SL 500 -04 pois talvisäilytyksestä
SL 500 -04 pois talvisäilytyksestä
Olen hankkinut SL:n, joka on seissut lämpimässä tallissa talven. Tuona aikana tuota ei ole ladattu ollenkaan.
Koska kyseessä on monimutkainen auto kaksine akkuineen (toinen starttiakku konetilassa, toinen akku varusteille takana), ajattelin kysyä voiko noita molempia akkuja ladata normaalisti vai onko tuossa jotain asioita mitä pitäisi ottaa huomioon?
Auto on seissyt vastaavasti myös edellisen talven ja kun nyt jo vanha omistaja oli ottanut auton ajoon, auto oli kyllä käynnistynyt omin voimin, mutta oli karsinut osan mukavuusvarusteista pois ilmeisesti toisen akun ollessa täysin tyhjä. Voiko tällaisesta säilytyksestä seurata jotain ongelmia? Kärsiikö akut kohtuuttomasti kun ne pääsee melkein tyhjäksi lataamatta? Voiko joidenkin varusteiden kanssa tulla ongelmia myöhemmin akun tyhjentyessä?
Kiitokset jo etukäteen vastauksista! Nykyautot kun ovat niin monimutkaisia ettei oikein aina tiedä, miten niiden kanssa leikkiä..
Koska kyseessä on monimutkainen auto kaksine akkuineen (toinen starttiakku konetilassa, toinen akku varusteille takana), ajattelin kysyä voiko noita molempia akkuja ladata normaalisti vai onko tuossa jotain asioita mitä pitäisi ottaa huomioon?
Auto on seissyt vastaavasti myös edellisen talven ja kun nyt jo vanha omistaja oli ottanut auton ajoon, auto oli kyllä käynnistynyt omin voimin, mutta oli karsinut osan mukavuusvarusteista pois ilmeisesti toisen akun ollessa täysin tyhjä. Voiko tällaisesta säilytyksestä seurata jotain ongelmia? Kärsiikö akut kohtuuttomasti kun ne pääsee melkein tyhjäksi lataamatta? Voiko joidenkin varusteiden kanssa tulla ongelmia myöhemmin akun tyhjentyessä?
Kiitokset jo etukäteen vastauksista! Nykyautot kun ovat niin monimutkaisia ettei oikein aina tiedä, miten niiden kanssa leikkiä..
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Sen enempää tuon hienon vempeleen sielunelämää tietämättä. Mahtaako siinä olla edes avaimelle reikää vai onko kaikki paikat avattavissa vain "sähköisesti". Ikävä yllätys jos pitää talvisäilytyksen jälkeen murtautua omaan autoon.
Voisihan sitä autoa talvella hiukan käyttää tyhjäkäynnillä ja kierroksia että akku lataantuu tai sitten ladata akku hyvin ennen käyttöönottoa.
Jos akku on päässyt tyhjäksi pakkaslukemissa niin akku saattaa olla finaalissa. Jos taas säilytät lämpimässä niin voi vielä herätä henkiin.
Laturia peliin.
Voisihan sitä autoa talvella hiukan käyttää tyhjäkäynnillä ja kierroksia että akku lataantuu tai sitten ladata akku hyvin ennen käyttöönottoa.
Jos akku on päässyt tyhjäksi pakkaslukemissa niin akku saattaa olla finaalissa. Jos taas säilytät lämpimässä niin voi vielä herätä henkiin.
Laturia peliin.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: SL 500 -04 pois talvisäilytyksestä
Konehuoneessa on latausta ja apuvirtaa varten erillinen + napa, siinä akun vieressä, muoviläpyskän alla, siihen tökkäät laturin + -kaapelin, maan laitat akun - -napaan, tällä järjestelyllä auto tajuaa, että sitä ollaan lataamassa, ja molemmat akut latautuvat. Jos lataat akut yksitellen suoraan, niin että ne ovat kiinni autossa, niin akkuohjainlaite saattaa vaurioitua.asunan kirjoitti: Koska kyseessä on monimutkainen auto kaksine akkuineen (toinen starttiakku konetilassa, toinen akku varusteille takana), ajattelin kysyä voiko noita molempia akkuja ladata normaalisti vai onko tuossa jotain asioita mitä pitäisi ottaa huomioon?
-Teo
Onnittelut autosta!
Ylläpitolaturi lienee harkinnan arvoinen ostos jos autolla ei tule paljoa esim talvisaikaan ajettua.
Tyhjäkäynnillä käyttäminen ei oikein taida olla tehokas tapa akun ylläpitolataukseen seisonnan aikana?!
Omiin Porscheihin olen käyttänyt ylläpitolaturia, vaikka autot eivät varsinaisesti talviseisonnassa olekaan olleet. Tosin ajoa talvikaudella on tullut niin vähän että akku ei pysy kunnolla iskussa, niinpä ostin ylläpitolaturin, merkiltään taitaa olla Ctek ja hintakin oli jossain 50euron paikkeilla. Sen koommin ei ole akkuongelmia ollut, joten pidän hyvänä hankintana tuota laturia.
Laturilla saa myöskin suht mukavasti heräteltyä tyhjentyneen akun vielä "elämään".
Ylläpitolaturi lienee harkinnan arvoinen ostos jos autolla ei tule paljoa esim talvisaikaan ajettua.
Tyhjäkäynnillä käyttäminen ei oikein taida olla tehokas tapa akun ylläpitolataukseen seisonnan aikana?!
Omiin Porscheihin olen käyttänyt ylläpitolaturia, vaikka autot eivät varsinaisesti talviseisonnassa olekaan olleet. Tosin ajoa talvikaudella on tullut niin vähän että akku ei pysy kunnolla iskussa, niinpä ostin ylläpitolaturin, merkiltään taitaa olla Ctek ja hintakin oli jossain 50euron paikkeilla. Sen koommin ei ole akkuongelmia ollut, joten pidän hyvänä hankintana tuota laturia.
Laturilla saa myöskin suht mukavasti heräteltyä tyhjentyneen akun vielä "elämään".
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: SL 500 -04 pois talvisäilytyksestä
Pirulainen kun ei tuota tajunnut suoraan, vanha omistaja oli jo ladannut varusteakkua suoraan, kun ei tuota tiennyt. Tuo on siis vanhan omistajan puolesta seisonut ja itse saan auton tänään.Teo kirjoitti: Konehuoneessa on latausta ja apuvirtaa varten erillinen + napa, siinä akun vieressä, muoviläpyskän alla, siihen tökkäät laturin + -kaapelin, maan laitat akun - -napaan, tällä järjestelyllä auto tajuaa, että sitä ollaan lataamassa, ja molemmat akut latautuvat. Jos lataat akut yksitellen suoraan, niin että ne ovat kiinni autossa, niin akkuohjainlaite saattaa vaurioitua.
-Teo
Mites voin testata, toimiiko tuo akkuohjainlaite edelleen? Nyt vielä vika menisi vanhan omistajan piikkiin..
Tästä lähdin en meinannut autoa enää seisottaa, joten siinä mielessä ylläpitolataukselle ei ole tarvetta.
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Kiitokset, nyt tuli sitten se kauan kuolattu SL..jva kirjoitti:Onnittelut autosta!
Ylläpitolaturi lienee harkinnan arvoinen ostos jos autolla ei tule paljoa esim talvisaikaan ajettua.
Tyhjäkäynnillä käyttäminen ei oikein taida olla tehokas tapa akun ylläpitolataukseen seisonnan aikana?!
Omiin Porscheihin olen käyttänyt ylläpitolaturia, vaikka autot eivät varsinaisesti talviseisonnassa olekaan olleet. Tosin ajoa talvikaudella on tullut niin vähän että akku ei pysy kunnolla iskussa, niinpä ostin ylläpitolaturin, merkiltään taitaa olla Ctek ja hintakin oli jossain 50euron paikkeilla. Sen koommin ei ole akkuongelmia ollut, joten pidän hyvänä hankintana tuota laturia.
Laturilla saa myöskin suht mukavasti heräteltyä tyhjentyneen akun vielä "elämään".
Juu, Ctek:n laturit ovat erittäin hyviä tuohon tarkoitukseen, itse käytän sitä veneen akkujen ylläpitolataukseen. Mutta kuten sanottua, auto on seissyt vanhan omistajan puolesta, eikä autoa ole enää tarkoitus seisottaa..
Oletkos ollut uuteen porsaaseen tyytyväinen? Muistan autovaihtoehtosi, jotka olivat melkein kuin minun listaltani..
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Jep, olen tähän mennessä ollut TODELLA tyytyväinen hankintaan!
Tosin kilsoja mittariin on kertynyt vasta vähän alle 500km ja siitäkin suurin osa kertyi matkalla Helsingistä kotiin.
Mutta jo silläkin ajokokemuksella uskallan sanoa että olen todella tyytyväinen!
