
124 laatikko ongelma
124 laatikko ongelma
Nyt on ruvennu 5>4 synkroni kirskahtaa
Onko normaalia 600k ajetussa kakkosnelosessa, vai voiko kohta oottaa muutakin? Kannattaako vielä vika korjauttaa, vai ettiä jostain uusi aski? Vika ei ole vielä kovin paha, mut tuntuu korkeilla kierroksilla ohitettaessa ja huolimattomalla vaihdolla.

Kyllä se ainakin minun mielestä on normaalia että noilla kilometreillä alkaa jo laatikko kulahtamaan.Eihän se terveellistä ole, mutta normaalia kuitenkin...Noin on mullakin laatikkojen hajoaminen alkanut,seuraavaksi alkaa pykälä tippua välillä pois päältä ja sitten se ei pysy jonkun ajan kuluttua päällä enää kirveelläkään,lopuksi "häviää" kokonaan.
En tiedä minkähintainen tuollaisen korjaus on,voisi kuvitella että 5 vaihteiseen voisi olla jopa kannatavaa tuo korjaus,käytetyt laatikot kun ovat melko hintavia.Noin 2 kertaa kalliimpia kuin 4 vaihteiset
En tiedä minkähintainen tuollaisen korjaus on,voisi kuvitella että 5 vaihteiseen voisi olla jopa kannatavaa tuo korjaus,käytetyt laatikot kun ovat melko hintavia.Noin 2 kertaa kalliimpia kuin 4 vaihteiset

Jos osia saa edukkaasti, manuaalilootan purkaa, korjaa ja kasaa melkein kuka vaan jos työkalut pysyy kädessä ja uskaltaa hommaan ryhtyä. Joskus oon noita manuskoita korjaillu, lähinnä laakerointia ja "aurinkorattaiden" vaihtoja. Aloitin sillä, että kuvakirja viereen, osat järjestyksessä isolle pahville ja käänteisesti takas. Eihän se heti eka kerralla oikein onnistunu, mutta harjoittelemalla... 

Että jossain on korjaamoyrittäjä jolle ei maksava asiakas kelpaa?Nelluh kirjoitti:Kysyin yhdestä korjaamosta jo keskisuomessa. Vastaus oli, et ei kannata noin paljon ajettuun autoon alkaa korjata??? Saa kulma halvemmalla tuoreemman auton? Läksin samantien moisesta puljusta
Lähetä oitis osoite, annan hakea äijän näytille kylähullukokoelmaani...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Olettaisin että kannattaisi vielä tsekata se laatikko ennenkuin lähtee hakemaan uusia. Jos olisi nelivaihteinen niin heti vaihtoon, mutta kuten jo mainittiin vitonen on sen verran hintavampi...
Mulla lähti tosta yhdestä nelivaihteisesta nelosen synkro jotain 80tkm sitten.
Tipahti rengas sitten öljynvaihdon yhteydessä veks. Synkroonin hajoaminen tosin oli omaa syytä mutta kuitenkin. Ompahan suorahampaisen fiilistä
Mulla lähti tosta yhdestä nelivaihteisesta nelosen synkro jotain 80tkm sitten.
Tipahti rengas sitten öljynvaihdon yhteydessä veks. Synkroonin hajoaminen tosin oli omaa syytä mutta kuitenkin. Ompahan suorahampaisen fiilistä

Käyppäs Hartikaisen varaosista kysymässä.Benediktus kirjoitti:Löytyykö mistään 124 koppasen mesen laatikon räjäytyskuvaa?
Minulle juuri faxasivat moiset 717.411 laatikkoon. Eli 190 2.5D 5-vaiht.
Kysyt vain kuvaa että tiedät tilata oikeat osat laatikkoosi.... vaikka "siirtäisitkin remonttia" tuonnemmaksi.
Joku mersupurkaamo??
helppo momma
Ainut erikoisavain pitää olla siihen laatikon ulkopuolella olevaan sakarakytkimen mutteriin. Siihen pitää olla se 12 kantinen muistaakseni 32mm hylsy.Ja sekin niitä isoja,ei 1/2 tuuman.Laatikko on ihan simppeli purkaa. Samalla voit vaihtaa siihen laakerit. Löytyy laakeriliikeistä kaikki laakerit ja maksavat alle 100 ekua( siis pää laakerit)Pari niistä on tuuma kokoja.Sitä 5 ratasta irrottaessa pitää käyttää lämpöä (Lämpökiinitys)Itselläni oli irronnut synkrosta se kiinitysjousi ja se aiheutti karahtelun.
Jep! Hartikaiselta antaneet ihan mukavsti räjäytyskuvia osien oston yhteydesä, kun vain kysynyt. Varmaan asiaan vaikuttaa tuo uusi kuluttajansuojalaki. Tavaran myyjä joutuu tuotteen yhteydessä antamaan ohjeen asennukseen ja kasaamiseen. Viime kesänä tuli vaihdettua laatikon takapään stefa. Silloinhan tuon räjäytyskuvan laatikosta olisi voinut ottaa, kun olis hoksannut. Laatikossa ei vielä ole vikaa, on vain aina varauduttava pahimpaan.
helppo homma
Niin otin kuvia laatikosta kun purin sen mutta ne on tosi huonoja. Huono valaistus.Voin kyllä laitella parhaimpia jos haluat.
Suomi - Autoasentaja - Suomi sanakirjasta katsottuna tuo lause tarkoittaa seuraavaa:Nelluh kirjoitti:Kysyin yhdestä korjaamosta jo keskisuomessa. Vastaus oli, et ei kannata noin paljon ajettuun autoon alkaa korjata??? Saa kulma halvemmalla tuoreemman auton? Läksin samantien moisesta puljusta
- En osaa !
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.