Ulosvetäjä
Ulosvetäjä
Minkälainen on ulosvetäjä, jolla vedetään jakoketjunohjaimen kiinnitys tapit kannesta. Ite ensin ajattelin tehdä massavasaran eli pitkän tapin, jossa on M6 pultti päässä ja liikkuva paino, jolla tapin voi koputella ulos.
Mulla on nyt kansi pöydällä, joten isoa työkalua voi käyttää, mutta jos kone on paikallaan tilaa on vähemmän. Joten tuli vaan mieleen, että jos valmistaisinkin pienemmän ulosvetäjän samantien kun revin haalarit päälle.
Mulla on nyt kansi pöydällä, joten isoa työkalua voi käyttää, mutta jos kone on paikallaan tilaa on vähemmän. Joten tuli vaan mieleen, että jos valmistaisinkin pienemmän ulosvetäjän samantien kun revin haalarit päälle.
- Antti A.
- Dieselspesialisti
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
- Paikkakunta: Mynämäki / Turku
Re: Ulosvetäjä
6millin kierretangon pätkään tai pitkään pulttiin mutteri ja korilaatta. Sopivan pituinen hylsy väliin, pultti kiinni siihen tappiin. Kiertämällä mutteria pitäs tapin tulla ulos.Antti K kirjoitti:Minkälainen on ulosvetäjä, jolla vedetään jakoketjunohjaimen kiinnitys tapit kannesta. Ite ensin ajattelin tehdä massavasaran eli pitkän tapin, jossa on M6 pultti päässä ja liikkuva paino, jolla tapin voi koputella ulos.
Mulla on nyt kansi pöydällä, joten isoa työkalua voi käyttää, mutta jos kone on paikallaan tilaa on vähemmän. Joten tuli vaan mieleen, että jos valmistaisinkin pienemmän ulosvetäjän samantien kun revin haalarit päälle.
Saikohan tosta selityksestä mitään selvää?

Tarvii tehä varmaankin kanteen sopiva holkki, kun tuo ylemmän tapin kannessa oleva ympäristö on epätasainen. Viimeksi vain kävi niin että pultti/hylsy yhdistelmällä saatiin tuhottua tuo ylempi tappi (veti hiukan vinoon). Taidan hitsata kovan M6 pultin hieman paksumpaan kierretankoon, jotta saan isomman mutterin ettei mene kierteet ja teen holkin, joka sopii kannen muotoon siten että veto kohdistuu suoraan ulospäin.
Tämä nykyinen projekti on v.-74 ja näyttää olevan ettei ainakaan ihan hiljan ole tappi ollut irti, joten oletan sen olevan tiukassa.
Tämä nykyinen projekti on v.-74 ja näyttää olevan ettei ainakaan ihan hiljan ole tappi ollut irti, joten oletan sen olevan tiukassa.
Kova M6 pultti, ja kaksi holkkia joissa yhteensopivat jengat.
M6 pultti pyöritetään pohjaan saakka, ja sitten pyöritetään ulommaista holkkia.
Kun holkista alkaa jengat päättyä, takaisin kokoon ja sivusta auki leikattua mutteria / rikkaa väliin, ja taas pyöritetään.
Pultinkannasta voi joutua pitämään vastaan ettei se pyöri mukana.
Toimii.
Jos yrittää M6 kokoisella jengalla pyörittäen irrottaa, eipä tahdo kestää.
Ja niinkuin AnttiK kertoi, kanteen sopiva holkki ettei väännä vinoon.
M6 pultti pyöritetään pohjaan saakka, ja sitten pyöritetään ulommaista holkkia.
Kun holkista alkaa jengat päättyä, takaisin kokoon ja sivusta auki leikattua mutteria / rikkaa väliin, ja taas pyöritetään.
Pultinkannasta voi joutua pitämään vastaan ettei se pyöri mukana.
Toimii.
Jos yrittää M6 kokoisella jengalla pyörittäen irrottaa, eipä tahdo kestää.
Ja niinkuin AnttiK kertoi, kanteen sopiva holkki ettei väännä vinoon.
wiimax.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Otettiin noita irti vm -74 lohkosta joka oli viihtynyt joitain vuosia ulkonakin. Kierteet hyvin puhtaiksi, vahva M6-pultin pohjaan asti, hylsy väliin ja mutterilla kiristäen. Hyvin lähti kaikki, paitsi yksi jota ensin (laiskana) kokeilin suoraan pultista kiristämällä. Jos pinta on vino niin kannattanee tehdä kunnon adapteri. Ei ole ensimmäinen kerta kun huonoilla välineillä aiheutuu lisätöitä... 

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96