300 ce 24 öljyvuoto
300 ce 24 öljyvuoto
Onkohan muille tullut vastaan kyseisen mallin öljyvuotoa. Paikallaan seistessä tai käynnissä ei vuoda, mutta ajossa sitten taas. Edestä katsottuna konehuoneen vasen puoli ja alusta kastuu. Kuivailtu on ja testilenkkiä ajeltu, mutta flekti levittää öljyn ympäriinsä, niin vaikea löytää. Vuosimaalli on -92 ja mittarissa 162.000..alkoi todennäköisesti vuotaa silloin,kun Saksasta tuodessa piti tietenkin huippuja kokeilla. 

- Manu300cea24
- Mersumies
- Manu300cea24
- Mersumies
Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Kyllä siinä töitä riittä kun sen vaihtaa.
Mulla makso toi rojekti n.300ecua kun ite sen vaihdoin eli se sisältää osat.
Tiivisteet,kannenpultit,venavarren kumit,kannen oikasun yms.
Mut luulisin että jos teetättää niin pari tonnia kannattaa ainakin varata.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
- laineracing
- Mersumies
noin tonni piiisaa jos kanteen ei erikoisempaa tarvitse tehdä. eli venttiilityötä.Manu300cea24 kirjoitti:Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
- Manu300cea24
- Mersumies
Ite uusisin samalla venavarren kumit ainakin kun kerran kans on pöydällä.laineracing kirjoitti:noin tonni piiisaa jos kanteen ei erikoisempaa tarvitse tehdä. eli venttiilityötä.Manu300cea24 kirjoitti:Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Muistaakseen ne makso sillon jotain 70ecua koko sarja.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
- laineracing
- Mersumies
älä,sehän on ihan normaali hommaManu300cea24 kirjoitti:Ite uusisin samalla venavarren kumit ainakin kun kerran kans on pöydällä.laineracing kirjoitti:noin tonni piiisaa jos kanteen ei erikoisempaa tarvitse tehdä. eli venttiilityötä.Manu300cea24 kirjoitti:Mulla rupes vuotaa jo loppuajasta jäähdytysnesteen sekaan öljyä.esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Muistaakseen ne makso sillon jotain 70ecua koko sarja.

tarkotin onko seetit,ohjurit,venttiilit kunnossa? niistä hintaa muodostuu lisää,ei varren kumeista
Vaikea sanoa tarkaa vuotokohtaa, kun öljyä tulee niin laturin alle, kuin siihen muovikoteloon mikä on virranjakajan suojana..ja paikalla ei tietty yhtään, vaikka kuinka kierrättäisi. Eipä se tietty arvailemalla parane..eiköhän pojat verstaalla tiedä 
edit:Kiitos Jäykkä linkistä! Kovin oli samanlaiset oireet.

edit:Kiitos Jäykkä linkistä! Kovin oli samanlaiset oireet.
Kappas mulla tulee samasta kohdasta,en ole tosin saanut motivoitua itseäni tiivisteen vaihtohommiin.C 124 320 kirjoitti:Meittin 300-24 TE (vm.-92) rupes puskee öljyä öljynsuodattimen jalan ja lohkon välisestä kiinnityskohdasta. Kilsoja 335 tkm.
Startin kun ottaa pois niin hyvinhän tonne pääsee käsiksi alakautta.
Tiiviste pitää ilmeisesti tehdä arkista kun en ainakaan vielä ole löytänyt sitä Irrallisena mistään.
- laineracing
- Mersumies
epäilisin että on sama tiiviste kun kaikissa perus 60x sarjankin koneissa. löytyy hyllystä myös niitä,ja ihan kaikilta mersujen osia myyviltä.Jäykkä kirjoitti:Kappas mulla tulee samasta kohdasta,en ole tosin saanut motivoitua itseäni tiivisteen vaihtohommiin.C 124 320 kirjoitti:Meittin 300-24 TE (vm.-92) rupes puskee öljyä öljynsuodattimen jalan ja lohkon välisestä kiinnityskohdasta. Kilsoja 335 tkm.
Startin kun ottaa pois niin hyvinhän tonne pääsee käsiksi alakautta.
Tiiviste pitää ilmeisesti tehdä arkista kun en ainakaan vielä ole löytänyt sitä Irrallisena mistään.
Juu asiaan vihkiytyneeltä korjaamolta tai varaosamyyjältä tosiaan saattaisi löytyä suodatin rungon tiiviste.
Paikallinen varaosamyyjä ei löytänyt mitään tiivisteitä irrallisena,aina ois pitäny ostaa koko sarja koneeseen.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan minkäänlaista varaosa numeroa toai jotain.?
Paikallinen varaosamyyjä ei löytänyt mitään tiivisteitä irrallisena,aina ois pitäny ostaa koko sarja koneeseen.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan minkäänlaista varaosa numeroa toai jotain.?
300TE-24 Sportline -92
minä ilmottaudun kanssa tähän vuotajien lahkoon. Vielä ei tuu niin kauheasti että asialle pitäisi jotain tehdä. Mutta kai se ensitalven hommia on nyt kun saa kunnon talviauton ajoon eli toi mun w123
Vastikään sain eräältä henkilöltä sähköpostissa kuvia ja osien kustannusarviota tuoreeltaan:

KL-varaosat:
jakoketju 102EUR
kampiakselin etupään stefa 10EUR
yläpään tiiviste sarja 78EUR
venttiilikopan tiiviste 34EUR
venttiilivarren kumit 49EUR
kansipultit 29EUR
Öljyt, ö-suodin, jäähd.nesteet ja tulpat 105EUR
Veholta pienempää tavaraa ja tiivisteitä 30EUR
Yhteensä n.440EUR+pitsat
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
Venttiilivarren kumeja on kahdenlaisia. Toiset huomattavasti kalliimmat. Kumien mallit selviää kyllä moottorin tai valmiste numeron avulla.
Tuo öljynsuodattimen juuren tiiviste vehollakin vain pari euroa
harvinaisen halpa.
Tuolla sivulla osa 110, sori linkki
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=02
Tuo öljynsuodattimen juuren tiiviste vehollakin vain pari euroa

Jalo
-
- Vakiokalustoa
Jees, mulla on kans kansipahvin vaihto eessä ens kesänä. Periaattehes ihan sama homma kuin muissakin autoissa, kuulemma vaan osia on noin yhentoista hyllymetrin verran. Meinaan et kasausvaiheessa muistaa laittaa kaikki takasi oikeille paikoilleen, ettei jää karvahatullisen verran ylimäärästä. Digikamera on hyvä näissä hommissa.esme kirjoitti:Ok..ja se vuotaa ilmeisesti sitten vain ulospäin? Kuinkahan isotöinen tuo on vaihtaa..tai lähinnä kustannusarvio, jos joku on sen teetättänyt.
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
Kappas eipä ole tullut veholta kyseltyä kun niitten hinnat on yleensä melko tähtitieteellisiä.Jalo kirjoitti:Venttiilivarren kumeja on kahdenlaisia. Toiset huomattavasti kalliimmat. Kumien mallit selviää kyllä moottorin tai valmiste numeron avulla.
Tuo öljynsuodattimen juuren tiiviste vehollakin vain pari euroaharvinaisen halpa.
Mutta jos moinen tiiviste ei maksa kuin muutaman euron niin kai sitä täytyy sitten asioida Veholla ensimmäistä kertaa Eläissäni.

300TE-24 Sportline -92
"Venttiilivarren kumeja on kahdenlaisia. Toiset huomattavasti kalliimmat. Kumien mallit selviää kyllä moottorin tai valmiste numeron avulla. "
Niinpä
Imu ja pakopuolen venttiileille erikokoiset..ja tulipa sitten valmistenumeron perusteella kuitenkin väärät..tai sitten tuohon on vaihdettu motti. Kansi lähti tänään plaanattavaksi, että eiköhän se öljyvuoto ole kohta selätetty.
Niinpä

Tänään huomasin, että vuotaa vielä jostain öjynsuodattimen juuren läheltä, tiiviste on vaihdettu joten tuntuu oudolta jos siitä vuotaa. Tietysti paperi tiivisteestä ei koskaan tiedä, olis pitäny vaan laittaa pelkällä liimalla.
Voiko tuo vuotaa joistain antureista siitä lokin kyljestä. Niitä on kaksi kappaletta suurinpiirtein samalla korkeudella suodattimen juuren kanssa. Mitähän antureita ovat? Ja ovatko ne edes yhteydessä öljytilaan?
Voiko tuo vuotaa joistain antureista siitä lokin kyljestä. Niitä on kaksi kappaletta suurinpiirtein samalla korkeudella suodattimen juuren kanssa. Mitähän antureita ovat? Ja ovatko ne edes yhteydessä öljytilaan?
Jalo