290td piristys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

290td piristys

Viesti Kirjoittaja aroline »

tallissa olis 290td. onko minkäänlainen aihio ammattilaisten mielestä. joku heitti että mekaaninen pumppu tilalle? mikä ahdin sopisi?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko kone se tuoreempi suoraruisku?
Missä kopassa?

Kovastihan tuosta ei tehoa saa mutta kivasti vääntöä. :D 300hv taitaa olla jo aika lujassa. Alakerta kestää kyllä sitten melkoisia ahtoja.

Sillä vakio jakajapumpullakin pääsee hyvällä tuurilla ja suuremmilla suuttimilla 250hv tienoille. Toki turbo pitää vaihtaa.
Tuossa "isolohko" koneessa herää suurikin turbo aika mukavasti.
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja aroline »

96 sprinterin kone. kuinkas tuo cooleri toteutus?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No sprintterissähän on aika iso välijäähy ihan vakionakin. :D
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

Tämä onkin hyvä topic :D Lisää kysymyksiä... Mikä olis hyvä ahdin, mielellään bolt-on, käyttöautoon (312D), noin 180-220hv luokkaan? Suuttimet siis olisi syytä vaihtaa, vai kuinka pitkälle vakiot riittää? Karalako tekee uuden ohjelman? Pitääkö pumppua koplata noilla tehotavoitteilla?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

300turboD väyrysen turbo. eli OM606:sen turbo käy lähes suoraan paikoilleen. Pakoputkeen joutuu tekemään uuden pätkän turbolle.
Eli se pakoputken laippa on erilainen.
Tosin tuota 606sen fööniä ei ole ilmeisesti ollenkaan saatavana painetoimisella hukkiksella. Ne on kaikki alipainetoimisia.
Eli käy vain alipainetoimisen tilalle suoraan. Muuten joutuu modaamaan vanhasta painekellon.

Tuo OM606sen KKK k14 riittää juur noin 220-230hv tehoille. Ja herää kuitenkin ihan siinä missä se vakio pillerikin. :D

Noihin tehoihin voi olla jo hyvä suuttimetkin laittaa suuremmiksi.
Eipä pääse ruiskutusaika liiaksi kasvamaan.

Vakion pumpussa on 11mm nestepää joka kyllä riittää aika pitkälle kunhan vain löytyy ohjelmalle tekijä joka saa tuosta soppaa irti.
Digituningilla ei ole tuohon kummosta ohjelmaa.

karala vois olla hyvä. :D
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Onko Aroline saanut houkuteltua rintteksistä voimaa.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Mynädiesel sovittaa isommat sisäkalut sprinterin omiin suutinrunkoihin
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin