300 ce 24 öljyvuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

300 ce 24 öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja esme »

Onkohan muille tullut vastaan kyseisen mallin öljyvuotoa. Paikallaan seistessä tai käynnissä ei vuoda, mutta ajossa sitten taas. Edestä katsottuna konehuoneen vasen puoli ja alusta kastuu. Kuivailtu on ja testilenkkiä ajeltu, mutta flekti levittää öljyn ympäriinsä, niin vaikea löytää. Vuosimaalli on -92 ja mittarissa 162.000..alkoi todennäköisesti vuotaa silloin,kun Saksasta tuodessa piti tietenkin huippuja kokeilla. :?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kansipahvi luultavammin siellä vuotaa.
Tyyppivika näissä vehkeissä.

Vuoto on tod.näk. lohkon ja kannen välissä siinä missä on nokkaketjun kiristäjä. Nii sen kiristäjän yläpuolelta varmaan vuotaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.
Kyllä siinä töitä riittä kun sen vaihtaa.

Mulla makso toi rojekti n.300ecua kun ite sen vaihdoin eli se sisältää osat.
Tiivisteet,kannenpultit,venavarren kumit,kannen oikasun yms.

Mut luulisin että jos teetättää niin pari tonnia kannattaa ainakin varata.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Manu300cea24 kirjoitti:
esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.
Kyllä siinä töitä riittä kun sen vaihtaa.

Mulla makso toi rojekti n.300ecua kun ite sen vaihdoin eli se sisältää osat.
Tiivisteet,kannenpultit,venavarren kumit,kannen oikasun yms.

Mut luulisin että jos teetättää niin pari tonnia kannattaa ainakin varata.
noin tonni piiisaa jos kanteen ei erikoisempaa tarvitse tehdä. eli venttiilityötä.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

laineracing kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:
esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.
Kyllä siinä töitä riittä kun sen vaihtaa.

Mulla makso toi rojekti n.300ecua kun ite sen vaihdoin eli se sisältää osat.
Tiivisteet,kannenpultit,venavarren kumit,kannen oikasun yms.

Mut luulisin että jos teetättää niin pari tonnia kannattaa ainakin varata.
noin tonni piiisaa jos kanteen ei erikoisempaa tarvitse tehdä. eli venttiilityötä.
Ite uusisin samalla venavarren kumit ainakin kun kerran kans on pöydällä.
Muistaakseen ne makso sillon jotain 70ecua koko sarja.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jäykkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 22.10.2008 11:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Jäykkä »

Toiselta Forumilta Löytyi hyvä tarina samasta aiheesta.

http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=30283
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Manu300cea24 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:
esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.
Kyllä siinä töitä riittä kun sen vaihtaa.

Mulla makso toi rojekti n.300ecua kun ite sen vaihdoin eli se sisältää osat.
Tiivisteet,kannenpultit,venavarren kumit,kannen oikasun yms.

Mut luulisin että jos teetättää niin pari tonnia kannattaa ainakin varata.
noin tonni piiisaa jos kanteen ei erikoisempaa tarvitse tehdä. eli venttiilityötä.
Ite uusisin samalla venavarren kumit ainakin kun kerran kans on pöydällä.
Muistaakseen ne makso sillon jotain 70ecua koko sarja.
älä,sehän on ihan normaali homma :lol:

tarkotin onko seetit,ohjurit,venttiilit kunnossa? niistä hintaa muodostuu lisää,ei varren kumeista
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 755
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Meittin 300-24 TE (vm.-92) rupes puskee öljyä öljynsuodattimen jalan ja lohkon välisestä kiinnityskohdasta. Kilsoja 335 tkm.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Vaikea sanoa tarkaa vuotokohtaa, kun öljyä tulee niin laturin alle, kuin siihen muovikoteloon mikä on virranjakajan suojana..ja paikalla ei tietty yhtään, vaikka kuinka kierrättäisi. Eipä se tietty arvailemalla parane..eiköhän pojat verstaalla tiedä :wink:

edit:Kiitos Jäykkä linkistä! Kovin oli samanlaiset oireet.
Jäykkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 22.10.2008 11:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Jäykkä »

C 124 320 kirjoitti:Meittin 300-24 TE (vm.-92) rupes puskee öljyä öljynsuodattimen jalan ja lohkon välisestä kiinnityskohdasta. Kilsoja 335 tkm.
Kappas mulla tulee samasta kohdasta,en ole tosin saanut motivoitua itseäni tiivisteen vaihtohommiin.
Startin kun ottaa pois niin hyvinhän tonne pääsee käsiksi alakautta.
Tiiviste pitää ilmeisesti tehdä arkista kun en ainakaan vielä ole löytänyt sitä Irrallisena mistään.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jäykkä kirjoitti:
C 124 320 kirjoitti:Meittin 300-24 TE (vm.-92) rupes puskee öljyä öljynsuodattimen jalan ja lohkon välisestä kiinnityskohdasta. Kilsoja 335 tkm.
Kappas mulla tulee samasta kohdasta,en ole tosin saanut motivoitua itseäni tiivisteen vaihtohommiin.
Startin kun ottaa pois niin hyvinhän tonne pääsee käsiksi alakautta.
Tiiviste pitää ilmeisesti tehdä arkista kun en ainakaan vielä ole löytänyt sitä Irrallisena mistään.
epäilisin että on sama tiiviste kun kaikissa perus 60x sarjankin koneissa. löytyy hyllystä myös niitä,ja ihan kaikilta mersujen osia myyviltä.
Jäykkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 22.10.2008 11:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Jäykkä »