Auto on kuitenkin hyvin Porschemainen ja urheilullisuutta löytyy reilusti, niin ohjauksen tarkkuudesta kuin alustan ominaisuuksista ja moottoristakin. Myös se on sanottava että kyllä siinä vaan on takamoottorilla ja keskimoottorilla eroa ratin takana perstuntumalla huomattavaksi asti. Mitä tuossa vähän pääsi talven viimeisillä liukkailla lyhyellä, suljetulla pätkällä päästelemään reilummin niin en kyllä ikimaailmassa olisi yhtä "turvallisen ja hallitun tuntuisesti" pystynyt 911:sta viemään sivuluisussa samaa vauhtia kuin mitä Boxsterilla pystyi tekemään.
No, toki uskon edelleen että kun ajajan paikalle istuu rattimies joka tietää miten autoa viedään niin 911 on se joka silloin menee ja kovaa, mutta perstuntuma on kuitenkin se että tällaiselle tavallisella ratinkääntäjälle keskivertotaidoin varustettuna keskimoottori-Porsche on helpompi vietävä vähän reilummassakin vauhdissa.
Ja samahan se on ollut nähtävissä eri testivertailuissakin maailmalla. Kun testaajat ovat meitä tavallisia ihmisiä niin Boxsterillä pärjää hyvinkin isoveljelleen, mutta kun ratin taakse istahtaa rattimies niin johan isoveli menee menojaan!
Esim 5th Gearissa ajoivat Boxster RS60 Spyderia ja 996 Carreraa 3.4 litran koneella niin kummastihan se vain Carrera oli radalla nopeampi, vaikka Spyder on kevyempi, aavistuksen tehokkaampi ja painonjakaumaltaan optimaalisempi.
Mutta mikäs tässä on odotellessa kelien lämpiämistä että pääsisi kunnolla nautiskelemaan roadsterin parhaista puolista ja samahan se taitaa olla siellä SL:nkin kanssa?!
Eilen laitoin kesäkiekot alle ja kävin pienen kierroksen heittämässä sen kunniaksi katto alhaalla. Hyvinhän se kävi siinä +3 asteessakin, mutta mukavampaahan se on sitten kun aurinko lämmittää kuskin otsaa
Tosin kilsoja mittariin on kertynyt vasta vähän alle 500km ja siitäkin suurin osa kertyi matkalla Helsingistä kotiin.
Mutta jo silläkin ajokokemuksella uskallan sanoa että olen todella tyytyväinen!
Auto on kuitenkin hyvin Porschemainen ja urheilullisuutta löytyy reilusti, niin ohjauksen tarkkuudesta kuin alustan ominaisuuksista ja moottoristakin. Myös se on sanottava että kyllä siinä vaan on takamoottorilla ja keskimoottorilla eroa ratin takana perstuntumalla huomattavaksi asti. Mitä tuossa vähän pääsi talven viimeisillä liukkailla lyhyellä, suljetulla pätkällä päästelemään reilummin niin en kyllä ikimaailmassa olisi yhtä "turvallisen ja hallitun tuntuisesti" pystynyt 911:sta viemään sivuluisussa samaa vauhtia kuin mitä Boxsterilla pystyi tekemään.
No, toki uskon edelleen että kun ajajan paikalle istuu rattimies joka tietää miten autoa viedään niin 911 on se joka silloin menee ja kovaa, mutta perstuntuma on kuitenkin se että tällaiselle tavallisella ratinkääntäjälle keskivertotaidoin varustettuna keskimoottori-Porsche on helpompi vietävä vähän reilummassakin vauhdissa.
Ja samahan se on ollut nähtävissä eri testivertailuissakin maailmalla. Kun testaajat ovat meitä tavallisia ihmisiä niin Boxsterillä pärjää hyvinkin isoveljelleen, mutta kun ratin taakse istahtaa rattimies niin johan isoveli menee menojaan!
Esim 5th Gearissa ajoivat Boxster RS60 Spyderia ja 996 Carreraa 3.4 litran koneella niin kummastihan se vain Carrera oli radalla nopeampi, vaikka Spyder on kevyempi, aavistuksen tehokkaampi ja painonjakaumaltaan optimaalisempi.
Mutta mikäs tässä on odotellessa kelien lämpiämistä että pääsisi kunnolla nautiskelemaan roadsterin parhaista puolista ja samahan se taitaa olla siellä SL:nkin kanssa?!
