Superturboa matka-ajoon?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Superturboa matka-ajoon?

Viesti Kirjoittaja Taski »

Noniin, meikäläinen on melko ummikko näissä touhuissa mutta koittakaapa kestää. En ainakaan löytänyt tällaista topicia ihan heti, jotenka koitetaanpas onnea tässä.


Eli tilanteena tämä: Nykyään meikäläinen ajaa 10l/100km kuluttavalla bensa-autolla ja tarkoituksena olisi vaihtaa hiukka halvempaan dieseliin kun matkaa tulee melko paljon vuoden aikana. Tarjouksena tuli vaihtoa tuollaiseen peliin:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/2435214

Kysymyksenä onkin, voiko tuollaista käyttää ihan päivittäisenä ajoautona ja kuinka tuollaisen voi olettaa kesätävän. Tarkoituksena olisi kuitenkin melko huoletta päästellä sellaiset 200-250tkm tässä parien seuraavien vuosien aikana, joten luotettavuus olisi melkoinen plussa.

Onko kenelläkään tietoa tuosta autosta, ja varsinkin ST:eiden omistajien arkipäivän tapahtumista olisi kiva tietää hiukka enemmän.

Kävin tuota jo ajamassakin ja aivan asialliselta vaikutti, mitä nyt vaihdelaatikon tuntuma oli vähätellenkin _OUTO_ normaaliin tottuneelle, mutta ilmeisesti melko kulmikas käytös kuitenkin kuuluu asiaan. Joten jos haluatte yhden mersumiehen lisää joukkoonne, niin kertokaapa nyt ihmeessä kokemuksia ja valottakaa nyt ihmeessä varsinkin tuota teknisen puolen kestävyyttä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jos tarkoitus on huoletta päästellä 200-250 TKm pariin vuoteen, niin unohda heti nämä superturbot. Enemmän kuitenkin harrastepelejä, vaativat väkisin laittamista silloin tällöin. Pitää muistaa, että autolla on ajettu jo valmiiksi ties miten paljon, jo se aiheuttaa rempan tarvetta.
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

JP puhuu asiaa. Täytyy kuitenkin muistaa että kuskista riippuu aika paljo mitenkä vehkeet kestää. Mulla on ST päivittäisessä käytössä. Silloin kun vedättelee, niin aina pitää varautua likaamaan sormet. Normaalissa ajossa pienillä syötöillä omani on toiminut yllättävänkin hyvin.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4788
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mersu on melko hyvä harraste auto.
Tekemistä riittää piiitkkäään.
Uuteen autoon ei enää tarvikkaan kun corollan hinta laittaa lisäksi....niin pääsee jo koneremonttia tekemään.

Jos haluat ongelmattoman käyttöauton ainoastaan, niin osta corolla, semmoinen meilläkin on toisena, että olis kuitenniin yksi toimivakin peli, kun sitä tarvitaan.
Muttei ei sillä halua kukaan ajaa, kun mersu on pihassa....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Taski »

Jees, kyllä meikällä perspuolessa olikin vähän sellainen epäilys jotta tuollainen on varmasti hiukka tyyris ylläpitää jos sillä oikeasti paljon meinaa ajella. Meikäläisenkin jalka ei tunnetusti aina kovin kevyt ole... Täytyypi ihmetellä jospa sitä sitten isona poikana joskus olisi varaa joku tuollainen tehodiesli hankkia :)
Avatar
juuso69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 28.06.2006 19:25
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja juuso69 »

Kyllähän superi miehellä pitää olla sellanen auto varalta millä voi ajaa sillon, ku st on pelti pystyssä. Remonttiin ja rahan menoon saa varautua, jos autoa meinaa rankasta yhtään ja miks laittaa superi, jos sillä vaan körötellään sitä voi tehä vaparillaki ja corillalla.
Aina ku superia polokasee niin pitää olla varaa siihen 150e vetariin tai johonkin muuhun kivaan yllätykseen.
Itekki oon yrittäny ajella kaikki ajot tollasella 500nm lossilla puoli vuotta ja oon luopunu toivosta että se kestäs etes kuukauden kerrallaan, oon kyll ajanu niin ku noilla pitää ajaa eli reilusti.
Ens viikolla vapari liikenteeseen.
Niin tämä oli vaan mun mielipide ja kokemukset. :shock:
Kaikki loppuu aikanaan Mercedes ei milloinkaan.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Asiasta en tiiä mut luulisin että voima ei tule tyhjästä eikä ilimatteeksi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

kokeile ensin 300 turpoa ilman ST pakettia.Markkinoilla vakioitakin myytävänä.Pumpusta kaikki irti ja vaihdelaatikon vahvistusta,se luistaa kuitenki 2-3 vaihteen välissä.Ihan riittävä paketti näille nopeusrajoituksille
tuollainen 180 hepoa,kortti lähtee tuollakin virityksellä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Taski »

koyama kirjoitti:kokeile ensin 300 turpoa ilman ST pakettia.Markkinoilla vakioitakin myytävänä.Pumpusta kaikki irti ja vaihdelaatikon vahvistusta,se luistaa kuitenki 2-3 vaihteen välissä.Ihan riittävä paketti näille nopeusrajoituksille
tuollainen 180 hepoa,kortti lähtee tuollakin virityksellä
Onhan noita kokeiltu, ja yksi olisi kiikarissakin kun vain kelpaisi tuo vanha kärry vaihdossa... Eipä tuota tehoa vielä missään liikaa ole ollut, ja tuli tuossa sitten käytyä ajamassa yksi ST ehdokas, mutta jäi kuitenkin kauppa tekemättä. Ehkäpä ihan hyvä niin, vaikka sitä mielellään rankoisikin, ehkäpä tuollainen 300dt hiukka piristettynä voisi ihan hyvin riittääkin. Täytyypi tässä nyt tarjontaa katsella kun ei mikään hengenhätä kuitenkaan vielä ole.
Vastaa Viestiin