Nelipyöräsuuntaus madalluksen jälkeen w124 control arm posit
Nelipyöräsuuntaus madalluksen jälkeen w124 control arm posit
Katselin tuolta WIS-ohjelmasta oikeat arvot pyörän suuntaukseen madalluksen jälkeen.
On annettu arvot camberille, casterille, toe-in, toe-out turns, control arm position ja spring link position
Tuota control arm (tukivarren?) asennon mittausta varten on näköjään olemassa oma työkalu, kuten myös spring link (tukivarren?) asennon mittaukseen.
Jos laitan alle 30mm madaltavat jouset, muuttuvatko nuo tukivarsien asennot niin että niille pitäisi jotakin tehdä, ja pystyykö niille ylipäätään tehdä jotakin?
Eli jos vien auton nelipyöräsuuntaukseen esim. Vianorille, niin osaavatko katsoa myös nuo tukivarsien asennot?
WIS antoi arvoiksi -10mm - 10mm noille tukivarren asennoille alustan madalluksen jälkeen.
On annettu arvot camberille, casterille, toe-in, toe-out turns, control arm position ja spring link position
Tuota control arm (tukivarren?) asennon mittausta varten on näköjään olemassa oma työkalu, kuten myös spring link (tukivarren?) asennon mittaukseen.
Jos laitan alle 30mm madaltavat jouset, muuttuvatko nuo tukivarsien asennot niin että niille pitäisi jotakin tehdä, ja pystyykö niille ylipäätään tehdä jotakin?
Eli jos vien auton nelipyöräsuuntaukseen esim. Vianorille, niin osaavatko katsoa myös nuo tukivarsien asennot?
WIS antoi arvoiksi -10mm - 10mm noille tukivarren asennoille alustan madalluksen jälkeen.
Eikö kukaan?
Löytyykö yhtään alustaexperttiä joka osais vastata?
25-30 mm madalluksella
Toi arvo -10mm - +10mm on mitta tukivarren asennolle 25-30mm madalluksen jälkeen.
Eli mittaileeko kukaan noita tukivarren asentoja nelipyöräsuuntauksessa missään puljussa? Käsittääkseni ei.
Mutta miksi tuolla WIS-ohjeessa on annettu toi edellämainittu toleranssi tukivarren asentoon 25-30mm madalluksen jälkeen?
Eli mittaileeko kukaan noita tukivarren asentoja nelipyöräsuuntauksessa missään puljussa? Käsittääkseni ei.
Mutta miksi tuolla WIS-ohjeessa on annettu toi edellämainittu toleranssi tukivarren asentoon 25-30mm madalluksen jälkeen?
Täällä näitä juttuja
Täältä löytyy noita juttuja samoja juttuja kuin WIS:istä
http://www.2phast.com/500e/techdocs/AMG ... ersion.pdf
http://www.2phast.com/500e/techdocs/AMG ... on_Std.pdf
Kun tuon ekan linkin alla olevassa PDF-tiedostossa puhutaan ajoneuvon korkeudesta (vehicle level) niin mistä tuo taso mitataan. Siinä on annettu näköjään camber-arvot taka-akselille tason ollessa -40mm - +50mm. En nyt pääse koneelle jossa tuo WIS on asennettuna, joten en pysty aukaisemaan tuota "chassis measurement" kohtaa josta tämä alustan tason mittaus mahdollisesti löytyisi. ("Chassis measurement, model 124" - main group 40).
Osaisko joku auttaa?
http://www.2phast.com/500e/techdocs/AMG ... ersion.pdf
http://www.2phast.com/500e/techdocs/AMG ... on_Std.pdf
Kun tuon ekan linkin alla olevassa PDF-tiedostossa puhutaan ajoneuvon korkeudesta (vehicle level) niin mistä tuo taso mitataan. Siinä on annettu näköjään camber-arvot taka-akselille tason ollessa -40mm - +50mm. En nyt pääse koneelle jossa tuo WIS on asennettuna, joten en pysty aukaisemaan tuota "chassis measurement" kohtaa josta tämä alustan tason mittaus mahdollisesti löytyisi. ("Chassis measurement, model 124" - main group 40).
Osaisko joku auttaa?
Tää on arvaus ja minut saa vapaasti mollata.
Uskon, että noi kulmat madalluksen jälkeen on tärkeitä ajo-ominaisuuksien säilymisen ja paranemisen vuoksi. Olet siis kysymässä ihan oikeaa asiaa. Arvaukseni sen sijaan on, että suurin osa madalletuista katuautoista on madallettu vain esteettisistä syistä, eli vedetty tonttiin sen enempää ajo-ominaisuuksia ajattelematta, koska madallus on "in".
Ainakin se näyttää siltä, kun monella forumilla väki tilailee miltei summamutikassa jousia sieltä ja täältä ja iskareita tuolta kun sai halvalla ja vanteiksi laitetaan 9x19" tuumaa ET 20 tai ET 40 tai mikä sattuu hyvältä näyttämään ja tulee mahdollisimman lähelle lokasuojaa. Arvaukseni on, että ilman asiantuntevaa nelipyöräsuuntausta ja huolellista kulmien säätöä noilla autoilla on kamalampi ajaa yli 35 km/h kuin '78 vakio-Ladalla.
Siksi oikea paikka kysymyksillesi voisi olla joku rata-autoilu- tai racing-foorumi, jossa nämä asiat ovat tärkeitä. Keskiverto katuauton madaltaja ei välitä vaikka auto ei menisi metriäkään suoraan tai kuluttaisi kaikki renkaat ulkosyrjältään sileiksi kuukaudessa, kunhan on kylän matalin.
Juu, ja ei saa suuttua mutta saa toki osoittaa minun olevan väärässä.

Uskon, että noi kulmat madalluksen jälkeen on tärkeitä ajo-ominaisuuksien säilymisen ja paranemisen vuoksi. Olet siis kysymässä ihan oikeaa asiaa. Arvaukseni sen sijaan on, että suurin osa madalletuista katuautoista on madallettu vain esteettisistä syistä, eli vedetty tonttiin sen enempää ajo-ominaisuuksia ajattelematta, koska madallus on "in".
Ainakin se näyttää siltä, kun monella forumilla väki tilailee miltei summamutikassa jousia sieltä ja täältä ja iskareita tuolta kun sai halvalla ja vanteiksi laitetaan 9x19" tuumaa ET 20 tai ET 40 tai mikä sattuu hyvältä näyttämään ja tulee mahdollisimman lähelle lokasuojaa. Arvaukseni on, että ilman asiantuntevaa nelipyöräsuuntausta ja huolellista kulmien säätöä noilla autoilla on kamalampi ajaa yli 35 km/h kuin '78 vakio-Ladalla.
Siksi oikea paikka kysymyksillesi voisi olla joku rata-autoilu- tai racing-foorumi, jossa nämä asiat ovat tärkeitä. Keskiverto katuauton madaltaja ei välitä vaikka auto ei menisi metriäkään suoraan tai kuluttaisi kaikki renkaat ulkosyrjältään sileiksi kuukaudessa, kunhan on kylän matalin.
Juu, ja ei saa suuttua mutta saa toki osoittaa minun olevan väärässä.

W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Epk
epk, olisko Vianor tai joku muu rengasliike asiantunteva pulju jossa osattaisiin laittaa alusta kuntoon?
Ainakin mainostavat nettisivuillansa nelipyöräsuuntausta:
http://vianor.fi/ohjauskulmat_fi
Eli tuleeko esim. noilla Vianorin toimenpiteillä madalletun auton alusta kuntoon?
Ainakin mainostavat nettisivuillansa nelipyöräsuuntausta:
http://vianor.fi/ohjauskulmat_fi
Eli tuleeko esim. noilla Vianorin toimenpiteillä madalletun auton alusta kuntoon?
Noinhan se pitäis tehdä kuten sivuillaan kirjoittaa, mutta käytäntö on toinen.Eli tuleeko esim. noilla Vianorin toimenpiteillä madalletun auton alusta kuntoon?
Itse kun olen käynyt Lahdessa launeen Vianorilla muutamalla autolla niin rengaspaineita ei ole katsottu kertaakaan, ja jos mittari näyttää vihreää niin ei sitten edes yritetä säätää, vaikka ei oliskaan ohjearvossa, kunhan on toleranssien sisällä. Joo ja noita lisäpainoja joita toisissa autoissa pitäis käyttää eivät myöskään tiedä tai älyä käyttää, ennemmin väittävät että on taka akselistossa vikaa. Tässä mun kokemukset Vianorista.

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
en nyt edes jaksa alkaa kinastella, sanon vaan että jos on asiantunteva suuntaaja niin madalletussa saa arvot ihan kohilleen (jos on vieläpä camber tangot) ja auto menee niinkuin kuuluukin. Kerran joku kokeillut jotain paskaa=muutkin täyttä paskaa.
Asiaan , ota selvää ketä oikeesti osaa homman sielläpäin ! itse en ole edes turusta tosin vielä löytänyt sitä gurua ketä asiasta oikeesti jotain tietäisi/kiinnostaisi...
Asiaan , ota selvää ketä oikeesti osaa homman sielläpäin ! itse en ole edes turusta tosin vielä löytänyt sitä gurua ketä asiasta oikeesti jotain tietäisi/kiinnostaisi...
Löytyi
No nyt löytyi paikka. Eli Mersu jälleenmyyjä, Veho, Kouvolassa, tai Autosompa nykyiseltä nimeltään.
Siellä on kaveri joka on osaava, on säädellyt noita madallettujen alustojakin. Mittaavat auton korkeusaseman ja säätelevät sen mukaan.
Tuli muuten tilattua K-mac säädettävät puslat taakse niin saa camberinkin kohdalleen. Tsekkasin E-baysta löytyiskö noita K-mac puslia ja Kanadasta löytyi avaamaton paketti. Hinta alle puolet uuden hinnasta, jää edulliseksi vielä rahdin ja verojenkin jälkeen. Oli hyvä onni kun löytyi, jenkkien puolella samoja puslia olis ollu enemmänkin, mutta hinta olis ollu paljon kovempi.
Täytyy laittaa puslat paikalleen kun saa paketin, Canada Post lupas toimittaa viidessä päivässä kotiin. Samalla kai täytyy kokeilla onko muut säädöt jumissa ettei tarvi asentajan sitten merkkiliikkeessä niitä nitkutella kalliiseen hintaan...
Siellä on kaveri joka on osaava, on säädellyt noita madallettujen alustojakin. Mittaavat auton korkeusaseman ja säätelevät sen mukaan.
Tuli muuten tilattua K-mac säädettävät puslat taakse niin saa camberinkin kohdalleen. Tsekkasin E-baysta löytyiskö noita K-mac puslia ja Kanadasta löytyi avaamaton paketti. Hinta alle puolet uuden hinnasta, jää edulliseksi vielä rahdin ja verojenkin jälkeen. Oli hyvä onni kun löytyi, jenkkien puolella samoja puslia olis ollu enemmänkin, mutta hinta olis ollu paljon kovempi.
Täytyy laittaa puslat paikalleen kun saa paketin, Canada Post lupas toimittaa viidessä päivässä kotiin. Samalla kai täytyy kokeilla onko muut säädöt jumissa ettei tarvi asentajan sitten merkkiliikkeessä niitä nitkutella kalliiseen hintaan...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
- Paikkakunta: Porvoo
Hei pistä see liiken nimi ja sijainti ylös, kun homma on hoitunut.
Saatta olla enemmänkin asiakkaita menossa tuonne suuntaan.
Asiasta toiseen, jaatko tekmista tietamusta/kokemusta?:
Kumpi parempi oma madallus vai sportline, mitkä jouset, onks progressiiviset tai jotain, mitkä iskarit, mitkä arvot säädöit ja miltää tuntuu ajaa sit-:)
Saatta olla enemmänkin asiakkaita menossa tuonne suuntaan.
