Kohtalon ihmellisten oikujen seurauksena on tullut hankitua edellamainittu mersu.
Aikasempi kokemus mersun omistamisesta vaikuti ratkaisevasti. Edellinen mersu oli w123 200d vm1983. Tuohon asensin sähkötuulettimen ja apexi vapavirtaussuodatimen. Parannus oli huomattava. Kulutuskin väheni 1L /100km. Nykyaikana kyseinen tummasininen mersu on käytössa eräänlaisena bussina, kilometreja 560 000 ja matka jatkuu.
Vaikka edellinen oli diisseli ja nykyauto on 162 kw, syntyi ajatus et onko bensamoottorin alavääntö parannettavassa samoilla konsteilla. Ainakin alkuperäinen ilmanotto ja sen alkupää näytti olevaansa aika kapea 3L myllylle.
Onko kenelläkään kokemuksi 104. moottorin ilmanoton parantamisesta? Vai olenko taas Pelle Peloton...?
Nykyauto on täysin alkuperäinen ja muutokset, jos tulee tehtyä, niin vaan "bolt on/off" periaatella, eli alkuperäiseksi takaisn muunelttavana. Mut onks kokemukisa?
Ps. On kyll huomatu mitä tapahtuu 3000 - 6000 rpm välissa
