Mitä eroa Digituning<=>VoimaaCom, muuta kuin hinta
Mitä eroa Digituning<=>VoimaaCom, muuta kuin hinta
Olen harkinnut W211 220 CDI:n "lastuttamista" ja tutkaillut eri toimittajien vaihtoehtoja.
Onko Digituningin ja VoimaaComin ohjelmoinneissa muuta eroa, kuin hinta? Molemmat lupaavat samat tehot ja väännöt 132kW/179hv 390 nm.
Digituning 799,- ja VoimaaCom 649,-.
Onks tietoo ja kokemuksia?
Onko Digituningin ja VoimaaComin ohjelmoinneissa muuta eroa, kuin hinta? Molemmat lupaavat samat tehot ja väännöt 132kW/179hv 390 nm.
Digituning 799,- ja VoimaaCom 649,-.
Onks tietoo ja kokemuksia?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Mitä eroa Digituning<=>VoimaaCom, muuta kuin hinta
Kysy vielä tuolta > www.turbotec.com ,voi samalla poistaa EGR:rän käytöstä.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Muuten tuo onkin aivan täydellistä tekstiäCDI203 kirjoitti: sori noi pilkut puutu taala austraalian etela puolella ei ole scandi napiksia


Olen keskustellut Voimaa.comin kanssa aika monta tuntia eikä ole pahaa sanottavaa touhusta. Omaa osaamistakin on jo paljon eivätkä kaikkea osta valmiina Saksasta tai muualta. Kun ja jos ongelmia tulee niin ne selvitetään.
Osaajia on Suomessakin jo paljon ja yleensä kannattaa ottaa siitä läheltä niin takuu- ja edelleenmuokkausasiat on helpompi hoitaa.
Mikä on EGR, ja mitä hyötyä sen käytöstäpoistosta on?voi samalla poistaa EGR:rän käytöstä
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
EGR=Pakokaasunkierrätys, eli toisin sanoen osa pakokaasuista johdetaan imuilman sekaan, ja kierrätetään näin uudestaan palotapahtuman läpi, tällä saadaan hienojen insinöörien laskelmien mukaan päästöjä pienemmäksi. Todellisuudessa kuitenkin pakokaasunkierrätys tukkii vähitellen muuttorin imupuolen, erityisesti välijäähdyttimen, joka aiheuttaa tietysti tehottomuutta ja suuria päästöjä, koska moottori ei saa riittävästi ilmaa ja imuilman lämpötila nousee.ViBr kirjoitti: Mikä on EGR, ja mitä hyötyä sen käytöstäpoistosta on?
EGR:n poistolla ja mahdollisesti imupuolen puhdistuksella saadaan mahdolliset kadonneet hevoset takaisin, ja ehkä jopa muutama bonushevonen. Ainakin yksi vikakohde saadaan tällä eliminoitua.
Ongelmana on vain se, että uudemmat autot menee vikatilaan jos EGR poistetaan käytöstä ohjelmaa muuttamatta.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Mitä eroa Digituning<=>VoimaaCom, muuta kuin hinta
Moottorinohjauksien uudelleenohjelmoinneissa on kovastikin hyötyä, kunhan ei aja koko ajan 80 km/h keskiviivan vieressä.... mutta silloinkin pääsee mukavammin 80 vauhtiin...pienemmällä kulutuksella useinkin...C 124 320 kirjoitti:Olen harkinnut W211 220 CDI:n "lastuttamista" ja tutkaillut eri toimittajien vaihtoehtoja.
Olen itse päivittänyt kaikkien CDI MB: ni moottorinohjauksen. 200 ja 280 CDI ovat ohjelmistoasetuksella kuristettuja 220 / 320 versioita ( 200 CDI tasapainotusakseli puuttuu+manuaalissa löyhempi kytkin )
Aiemmin HS teki todella hyvää työtä ohjelmisto-rintamalla, mutta sielläkin ollaan muutettu systeemit italiatyylisiksi. Nykyisin suomesta saa hyvän ohjelmistomuutoksen asialliseen hintaan; kunhan kuvailee oman tarpeen tarkasti tilausvaiheessa ja asioi pajojen kanssa, jotka ovat yli 10 vuotta aihepiiriiriin tutustuneet...
