w211 keula
w211 keula
Suoralla tiellä taajamanopeudessa kuului auton etupäästä kova pamaus ja auton keula tippui niin alas, ettei pyörät mahtuneet kääntymään. Onko tuttu ilmiö?? Autolla ajettu 151 tkm. Jos tapahtuma olisi sattunut 10 min aikaisemmin, niin kyllä olisi "männikkö raikunut".
Juu tuttua hommaa... Jousen yläkuppi sieltä taitaa olla revennyt. Onneksi itsellä katsastus-diktaattori huomasi sen jo siinä vaiheessa kun oli vasta puoliksi revennyt niin kerkesi varovasti ajamaan tallille. Mätänee sieltä massan alta. taitaa olla jäänyt tehtaalla jotain paskaa sinne väliin näissä kaikissa. kyseessä itselläni oli W210 mutta olen kuullut samaa myös S/W211 omistajilta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
juuri eilen vaihdoin 211 etujouset kun alakierre mennyt poikki niin auto makasi iskarit pohjassa keula maassa.. jousi kun pääsee putoamaan iskarin ympärille vapaaksi jos näin käyDBFI kirjoitti:Mutta kun 211-mallissa ei ole sellaista yläkuppia kuin 210:ssä. Jousi (teräs tai ilma) siellä kyllä on mutta eikös se syy löydy jos kurkkaa lokasuojan alle?
Omallani on ajettu 130tkm ja on jo oikean puolen jousikuppi korjattu, vasen on tarkastettu ja kunnossa. Mutta jos W210:n ja W211:n alustat on täysin erilaiset niin eihän näitä voikkaan verrata.jartuo kirjoitti:ei voi olla jousikuppi mennyt jos autollakin on vasta noin vähän ajettu
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
ai saakeli, tuota en tiennytkään??JeremyH kirjoitti:Omallani on ajettu 130tkm ja on jo oikean puolen jousikuppi korjattu, vasen on tarkastettu ja kunnossa. Mutta jos W210:n ja W211:n alustat on täysin erilaiset niin eihän näitä voikkaan verrata.jartuo kirjoitti:ei voi olla jousikuppi mennyt jos autollakin on vasta noin vähän ajettu
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Ainakin W210:ssa on tyyppivika että yläjousikupin kiinnityskohta runkoon alkaa mätänemään massauksen alla piilossa. (eivät osaa massata tehtaalla)jartuo kirjoitti:ai saakeli, tuota en tiennytkään??JeremyH kirjoitti:Omallani on ajettu 130tkm ja on jo oikean puolen jousikuppi korjattu, vasen on tarkastettu ja kunnossa. Mutta jos W210:n ja W211:n alustat on täysin erilaiset niin eihän näitä voikkaan verrata.jartuo kirjoitti:ei voi olla jousikuppi mennyt jos autollakin on vasta noin vähän ajettu
Jos sitä ei osaa mennä ajoissa tarkastamaan niin tipahtaa keula tielle. En tiedä onko sama homma W211:ssä mutta ainahan se kannattaa tarkastaa mielummin kuin mennä pulkkana pitkin metsiä...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Kun nyt puhutaan 211 koppaisesta autosta niin siinä ei ole vastaavaa kuppia kuin paavossa.
Selvennykseksi vielä.
Tuolla S/W211 etujousi tsydeemi.
Selvennykseksi vielä.
Tuolla S/W211 etujousi tsydeemi.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------