marotsi kirjoitti:Ite oon käyttäny aikalailla samoja paineita ja hyvin on toiminut.
Nykyään mitä ohjekirjoja olen seurannut niin aika pieniä paineita suosittelevat.
Mutta jos rupeaa oikein askarruttamaan niin rengasvalmistajalta saa paremmat ohearvot pyytämällä .
Kysyin ensisijaisesti siksi, että viime talven aikana sedanissani valmistajan ilmoittamilla paineilla suli Hakkapeliitta 5:t alle aika totaalisesti. Ajan yksin (80 km/h) työmatkaa 150 km päivässä, ja keväällä kun havahduin katsomaan renkaita, oli HKPL5 keskeltä sileä ja reunoilla oli pintaa 7 mm. Jep, oma moka, mutta siksi tässä kyselläänkin. Talvipyörät olivat 225/55-16.
Olen ymmärtänyt, että matalaprofiilinen leveä rengas kulahtaa keskeltä liian alhaisilla paineilla. Mulla oli talvirenkaissa edessä 2,2 ja takana 2,5 baria kylmillä renkailla kylmällä ilmalla mitattuna. Nyt ajattelin kesärenkaisiin lisätä reilut puoli baria, ettei kävisi taas vanhanaikaisesti.
marotsi kirjoitti:Uniroyalit on kuivalla ihan menevät renkaat...mutta märällä asvaltilla pitoa on aika heikosti kuten yleensä halpisrenkaissa.
Joo, tätä vähän pelkäsinkin. Ehdin ajella Volvojen alle ensiasennuksena tulevilla Continental Sport Contact2:lla muutaman sata tonnia ja renkaat olivat erinomaiset. Edellisessä Mersussa oli kahdet Michelin Pilotit, ensimmäiset ja viimeiset.
Tähän vahinkowankkuriin tilasin Contit, mutta olivat loppu ja antoivat niiden sijaan "saman valmistajan yhtä hyvät" Uniroyal RainSport 1:t. Mahtaako tulla heti ensi sateella jännäkakka lahkeeseen?
Taidan nyt kuitenkin alentaa paineita pikkuisen, kokeilla vaikka edessä 2,6 ja takana 2,9 ja seurata renkaiden kulumista viikottain.