Etupäässä ihmeellisyyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Katya450
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 15.04.2009 13:51

Etupäässä ihmeellisyyksiä

Viesti Kirjoittaja Katya450 »

Moro,

Löytyisiköhän täältä tietämystä, ensinnäkin mikä mahtaisi olla vikana ja toisekseen, mistä mahtaisi löytyä PK-seudulta paja, joka osaisi oikeasti vian paikantaa ja jopa mahdollisesti korjata (ettei aloita heti tietokoneen piuhalla tutkimista ;-) ).

Eli semmoinen ihmeellisyys tuossa Mersussa, kun etupäässä tuntuu olevan jotain väljää. Maantienopeuksissa tuntuu melko hurjalta, kun tuntuu että renkaat hakee ihan eri reittejä kun mitä ratti komentaa…
Ratissa on kyllä väljää, mutta ei todellakaan noin paljon. Iskarit on melko väsyneet, mutta jotenkin en usko että se noin paljon vaikuttaisi siihen mihin renkaat ohjautuu.
Jokainen rengas on otettu irti, nivelet väännelty, tukivarret testailtu, ja mitään vikaa tai ylimääräistä väljyyttä tai rikkonaisuutta ei havaittu.

Olo on hieman neuvoton… Ja auto on ihan hirveä ajettava.

Niin, jos sillä nyt on merkitystä niin kyseessä on tuollainen 300 dieselinrotku, 1987 muistaakseni.
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja peltika »

PK-seudun pajoista en tiedä, mutta tietänet, että mitä leveämpi rengas sitä uraherkempi. Lisäksi rengaspaineilla on suuri merkitys. Tarkistuta myös ohjauskulmat. Myös huonot iskarit vaikuttavat enemmän kuin uskotkaan. Jos näistä ei ole apua täytynee mennä asiantuntijalle
MB E 350 e Hybridi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Etupäässä ihmeellisyyksiä

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Katya450 kirjoitti:mistä mahtaisi löytyä PK-seudulta paja, joka osaisi oikeasti vian paikantaa ja jopa mahdollisesti korjata
Tuolla ainakin jokunen mainittu:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=8451
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

Etupään ihmeellisyydet

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

Terve

Vaikka kuinka on niveliä ja ripustuksia tutkittu niin laittaisin kuintenkin ainakin 7,35 € alapallonivelen puolesta. 8)

Oli nimittäin sama ongelma itsellä ja valitin jopa katsastuksessa siitä, mutta eivät edes kaikkitietävät insinöörit löytäneet mitään vikaa.

Ajoin autoni Räsäsen Jukan murheeksi Kahvimaan Autoon (Nummela). Ei tarvinnut kytkeä mitään tietokoneita. Tukeva purkurauta ajoi saman asian.

60 000 km sitten vaihdettu alapallo osoittautui irroitettuna aivan väljäksi, vaikka ei paikallaan ollessa paljon väljältä tuntunutkaan.

Uusi nivel ja oi sitä autoilun hurmaa taas.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Vastaa Viestiin