Eilen laitoin kesäkiekot alle ja kävin pienen kierroksen heittämässä sen kunniaksi katto alhaalla. Hyvinhän se kävi siinä +3 asteessakin, mutta mukavampaahan se on sitten kun aurinko lämmittää kuskin otsaa

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Juu, kyllä tuota Boxteria ovat kehuneet siihen malliin, että on varmasti hyvä auto. Itsellä ei ole oikeastaan ollenkaan kokemuksia taka- tai keskimoottorisesta autosta, joten paha mennä tuota hallittavuutta sen enempää kommentoimaan, kyllähän minäkin 911:n maineen tiedän.
Minulla tuohon SL:n hankintaan oli pääsyynä V8 kone ja mukavuuden ja sporttisuuden yhdistelmä. Seuraavaksi autoksi 997 4S avona olisi aika kova sana, mutta tarkoitus olisi kyllä nyt SL:llä ajella hiukan kauemmin.
Tuossa V8 äänet kuuluu paremmin kuin esim CLS:ssä, mutta silti tekisi mieli vielä hiukan kovempia ääniä. Täytyy katsoa nyt, innostuuko vaihtamaan esim takapönttöjä.
Mutta tosiaan kesäkelejä odotellaan kielipitkällä..
Minulla tuohon SL:n hankintaan oli pääsyynä V8 kone ja mukavuuden ja sporttisuuden yhdistelmä. Seuraavaksi autoksi 997 4S avona olisi aika kova sana, mutta tarkoitus olisi kyllä nyt SL:llä ajella hiukan kauemmin.
Tuossa V8 äänet kuuluu paremmin kuin esim CLS:ssä, mutta silti tekisi mieli vielä hiukan kovempia ääniä. Täytyy katsoa nyt, innostuuko vaihtamaan esim takapönttöjä.
Mutta tosiaan kesäkelejä odotellaan kielipitkällä..
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Jep, äänimaailma on tärkeä ja jos jotain jäin kaipaamaan 911:sta niin se oli sporttiputkiston äänet!
Tietysti sitten kasikoneen äänimaailma on ihan oma lukunsa ja sellaisenaan vertaansa vailla.
Roadsterissa asia tietysti vielä hiukan korostuu kun katto alhaalla ajelee, koska silloin äänimaailma on erityisen hyvin kuultavissa.
Varmaankin sitä täytyy pikkuhiljaa alkaa katselemaan jotakin sopivaa putkistoa tuon äänimaailman tehostamiseksi. Tai hyvähän se on nytkin ja luultavasti olisin siihen hyvin tyytyväinen jos edellisessä autossa ei olisi ollut sporttiputkistoa. Nyt kun tietää mitä ne äänet voivat olla, niin vähän vaisultahan nuo vakioäänet kuulostavat.
Tosin oma lukunsa on sitten moottorin itsensä äänet jotka kuuluvat Boxsterissa kuskille erityisen hyvin kun se mylly siinä heti selän takana välittömässä läheisyydessä on..ja toisaalta niitä ääniä ei viitsisi hukuttaa pakoääniin, ainakaan kokonaan.
Tietysti sitten kasikoneen äänimaailma on ihan oma lukunsa ja sellaisenaan vertaansa vailla.
Roadsterissa asia tietysti vielä hiukan korostuu kun katto alhaalla ajelee, koska silloin äänimaailma on erityisen hyvin kuultavissa.
Varmaankin sitä täytyy pikkuhiljaa alkaa katselemaan jotakin sopivaa putkistoa tuon äänimaailman tehostamiseksi. Tai hyvähän se on nytkin ja luultavasti olisin siihen hyvin tyytyväinen jos edellisessä autossa ei olisi ollut sporttiputkistoa. Nyt kun tietää mitä ne äänet voivat olla, niin vähän vaisultahan nuo vakioäänet kuulostavat.
Tosin oma lukunsa on sitten moottorin itsensä äänet jotka kuuluvat Boxsterissa kuskille erityisen hyvin kun se mylly siinä heti selän takana välittömässä läheisyydessä on..ja toisaalta niitä ääniä ei viitsisi hukuttaa pakoääniin, ainakaan kokonaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Noissakin putkistojen ja takapönttöjen vaihdossa on se ongelma, ettei lopputulosta pääse yleensä kuulemaan etukäteen. En kuitenkaan halua mitään mölytoosaa, mutta jotain parannusta vakioon olisi kiva saada. Lisäksi nuo ovat kuitenkin suhteellisen suolaisissa hinnoissa. Mutta voipi olla ettei tule vaihdettua, kyllä se kasin hirnunta sieltä aika kivasti kuitenkin kuuluu.