Asiasta toiseen, jaatko tekmista tietamusta/kokemusta?:
Kumpi parempi oma madallus vai sportline, mitkä jouset, onks progressiiviset tai jotain, mitkä iskarit, mitkä arvot säädöit ja miltää tuntuu ajaa sit-:)
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
Paljonkos tuolla sitten maksoi tuo suuntaus? Jos ei ole täysin "vehohinta" niin ajelen mielusti täältä kotkasta kouvolaan asti säädättämään että saa kulmat oikeasti kohdilleen kun on sen verta huonoja kokemuksia kotkan vianorista ja madalletusta mersusta vaikka muuten suuntaus asiat on kyllä ko. putiikissa pelannut hyvin 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Jep.
Joo laitan sitten tänne kunhan on omaa kokemusta tuosta paikasta.
Ei ole tietoa tai kokemusta madalletuista mersuista aiemmin. Muita erimerkkisiä madallettuja autoja on itsellä ollut aiemmin, merkkiliikkeissä olen aina käynyt pyöränkulmat säädättämässä madalluksen jälkeen.
Merkkiliikkeissä kalliimpaa toi nelipyöräsuuntaus, sen takia kyselinkin että olisko jossakin halvempaa osaavaa paikkaa.
Kaikissa aiemmissa autoissa olleet Eibachit, nyt menee alle HR comfort-kit (30mm madallus edessä ja takana). Eteen mersun oman pisteytystaulukon (kaikki painoa lisäävät varusteet pisteytetty erikseen)perusteella kolmosen kumit ja taakse ykkösen kumit niin pitäs olla vaakasuorassa. Mut kumeja kokeilemallahan se sit vasta selviää.
Ei ole tietoa tai kokemusta madalletuista mersuista aiemmin. Muita erimerkkisiä madallettuja autoja on itsellä ollut aiemmin, merkkiliikkeissä olen aina käynyt pyöränkulmat säädättämässä madalluksen jälkeen.
Merkkiliikkeissä kalliimpaa toi nelipyöräsuuntaus, sen takia kyselinkin että olisko jossakin halvempaa osaavaa paikkaa.
Kaikissa aiemmissa autoissa olleet Eibachit, nyt menee alle HR comfort-kit (30mm madallus edessä ja takana). Eteen mersun oman pisteytystaulukon (kaikki painoa lisäävät varusteet pisteytetty erikseen)perusteella kolmosen kumit ja taakse ykkösen kumit niin pitäs olla vaakasuorassa. Mut kumeja kokeilemallahan se sit vasta selviää.
Hinta
On aika varattu vasta vapun jälkeen, hinnoista sen verran että uuteen maksaa kuulemma 78 euroa ja satasen paikkeilla vanhaan kun on enemmän työtä (paikat jumissa). Eli ei poikkea juurikaan noista rengasliikkeiden hinnoista.
Lopullinen hintahan selviää sit vasta työn jälkeen, laitan senkin tänne kokemusten ohella kunhan homma on selvä.
Lopullinen hintahan selviää sit vasta työn jälkeen, laitan senkin tänne kokemusten ohella kunhan homma on selvä.
Saattaahan noi olla pelkkiä huhupuheita että hyvää jälkeä saavat aikaan, mutta sittenhän sen näkee. Kun kävin paikanpäällä, niin varmistin että mittaavat auton korkeusaseman, vastasivat että kyllä se madalletuista siellä aina mitataan ja sen mukaan säädetään.
Joo eihän toi ole matka eikä mikään ajaa Kotkasta tänne, varsinkin jos hyvää jälkeä tekevät.
Auto kulkee nyt vakiokorkuisena suoraan ja ilman ongelmia talviliukkaillakin, sittenhän sen tietää kun on heittänyt madallussatsin alle ja käynyt siellä...
Joo eihän toi ole matka eikä mikään ajaa Kotkasta tänne, varsinkin jos hyvää jälkeä tekevät.
Auto kulkee nyt vakiokorkuisena suoraan ja ilman ongelmia talviliukkaillakin, sittenhän sen tietää kun on heittänyt madallussatsin alle ja käynyt siellä...