W124 230 Huollot
W124 230 Huollot
Eli onko tuollase bensamersun huolto-ohjelmaa jossain netissä saatavilla? kun tuossa omassa tulee 240 000 kohta mittariin ja pitäs huoltaa, aikasemmin huollettu Vänttisellä, kympin välein, mutta nyt ois tarkotus huoltaa itse. eli kuuluuko tuohon huoltoon jotain isompaa kun öljyt ja suodatin. lähinnä tulppien vaihtoväli kiinnostaa. katsastuksessa oli HC arvo liian korkea, mutta saatiin se paikallisella korjaamolla laskeen tarpeeks kun oikein anto kenkää että lämpeni kunnolla. eli kannattaa varmaan noi tulpat ja ilmanputsari ainakin vaihtaa kun huoltaa...?
Joo kattelin tossa huoltokirjaa että tulpat on vaihdettu 220 000km huollossa. nyt ois 240 000 km huolto tosiaan tulossa. minkäslaisilla väleillä ootte tulppia vaihdellut? tässä varmaan ihan jotkut 1 kärkiset tulpat kuitenkin on? onko 30 000km hyvä? voishan noita tietysti vähän vilkastakkin miltä näyttää niin ei tarvis ihmetellä.. oli muuten edellisessäkin katsastuksessa suht lähellä toi läpi meno tyhjäkäynti päästöillä kun 100 on raja HC:ssa niin oli sit tasan 100 ku löysin edellisen lapun..
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Tuota taitaa olla vakiintuneita käytäntöjä niin monta kun on kuskiakin!?
Omakohtaisesti tulee öljynvaihdot joko 10.000km tai vähintään kerran
vuoteen oli ajokilometrit mitä tahansa!
Samalla menee öljyn suodatin ja ilmanputsarin suodatin vaihtoon...
Tulppia vaihtelen yleensä 20-30 th km välein joskus jopa tiuhempaa...
Okei onhan se tiheässä mut eipä yleensä nikottele ja katsastuksissakin
on aina mennyt huomautuksitta läpi...
Virranjakajan kansi ja pyörijä tulee silloin tällöin tarkistettua ja tarpeen
mukaan vaihdettua,ei ole tullut niin kilometrejä tuijoteltua..
Keväisin tulee renkaiden vaihdon yhteydessä tarkistettua jarrujen kunto
palat,levyt ja seisonta jarrut jne...tukivarret,nivelien kumit ym!
Niin ja autohan oli 124 230e 89...
T.Jaakko.P
Omakohtaisesti tulee öljynvaihdot joko 10.000km tai vähintään kerran
vuoteen oli ajokilometrit mitä tahansa!
Samalla menee öljyn suodatin ja ilmanputsarin suodatin vaihtoon...
Tulppia vaihtelen yleensä 20-30 th km välein joskus jopa tiuhempaa...
Okei onhan se tiheässä mut eipä yleensä nikottele ja katsastuksissakin
on aina mennyt huomautuksitta läpi...
Virranjakajan kansi ja pyörijä tulee silloin tällöin tarkistettua ja tarpeen
mukaan vaihdettua,ei ole tullut niin kilometrejä tuijoteltua..
Keväisin tulee renkaiden vaihdon yhteydessä tarkistettua jarrujen kunto
palat,levyt ja seisonta jarrut jne...tukivarret,nivelien kumit ym!
Niin ja autohan oli 124 230e 89...
T.Jaakko.P
Huoltokohteethan on ilmoitettu huoltokirjassa, mitä minkäkin tuhannen huollossa pitää tehdä. Näin ainakin omassa 1989-kirjassani.JiiB kirjoitti:Joo kattelin tossa huoltokirjaa että tulpat on vaihdettu 220 000km huollossa. nyt ois 240 000 km huolto tosiaan tulossa. minkäslaisilla väleillä ootte tulppia vaihdellut? tässä varmaan ihan jotkut 1 kärkiset tulpat kuitenkin on? onko 30 000km hyvä? voishan noita tietysti vähän vilkastakkin miltä näyttää niin ei tarvis ihmetellä.. oli muuten edellisessäkin katsastuksessa suht lähellä toi läpi meno tyhjäkäynti päästöillä kun 100 on raja HC:ssa niin oli sit tasan 100 ku löysin edellisen lapun..
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi