w126 280se kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Meisselimasa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 27.03.2009 21:38

w126 280se kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Meisselimasa »

No heisan, oisin tällästä asiaa kysyny että mistä johtuu kun vaihteen vaihdon yhteydessä, kun nostan kytkimen ylos kuuluu perästä kolahdus? Ja toinen ehkä vähän holmö kysymys, voiko öljyn syöntiä vähentää paksummilla öljyillä? Ja mistä lähteä etsimään vikaa reiluhkoon öljyn syöntiin? Ja ai niin mistä lähtisin etsimään vikaan ratin suureen klappiin? Kiitän kaikista vastauksista. :)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: w126 280se kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Meisselimasa kirjoitti:mistä johtuu kun vaihteen vaihdon yhteydessä, kun nostan kytkimen ylos kuuluu perästä kolahdus?
-Takakelkan puslat?
-Kardaanin rättinivelet?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Jos kolahdus on terävä metallinen,niin kannattaa tarkistaa paljonko perässä on tyhjää välystä kardaania liikutellessa,voi olla että tasauspyörästön planeettapyörien akseli on ruvennut pyörimään pesässään ja sorvannut koteloon uran.
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Jatketaan vielä vähän,110 koneissa venttiilinvarsitiivisteet ovat yksi syy öljynkulutukseen.
Paksummilla öljyillä voi vaikuttaa öljyn kulutukseen,ei kuitenkaan kovin merkittävästi.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ja kone saattaa vuotaakin sitä öljyä, kuten itsellä 1984 280SE teki. Tosin kyllä se sitä söikin :oops: .

Kokeiles haulla etsiä vaikka hakusanoilla 'simpukan AND kiristys' . Aika paljon juttua piäisi löytyä, muistaakseni vielä W126 tiimoiltakin. Itse jouduin kiristämään juurikin sen väljyyden takia.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3514
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

japperi kirjoitti:Jos kolahdus on terävä metallinen,niin kannattaa tarkistaa paljonko perässä on tyhjää välystä kardaania liikutellessa,voi olla että tasauspyörästön planeettapyörien akseli on ruvennut pyörimään pesässään ja sorvannut koteloon uran.
Ristitapiksi tuota kai kutsutaan. Pystyy vielä ehjäämään hitsaamalla, jos ei iha noin pahaks päästä :roll: Kuva
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
AnselmiPanda
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja AnselmiPanda »

Pystyisikö tuollaista edelläolevan kuvan mukaista kulumaa hitsaamaan lukkoperäksi? :D Itsellä on juuri tuollainen perä, muuten hiljainen ja hyvä mutta tuo ristitappi syönyt kolonsa soikeaksi.
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuon tapin jos hitsaat perään kiinni on tuo tappi heti poikki.
Joskus kokeilimme hitsauslukkoja ja toimivin ja kestävin saatiin kun hitsattiin vetarinpää rattaat kehältään tuohon lauttaspyörän runkoon.Sinne rattaiden väliin ei pidä hitsata,tulee sylttyä heti.
Oisko paras ajaa tuo välys tois reunaan ja hitsaus ja varmistaa ettei tuo ristitappi karkaa missään tilanteessa.Paras tietysti vaihtaa tuo lautas runko ehjään ja ajella ilman lukkoja.
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Syy miksi tuo tappi lähtee pyörimään,johtuu siitä kun planeettapyörä leikkaa akseliinsa kiinni, jona tämä tappi toimii.
Pelkkää hitsausta ei kannata yrittää,ennenkuin tarkistaa missä kunnossa akseli ja planeettapyörät ovat tasauspyörästön kopan sisäpuolella.
Vastaa Viestiin