Oliko porsaassa tehtaan putkisto vai jokin aftermarket? Jos oli jälkimmäinen, muistatko merkkiä? Olit ilmeisesti tyytyväinen äänen tasoon?
Oliko porsaassa tehtaan putkisto vai jokin aftermarket? Jos oli jälkimmäinen, muistatko merkkiä? Olit ilmeisesti tyytyväinen äänen tasoon?
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Porsaassa oli tehtaan oma sport-putkisto ja se oli ääniltään kyllä mitä parhain. Hyvää siinä oli myös se että tehtaan putkisto antaa mahdollisuuden myös hiljentää äänet kääntämällä sähköisesti alipainekierron läpät kiinni.
Mikä onkin hyvä juttu, koska kyllähän ne rähinät sen verran räyhäkkäät olivat että välttämättä esim maantiepätkää ajaessaan kovin pitkään jaksa niitä kuunnella. Samoin kauppareissuilla jossakin parkkihallissa on toisinaan ihan ok, jos voi hiukan vaimentaa ääniä.
Porscheissa, ainakin uudemmissa, vaikuttaisi olevan jonkin verran hankaluuksia joidenkin aftermarket-putkien kanssa sikäli että osa noista putkista aiheuttaa sen että moottorin vikavalo alkaa herjaamaan jonkin olevan pielessä.
Melkein sanoisin että SL:n luonteen ja tyylin huomioiden voisi olla optimitilanne jos siihen löytäisi vastaavan putkiston kuin tuo Porschen OEM-putkisto jossa saa halutessaan napinpainalluksessa äänimaailman rauhoitettua. Voisi sitten valita äänimaailmaa vähän tilanteen mukaan, koska jos kuvittelen vaikka nuo Porschen rähinät SL:ään jolla on sillä hetkellä tarkoitus kruisailla kesäillasta nauttien rantakatua, niin ei se oikein istu kokonaisuuteen.
Mikä onkin hyvä juttu, koska kyllähän ne rähinät sen verran räyhäkkäät olivat että välttämättä esim maantiepätkää ajaessaan kovin pitkään jaksa niitä kuunnella. Samoin kauppareissuilla jossakin parkkihallissa on toisinaan ihan ok, jos voi hiukan vaimentaa ääniä.
Porscheissa, ainakin uudemmissa, vaikuttaisi olevan jonkin verran hankaluuksia joidenkin aftermarket-putkien kanssa sikäli että osa noista putkista aiheuttaa sen että moottorin vikavalo alkaa herjaamaan jonkin olevan pielessä.
Melkein sanoisin että SL:n luonteen ja tyylin huomioiden voisi olla optimitilanne jos siihen löytäisi vastaavan putkiston kuin tuo Porschen OEM-putkisto jossa saa halutessaan napinpainalluksessa äänimaailman rauhoitettua. Voisi sitten valita äänimaailmaa vähän tilanteen mukaan, koska jos kuvittelen vaikka nuo Porschen rähinät SL:ään jolla on sillä hetkellä tarkoitus kruisailla kesäillasta nauttien rantakatua, niin ei se oikein istu kokonaisuuteen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Tuohan on mielenkiintoinen ehdotus, en tuollaisesta vaihtoehdosta tiennytkään.Jani Anttila kirjoitti:Näihin SL:n ääniasioihin suosittelisin että poistaa vain keskivaimentimen. Mersun kasin äänet on silloin mielestäni parhaimmillaan. Sopivasti lisää mölyä revitettäessä, maantieajossa aivan kuin vakiokin.
Youtube on täynnä näytteitä...
Miten tuo siis käytännössä menee, keskivaimennin vain poistetaan ja laitetaan sen tilalle pätkä putkea, vai? Jos tosiaan noin yksinkertainen, tuo kyllä kiinnostaisi. Tuon voisi varmaan tehdä myös joku "kyläseppä" vai onko kovinkin monimutkainen prosessi?
Tuon varmaan saa muutettua helposti myös takaisin alkuperäiseksi laittamalla keskivaimentimen takaisin kiinni? Onko noissa ollut katsastuksen kanssa ongelmia?
Viimeksi muokannut asunan, Ke 08.04.2009 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Tuo olisi optimitilanne, en vain tuollaiseen ole missään törmännyt. Lisäksi voi olla, että kustannukset karkaa taivaisiin.jva kirjoitti: Melkein sanoisin että SL:n luonteen ja tyylin huomioiden voisi olla optimitilanne jos siihen löytäisi vastaavan putkiston kuin tuo Porschen OEM-putkisto jossa saa halutessaan napinpainalluksessa äänimaailman rauhoitettua. Voisi sitten valita äänimaailmaa vähän tilanteen mukaan, koska jos kuvittelen vaikka nuo Porschen rähinät SL:ään jolla on sillä hetkellä tarkoitus kruisailla kesäillasta nauttien rantakatua, niin ei se oikein istu kokonaisuuteen.
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Juurikin noin yksinkertaista se on, pönttö pois ja puoli metriä putkea tilalle. Onnistuu tosiaan siltä kyläsepältäkin.asunan kirjoitti:
Tuohan on mielenkiintoinen ehdotus, en tuollaisesta vaihtoehdosta tiennytkään.
Miten tuo siis käytännössä menee, keskivaimennin vain poistetaan ja laitetaan sen tilalle pätkä putkea, vai? Jos tosiaan noin yksinkertainen, tuo kyllä kiinnostaisi. Tuon voisi varmaan tehdä myös joku "kyläseppä" vai onko kovinkin monimutkainen prosessi?
Tuon varmaan saa muutettua helposti myös takaisin alkuperäiseksi laittamalla keskivaimentimen takaisin kiinni? Onko noissa ollut katsastuksen kanssa ongelmia?
Katsastuksessa voi mahdollisesti tulla ongelma jos inssi tutkii sääntökirjaa vittumaisen tarkasti, mutta enpä usko että ongelmia tulee. Sama ongelma voi tulla aftermarket osienkin kanssa ellei niissä ole E-merkintää.
Hitsaussaumat kun tekee nätisti niin eipä se katsuri tiedä että onko siinä ollut pönttö vai ei ja takapönttö kuitenkin on originaali niin menee läpi 99% varmuudella. Eikä niitä kiinnosta kunhan äänet ei ole hervottomat.
Fiksu seppä tekisi liitoskohtiin laipat, jotta tarvittaessa pöntön/putken vaihto kestää 10 min.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Nuo tuohan on mielenkiintoinen idea. Eli sulla on kokemusta äänistä ilman tuota keskivaimentajaa, autostako ei tule mahdottoman mölyisää?
Voitko linkittää jokin youtube pätkän, missä olisi juuri tuo keskivaimennin poistettu, en jostain syystä löytänyt juuri sellaista, muita pätkiä oli kyllä vaikka muille jakaa..
Voitko linkittää jokin youtube pätkän, missä olisi juuri tuo keskivaimennin poistettu, en jostain syystä löytänyt juuri sellaista, muita pätkiä oli kyllä vaikka muille jakaa..
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Aika näppärältän tuo kuulostaa tuo keskipöntön poistaminen!
Erittäin kustannustehokasta ja oikein toteutettuna myöskin helppo palauttaa ennalleen.
Kannattanee selvitellä asiaa ennenkuin ostaa jonkun putkiston, koska jos kunnollista putkistoa haluaa niin saa varautua myöskin maksamaan suht reilusti!
Tuossa Janin esittämässä ratkaisussa hinta jää varmasti alle kymmenesosaan, jos sitäkään, siitä mitä saisi maksaa laadukkaasti putkistosta!
Erittäin kustannustehokasta ja oikein toteutettuna myöskin helppo palauttaa ennalleen.
Kannattanee selvitellä asiaa ennenkuin ostaa jonkun putkiston, koska jos kunnollista putkistoa haluaa niin saa varautua myöskin maksamaan suht reilusti!
Tuossa Janin esittämässä ratkaisussa hinta jää varmasti alle kymmenesosaan, jos sitäkään, siitä mitä saisi maksaa laadukkaasti putkistosta!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Juu, todella näppärän kuuloinen, itse asiassa kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta.. Yleensä kun halvalla ei saa hyvää, mutta onkohan tässä nyt sitten poikkeus kyseessä?
Pirulainen kun olisi jossain kuultavissa auto mihin tuo on tehty.. Toisaalta jos tuon saa muutettua takaisin alkuperäiseksi suht pienellä vaivalla, niin ei kai tuossa hirveää riskiäkään ole.
Pirulainen kun olisi jossain kuultavissa auto mihin tuo on tehty.. Toisaalta jos tuon saa muutettua takaisin alkuperäiseksi suht pienellä vaivalla, niin ei kai tuossa hirveää riskiäkään ole.
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..