Isälle ML270CDI 04-05

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Isälle ML270CDI 04-05

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Eli tommonen auto on hakusessa ruotsinpuolelta isälleni. Kenelläkään tuttavallani ei ole siitä kuitenkaan mitään kokmemuksia. Mitäs pitäisi ottaa huomioon? Jotain tiettyä tarkistusta? Minkälainen toi suora vitonen on?

Entä miksi pitäisi ottaa 320cdi? Faija on rauhallinen mies ja pärjää hyvin myös w123 200D:llään mutta se on vähä jo sellanen ettei sil viiti ajella kaikkialle. Hänen mielestään uusien autojen hankinnassa on aina ollut se vika ettei enää saa tarpeeksi matalatehoisia autoja :D

ML on siis tulossa samanikäisen Honda CRV:n tilalle. VW Tiguania on käyty koeajamassa ja se ei säväyttänyt... Kuinka kehno se oikee on kun ei tuo CRV:kään mikään unelma oo.

AIniin ja kai tämänkin voi reksiteröidä pakettiautoksi kuten muutkin farmarit? Isä kun ei tarvi kuin yhden jakkaran... Ja säästöäkin varmaan syntyisi.
W163 ML 270 CDI

Antall sylindre 5 (rekke)
Antall ventiler 20
Slagvolum 2685 cm3
Kompresjon 18,0
Effekt 163 HK ved 4200 o./min.
Dreiemoment manuelt gir: 370 Nm ved 1600-2800 o./min.
automatgir: 400 Nm ved 1800-2600 o./min.
Drivstofftank 83 liter
Dekk 255/60 R 17 106 H
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 12,2 sekunder
automat: 11,4 sekunder
Topphastighet manuelt: 185 km/t
automat: 183 km/t
Forbruk per 10 km
-bykjøring manuelt: 1,25 liter
automat: 1,24 liter
-langkjøring manuelt: 0,77 liter
automat: 0,80 liter
-snitt manuelt: 0,94 liter
automat: 0,95 liter
Transmisjon 6-trinns manuelt gir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Kraftfordeling 4WD 48 : 52

Akselavstand
282,0 cm
Lengde 463,8 cm
Bredde 184,0 cm
Høyde 182,0 cm
Snudiameter 11,9 meter
Totalvekt 2870 kg
Egenvekt 2175 kg
Bagasjevolum
-med bakseter nedfelt 1061 liter
2020 liter
(Iflg. EG 92/21: med fører (68 kg), 7 kg bagasje og 90% drivstoff)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Mahtava auto toimiessaan :roll: . 2003--> malleissa on ilmeisesti ropleemat korjattu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitäs ropleemia niissä on ollut? vaan jos kerra fiksattu ni sehä o vaa positiivista. Se upea "vedet ja öljyt sekaisin, automaattiloota kaputt" jäähdytin?

EDIT, niin onko tässä muuttuvasiipinen ahdin? Vai onko tässä ahdinta laisinkaan :oops:

Ja kyseessä siis tämäntyyppinen laitos tai vastaava, ja aikaa on
http://www.blocket.se/vi/19265147.htm?ca=11_s
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jarvala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 25.12.2007 21:14
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jarvala »

Itsellä ei ML:ssä juuri ongelmia ollut , yli 3 vuotta ollut käytössä.
Ostettu n. 90 000 mittarissa, nyt 165 000.

Hyvin oltu tyytyväisiä. Aina toiminut moitteettomasti.

Jarrupalat ja levyt kerran vaihdoin kustannus n. 300. Eivät vieläkään vaihtokunnossa.

Kerran vaihdettu suuttimen tiiviste ja ruuvi.

Taakse iskarit/jouset. Maksoivat n. 600E . Laitoin itse alle .

Alapallot vaihdettu , kustannus 350E

Laturin hihna kerran vaihdettu.

Määräaikaishuolto merkkiliikkeessä n. 750 E. (voisihan tuon tietysti itsekin tehdä)

Auto ketterä myös kaupunkiajossa.

Mikään ralliauto se ei ole. Huojuntaa huonoilla teillä (yli)nopeuksissa.

Moottoritiellä kulkee hyvin.

Polttoaineen kulutus kympin seutuvilla.

Tilava sisältä. Lämpenee talvella nopeasti.
Sähköpenkistä löytää nopeasti hyvän ajoasennon.

Vetää hyvin jopa kolmen tonnin painoista kärryä.

Jarrut voisivat olla paremmat (shokkijarrutuksessa)

Aikoinaan autoa hankkiessa koeajoin Pajeron. Nissanin. Discoveryn ja Jeepin. Ajo-ominaisuudet ML:llä oli parhaat.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Ruosteet kannattaa katsoa takaluukusta mm. alareuna, avauskahvan ympärys siitä rekisterikilven yläpuolelta, ovien saranoiden ympärykset ja etulokasuojan kiinnitysruuvien ympärys sieltä etuovien välistä alhaalta ja lokasuojan kaaret myös.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ruosteongelmia 4v vanhassa autossa?? :roll: jep eli yllinopeuksista ei ole huolta, auto tuskin koskaan tulee liikkumaan yli 100kmh.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Omassa ML55:ssa vain pieniä sähköongelmia. Avain, avaimien ohjausyksikkö sekä sähköikkunoiden katkaisijat uusittu. Alapallot vaihdettiin 190 000 kilometrin kohdalla. Nykyhinnoilla loistava auto.

Jos kilometrejä tulee kohtuullisen vähän vuodessa, kannattaa valita bensaversio. Säästyy dieseleiden suutin yms. ongelmilta, jotka tuntuvat vaivaavan ML:ää.
2004 SLK 320 Final Edition
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Isä on tollasta oldskool dieselkansaa. Eli bensalla ajetaan vaan veneellä :) Tarkotus olis myös pakettiautona laittaa firman ajoon tuo auto ja sehän ei bensana onnistu. Minkäs hintasta tuo suutinremontti on?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jarvala
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 25.12.2007 21:14
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jarvala »

Suuttimet ovat kalliita ainakin merkkiliikkeessä, yli 400E/kpl, Jostain ehkä saa parilla sadalla, ja niitähän voi myös korjauttaa.

Yleisin suutinvika lienee sen noin euron arvoisen tiivisteen,( joka on suuttimen ja kannen välissä) vuoto.
Suuttimen tiivisteen vuodon korjaus maksaa Lahdessa merkkiliikkeessä n. 150/suutin jos joutuu kalvamaan kannen tiivistepinnan suoraksi. Muuan pienekhö firma tekee saman homman viidellä kympillä.
Voi tuon homman itsekin tehdä. KL-varaosat myyvät jonkinlaista työkalua kannessa olevan tiivistepinnan puhdistamiseen.
Vastaa Viestiin