Ostamassa Vitoa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
meze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 19.12.2004 23:42

Ostamassa Vitoa.

Viesti Kirjoittaja meze »

Eli kaipailisin vinkkejä mitä pitäisi katsoa ja kokeilla kun menee koeajamaan VITOA.
tässä on pari mitä olen menossa katsomaan.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/2476694

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/2452873


Kiitoksia jo etukäteen vastanneille. 8)
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Avatar
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 08.02.2007 14:49
Paikkakunta: Lapland

vito

Viesti Kirjoittaja ceemeli »

osta tästä Na:2365449 mulla ei tarvetta enää pakulle.
Avatar
meze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 19.12.2004 23:42

Re: vito

Viesti Kirjoittaja meze »

ceemeli kirjoitti:osta tästä Na:2365449 mulla ei tarvetta enää pakulle.
Sulla ei ole Ilmastointia ja mulla on vaihtoauto. 8)
Kiitoksia ny kuitennii.

Onko kellää kokemuksia siitä 2.7L Diesel koneesta mitä noissa on?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Jos saat takuun vaikka 5000 km niin siinä ajassa näät viat jos on.
Koneena aivan hyvä.
Suuttimet tahtoo vuotaa juuresta ulospäin (tyyppivika cdi mersun koneissa)
Näkyy ja haisee pahalle,ja voi kuulua sellainen supsutus.
Vika ei paha kun korjaa heti kun huomaa.
1€ tiiviste suuttimen pohjalla aiheuttaa vuodon,kun on vaan 6mm pultilla koko suutin kiinni kannessa.
Käytä muovi suoja pois jos sellainen on ,älä osta ennenkuin näät suuttimen juuret.

Toinen tyyppi vika on tuo polttoaine puolen ilmojen saanti polttoainejärjestelmään,en tiedä onko vitossa,henkilö autoissa sitä vikaa on.
Sinnekkin osat halpoja jos itse osaa vaihtaa o-renkaita.
Hehkuvalo jos sytyy pian käynnistyksen jälkeen on merkki että jokin hehku sökö,ja sen vaihto voi olla hankala ,jos ajaa eikä vaihda sitä heti kun on
mennut rikki.

Auto jos liikkeessä koita kysyä entiseltä omistajalta auton historiasta ja mahdollisista vioista.
.
Se on pieni vaiva ja sitten tiedät autosta paljon enemmän.
Lukemalla foorumia viton kohdalta voit saada hyviä vinkkejä. :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vitoissa ei ole 2,7 konetta se tarkoittaa 2,7 tonnia kokonaismassaa.

Kaikissa dieselVitoissa valitettavasti on OM601 2,3 litraa kunnes tuli CDI Vitot, joissa on tavallaan järkevämpi 2,15 litran CDI moottori. Uudemmassa korissa sitten on paljon järkevämpi 3 litran V6 kone. CDI moottorin ongelmia (lähinnä suutin) on kuvattu forumilla mukavasti, joten haku käyttöön...mutta ei ne mitään ongelmia ole

OM601:set on joko turbolla (98hp) tai ilman (~80hp). Näistä hajoaa kannetiiviste AINA. Kannentiivisteen vaihdattaminen maksaa noin 1400 € merkkikorjaamolla...ja se voi hajota aivan koska vain. Vika johtuu 2 litraiseen pueruslohkoon tehdystä liian suuresta +2mm porauksesta ja siihen ei oikein lääkettä löydy.


CDI moottoreita on taasen 80,100 ja 120 hp tehoilla...siis ykköskorimallista jo puhutaan.

...jaa mitä pitäisi tarkistaa jos on menossa ostamaan Vitoa, no ehkä aamulääkitys. No vitsi vitsi :lol: Hieno autohan se on jos vain pelaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
pönttö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 03.04.2008 13:38

Viesti Kirjoittaja pönttö »

veskola kirjoitti: OM601:set on joko turbolla (98hp) tai ilman (~80hp). Näistä hajoaa kannetiiviste AINA. Kannentiivisteen vaihdattaminen maksaa noin 1400 € merkkikorjaamolla...ja se voi hajota aivan koska vain. Vika johtuu 2 litraiseen pueruslohkoon tehdystä liian suuresta +2mm porauksesta ja siihen ei oikein lääkettä löydy.
Mitä oman kapineen ja parin kaverin kamppeiden kanssa tuli eteen, niin tuo kannentiiviste menee jossain 100tkm paikkeilla, itellä meni jo 90tkm. Saattaapi tuo tietysti pidempäänkin kestää.

