Miksi w124 jarrut ulisee?
Miksi w124 jarrut ulisee?
Huomasin uuden ominaisuuden autostani tänään...Jonkin ajan päästä kun on ajanut niin alkaa jarrut ulista, korostuu kun kääntää pikkasen vasemmalle. Ääni häviää painamalla kevyesti jarrua, mutta tulee takaisin hetken päästä. Sanoisin että tulee takaoikealta. Olen yrittänyt jarrutella kovemminkin jospa vaikka lakkaisi ulisemasta, mutta ei auta.
Levy kiero? Palat eivät ole puhkikuluneet.
Kokemuksia vastaavasta kellään?
Levy kiero? Palat eivät ole puhkikuluneet.
Kokemuksia vastaavasta kellään?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Helpoin on kun toinen painelee jarrua ja toinen kampee sylinterin aina takasin.McZorro kirjoitti:Mäntähän se jumissa,painoin takaisin, saa nähdä pelittääkö... Kiitän avusta!
Onko muuten jotain "oikeaa" tapaa miten niitä elvyttää?
Tietysti kannattaa pala ottaa aina pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ota satula käteen,mäntä irti ,tiiviste pois ja hiekkapaperilla ruosteet pois sylinterinterin uloimmasta pinnasta.Toinen vaihtoehto ottaa motonetista vaihto satula,kannattaa koska tiiviste sarja aika kallis.Putsaa myös mäntä ruosteesta,näitäkin saa irtaallaan.Kokemuksesta sanon että ruosteen poisto ei ole kuin tekohengitystä tuohon.Jos haluat pitää autoa pitkään vaihda satula.
omastani sain ainakin jarrut kuntoon kun hioskelin vesihiomapaperilla ruosteet pois ja vaihdoin uudet tiivisteet/stefanatlas kirjoitti:Halpoja ovat .Ei kyllä kannata hankkia vanhoihin edes tiiviste sarjaa.Kiinnostaa vaan miten ne korjataan? Luulisisi että sitä ei porata isommaksi ja uusi mäntä,silloinhan muuttuu jarru voima!
pelasi ilman ongelmia niin kauan kun auto minulla vielä oli eli ainakin toista vuotta.
eipä tullut edes kysyttyä paljonko uusi satula maksaa

edesmennyt
W201
W201
eihän niihin paljon muuta pysty tekemään, kuin hinkata santaparerilla ruosteet/syöpymät pois sylinteristä ja sama männälle, sitten uudet tiivisteet ja kasaus, sitten huomataan, kun sen saa autoon kiinni ja alkaa ilmaamaan, että se on niin syöpynyt muutenkin, että halkeaa pääty siitä satulasta
ja sitten vasta maltetaan ostaa se vaihtosatula, kun on päivä tehty turhaa työtä ja tuhlattu rahat tiivistesarjaan
ei sillä, että osia ei kannattaisi korjailla, mutta joskus vain säästää aikaa, rahaa ja hermoja, kun ostaa kunnostetun/uuden osan, jarrut varsinkin on sellainen asia, joissa ei kannata säästää oman/muiden elämän kustannuksella


ei sillä, että osia ei kannattaisi korjailla, mutta joskus vain säästää aikaa, rahaa ja hermoja, kun ostaa kunnostetun/uuden osan, jarrut varsinkin on sellainen asia, joissa ei kannata säästää oman/muiden elämän kustannuksella

hohhoijaa.napa kirjoitti:eihän niihin paljon muuta pysty tekemään, kuin hinkata santaparerilla ruosteet/syöpymät pois sylinteristä ja sama männälle, sitten uudet tiivisteet ja kasaus, sitten huomataan, kun sen saa autoon kiinni ja alkaa ilmaamaan, että se on niin syöpynyt muutenkin, että halkeaa pääty siitä satulastaja sitten vasta maltetaan ostaa se vaihtosatula, kun on päivä tehty turhaa työtä ja tuhlattu rahat tiivistesarjaan
![]()
ei sillä, että osia ei kannattaisi korjailla, mutta joskus vain säästää aikaa, rahaa ja hermoja, kun ostaa kunnostetun/uuden osan, jarrut varsinkin on sellainen asia, joissa ei kannata säästää oman/muiden elämän kustannuksella

edesmennyt
W201
W201
Enpä ole koskaan kuullut että mersun satulat mätänee tuolla lailla.
(on muuten tutuilla aika monta mersua)
Ja ei kyllä tullut mieleenikään että jos korjaan vanhaa satulaa niin leikin oman/muiden ihmisten hengellä.(se kun näytti muuten niin hyväkuntoiselta)
Ps.Autoni oli saksasta tuotu ja täysin ruosteeton lukuunottamatta tuota satulan mäntää.
eiköhän anneta asian jo olla.
(on muuten tutuilla aika monta mersua)
Ja ei kyllä tullut mieleenikään että jos korjaan vanhaa satulaa niin leikin oman/muiden ihmisten hengellä.(se kun näytti muuten niin hyväkuntoiselta)
Ps.Autoni oli saksasta tuotu ja täysin ruosteeton lukuunottamatta tuota satulan mäntää.

eiköhän anneta asian jo olla.
edesmennyt
W201
W201