300 tdt vm 88 piristys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

300 tdt vm 88 piristys

Viesti Kirjoittaja junno »

eli tollane 300tdt farkku ois vähän piristettynä ja pitäis saada sitä tehoa lisää. pumppu on kokonaan uusi/käytetty 7mm elementeillä ja syötöt 50%. ahdot 0,9. tehot on nyt siinä 200 hujakoilla.

pakoputkistoa oon aloittamassa nyt tekemään 3,5", onko mielestänne aivan käypä koko?

Turboksi oon ajatellut joko garret tai holset hx35,, eli mitäs mieltä siitä, ja jos joltain sellane sattuu löytymään nii olisin kiinnostunut ostamaan, samoin pakosarja koska yhden olen tehnyt ja hermot ei enää riitä toiseen.

ja sitte vielä coolerin kokoa eli minkä kokoista suosittelette?

liekkö sitte kestää tuo automaatti loota ...
ahdin määrää tahdin
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

stoneheadilta pakosarja ja automaatti loota vahvistukseen!
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

Ehottomasti vaan reilu putki, ittellä ainakin parani kulku puoli kun sain avarampaa putkistoa. helpottaa kuulemma pakopaineitakin mukavasti ja pako lämmötki laskee
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

automaatti

Viesti Kirjoittaja esko »

laatikkovahvistuksissa voitais mahdollisesti auttaa jos tarvetta löytyy...
jotain kokemusta turbiinimuutoksista myös.....
kuullaan
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja junno »

paljonkohan tuollainen laatikon vahvisus keventää lompakkoa kerta ei oo oikeen kokoemusta noista laatikko remonteista?onkohan noita muutettu manuaaleiksi miten paljo että millanenkahan homma se olisi?

ja ens viikolla aloitan tekemään uutta putkea 3,5" rosterista. tarkoituksena olis tehdä sivuputki ettei jää heti ensimmäiseen hidaste töyssyyn kiinni. voi nääs olla melko hilkulla jos perän ali kikkailee sen
tietenki katsastuksessa siitä sanotaan mutta ajattelin tehdä pukesta kaksi osaisen että saa vaihdettua helposti loppupään tulemaan perästä
ahdin määrää tahdin
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

junno kirjoitti:paljonkohan tuollainen laatikon vahvisus keventää lompakkoa kerta ei oo oikeen kokoemusta noista laatikko remonteista?onkohan noita muutettu manuaaleiksi miten paljo että millanenkahan homma se olisi?

ja ens viikolla aloitan tekemään uutta putkea 3,5" rosterista. tarkoituksena olis tehdä sivuputki ettei jää heti ensimmäiseen hidaste töyssyyn kiinni. voi nääs olla melko hilkulla jos perän ali kikkailee sen
tietenki katsastuksessa siitä sanotaan mutta ajattelin tehdä pukesta kaksi osaisen että saa vaihdettua helposti loppupään tulemaan perästä
Jos haluat apukoululaistein lojalla ajella niin veikkaan että tulee halavemmaks vahvistuttaa se, ku vaihtaa kestävä manuaali loota + pitävä kytkin sekä siihen sopiva vauhtipyörä. Autom laatikon voi laittaa vaikka Jm-Koneelle, Suojaselle tai Siekkiselle. Hintaan en ota kantaa kun en niitä hommia tee, mutta kilpailuttaminen kannattaa

Manuaaliksikki jokku hullut on muuttanu, ei sillä onhan se 100x hauskempi viejä ku saa ite hämmentää
8)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

jeemu kirjoitti:...Autom laatikon voi laittaa vaikka Jm-Koneelle, Suojaselle tai Siekkiselle. Hintaan en ota kantaa kun en niitä hommia tee, mutta kilpailuttaminen kannattaa...
Siekkisen osoite on http://www.konehuolto.vze.com/. Löytyykö Jm-konetta ja Suojasta netistä? En ainakaan löytänyt pienellä hakemisella.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Josta löytyikin http://www.kotinet.com/jm-kone/.

Ja pikaisella googletuksella löytyi myös: Suojanen Timo Puh: 0400-567810
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

junno kirjoitti:paljonkohan tuollainen laatikon vahvisus keventää lompakkoa kerta ei oo oikeen kokoemusta noista laatikko remonteista?onkohan noita muutettu manuaaleiksi miten paljo että millanenkahan homma se olisi?

ja ens viikolla aloitan tekemään uutta putkea 3,5" rosterista. tarkoituksena olis tehdä sivuputki ettei jää heti ensimmäiseen hidaste töyssyyn kiinni. voi nääs olla melko hilkulla jos perän ali kikkailee sen
tietenki katsastuksessa siitä sanotaan mutta ajattelin tehdä pukesta kaksi osaisen että saa vaihdettua helposti loppupään tulemaan perästä
Veikkaan että siihe 1000-1500 ku varaat ni se on vahvistettu.