Juu asiaan vihkiytyneeltä korjaamolta tai varaosamyyjältä tosiaan saattaisi löytyä suodatin rungon tiiviste.
Paikallinen varaosamyyjä ei löytänyt mitään tiivisteitä irrallisena,aina ois pitäny ostaa koko sarja koneeseen.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan minkäänlaista varaosa numeroa toai jotain.?
300TE-24 Sportline -92
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minä ilmottaudun kanssa tähän vuotajien lahkoon. Vielä ei tuu niin kauheasti että asialle pitäisi jotain tehdä. Mutta kai se ensitalven hommia on nyt kun saa kunnon talviauton ajoon eli toi mun w123 ;) Vastikään sain eräältä henkilöltä sähköpostissa kuvia ja osien kustannusarviota tuoreeltaan:

KL-varaosat:
jakoketju 102EUR
kampiakselin etupään stefa 10EUR
yläpään tiiviste sarja 78EUR
venttiilikopan tiiviste 34EUR
venttiilivarren kumit 49EUR
kansipultit 29EUR
Öljyt, ö-suodin, jäähd.nesteet ja tulpat 105EUR

Veholta pienempää tavaraa ja tiivisteitä 30EUR

Yhteensä n.440EUR+pitsat
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onpa tullu hinnat alas hiukan. yläpääntiivarisatsi makso tasan satkun ja venavarrenkumit sen 70 ekiä muista en muista.

Siis muutama vuos sitten.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 01.11.2007 08:58

Viesti Kirjoittaja Jalo »

Venttiilivarren kumeja on kahdenlaisia. Toiset huomattavasti kalliimmat. Kumien mallit selviää kyllä moottorin tai valmiste numeron avulla.

Tuo öljynsuodattimen juuren tiiviste vehollakin vain pari euroa :) harvinaisen halpa.

Tuolla sivulla osa 110, sori linkki :oops:

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=02
Jalo
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Jees, mulla on kans kansipahvin vaihto eessä ens kesänä. Periaattehes ihan sama homma kuin muissakin autoissa, kuulemma vaan osia on noin yhentoista hyllymetrin verran. Meinaan et kasausvaiheessa muistaa laittaa kaikki takasi oikeille paikoilleen, ettei jää karvahatullisen verran ylimäärästä. Digikamera on hyvä näissä hommissa.
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
Jäykkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 22.10.2008 11:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Jäykkä »

Jalo kirjoitti:Venttiilivarren kumeja on kahdenlaisia. Toiset huomattavasti kalliimmat. Kumien mallit selviää kyllä moottorin tai valmiste numeron avulla.

Tuo öljynsuodattimen juuren tiiviste vehollakin vain pari euroa :) harvinaisen halpa.

Tuolla sivulla osa 110, sori linkki :oops:

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=02
Kappas eipä ole tullut veholta kyseltyä kun niitten hinnat on yleensä melko tähtitieteellisiä.
Mutta jos moinen tiiviste ei maksa kuin muutaman euron niin kai sitä täytyy sitten asioida Veholla ensimmäistä kertaa Eläissäni. :lol:
300TE-24 Sportline -92
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

"Venttiilivarren kumeja on kahdenlaisia. Toiset huomattavasti kalliimmat. Kumien mallit selviää kyllä moottorin tai valmiste numeron avulla. "

Niinpä :) Imu ja pakopuolen venttiileille erikokoiset..ja tulipa sitten valmistenumeron perusteella kuitenkin väärät..tai sitten tuohon on vaihdettu motti. Kansi lähti tänään plaanattavaksi, että eiköhän se öljyvuoto ole kohta selätetty.
Avatar
Jalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 01.11.2007 08:58

Viesti Kirjoittaja Jalo »

Tänään huomasin, että vuotaa vielä jostain öjynsuodattimen juuren läheltä, tiiviste on vaihdettu joten tuntuu oudolta jos siitä vuotaa. Tietysti paperi tiivisteestä ei koskaan tiedä, olis pitäny vaan laittaa pelkällä liimalla.
Voiko tuo vuotaa joistain antureista siitä lokin kyljestä. Niitä on kaksi kappaletta suurinpiirtein samalla korkeudella suodattimen juuren kanssa. Mitähän antureita ovat? Ja ovatko ne edes yhteydessä öljytilaan?
Jalo
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

No niin..posti-täti toi tänään w-124:sen factory service manualin kotiin..oikein kahdella rompulla :D Ei tarvi aina olla kyselemässä ihmeellisiä.
Vastaa Viestiin