Mulla alkoi uusi öljynhäviäminen reilussa 200tkm:ssä, aina niin että kovemman ajon jälkeen oli pinta vajunnut. Epäilin alkavaa kannentiivistevikaa (joskaan venttiilit ei naputtaneet). Kyselin useammaltakin pajalta, että onko noihin laitettu kahta kertaa kannentiivistettä ja jokainen verstas vastasi, että ei ole, jos ekalla kerralla se vaan on tehty kunnolla (kansi oikaistu). Uudemmassa tiivisteessä on kuulemma joku muutos ja sen pitäis kestää.
Sitten loppui Vitosta voima ja tutkittiin vähän lisää, niin turbohan siitä oli loppu. Uusi turbo kehiin, niin loppui öljynhäviäminen ja ja vedotkin ilmaantui...

Vajaa 280tkm tuolla tuli pöristeltyä, eikä sillä aikaa ainakaan toista tiivistettä tarvinnut laittaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paskat se mitään kestä. Uusi tiiviste kesti mulla 40 000 km, tosin virityskone mutta kuitenkin. Ne ihmiset ei vain vie sitä autoa enää samaan paikkaan, sen takia ne luulee, ettei tarvitse enää vaihtaa.

Huolellisesti liimaamalla se saattaa kestää, jos ei pahemmin komenna autoa.

Uudessa tiivisteessä ei ole mitään ihmeitä tekevää muutosta :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:Paskat se mitään kestä. Uusi tiiviste kesti mulla 40 000 km, tosin virityskone mutta kuitenkin. Ne ihmiset ei vain vie sitä autoa enää samaan paikkaan, sen takia ne luulee, ettei tarvitse enää vaihtaa.

Huolellisesti liimaamalla se saattaa kestää, jos ei pahemmin komenna autoa.

Uudessa tiivisteessä ei ole mitään ihmeitä tekevää muutosta :roll:
Eikös ne sulle laittaneet alkuperäisen tiivisteen?
Minulla tarvike on kestänyt viri koneessa +60tkm.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei vaan sellaisen "muka vahvistetun".
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
meze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 19.12.2004 23:42

Kävin koeajolla.

Viesti Kirjoittaja meze »

Kävin koeajamassa nuo 2.Vitoa, toisesta kusi ne suttimet et joutu ajelemaan ikkunat auki pitkin Tamperetta ja tuntui siitä olevan tehot kadoksissa kun ei kaasupoljinta kovin hyvin tuntunut tottelevan. Toinen olikin jo pirteämpi ja laatikkokin toimi hyvin kiihtyi moitteettomasti ja vaihtoi vaihteet kuten kuuluikin, mutta tuulilasi oli täysin halki, paljonkohan maksaa uusi?

Mutta yksi asia jäi mietityttämään et kuuluuko sen Viton lähteä sillai pienellä viiveellä? kun laittaa 20km/h-50km/h lapun pohjaan niin odottaa pari sekuntia..ZZZzzz ja sit lähtee!!!

Ruostetta löytyi toisen Viton takaluukusta aivan luukun alalaidasta keskeltä sekä oikean liukuoven alalaidasta.

En ostanut viellä mitään vaan mietiskelen tovin....hmmm.. 8)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tuulilasi on halpa ja onhan se sitten uusi,aivan kuin ajelisi uudella autolla .
Tärkeintä on nuo kolme asiaa moottori ,vaihteisto ja kori. :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Kävin koeajolla.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hetken kuluttua ruostetta löytyy joka ikisen luukun peltisaumoista. Se muhii parhaillaan siellä mössön alla piilossa :roll:

Käy koeajamassa vielä yksi 112cdi niin saat tuntuman mikä on normaali kaapin viive ja mikä on rikki. Ahtopaine kun saadaan ylös pitäisi alkaa tapahtumaan. Kovin matalilta kierroksilta se ei saa ahtoa ylös nopeasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Toihan pitäis sutia pitkälle kun lyö lapun lattiaan kahden kympin vauhdista. Märkä asfaltti ja talvirenkaat. Kokeile ilman luistonestoa.
Vastaa Viestiin