
w126 280se kysymyksiä
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe 27.03.2009 21:38
w126 280se kysymyksiä
No heisan, oisin tällästä asiaa kysyny että mistä johtuu kun vaihteen vaihdon yhteydessä, kun nostan kytkimen ylos kuuluu perästä kolahdus? Ja toinen ehkä vähän holmö kysymys, voiko öljyn syöntiä vähentää paksummilla öljyillä? Ja mistä lähteä etsimään vikaa reiluhkoon öljyn syöntiin? Ja ai niin mistä lähtisin etsimään vikaan ratin suureen klappiin? Kiitän kaikista vastauksista. 

Re: w126 280se kysymyksiä
-Takakelkan puslat?Meisselimasa kirjoitti:mistä johtuu kun vaihteen vaihdon yhteydessä, kun nostan kytkimen ylos kuuluu perästä kolahdus?
-Kardaanin rättinivelet?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ja kone saattaa vuotaakin sitä öljyä, kuten itsellä 1984 280SE teki. Tosin kyllä se sitä söikin
.
Kokeiles haulla etsiä vaikka hakusanoilla 'simpukan AND kiristys' . Aika paljon juttua piäisi löytyä, muistaakseni vielä W126 tiimoiltakin. Itse jouduin kiristämään juurikin sen väljyyden takia.

Kokeiles haulla etsiä vaikka hakusanoilla 'simpukan AND kiristys' . Aika paljon juttua piäisi löytyä, muistaakseni vielä W126 tiimoiltakin. Itse jouduin kiristämään juurikin sen väljyyden takia.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Ristitapiksi tuota kai kutsutaan. Pystyy vielä ehjäämään hitsaamalla, jos ei iha noin pahaks päästäjapperi kirjoitti:Jos kolahdus on terävä metallinen,niin kannattaa tarkistaa paljonko perässä on tyhjää välystä kardaania liikutellessa,voi olla että tasauspyörästön planeettapyörien akseli on ruvennut pyörimään pesässään ja sorvannut koteloon uran.


Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Tuon tapin jos hitsaat perään kiinni on tuo tappi heti poikki.
Joskus kokeilimme hitsauslukkoja ja toimivin ja kestävin saatiin kun hitsattiin vetarinpää rattaat kehältään tuohon lauttaspyörän runkoon.Sinne rattaiden väliin ei pidä hitsata,tulee sylttyä heti.
Oisko paras ajaa tuo välys tois reunaan ja hitsaus ja varmistaa ettei tuo ristitappi karkaa missään tilanteessa.Paras tietysti vaihtaa tuo lautas runko ehjään ja ajella ilman lukkoja.
Joskus kokeilimme hitsauslukkoja ja toimivin ja kestävin saatiin kun hitsattiin vetarinpää rattaat kehältään tuohon lauttaspyörän runkoon.Sinne rattaiden väliin ei pidä hitsata,tulee sylttyä heti.
Oisko paras ajaa tuo välys tois reunaan ja hitsaus ja varmistaa ettei tuo ristitappi karkaa missään tilanteessa.Paras tietysti vaihtaa tuo lautas runko ehjään ja ajella ilman lukkoja.