Sergeyn 300 ce 24 kesäauto 10V!!! Eka iso vika jo 9v jälkeen

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jej nyt kun tuo veronpalautus on tulossa niin autollehan onkin hankintahintaa tullutkin sitten vain 4050€ sisältäen matkakulut ja katsastuksen jne. tarpeellisen! Hienolta kuulostaa.

Mutta asiaan... jubelta hommasin vanteet ja ne ei ihan parhaimmassa kunnossaan enää olleet.
Kuva

Ja sitten muutama tiima autotallissa niin pahemmaksi vaan menee! Heräs jo halu kiillottaa nämä, mutta sit tulin järkiini. Mut vähä jäi kaihertamaan seki asia...
Kuva

Sitten suihkasin värit päälle ja kumit kans ja ajoa vaan! Rengasliikkeestä löyty hopeiset ventiilinkuoret :roll:
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, La 04.04.2009 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

On se vaan nätti :wink: .

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

likanenha se o! Pesty viimeks kuukaus sitten kärsämäellä! Ja ovi on tuulihaassa vaan kii ni näyttää ku autos olis eriväriset lokarit ku ovet :evil:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

E-etys

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Eettäminen alkoi ja otin käsittelyyn tuon konepellin. Rälläkkään vaan teräspunoslaikkaa ja eikun vinguttamaan. Kohtuu hyvinhän se lähtikin. Sain tollasta Noverox ruosteenmuuntoainetta, niin ajattelinpa sitä kokeilla. Jotain geelimäistä se on ja ainakin rauta muuttuu siniseksi melko pian. Tekeeköhän se damagee maalille? no ei väliä koska poishan ne sit lähtee hiontavaiheessa kuitenkin.

Tämmönen se siis oli alunperin molemmin puolin:
Kuva

Ja sitten käsittelyssä:
Kuva

SItten tuolta toisesta päästä löysin tällaista... Eli oli katkaistu tuo lasinpesurin letku, ja sitä mulla on siis n. 1m pätkä. Samoten se harso/kutiste suojaputkessa menevä kaapelipari on katkaistu ronskisti saksilla. Onko mun EI E-mallissa samat liittimet?

Kuva

Onko nuo kaapelit tuossa putken sisällä ihan normaali kuparia vai onko ne jotain erikoisempaa itselseen lämpiävää ja säätyvää? No eniveis jos joku tarttee tollasen metrin pätkän tuota ni multa saa...

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Rai rai... Eteen joutu laittaa spacerit kun otti jarrusatula vanteeseen kiinni. Eikä ihan vähän, vaan 10mm olis riittönyt mutta mulla oli vaan 15mm joten sellaiset... Takana on 5mm spacerit. Ja tontitustahan se kaipais JOS nämä vanteet tähän autoon jäisi. Mutta w123 ne saa kunhan on hitsaushommelit kunnossa jne..

195/45/16 Michelin Pilot Primacy

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, Ke 15.04.2009 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Näyttää törkeen hyviltä noi vanteet! Ihan kun jotkut kullatut pinnavanteet.

Mieti 123 kunnon Mexar-stuk:illa 8) 8)
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Hienot on vanteet! 123:sen alla vielä makiammat :idea:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

tosi hyvin passaa tollaset vanteet.. sais vaan olla tuuma-kaks isommat.. :D :D
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä, täs autossa ainaki sais isompana olla. Varmaan mukavan hintasia 18" RS tai lookit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

niinhän nillä varmaan muutama euro hintaa on.. :( :(
Mercedes-Benz w201 proj
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
Paikkakunta: Porvoo

pitäiskö teha joku threadi tänne

Viesti Kirjoittaja Virolainen »

Miski isommat vanteet? Miksi? Nuo on just ihan jees kokoa.


Alkaa tuntuu et tarvitaan topicci, kuinka moni on 17, 18 ja 19 tuumaiset vanteet vaihtanut takaisin 15 tai 16 tuumaisiksi ja miksi.. :shock: Ensiks pulitetaan reipäs kaksi tonnia menemään ja sitten... ai ai ...

En suosittelisi kenelläkään alle 55 profiilin renkaita käytettäväksi muualla kun radalla. Mut makuasiat on kuin pxxxxx reiät. Jokaisella on oma. Ja jotkut jopa ajaa autolla.
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3786
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: pitäiskö teha joku threadi tänne

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Virolainen kirjoitti: Ensiks pulitetaan reipäs kaksi tonnia menemään ja sitten... ai ai ...
Ja sitten maksetaan taas se 2000e että saadaan ne koottavat 15-16t pallot sinne alle :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ei missää nimessä yli 17" vanteita auton alle :D tuo 18" oli vain spekulaatiota. Nuo 17" mitä mulla nyt on tuolla tallin perällä on todella mieluisat renkaat. Nämä matalat germaanirenkaat o kamalat jyrinää ja mekkalaa tekevät kiekot. Ei käyttikseen sopivat.

