Vertailevaa tietoa S124 (E)300T/ (E)320T bensamalleista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vertailevaa tietoa S124 (E)300T/ (E)320T bensamalleista

Viesti Kirjoittaja Andy »

Tervehdys

Olisin erityisesti kaipaillut omakohtaisia kokemuksia näistä kolemmista malleista, lähinnä vuosilta 90-95 soveltuvin osin.

Jotain tietoa hauilla jo löysinkin:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2119
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5362

Koppa on molemmissa käytännössä sama, mutta moottorit eroavat. Kumpaa näistä kahdesta vaihtoehdoista suosittelisitte? Kuinka pitkään kilometrimääräisesti näillä pääsee ilman suurempia remontteja (moottoriin)? Bensaahan näissä molemmissa palenee riittävästi...

---
Andy
A.L.K.
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Vertailevaa tietoa S124 (E)300T/ (E)320T bensamalleista

Viesti Kirjoittaja A.L.K. »

Morjens,

Vaikka otsikon aihe onkin 300/320 ajattelin kertoa jotain 280 -24v farkusta. On minusta parempi vaihtoehto kuin 300 -12 venttiilillä. Tietty mistä tykkää...

Mulla ollut nyt kolmisen viikkoa E 280 T -94. Pitäis olla ajettu alle 200 tkm (mittarissa 170).

Havaintoja:
talvikelissä, n. 20 pakkasella 4-rengasta vanteineen + 2 aikuista ja vähän tavaraa niin maantiekulutus yllätti positiivisesti. Mittauspätkä n. 600 km. Kulutus 9.2. Auto on manuaali.
Seuraava pätkä oli pelekkää työ- ja pätkäajoa niin kulutus 13.3.
Ajotapani on rauhallinen, mutta en ole millään muotoa kenenkään edessä ;). Eli maantiellä menen edelle kun siltä tuntuu, en siis pihistele tarkoituksella.

Aiemmin pelkästään diiselimersulla ajaneena suorityskyky tuntuu mukavalta :). Voimaa on mukavasti ohituksiin tarjolla. Mikään raketti farkku ei tuolla ole, mutta liikkuu vallan vaivattomasti. Tuohon ylä/alakierrosten tehoihin/tehottomuuteen en voi kommentoida koska en ole 300 -12v. ajanut. Ehkä 280 herää kunnon laukkaan vasta n. 3500-4000 jälkeen, jolloin siis tulee se "muulinpotku" ;).

24-venttiilisistä olen kuullut ja lukenut sellaista että ovat herkkiä kuumenemaan, jolloin voi tulla kalliimpi kansiremppa. Kantsii siis vaihtaa nesteet ja termostaatti säännöllisesti.

Itse halusin juuri 24-v koneen sen uudemman moottorinohjauksen takia. 24-v koneissa on tarkempi polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, HFM (eli pienentäisi kulutusta) ja se keskustelee jo sytytyksen kanssa yksiin. Tuossa 300 -12v. koneessa on vielä KE-jetronicki.

Jos bensankulutus ei ole aivan tärkein kriteeri niin osta ehdottomasti 320:n !

t. A.L.K.
Matti R
Mersumies
Mersumies

Re: Vertailevaa tietoa S124 (E)300T/ (E)320T bensamalleista

Viesti Kirjoittaja Matti R »

A.L.K. kirjoitti:Morjens,
Mulla ollut nyt kolmisen viikkoa E 280 T -94.

Havaintoja:
Auto on manuaali.
Seuraava pätkä oli pelekkää työ- ja pätkäajoa niin kulutus 13.3.
Ajotapani on rauhallinen, mutta en ole millään muotoa kenenkään edessä ;). Eli maantiellä menen edelle kun siltä tuntuu, en siis pihistele tarkoituksella.

Jos bensankulutus ei ole aivan tärkein kriteeri niin osta ehdottomasti 320:n !

t. A.L.K.
Minulla E320T:n kulutus 11L/100km näin talvella, ajo kokonaan Kehä3:n sisällä, eli pätkäajoa yms. Ja tämähän on sitten automaatti. :lol:

Tässä koneessa potkua riittää. Ja riitti sitä 300/12v- koneessakin kun sellainen joskus oli alla. 300/24v koneesta ei ole kokemuksia.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin