Kannattaako, vaiko vanhassa vara parempi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Kannattaako, vaiko vanhassa vara parempi?

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eli kaupan näyttäisi olevan tuollainen vm-96 230 väyrynen, kilometrejä kertynyt 154000.
Autohan on suht neekerimalli mutta eipä tuossa coupessakaan mitään varusteita ole.
Ja hintalapussa seisoo 19900€, mielestäni aika kohdallaan, eriäviä mielipiteitä?
Ainut mikä tuossa heti alkuunsa tökkii on tuo joku viininpunainen väri, itse kun pidän enemmän hopeasta tai mustasta mutta kaipa tuo menisi, kaikkeahan ei voi saada, köyhä ainakaan :lol:
Ajattelin lähteä vilkaisemaan jos masiina vielä viikon päästä on kaupan kun talvilomaa pukkaa.
Ja tsekattava kohtahan oli tietysti ne ovitiivisteiden alla lymyilevät ruosteet :)
Onkohan noissa muuta ihmeellistä?
Olen kyllä kahden vaiheilla, omassa kun alkaa olla kaikki vaihdettu/korjattu ja tietää tarkalleen kaikki heikkoudet niin uskaltaisiko sitä lähteä ostomielessä katselemaan, ja coupe kun alkaa olla jo perheenjäsen, ei millään viittis luopua mutta ne kilometrit ne kilometrit :cry: :wink:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Kannattaako, vaiko vanhassa vara parempi?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kaverilla on ollut nyt nelisen kuukautta '00-mallinen 200 CDI A, ajettu 330 tkm eli entinen vossikka. Eipä siinä mitään kummallista ole ollut. Eiköhän nuo pelaa kunnialla, bensakoneisetkin. Maksoi muuten 31 t€, tuosta voit vähän verrata. Liki parikymppiä noinkin paljon vanhemmasta bensakoneisesta.... no, kilsat ovat tosi pienet.
Boss kirjoitti: Olen kyllä kahden vaiheilla, omassa kun alkaa olla kaikki vaihdettu/korjattu ja tietää tarkalleen kaikki heikkoudet niin uskaltaisiko sitä lähteä ostomielessä katselemaan, ja coupe kun alkaa olla jo perheenjäsen, ei millään viittis luopua mutta ne kilometrit ne kilometrit :cry: :wink:
Mutta, mutta. Jos kupee on kerran noin huolella laitettu ja läpikäyty, niin eihän ne kilometrit siinä vaiheessa enää mitään merkkaa. Jos mittarista tuijottava numerosarja kuitenkin aiheuttaa ahdistusta, niin metodeja on ainakin neljä.
:? Hanki uusi mittaritaulu, jossa lukema on sopiva. Näin mittari ei ole edes ruuvattu.
8) Teippaa matkamittarin näyttö umpeen. Muutenkin trippimittarilla pärjää aivan hyvin.
:evil: Tee temput ja napsauta ensimmäinen numero pykälää tai kahta pienemmäksi. Taas on kaunis katsella, muttei muuten suositeltavaa.
:lol: Suggeroi itsesi olemaan ylpeä miehekkäästä ajomäärästä suhteessa autosi kuntoon ja aseta tavoitteeksi seuraavat 100.000.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kannattaako, vaiko vanhassa vara parempi?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti: Teippaa matkamittarin näyttö umpeen. .
Heeh. TUtulla taksarilla tässä kylillä legendan mukaan oli oikeastikin Transitissa mittari teipattuna piiloon. Kaveri välttyi näin itsekin näkemästä millaisia lukemia ympäripyöreät päivät teettävät...
Ja työtunteja kuskille tosiaan kertyi. Yhteen aikaan miehen tapana oli pitää aina takalootassa valmiina huolto-osat kuten suodattimet ja remmit. Sitten jonain yönä kun ei keikkaa sattumalta ollut, taksarimme herätti hovikorjaajansa suorittamaan määräaikaishuoltoa. :shock:
Ja taas mentiin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Harto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.03.2003 23:49
Paikkakunta: Turku

Re: Kannattaako, vaiko vanhassa vara parempi?

Viesti Kirjoittaja Harto »

Kaapo kirjoitti:Kaverilla on ollut nyt nelisen kuukautta '00-mallinen 200 CDI A, ajettu 330 tkm eli entinen vossikka. Eipä siinä mitään kummallista ole ollut. Eiköhän nuo pelaa kunnialla, bensakoneisetkin. Maksoi muuten 31 t?, tuosta voit vähän verrata. Liki parikymppiä noinkin paljon vanhemmasta bensakoneisesta.... no, kilsat ovat tosi pienet.
Onhan tuossa jo hintaeroakin, sen nuo eurot kyllä tekevät, että muutaman tonnin heitto "ei tunnu missään".
Jos tuo Boss:in katselema Väyrynen maksaa 118 tmk ja toinen 184 tmk, erotus 66 tuhatta markkaa -> yhden uuden Ladan verran :lol:
Kaapo kirjoitti: :lol: Suggeroi itsesi olemaan ylpeä miehekkäästä ajomäärästä suhteessa autosi kuntoon ja aseta tavoitteeksi seuraavat 100.000.
Tämä oli hyvä 8)
- W210 E230 T A -97

Ex - W210 E320T A -98
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Niin kyllä minun lompakossani ainakin tuntuu että maksaako niitä osamaksusuoritteita 20:stä vai 30:stä.
Mutta edullinenhan tuo näyttää olevan, vastaavista pyydellään jopa 5000 enemmänkin.
Tuo näköjään onkin sitten tuotettu Saksasta mikä selittää osaltaan hintaa.....
Liekö kilometritkään ihan tuota, pitää haistella pakosarjaa sieltähän se totuus usein paljastuu.
Renkaita luvattiin sentään kaksin kappalein mutta voisin veikata että lohkonlaittopuuhiinhan tuossa joutuisi,taas.
Eikä oikein jaksaisi, laiska ja rahaton kun olen :oops:
Mutta kun kuume ei tunnu hellittävän niin pakkohan se on tarkistamassa käydä.
Voi kylläkin olla että halvemmalla ne seuraavat 100tkm pääsisi tuolla nykyiselläkin, kuten sanottu osapuilleen kaikki vastikään uusittu, akku+laturi, jarrut(palat+levyt), kytkin, kaikki alustan nivelet, perän stefat, pakoputki,nokka+ketju+härpäkkeet, melkein kaikki anturit vaihdeltu jne.
No onhan niitä potentiaalisia hajoamiskohteita vielä vaikka kuinka jäljellä mutta ainakin noita kohtia on nyt varmistettu taas vähäksi aikaa :wink:
Seuraavaksi varmaankin jotain kardaanin nivelen vaihtoa odotettavissa, ja sitten luultavasti iskaria ja jousta ja voikin aloittaa tuon laittelun taas tuolta listan alusta uudelleen :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Boss kirjoitti: Voi kylläkin olla että halvemmalla ne seuraavat 100tkm pääsisi tuolla nykyiselläkin :


Kyllä se helposti juuri näin on, kun seuravaa satkua ajattelee. Vaikka toki pitää ottaa huomioon, että paljonko sillä uudemmalla on sitten edessä. Usein tulee eri yhteyksissä siteerattua hovieinaria, kun näistä ajomatkoista puhutaan.
Kun kaveri tuo autoa laitettavaksi, mutta öljyillä on ajettu 9000 km, niin toteaa: "Ei vaihdeta niitä vielä". Siihen hovikelmi: "No eivät ne nyt vaihtokunnossa olekaan, mutta missäs iskussa ne sitten ovat kun tulet seuraavan kerran uudestaan puolen vuoden päästä." :lol: Tätähän se vähän on näiden autonvaihtojenkin kanssa....
Boss kirjoitti: kuten sanottu osapuilleen kaikki vastikään uusittu, akku+laturi, jarrut(palat+levyt), kytkin...
Ihan tästä sivusta utelu, että millä kilsoilla kytkin meni vaihtoon. Yrittelin joskus kysellä Mersun kytkimen elinkaaresta, mutta niitäkin on monenlaisia. Arvelisin että kupeesi kytkin ei hirvittävän paljon eroa tämän Daamin vastaavasta. Originaalikytkimellä on nyt takana 314.000 km, ja limppu toimii edelleen esimerkillisesti. Tässä vain ennakoin hovijuutalaisen tapaan, notta "hyvä on nyt, mutta missä kunnossa vuoden päästä" :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kytkinremppa oli tehty juuri ennenkuin auto tuli minulle, näin ulkomuistista heittäisin että se remontti oli tehty 245-250tkm:n paikkeilla......ja veikkaisin että ei se mitenkään lopussa ole ollut, entinen omistaja kun oli lievästi ilmaistuna ylitarkka silmäterästään ja remontteja on tehty varmaan vähän summanmutikassa :)
Niin, johan tuolla taas onkin rykäisty sellaiset 70tkm, että eihän se ihan eilen ole vaihdettu.
Edellisellä w201:llä oli ajettu myydessäni sen eteenpäin 370tkm samalla kytkyttimellä, notta kyllähän ne kestää.
Kaapolla näyttää olevan samaa lukemaa matkamittarissa kuin minullakin, omassani tuo ilmoitti tänään ajetun 314.444km :) Joten eihän tuo nyt vielä mikään huolestuttava ole mutta kuten sanottu kahden vuoden päästä se voi olla paljon karumpi :wink:
Ja tuosta väyrysestä tuumasin sitten että odotellaan parempia aikoja, siinä olisi heti alkuunsa kaikenlaista operaatiota kuten ruostesuojausta, lohkolämmittimen asennusta, beckerin vaihtamista ja muuta pientä.
Alustathan noissa tuontiautoissa on olleet ihan siistejä mutta harmillisen alastomia näille Suomen suolaraiteille,kyllä itse ainakin käyttäisin suojauksessa.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Coupe on aina coupe, sanoo muut mitä tahansa.
C124 on yksi maailman tyylikkäimpiä autoja, vaikka ei tuo väykkykään mikään hirvitys ole.

Hinta tuossa w210 on mielestäni kohdallaan, mutta jos kuppaa löytyy saman verran mitä olen nähnyt muissa -96 malleissa :?: :!: . Eli hyvä C124 pesee W210 mennentullen.

Aamupöperöinen mielipide :?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Boss kirjoitti: Kaapolla näyttää olevan samaa lukemaa matkamittarissa kuin minullakin, omassani tuo ilmoitti tänään ajetun 314.444km :) Joten eihän tuo nyt vielä mikään huolestuttava ole mutta kuten sanottu kahden vuoden päästä se voi olla paljon karumpi :wink:
Tässä on pieni hupaisa ristiriita, meinaten eri W124-mallien arvioinnin suhteen. Jos kyseessä on 300.000 km ajettu W124 diesel, niin sehän menee käsistä kirkuen harvinaisen vähän, tuskin ollenkaan ajettuna. 600 tonttua ajettukin on vielä kurantti peli :) .
Jos kyseessä taas on bensasedan/-farkku, niin määrää pidetään kohtuullisena :? . Coupen kohdalla taas kolmen satkun kilometrit ovat mukamas jo yläkantissa (hyvin yleinen mielipide) :shock:

Kuitenkin on niin, että moottoria lukuunottamatta kaikilla tyypeillä on sama tekninen tausta, kaikki ovat yhtä laadukkasti valmistettuja. Ja se dieseliä pienemmän matkan jolkottava bensakone on vain yksi pieni osa kokonaisuutta, esim. 1000 eunukin koneoperaatiolla myös bensamersun kokonaisajosuorite on nostettavissa dieselin tasolle. Ja muutenhan kumpaankin tyyppiin joudutaan tekemään samat alusta-, kori-, voimansiirto ym. rempat.

Ja jos S-sarjan ajomatkoista puhutaan, niin esim. W126 ei ainakaan kokonaisuutena ole laaduttomammin muotoonsa laitettu kuin pienemmät sisarensa. Silti yli 400 tkm ajettuja ässiä vierastetaan paljon ajettuina - kun se W124-diesel edelleen menee kaupaksi "sisäänajettuna" samoilla lukemilla miinus mittarinruuvaukset :lol:

Ota näistä sitten selvää, ihmisten mielikuvista :wink:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tuo yleinen mielipide että coupe alkaa olla haudan partaalla 300tkm:n lukemissa luultavasti johtunee siitä että harvahan noita on ihan käyttöautona pitänytkään, brassailuunhan niitä on hankittu aikanaan :wink:
Ja jos tuollaisella on ajeltu 300tkm, tulee tietysti mieleen että se on loppuunrevitetty.
Mutta tietysti autoa voi käyttää eri tavoin, kumpikohan olisi terveempi yksilö,
a) auto joka heitetään käymään 20 kertaa päivässä ja lähdetään kaupungille kuminpolttoon, ajettu 150tkm.
b) auto joka käynnistetään kahdesti päivässä tarkoituksena ajaa 50km:n siivu rauhallisesti työmatkaa maantietä pitkin,ajettu 300tkm?

Itse alkaisin katsella jälkimmäistä vaikkakin mittari näyttelisi suurempia kilometrimääriä, mutta tietysti se on se yleinen mielipide joka noita hintoja ohjaa ja kilometrimäärä tuntuu olevan aika suuri tekijä tuon suhteen.
Tai jos vaihtoehdot olisivat Teuvo Taksarin entinen bensa-taxi jolla on ajettu 300tkm ja auto on ollut jatkuvasti lämpimänä ja pitkässä ajossa, huollot tehty täsmällisesti ja kuntoa pidetty yllä.
Tai Irma Imelän kauppakassina ollut vastaava yksilö puolta pienemmällä ajomäärällä, auto on imuroitu täsmällisesti ja hajukuusi vaihdettu säännöllisesti mutta Irma vei auton vaihtoon kun se joku ihmeellinen kolina alkoi kuulua peräpäästä ja mittaristossa paloi viimeisten 5000km:n ajan joku punainen valo :lol:
Voi sitä kakkelsberiä haukata vähän ajetun hankinnassakin yhtälailla.
Vastaa Viestiin