Tervehdys
Olisin erityisesti kaipaillut omakohtaisia kokemuksia näistä kolemmista malleista, lähinnä vuosilta 90-95 soveltuvin osin.
Jotain tietoa hauilla jo löysinkin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2119
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5362
Koppa on molemmissa käytännössä sama, mutta moottorit eroavat. Kumpaa näistä kahdesta vaihtoehdoista suosittelisitte? Kuinka pitkään kilometrimääräisesti näillä pääsee ilman suurempia remontteja (moottoriin)? Bensaahan näissä molemmissa palenee riittävästi...
---
Andy
Vertailevaa tietoa S124 (E)300T/ (E)320T bensamalleista
Re: Vertailevaa tietoa S124 (E)300T/ (E)320T bensamalleista
Morjens,
Vaikka otsikon aihe onkin 300/320 ajattelin kertoa jotain 280 -24v farkusta. On minusta parempi vaihtoehto kuin 300 -12 venttiilillä. Tietty mistä tykkää...
Mulla ollut nyt kolmisen viikkoa E 280 T -94. Pitäis olla ajettu alle 200 tkm (mittarissa 170).
Havaintoja:
talvikelissä, n. 20 pakkasella 4-rengasta vanteineen + 2 aikuista ja vähän tavaraa niin maantiekulutus yllätti positiivisesti. Mittauspätkä n. 600 km. Kulutus 9.2. Auto on manuaali.
Seuraava pätkä oli pelekkää työ- ja pätkäajoa niin kulutus 13.3.
Ajotapani on rauhallinen, mutta en ole millään muotoa kenenkään edessä
. Eli maantiellä menen edelle kun siltä tuntuu, en siis pihistele tarkoituksella.
Aiemmin pelkästään diiselimersulla ajaneena suorityskyky tuntuu mukavalta
. Voimaa on mukavasti ohituksiin tarjolla. Mikään raketti farkku ei tuolla ole, mutta liikkuu vallan vaivattomasti. Tuohon ylä/alakierrosten tehoihin/tehottomuuteen en voi kommentoida koska en ole 300 -12v. ajanut. Ehkä 280 herää kunnon laukkaan vasta n. 3500-4000 jälkeen, jolloin siis tulee se "muulinpotku"
.
24-venttiilisistä olen kuullut ja lukenut sellaista että ovat herkkiä kuumenemaan, jolloin voi tulla kalliimpi kansiremppa. Kantsii siis vaihtaa nesteet ja termostaatti säännöllisesti.
Itse halusin juuri 24-v koneen sen uudemman moottorinohjauksen takia. 24-v koneissa on tarkempi polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, HFM (eli pienentäisi kulutusta) ja se keskustelee jo sytytyksen kanssa yksiin. Tuossa 300 -12v. koneessa on vielä KE-jetronicki.
Jos bensankulutus ei ole aivan tärkein kriteeri niin osta ehdottomasti 320:n !
t. A.L.K.
Vaikka otsikon aihe onkin 300/320 ajattelin kertoa jotain 280 -24v farkusta. On minusta parempi vaihtoehto kuin 300 -12 venttiilillä. Tietty mistä tykkää...
Mulla ollut nyt kolmisen viikkoa E 280 T -94. Pitäis olla ajettu alle 200 tkm (mittarissa 170).
Havaintoja:
talvikelissä, n. 20 pakkasella 4-rengasta vanteineen + 2 aikuista ja vähän tavaraa niin maantiekulutus yllätti positiivisesti. Mittauspätkä n. 600 km. Kulutus 9.2. Auto on manuaali.
Ajotapani on rauhallinen, mutta en ole millään muotoa kenenkään edessä

Aiemmin pelkästään diiselimersulla ajaneena suorityskyky tuntuu mukavalta

24-venttiilisistä olen kuullut ja lukenut sellaista että ovat herkkiä kuumenemaan, jolloin voi tulla kalliimpi kansiremppa. Kantsii siis vaihtaa nesteet ja termostaatti säännöllisesti.
Itse halusin juuri 24-v koneen sen uudemman moottorinohjauksen takia. 24-v koneissa on tarkempi polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, HFM (eli pienentäisi kulutusta) ja se keskustelee jo sytytyksen kanssa yksiin. Tuossa 300 -12v. koneessa on vielä KE-jetronicki.
t. A.L.K.
Re: Vertailevaa tietoa S124 (E)300T/ (E)320T bensamalleista
Minulla E320T:n kulutus 11L/100km näin talvella, ajo kokonaan Kehä3:n sisällä, eli pätkäajoa yms. Ja tämähän on sitten automaatti.A.L.K. kirjoitti:Morjens,
Mulla ollut nyt kolmisen viikkoa E 280 T -94.
Havaintoja:
Auto on manuaali.
Ajotapani on rauhallinen, mutta en ole millään muotoa kenenkään edessä. Eli maantiellä menen edelle kun siltä tuntuu, en siis pihistele tarkoituksella.
t. A.L.K.

Tässä koneessa potkua riittää. Ja riitti sitä 300/12v- koneessakin kun sellainen joskus oli alla. 300/24v koneesta ei ole kokemuksia.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24