17" BBS RS oliski siis aika jees mut luulenpa että tyydyn laittamaan ne mun 8x16 Speedlinet tähän coupeen siksi aikaa kunnes saan tenavan kuntoon ja vähän korkeammalla profiililla kuin 195/45 :) Vaikka 195/55
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sain www.mese.fi jousipuristimet tänää joten puristelin coupeen uudet -40mm vieterit, pikkuse meinas takajouset vähän hangata vastaan, mutta kyllä se siitä tokeni.

säädin seisontajarrun ja vaihdoin automaatilta syylärille menevän vasemman kumiletkun uuteen.

vaihdoin uuden, ihanaan ja viimeiseen tuplaputkisen äänenvaimentimen mitä KL pystyi myydä! tulevaisuudessa saa vain yhdellä ulostulolla!!!!! Änkkärin on eberspächer, ja itetehdyn pörinäpöntön kumina normi maantienopeuksissa on tiessään.

Auton korkeus ei muuttunut kun oli alkuperäiset sportlinejouset kaikki puoli kierrosta katki :D ainoa ero kulkuun on se, ettei auto enää pohjaa töyssyissä. Niin ja nyt kun on jäykemmät jouset niin tiepinnan kivien kumina kuuluu sisään paremmin... perkele.

Huomenna vieteripuristukset W123 ja vielä pitäis sitten kaks w201 kans puristella...

Jousen kumei yms. läjä
Kuva

Änkkäri... Poissa on kamala möykkä!
Kuva

eeberi
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

liian pienet vanteet kyl lankkuun... Tenavaan olis varmasti paremmat mutta se o myynnis joten ei siihen. Niin ja autohan on sportlinestä vielä 20mm matalempi! Joten jo sen takia korimallin vanneminimi on 17".

Cruisaillessa
Kuva

Edestä vanteiden saksalook on mainio (poislukien kumit jotka ei sitä ole), takana sitä varten joutuisi laittamaan tuumaa leveämmän kehän. Vanteet siis 8x16et24 ja Renkaat Nankang NS2 205/45 (ajettu 200km):
Kuva

muutenkin kaksi kehää ei ole eikä saa täydelliseksi, ovat sen verran hapettuneet, pieniä syviä koloja joita ei saa pois hiomalla ja yksi vanne vedetty nii rajusti kanttariin että piti kanttia viilata 3mm pois. Vanteet siis ennen:
Kuva

ps: rengastuksen voin vaihtaa 17 tuumaisiin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuossa taannoin kun vaihdoin sytkän osat, niin unohin tietty ottaa kuvia jotta näkee miltä ne näyttää. tänään löysin pyörijän ja kannen. Bosch, valmistettu 1997 (autossa työkuitti näistä vuodelta 1998). pientä ontumista tyhjäkäynnillä oli havaittavissa. Kannen keskinupissa tollainen millin ylimääränen knööli sivussa ja laitanastat sulaneet yli millin. Myös pyörijän keskireikä oli yli millin suurempi kuin uudessa osassa :)

Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nonni, eli meni sitte takajarrusatuloiden remontti iha vituiks. Ensin sain jarruja painellessa taakse menevän putken halkeamaan vasemman vetoakselin yläpuolelta, joten menee putket vaihtoon alusta loppuun.

Tänään sitten aloin purkamaan satuloita, niin eiköhän yksi mäntä ole jumissa ja en saa sitä millään ulos. On pillillä tohotettu kuumaksi ja rasvailtu ja vaikka mitä, mutta se ei vaa liiku. Mitä teen?

EI varmaa ton romun w201 satulat passaa tonne vai voisko olla samat?

:cry:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:nonni, eli meni sitte takajarrusatuloiden remontti iha vituiks. Ensin sain jarruja painellessa taakse menevän putken halkeamaan vasemman vetoakselin yläpuolelta, joten menee putket vaihtoon alusta loppuun.

Tänään sitten aloin purkamaan satuloita, niin eiköhän yksi mäntä ole jumissa ja en saa sitä millään ulos. On pillillä tohotettu kuumaksi ja rasvailtu ja vaikka mitä, mutta se ei vaa liiku. Mitä teen?

EI varmaa ton romun w201 satulat passaa tonne vai voisko olla samat?

:cry:
Joskus tuli irrotettua noita tiukkoja mäntiä ihan rasvarässillä.
Nippa vaan letkun tai ilmaruuvin tilalle ja pumppaa rasvaa täyteen.
Jos ei silläkään lähde niin sit on kyllä tiukassa!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Rasvaprässille kans ääni, laitan vaseliinit peliin heti kun hiukankin tökkää. Paras ois kompuraan liitettävä rasvaprässi, mutta sillä tietty tarvii funtsia etukäteen että minkä seinän vaselinoi... :lol:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eipä liiku edelleenkää edes prässillä joten tilasin toimivat käytetyt. Samalla sain paikattua keskimäisen äänenvaimentajan ku oli ruostunu tuplaputkien välistä ylä ja alapuolelle reijät. Sai sitäki Walkeria sitte viel tekohengitettyä.

