luulis yhen kromi kehyksenki saavan...Kokemuksia että mikä semmosen homman lopputulos olisi?
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no sehän kuullostaa kokeilimisen arvoiselta, tuskin hinaajaa maksaa ja voi pysyä paksu teippi jopa paremmin mitä maali ?
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

niin se vois tietenki olla,luulis löytyvän joku kirkas musta...saattas toimia hyvinki :)
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sen kehyksen voi hiekkapuhaltaa ja sen jälkeen happopohja tai vaikka ihan hiontaväri ja normipohjat. Sitten pysyy.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

EVO X kirjoitti:Sen kehyksen voi hiekkapuhaltaa ja sen jälkeen happopohja tai vaikka ihan hiontaväri ja normipohjat. Sitten pysyy.
pysyy kyllä, mut saattaa (ja yleensä) 'virahtaa' hiukan eri muotoon tuossa puhalluksessa. kun se romi ei ihan pikkupaineilla karhene.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Kyllä saa maalin pysymään kiinni. Tosin itsellä meni joskus pari kertaa v*tuiksi niin joutui viemään ammattimiehelle ja hyvä tuli.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3801
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

aadolf kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Sen kehyksen voi hiekkapuhaltaa ja sen jälkeen happopohja tai vaikka ihan hiontaväri ja normipohjat. Sitten pysyy.
pysyy kyllä, mut saattaa (ja yleensä) 'virahtaa' hiukan eri muotoon tuossa puhalluksessa. kun se romi ei ihan pikkupaineilla karhene.
Pitää olla näpeis se puhaltaminen!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Itselläni ei ainakaan ollut w201:sessä mitään ongelmia kun maskin hioin kunnolla 240-320-400 kuivana, sen jälkeen happomaali ja sitten kun happo kunnolla kuiva ni filleri päälle ja sitten maali .
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Teippaus olisi todellakin kokeilemisen arvoinen homma. luulisi kestävän kiven iskujakin paremmin. Jenkeissähän ne teippaa jopa konepellin etureunoja jottei tulisi kiven iskuja, (suojellakseen maalipintaa, joka sitten teipin pois oton jälkeen on tummempi kuin muu auringossa haalistunut pinta)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Itsehän kävin ostamassa matta mustaa 3m:n teippiä ja tuli kyllä ainakin omasta mielestä tosi hyvä..
samalla tuli teipattua nekin avatgarde maskin väliritilätkin eikä huono ratkaisu sekään.
homma oli kyllä yllättävänkin helppo kun ei yrittänyt tehdä liian isoista teipin paloista.
Hyvin on teippi kestänyt talven sekä kiven iskut.
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Vastaa Viestiin