Koska aloittaa "Maahantuontikatsastus"?
Koska aloittaa "Maahantuontikatsastus"?
Niin, eli koska tämä katsastus on tehtävä? Alkoi pikkasen kiehua kun kävin katsastuskonttorilla eivätkä näyttäneet tietävän yhtään mitään ja tullin puhelinneuvonta vaikuttaa olevan aika suosittu...
Vanhoissa 3kk siirtolupa lapussahan luki että pitää aloittaa katsastus 10pvn sisällä siirtoluvan myöntämisestä, nykyisissä ei lue mitään.
Tullin sivuilta en löytänyt vastausta.
Kuka tietää.
Vanhoissa 3kk siirtolupa lapussahan luki että pitää aloittaa katsastus 10pvn sisällä siirtoluvan myöntämisestä, nykyisissä ei lue mitään.
Tullin sivuilta en löytänyt vastausta.
Kuka tietää.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Kun sinulla on tullin myöntämä ajolupa niin kaikki kunnossa.
Tuossa ajoluvassahan ei ole enää noita katsastusehtoja vaan siinä
on sanottu, että auton pitää olla tieliikennekelpoinen.
Tuo ajolupahan loppuu autoveron eräpäivänä eli silloin pitää viimeistään mennä katsatusasemalle .
Joko vain paperirekisteröinti jos ulkomaan katsastus on katsastajan mielestä voimassa tai katsastus ja rekisteröinti.
Jos vikoja niin käsittääkseni et saa enää kuukauden ajoaikaa koska tullin ajoluvasta on jo loppunut aika .
Tuossa ajoluvassahan ei ole enää noita katsastusehtoja vaan siinä
on sanottu, että auton pitää olla tieliikennekelpoinen.
Tuo ajolupahan loppuu autoveron eräpäivänä eli silloin pitää viimeistään mennä katsatusasemalle .
Joko vain paperirekisteröinti jos ulkomaan katsastus on katsastajan mielestä voimassa tai katsastus ja rekisteröinti.
Jos vikoja niin käsittääkseni et saa enää kuukauden ajoaikaa koska tullin ajoluvasta on jo loppunut aika .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kiitos tästä! Katsurilta kysäisin niin hän totesi, että pitää käydä 10 päivän kuluessa verottamisesta konttorilla papereiden kanssa vaikka auto on katsastettu pari viikkoa sitten Saksassa. Vähän epäilen kuitenkin. Ei kun kovaa ajoa vaan 

W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Mitenkäs katsastusmies tulkitsee sen että Saksan 2v katsastus on vielä voimassa vaikka katsastuksesta on jo yli vuosi kulunut?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Tämä tulli vs. katsatuskonttori on ainainen kädenvääntö, koska molemmissa kerrotaan asiat aina erillä tavalla, jonka aiheuttama turha juokseminen ja soittelu tuppaa mm. hieman v*tuttamaan 
Autontuojahan on aina rikollinen, se täytyy muistaa
Elikkäs nyt kun viimisen auton "tullasin" reilu pariviikkoa sitten niin sanoi tullimies seuraavaa:
Mikäli ajoneuvon katsastus on voimassa toisessa EU-maassa (tässätapauksessa Ruotsissa) niin tullille tarvii tehdä vain käyttöönottoilmoitus ja jättää tullauspaperit.
Sen jälkeen saa ajaa Ruotsin kilvillä niin kauan kunnes veropäätös tulee ja sen jälkeenkin vielä eräpäivään asti. Tämän jälkeen kun vero on maksettu, mennään katsastuskonttorille tekemään rekisteröintipaperit ja noutamaan kilvet.
Ajoneuvoa ei tarvitse katsastaa kuin normaalisti käyttöönottopäivän mukaan!
Tämä siis edellyttäen että se katsastus on voimassa toisessa EU-maassa!
Mikäli ei niin silloin pitää ottaa se väliaikainen ajolupa (siirtotarra) ja suorittaa rekisteröistikatsastus sitten kun haluaa ottaa auton ajoon Suomessa...
Saas nähä minkälainen sota tälläkertaa syttyy katsastuskonttorilla

Autontuojahan on aina rikollinen, se täytyy muistaa

Elikkäs nyt kun viimisen auton "tullasin" reilu pariviikkoa sitten niin sanoi tullimies seuraavaa:
Mikäli ajoneuvon katsastus on voimassa toisessa EU-maassa (tässätapauksessa Ruotsissa) niin tullille tarvii tehdä vain käyttöönottoilmoitus ja jättää tullauspaperit.
Sen jälkeen saa ajaa Ruotsin kilvillä niin kauan kunnes veropäätös tulee ja sen jälkeenkin vielä eräpäivään asti. Tämän jälkeen kun vero on maksettu, mennään katsastuskonttorille tekemään rekisteröintipaperit ja noutamaan kilvet.
Ajoneuvoa ei tarvitse katsastaa kuin normaalisti käyttöönottopäivän mukaan!
Tämä siis edellyttäen että se katsastus on voimassa toisessa EU-maassa!
Mikäli ei niin silloin pitää ottaa se väliaikainen ajolupa (siirtotarra) ja suorittaa rekisteröistikatsastus sitten kun haluaa ottaa auton ajoon Suomessa...
Saas nähä minkälainen sota tälläkertaa syttyy katsastuskonttorilla

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllä tämä tullimies sanoin varsin selvästi, että saa ajaa ja näinollen piti meikäläistä suorastaan tyhmänä kun ostin silti siirtotarrat, koska olin jo ehtinyt ottaa Ruotsin kilvet pois kun menin tulliin!
Se, että pitääkö paikansa onkin asia erikseen, koska unohdin että onhan meillä vielä kolmaskin taho joka näitä säädöksiä tulkitsee ja se on Poliisi
Se, että pitääkö paikansa onkin asia erikseen, koska unohdin että onhan meillä vielä kolmaskin taho joka näitä säädöksiä tulkitsee ja se on Poliisi

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tässä on nyt se ero, että saat ajaa Saksan tai Ruotsin kilvillä kun olet jo
jättänyt autoveroilmoituksen. Eli kyseessä on väliaikainen asia.
Liikennevakuutus pitää tietysti olla voimaassa noissa kilvissä .
Suomalainen ei saa Ruotsin tai Saksan kilvissä olevaa autoa Suomessa jos omistaja ei istu vieressä. (jos ei ole siis jätetty autoveroilmoitusta).
Suomalainen on siis näin tasavertainen EU:n kansalainen.
Mitään muita ilmoituksia ei tarvita.
jättänyt autoveroilmoituksen. Eli kyseessä on väliaikainen asia.
Liikennevakuutus pitää tietysti olla voimaassa noissa kilvissä .
Suomalainen ei saa Ruotsin tai Saksan kilvissä olevaa autoa Suomessa jos omistaja ei istu vieressä. (jos ei ole siis jätetty autoveroilmoitusta).
Suomalainen on siis näin tasavertainen EU:n kansalainen.
Mitään muita ilmoituksia ei tarvita.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.