Nykyisessä 3 litran V 6: ssa on noin 280 hp ja 620 nm / 262 km/h hiukkassuodattimen kanssa; mikä on juuri sopivasti minulle, kun vedän vauhdikkaasti isoa kärryä talvella ja haluan 7 G automaatin toimivan silkinpehmeästi ja turvallisesti.
Aihepiiristä lisätietoa: www.powerflash.fi
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Sanottakoon nyt vielä se, että jos/kun EGR poistetaan käytöstä, niin auton moottori ei lämpene niin nopeasti kuin EGR päällä. Tämän huomaa käytännössä talvella, koska CDI ei lämpene muutenkaan mitenkään liian nopeesti.ViBr kirjoitti:Mikä on EGR, ja mitä hyötyä sen käytöstäpoistosta on?voi samalla poistaa EGR:rän käytöstä
Onko se nyt sitten niin kamalaa joskus putsata / vaihtaa se venttiili esim. 300 tkm välein. Jos auto lämpenee talvella huomattavasti hitaammin, niin kyllähän se ekalla 10 kilsalla kuluttaa enemmän kiisseliäkin, huomioiden sen että digituningilla saatava hyöty on kuitenkin vaan max. pari desiä satasella säästöä, eikä se säästyneillä polttoainekuluilla ikinä maksa itseään takaisin ellei nyt johonkin lentokenttätaksiin sitä hommaa...
Ohjelmistopäivitys on ehdottomasti hyvä juttu, mutta ei siltä ihan liikoja kannata 220CDI:nkään kohdalla odottaa, varsinkaan sitä että siinä jotenkin säästäis polttoainetaloudessa ku eka maksaa 650 €. Ei tosta operaatiosta muutenkaan noin paljoa kannata maksaa tommosille, jotka vaan suoraan vetävät melkein valmiin ohjelman sisään.
PS. Tehon ja tuntuman kannalta homma onkin sitten ihan eri, kyllähän toi muuttuu aika paljon.
Ai, että tehoa lisäävällä ohjelmalla joku säästää polttoainemenoissa ,-)masaf1 kirjoitti:... huomioiden sen että digituningilla saatava hyöty on kuitenkin vaan max. pari desiä satasella säästöä...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Mikseikäs kukaan ole tehnyt EGR:n "portaittaista" poistoa, koneen tai ulkoilman lämmöthän kun varmaankin saadaan luettua. Kylmällä kelillä /koneella pidetään EGR pällä, ja otetaan pois kun tietty kynnysarvo on saavutettu? Vai onko tuon ohjelmointi niin hankalaa ja jäykkää ettei tuollainen ole mahdollista? Kaikenmaailman 3D parametrikarttoja kun muutoinkin on nähty...masaf1 kirjoitti:
Sanottakoon nyt vielä se, että jos/kun EGR poistetaan käytöstä, niin auton moottori ei lämpene niin nopeasti kuin EGR päällä. Tämän huomaa käytännössä talvella, koska CDI ei lämpene muutenkaan mitenkään liian nopeesti.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Varmaan siks ku eroa ei huomaa ku kovalla pakkasella, ja sittenkään ei jos on Webasto ja sitä käyttää. Ja kaikissa kunnon peleissähän on webasto. Mutta enemmän lämpöenergiaahan siinä menee hukkaan moottorin lämpenemisvaiheessa, kun lämpimät kaasut lykätään pihalle. Vaikka turha kai sitä moottoriaan on tieten tahtoen sotkeakaan...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tuolla juttua tästäMiHe kirjoitti:Mikseikäs kukaan ole tehnyt EGR:n "portaittaista" poistoa, koneen tai ulkoilman lämmöthän kun varmaankin saadaan luettua. Kylmällä kelillä /koneella pidetään EGR pällä, ja otetaan pois kun tietty kynnysarvo on saavutettu? Vai onko tuon ohjelmointi niin hankalaa ja jäykkää ettei tuollainen ole mahdollista? Kaikenmaailman 3D parametrikarttoja kun muutoinkin on nähty...masaf1 kirjoitti:
Sanottakoon nyt vielä se, että jos/kun EGR poistetaan käytöstä, niin auton moottori ei lämpene niin nopeasti kuin EGR päällä. Tämän huomaa käytännössä talvella, koska CDI ei lämpene muutenkaan mitenkään liian nopeesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#484696
Omastani laitoin kesäksi kokonaan kiinni talvella on eri lainen