Mitä noihin jarruputkiin tulee, niin saako esitaivuteltuja mistää, konehuoneessa on "muutama" mutka? Niin ja noi alkuperäisethän on tollaset tummat, haluisin samanlaiset enkä kiiltävää putkee.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Eipä taida saada valmiiksi taivutettuna jarru kuin asd putkeakaan,tuota viimeksi mainittua aikoinaan jahdatessa kysäisin tutulta joka Pitskun Vehossa touhusi 124 ten kanssa vuosi kymmenen.Hän totesi et ottivat vanhan irti lattialle ja taivuttelivat mallin mukaan uuden!Eikös siinä kuskinpuolen rintapellissä ole jatkokappale jarruputkessa ainakin tuossa 230e sellainen on,en nyt muista coupen putkistoa olisko samanlainen!?

T.Jaakko.P
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pitää ottaa ilmaputsarikotelo jne pois että näkee mitä tuol takana on :roll: helpottais kummasti jos sen sais poikki jostaki konehuoneen takaosasta. Sillo tyytyisin myös kiiltävään putkeen ku tumma jäis kummiski näkyviin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Saahan putken maalattuakin, näyttäs ne alkuperäiset ruostuvat rautaputket olevan ohuelti maalatutkin, tosin ei sitä maalia kuin ei putkeakaan paljon jälellä ollu taaempana...

Aika ahtaat paikat on sekä jarruputkelle että pensaputkelle, tiijä mitä kautta niitä vetelis... :oops:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep, jos haluis tosi hyvin, nii koko apurunko takaa tulis puottaa lattialle. Mutta ei puoteta. Eli, teen jatkoksen sinne vetarin yläpuolelle ni on helpompi asentaa. Onneksi putki on kaksiosainen, joten ei tarvi konehuonees tehä mitää ja saa katella edelleen alkuperäisiä... eka jatkos on tulipellissä, pohjan ja tulipellin kulmassa. Huuomen saan putket joten pääsee niitä sit väänteleen viikonloppuna.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Joo, sen takakelkan kun puottaa niin remppa levähtää ihan ku itestään kymmenkertaseksi... :lol:

Siinä takakelkassa on vissiin sata pientä saumanpätkää jokka on kaik hiuka ruaastees... :shock:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep, huomasin sen kyllä, menis puhallushommiksi yms.. Ens kerralla...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Juu, ei kannata juuri ruveta muilla konstein putsaileen. En tiedä mikä häiriö mullekin tuli kun en vienyt sitä kalikkaa oitis hiekkapuhallettavaksi, ois säästynny paljon vaivaa. Aattelin kai että aikaa kun mulla on, mutta kyllä ruosteenrapsutteluhomma voi käydä pitkäveteiseksikin.

Sitäpaitsi, se ois varmaan mennyt siellä pitkään ilmankin, jos ois vaan pessyt ja pruutannu kotelosuojaa silloin tällöin päälle.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla tuo pohja on sellasen 3-5mm paksun melko tuoreen massan peitossa. mukavasti mustat kädet eikä lähe puhtaaks kunnolla. No jokatapauksessa, paikalliset autotarvikeliikkeet myy putkee mut vanhat nippelit pitää olla, eli niil ei oo uusia osia. perkele.

tekeekö tolla bilteman systeemillä mersuun putkia? Pitäs pystäriin ja manneenki uudet putket vääntää joten tarve kyllä ilmenisi.
Kuva

Niin ja onko mersun nipat mitä kokoa (tuumasta vai millistä)? Uudet tekis mieli laittaa kun aika ruosteessa on vanhat. Jos tilailis biltemasta läjän.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ikävät poikittaiset jäljet jättää se puristin putken ulkopintaan (eikä siltikään meinaa pysyä paikallaansa), mutta kai noilla pärjäileepi. Varaosaliikkeen ammattilaadun pääntekolaitteella tulee kyllä nätimpi, en oo päättänny kumpaa käyttäis...

Pussissa luki että m10 x 1 x 5 että kai semmoiset sopii...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jarrut tuli kuntoon, ja sit piti vähä samalla muutaki puuhastella...

Alko ottaa päähä toi kuplinut maali tossa venttiilinkopassa joten ajattelin että vetäsen siihen uudet värit päälle. Eihän siitä mitää tullu, on nii pirun huonoa valua että piti pakkeloida nii helkkaristi. No sitten osottautu että ko. valumiini on nii huokosta että moottoriöljy on kyllästäny sen kokonaa eikä maali pysy siinä, ei vaikka laitoin alumiinipohjustetta.

Kuva

Hipasin pois kaikki pakkelit ja maalit rälläkällä ja vetäsin sitten nauhahiomakoneella valuvirheet helkattiin 80 paperilla. Sitten tuli mielee että perkele senhä vois oikeestaa vaa jättää alumiinille.

Kuva

Ja kuten tavallista, nälkä kasvaa syödessä. Mukavasti meni iltapäivä tosin!

Vesihiontaa
Kuva

320 jälkeen
Kuva

1000 paperi sekä pikkupätkä SISAL laikalla
Kuva

SISAL
Kuva

Esikiillotusvaha ja lumppulaikka
Kuva

Loppukiillotusvaha ja lumppulaikka
Kuva

paikallaan
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, La 19.09.2009 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin