300 CE 24 '90 pakokaasutestistä läpi, mitenpä sais?
300 CE 24 '90 pakokaasutestistä läpi, mitenpä sais?
Visainen pähkinä purtavaksi kaikille tietäjille..
Tuo kolomesatanen ei menny pakokaasutestistä läpi, johon Veholla ehdotettiin ratkaisuksi ilmamassamäärämittarin ja katalysaattorin vaihtamista. No.
Ensinnäkin minusta tuo katalysaattorin vaihtaminen ei korjaa kokonaan itse ongelmaa (vaikkakin se otsikon mukaisen tilanteen saattaisi ratkaistakin ainakin tänä vuonna). Toisekseen, minusta tuossa nimenomaisessa mööpelissä ei ole ilmamassamäärämittaria niinkuin se tavallisimmin ymmärretään, vaan ilmaläppä-mittariyhdistelmä, jonka hintakin pompsahtaa.
Niin kertoisitteko viisaammat, onko ilmamassamäärämittaria olemassakaan (ja sehän selviää minulle mysö siten, että katson pellin alle kun tiedän mitä etsin), vai voisiko vika olla lambda-anturissa, jos sellaista on? Miten saadaan pakokaasutestistä läpi? Joskus se lämpimällä koneella käy hiukkasen huononoloisesti tuo poti.
Tuo kolomesatanen ei menny pakokaasutestistä läpi, johon Veholla ehdotettiin ratkaisuksi ilmamassamäärämittarin ja katalysaattorin vaihtamista. No.
Ensinnäkin minusta tuo katalysaattorin vaihtaminen ei korjaa kokonaan itse ongelmaa (vaikkakin se otsikon mukaisen tilanteen saattaisi ratkaistakin ainakin tänä vuonna). Toisekseen, minusta tuossa nimenomaisessa mööpelissä ei ole ilmamassamäärämittaria niinkuin se tavallisimmin ymmärretään, vaan ilmaläppä-mittariyhdistelmä, jonka hintakin pompsahtaa.
Niin kertoisitteko viisaammat, onko ilmamassamäärämittaria olemassakaan (ja sehän selviää minulle mysö siten, että katson pellin alle kun tiedän mitä etsin), vai voisiko vika olla lambda-anturissa, jos sellaista on? Miten saadaan pakokaasutestistä läpi? Joskus se lämpimällä koneella käy hiukkasen huononoloisesti tuo poti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Tuosta tekniikasta ole nyt niin perillä kun gurut täällä, mutta arvaillaan:
-Ajoitko katin kunnolla kuumaksi, lämpenee aika hitaasti?
-jouduitko odottelemaan pitkään kone sammuksissa ennen mittausten ottoa? (että olisi päässyt jäähtymään).
-lamdahan siellä tietysti on, jos on kerran kattikin. Ovat kuulemma kulutustavaraa (älä osta tarviketta).
-millaisessa ajossa auto normaalisti on, ettei vaan olisi tukossa se katti?
Itsellä oli vähän samanlaista ongelmaa, ei tosin katsastuksessa, mutta polttoaineen kulutus nousi aika karmeeksi. (jotain 25-28L /100km), eli oli varmasti päästötkin ketuillaan. Vetäsin sitten TYHJÄÄ motaria n.100km vähän reippaammin,(itse asiassa 480€:n edestä, väitti konstaapeli, mutta sitten asettui ja on pysynyt). No, kallis korjaushan se oli tuokin, mutta kuntoon tuli. Olisko ollut se katti tukossa vai mikä, mutta polkaisua vaille se vaan oli. En kuitenkaan kehota laittomuuksiin...
-vanha kikkahan on laittaa tyhjähköön tankkiin reilusti jäänestoa, jolloin se hapettaa palamista. Mutta kikkailuahan se vaan on.
Voisit laittaa tänne vähän niitä mitattuja arvoja näkyville, niin niistä voisi nämä palstan todelliset mootorimiehet päätellä jotain.
Jos viisaammat jatkaa tästä...
Terv. Juri
-Ajoitko katin kunnolla kuumaksi, lämpenee aika hitaasti?
-jouduitko odottelemaan pitkään kone sammuksissa ennen mittausten ottoa? (että olisi päässyt jäähtymään).
-lamdahan siellä tietysti on, jos on kerran kattikin. Ovat kuulemma kulutustavaraa (älä osta tarviketta).
-millaisessa ajossa auto normaalisti on, ettei vaan olisi tukossa se katti?
Itsellä oli vähän samanlaista ongelmaa, ei tosin katsastuksessa, mutta polttoaineen kulutus nousi aika karmeeksi. (jotain 25-28L /100km), eli oli varmasti päästötkin ketuillaan. Vetäsin sitten TYHJÄÄ motaria n.100km vähän reippaammin,(itse asiassa 480€:n edestä, väitti konstaapeli, mutta sitten asettui ja on pysynyt). No, kallis korjaushan se oli tuokin, mutta kuntoon tuli. Olisko ollut se katti tukossa vai mikä, mutta polkaisua vaille se vaan oli. En kuitenkaan kehota laittomuuksiin...
-vanha kikkahan on laittaa tyhjähköön tankkiin reilusti jäänestoa, jolloin se hapettaa palamista. Mutta kikkailuahan se vaan on.
Voisit laittaa tänne vähän niitä mitattuja arvoja näkyville, niin niistä voisi nämä palstan todelliset mootorimiehet päätellä jotain.
Jos viisaammat jatkaa tästä...
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
hmm
Itelläni tuollainen ollut,ja jos sytkäpuoli ei o kohallaan,ei bensa pala puhtaasti,eli tulpat,jakajankansi+pyörijä+johdot uusiksi,jos on käynti epäpuhdasta,katti kestää auton iän(melkein)!ja ite kun katastin,laitoin sinolia tankkiin,kyllä puhdasta näytti mittarit.
.
.