Pasat siitä mitään sivuputkea tarvi tehä, mulla on 90mm. rosteri alusta asti ja matalin kohta tais tulla laatikon jälkee heti.
että jos putki ottaa ni kyllä ottaa jo joku muukin kun sen vaan sinne hyvin jaksat ripustaa.
Sieltä se laitettiin perän vierestä ihan alkuperäseltä paikalta menemään.

Garretista tuo 37 vois olla aika kiva sinne, näin semmosen vloppuna yhes 300 ja hyvin se sinne istu eikä siin ollu ku korkeintaa 3" putki.
Holsetti saattas olla kyllä kuitenki turpo.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja junno »

nyt sitten ostin garretin 37 turbon, vieläkö löytyis pakosarja. paitsi sekin taitaa olla jo tiedossa. kohta saa ruveta sitte hommiin.

Laatikko lähtee kyllä vahvistukseen kunhan tässä kerkeää ja sopiva paikka löytyy

saako noiden tasonsäätö iskareiden tilalle mistään normaaleja, matalampia/jäykempiä iskareita. ajattelin että vaihtais samaan syssyyn kerta toinen takaiskari muutenki kolahtelee töyssyissä ja tietääkseni melko kalliita samallaiset jos laittaa??
ahdin määrää tahdin
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

ei kannata, ihan hyvät ne iskarit on, alapäässä todnäk. väljää, mulla oli ainaki molemmis.
kai ne saap lyhyemmikski, jos nyt et ihan kokonaa ota jousia poies..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mulle tulee täyssäädettävät avonin iskarit omaan lankkuun. t4 portterin etuiskarit
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja junno »

joo no nyt on laatikko remppa tehty ja laitettu paikoillee, ei kylläkää vielä testattu. pakosarjan teko on siinä vaiheessa että putket on heftattu laippaan ju huomenna ois tarkoitus hitsata iäksi kiinni. imusarjan muokkaan vakiosta. sitte se cooleri, eli onko kellää kuvaa laittaa malliksi mitäkautta ootte vetäny letkut keulalta? mite se onnistuis fiksuiten?
ahdin määrää tahdin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

wiimax.fi
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja junno »

nonii, nyt sitte sai aikaseksi laitettua auton sellaseen tällii että pääs ajamaan(cooleri odottaa edelleen muokkausta eli sen tilalla putki) toimi muuten hyvin ainakin mitä ajoin n.1km mutta ei sammunut avaimesta! eli oisko joku letku voinu irrota tai jotai vai mistä kiikastaa??
ahdin määrää tahdin
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja junno »

vika siihen miksi ei sammunut löytyi yksi letku oli irti. mutta tietääkö kukaan kun olen ajatellut laittaa sen ahtopaineen säätö ruuvin, minkä saa vaikka sisälle, niin mistä voi ottaa alipaineen säätimelle? tai siis mistä se olisi paras ottaa?
ahdin määrää tahdin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos sulla on alipaineella säätyvä hukkaportti, niin siitä ei voi säädellä ahtoa ruuvilla. Sen sijaan pitää laittaa bleedaus MAP anturin letkuun. Näin koska alipaineella säätyvissä ahtimissa tietokone säätää ahtopainetta.

Eikös sinulla nyt kuitenkin ole paineella säätyvä se ahdin ? Silloin laitat hukkaportin kellon ja imusarjan väliin sopivan säätimen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
junno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 02.09.2008 12:55
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja junno »

auto on ollut nyt n.1kk ajossa ja on toiminut ihan hyvin. penkisä tuli tulokset 1,2bar/275hv/408nm. ei ruvennu säädin nostamaan htoja enää ylemmäks. enn sitte tiedä oisko nostanut jos ois ruuvin täysille kääntäny..

no jokatapauskessa muutoskatsastuksen jälkeen olisi tarkoitus ajaa sen aikaa että pakkaset tulee, sitte auto seisontaan ja kansi irti ja työstettäväksi, ellei sitte suunnitelmat muutu. pakosarjan vois myös tehdä uudelleen, eli jos jollain sattuu löytymään hyväksi todettu sarja tai piirustukset nin kiinnostais.

onkos millainen homma tuo kansi irroittaa ja laittaa takaisin koska itsellä ei ole vielä tarvinnu koskaan sellaista työtä tehdä eikä ole siksi kokemusta siitä..?
ahdin määrää tahdin
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Ei mahoton homma. Henkistä tukea saa vielä jos hakee kirjastosta alfamerin korjausoppaan, siinä on oikeat löysäys/kiristysjärjestykset, kuvat ja momentit.
Niitä jakoketjun laahaimen tappeja porukka kuuluu ottaneen liukulekalla , mutta mielestäni helpompi konsti on pari 10mm mutteria, 1kpl m6 täyskierre-ruuvi ja sopiva korialuslevy. Ne kun asettelee sopivasti päällekkäin niin saa hyvän ja halvan ulosvetäjän. Ja mahtuu..
Käännä ens jenkatapilla puhtaaks ne liukutappien kierteet,=ruostetta :idea:
Vastaa Viestiin