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Kyllähän lambda-anturi voi vikaantuessaan kääntää arvot vähän sinne päin.
Helpommalla ja halvemmalla pääsee kun nuo sytkäasiat hoiaa ensin kuntoon: tulpat, johdot ainakin. Jakajan osat maksaa orginaalina aika paljon mutta muita ei kannata kyllä ostaa.
Mites auto pelaa kylmänä/kuumana, entä kuluttaako epänromaalin paljon? Miten paljon mihin päin ne arvot olivat vinksallaan?
Helpommalla ja halvemmalla pääsee kun nuo sytkäasiat hoiaa ensin kuntoon: tulpat, johdot ainakin. Jakajan osat maksaa orginaalina aika paljon mutta muita ei kannata kyllä ostaa.
Mites auto pelaa kylmänä/kuumana, entä kuluttaako epänromaalin paljon? Miten paljon mihin päin ne arvot olivat vinksallaan?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Minulla on ollut se tapa että jos auto on itselle uusi eikä tietoa mitä on huollettu niin tuollaisessa tapauksessa uusiksi ensin tulpat, jakajan kansi & pyörijä. Tulpanjohdot voisi tässä välissä vaikka ensin mitata. Itsellä on luottopaja joka antaa käydä mittamassa arvot (printtaus maksaa); jos ei parannusta niin sitten vaikka tulpanjohdotkin uusiksi.
Se oma luottopaja ainakin Tahoen osalta mittasi volttimittarilla että lambda oli sökö... sitä ennen noiden em toimenpiteiden jäljeen olin kaatanut tankkiin jo suutintenputsausainettakin. Luulisi Vehon osaavan lambdan mitata, vai kysyitkö vaan neuvoja ensin?
Bosch huolto tms voi varmaan mitata lambdan. Ja eikös tuollaisen saa lyötyä testeriin joka kertoo missä vika (vai olenko liian optimistinen? ) .
6 kpl saksan/ruotsintuonteja on ollut aina ilman tuollaisia ongelmia mutta jenkkipelipä se oli lambdan kerinnyt rikkoa 100tkm / 9 v matkalla.
Niin joo ja tosiaan auto on hyvä olla kuuma kun mitataan, eli alle kovaa ajoa maantiellä vähän matkaan sillei että putket ritisee kun mittaus on tehty
.
Se oma luottopaja ainakin Tahoen osalta mittasi volttimittarilla että lambda oli sökö... sitä ennen noiden em toimenpiteiden jäljeen olin kaatanut tankkiin jo suutintenputsausainettakin. Luulisi Vehon osaavan lambdan mitata, vai kysyitkö vaan neuvoja ensin?
Bosch huolto tms voi varmaan mitata lambdan. Ja eikös tuollaisen saa lyötyä testeriin joka kertoo missä vika (vai olenko liian optimistinen? ) .
6 kpl saksan/ruotsintuonteja on ollut aina ilman tuollaisia ongelmia mutta jenkkipelipä se oli lambdan kerinnyt rikkoa 100tkm / 9 v matkalla.
Niin joo ja tosiaan auto on hyvä olla kuuma kun mitataan, eli alle kovaa ajoa maantiellä vähän matkaan sillei että putket ritisee kun mittaus on tehty

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
No eipäs ole tietenkään työmaalla mukana nuo mittaustulokset, mutta kaikki muut arvot oli kohdillaan, vain hiilivedyt oli luokkaa kaksinkertaiset hyväksyttyihin arvoihin nähden. Se lambda-arvo oli ok, se kyllä käsittääkseni voi olla kohdallaan, vaikkei anturi pelaisikaan.
Ajoin kyllä auton lämpimäksi ennen katsastusta, ei ollut tulipalopakkanenkaan, mutta hetken joutui odottamaan tosiaan, ennenkuin meesu sisälle otettiin.
Veholla koetin puhua sakkia ympäri, että olisivat säätäneet sillälailla, että menee pakokaasutestistä läpi, ja noista sytkäpuolen palikoista puhuin myös, mutta heidän mukaansa niissä ei ole vikaa. Mitään he eivät autoon vaihtaneet, joskin nuo on kyllä kotipihassakin helppo vaihtaa.
Kylmänä käy ihan mukavasti, lämpimänä se minusta hiukkasen tärryyttää. Auto on kyllä aika vähällä ajolla, ja tuo kattiparka voisi olla tukossa. Eiku polokasemaan ja poliiseja karkuun... Myös jäänestoa on jo hankittu, ootellaan että tankki vajuu! Tuossa kaupungissa ajellessa joku 15-20 litraa menee, eli reilunpuoleisesti, muttei minusta mitenkään älyttömästi. Onko se nyt sitten Foordin jälkeen vain kuvitelmaa..
Ajoin kyllä auton lämpimäksi ennen katsastusta, ei ollut tulipalopakkanenkaan, mutta hetken joutui odottamaan tosiaan, ennenkuin meesu sisälle otettiin.
Veholla koetin puhua sakkia ympäri, että olisivat säätäneet sillälailla, että menee pakokaasutestistä läpi, ja noista sytkäpuolen palikoista puhuin myös, mutta heidän mukaansa niissä ei ole vikaa. Mitään he eivät autoon vaihtaneet, joskin nuo on kyllä kotipihassakin helppo vaihtaa.
Kylmänä käy ihan mukavasti, lämpimänä se minusta hiukkasen tärryyttää. Auto on kyllä aika vähällä ajolla, ja tuo kattiparka voisi olla tukossa. Eiku polokasemaan ja poliiseja karkuun... Myös jäänestoa on jo hankittu, ootellaan että tankki vajuu! Tuossa kaupungissa ajellessa joku 15-20 litraa menee, eli reilunpuoleisesti, muttei minusta mitenkään älyttömästi. Onko se nyt sitten Foordin jälkeen vain kuvitelmaa..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
ei mene yleensä lambda arvoista läpi katastuksessa, jos sillä puolella olis häikkää
ja korkeat HC arvot johtuu esim. ilmavuodosta imupuolella, jos tuo HC nyt on se "hiilivety" mikä oli korkealla...
ei sitä ole pakko polkea aina 180 km/h lasissa... pienellä vaihteella saa myös koneelle kierroksia
ja vähän jarrua aina peliin, niin saa rasitustakin ja samalla lähtee ruosteet jarruista... ja kunnon kiihdytyksiä, niitä ei ainakaan vielä ole kriminalisoitu...

ja korkeat HC arvot johtuu esim. ilmavuodosta imupuolella, jos tuo HC nyt on se "hiilivety" mikä oli korkealla...
ei sitä ole pakko polkea aina 180 km/h lasissa... pienellä vaihteella saa myös koneelle kierroksia

15-20 on kyllä aika paljon jos et jatkuvasti aja kylmällä koneella ja kiusaa volvo-kuskeja liiikennevaloissaMape kirjoitti: Kylmänä käy ihan mukavasti, lämpimänä se minusta hiukkasen tärryyttää. Auto on kyllä aika vähällä ajolla, ja tuo kattiparka voisi olla tukossa. Eiku polokasemaan ja poliiseja karkuun... Myös jäänestoa on jo hankittu, ootellaan että tankki vajuu! Tuossa kaupungissa ajellessa joku 15-20 litraa menee, eli reilunpuoleisesti, muttei minusta mitenkään älyttömästi. Onko se nyt sitten Foordin jälkeen vain kuvitelmaa..

Ja sellainen perusasia kuin ilmanputsari? Läpitukkoinen sihti kyllä nostaa kulutusta ja päästöjä.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo, ilmanputsariin kurkistin, se ei varsinaisesti ollut mitenkään törkyinen. Uusikin on tilattu, on muuten hiukkasen erinäköinen Mannfilter..
Mitähän tuolta imupuolelta lähtis tutkimaan, jos sieltä vuotoa haarukoi? Se sillälailla vois vähän selittää tuota huonohkoa käyntiä lämpimällä koneella, jos sieltä löytyy jotakin.
Mitähän tuolta imupuolelta lähtis tutkimaan, jos sieltä vuotoa haarukoi? Se sillälailla vois vähän selittää tuota huonohkoa käyntiä lämpimällä koneella, jos sieltä löytyy jotakin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
ei ole ilmamassamäärämittariaNiin kertoisitteko viisaammat, onko ilmamassamäärämittaria olemassakaan

ilmamassa mittari = että mittarin sisällä on lanka jonka resistanssia mittaamalla selviää menevä ilmamäärä.
ilmamäärä mittari = sisällä on läppä jonka päässä on potentiometri mikä ilmottaa taasen läpän asennon ja siten ilmamäärän.
W124 E250D
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla vetelee kans tässä kylä ajussa sellasta 15-20l/100km.
Matka-ajossa tyytyy paljon vähempään.
Mitähän ne arvot on ollu?
Sinoli on yksi kikka puottaa HC arvoja alaspäin.
Ite joskus tehnä sellasen seoksen et 1L Sinolia ja 10L bensaa.
Korkee HC arvot on just sitä että seos ei pala kunnolla.
Sytkäpuoli lähinnä tulpat ja virranjakajan kansi kannattaa katella läpi.
Ja tota imuvuotoo voi tutkailla koneen käydessä ja suihkia starttipilottia tai jarrukliineriä. Jos kierrokset pomppaa niin vuoto siltä löytyy.
Matka-ajossa tyytyy paljon vähempään.
Mitähän ne arvot on ollu?
Sinoli on yksi kikka puottaa HC arvoja alaspäin.
Ite joskus tehnä sellasen seoksen et 1L Sinolia ja 10L bensaa.
Korkee HC arvot on just sitä että seos ei pala kunnolla.
Sytkäpuoli lähinnä tulpat ja virranjakajan kansi kannattaa katella läpi.
Ja tota imuvuotoo voi tutkailla koneen käydessä ja suihkia starttipilottia tai jarrukliineriä. Jos kierrokset pomppaa niin vuoto siltä löytyy.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Termos pitkästä aikaa,
ja kiitoksia kaikille vastanneille
!
Vikahan löytyi sytkäpuolelta, virranjakajan kansi vaihdettiin ja pyörijä, sieltä oli hiili kulunut kokonaan kuikkaan. Huoltamolla oikeastaan ihmettelivät, miten se on oikeastaan voinut käydä tuo auto.
Pakokaasutestissä oli tyhjäkäynnillä ajoittain vielä korkeat HC-päästöt, liekö säätöä vailla vai onkohan tuo itsesäätyvää mallia? Toivottavasti ei mitään ohjauslootaa tarvi ruveta vaihtamaan. Joka tapauksessa läpi meni, ilman tuota sinolikikkaakin. Se pannaan korvan taakse...
Tulipahan samalla todistettua tuo, että katalysaattorissa ei ole vikaa. Keljuttaa, että tuollaisia saavat puhua merkkihuollosta, ensimmäisenä tulee väkisinkin mieleen, että k*staan silmään tuota naiskuskia. Noh, onneksi ei ite uskonu kaikkea, mitä sanotaan.
ja kiitoksia kaikille vastanneille

Vikahan löytyi sytkäpuolelta, virranjakajan kansi vaihdettiin ja pyörijä, sieltä oli hiili kulunut kokonaan kuikkaan. Huoltamolla oikeastaan ihmettelivät, miten se on oikeastaan voinut käydä tuo auto.
Pakokaasutestissä oli tyhjäkäynnillä ajoittain vielä korkeat HC-päästöt, liekö säätöä vailla vai onkohan tuo itsesäätyvää mallia? Toivottavasti ei mitään ohjauslootaa tarvi ruveta vaihtamaan. Joka tapauksessa läpi meni, ilman tuota sinolikikkaakin. Se pannaan korvan taakse...
Tulipahan samalla todistettua tuo, että katalysaattorissa ei ole vikaa. Keljuttaa, että tuollaisia saavat puhua merkkihuollosta, ensimmäisenä tulee väkisinkin mieleen, että k*staan silmään tuota naiskuskia. Noh, onneksi ei ite uskonu kaikkea, mitä sanotaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma