öö
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
öö
öö
Viimeksi muokannut jupasierra, Ma 26.10.2009 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
öö
öö
Viimeksi muokannut jupasierra, Ma 26.10.2009 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Konehan on M119. Joka pytylle on puola. En tiedä saako niitä mitattua kotikonstein mutta infrapunalämpömittarilla ainkakin saa selville pimeän pytyn. Ja luulisi tulpistakin erotuuvan jos joku ei ole sytyttänyt.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
öö
öö
Viimeksi muokannut jupasierra, Ma 26.10.2009 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
haet jostain pulttiliikkeestä oikean avaimen ja ei muutako puolat irti.
niiden alla löytyy sitten tulpat. jotka maksavat sen 4€/kpl menee 8kpl.
pistä wd40/crc/ yms liotusainetta sinne tulpan hattuihin. kato että ne jouset on ehyenä puolien alla. (elikkäs kun löysäät ne 2kpl torksia pitäisi puolan nousta n.2cm ylös ) jos ei nouse on jousi kuoleentunut ja ylläri että ei kipuna lennä..
kyllä me autetaan, kun kerrot vaan mitä näkyy puolien alla...
omassa m119 koneessa menee koneen pesuvesi suoraan tulpanreijästä sisään.. ja ne sytysosat (puolan runko/ tulpanjohto/yllämainittu jousi) olivat ihan ruosteessa, pieni ruiskaus wd40:stä ja hoplaa kyllä rokkaa jälleen.
niiden alla löytyy sitten tulpat. jotka maksavat sen 4€/kpl menee 8kpl.
pistä wd40/crc/ yms liotusainetta sinne tulpan hattuihin. kato että ne jouset on ehyenä puolien alla. (elikkäs kun löysäät ne 2kpl torksia pitäisi puolan nousta n.2cm ylös ) jos ei nouse on jousi kuoleentunut ja ylläri että ei kipuna lennä..
kyllä me autetaan, kun kerrot vaan mitä näkyy puolien alla...
omassa m119 koneessa menee koneen pesuvesi suoraan tulpanreijästä sisään.. ja ne sytysosat (puolan runko/ tulpanjohto/yllämainittu jousi) olivat ihan ruosteessa, pieni ruiskaus wd40:stä ja hoplaa kyllä rokkaa jälleen.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
öö
öö
Viimeksi muokannut jupasierra, Ma 26.10.2009 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Äh....
Pääasia että tuli tehtyä ja onneksi halvalla.jupasierra kirjoitti:Kerkesin teettää homman toisaalla, jätetään tässä yhteydessä mainitsematta. Laitetaan kuitenkin ylös kaveri seuraavaa kertaa ajatellen. Alle 200€ tuli kustannukset. Vikakoodien luku, ohjauspyörän asentotunnistimen rajojen läpi käynti, ja puola ykköspyttyyn. Ei näitä montaa kukkaro kestä...
E-sarjan mersuissahan kannattaa jo ihan perusylläpitohuolloissakin varautua hiukan maksamaan. Laitatin jarrupalat ja jarrunesteet 691 euroa, eikä mitään ollut edes rikki. Jos tuo tuntuu kalliilta, on valinnut automerkin väärin.
Minusta sitten kun remontit kustantaa kolme-neljä tonnia ja niitä joutuu tekemään useampia peräkkäin, voi jo vähän avautua, mutta kun karkkirahalla selviää, niin pitäisi olla tyytyväinen.
Toivottavasti kiesi hyrrää nyt tyytyväisenä.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Äh....
No noilla taksoilla sulla varmaan menee se 3-4k€ jo öljyjenvaihtoonpforsell kirjoitti:Pääasia että tuli tehtyä ja onneksi halvalla.
E-sarjan mersuissahan kannattaa jo ihan perusylläpitohuolloissakin varautua hiukan maksamaan. Laitatin jarrupalat ja jarrunesteet 691 euroa, eikä mitään ollut edes rikki. Jos tuo tuntuu kalliilta, on valinnut automerkin väärin.
Minusta sitten kun remontit kustantaa kolme-neljä tonnia ja niitä joutuu tekemään useampia peräkkäin, voi jo vähän avautua, mutta kun karkkirahalla selviää, niin pitäisi olla tyytyväinen.
Toivottavasti kiesi hyrrää nyt tyytyväisenä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
öö
öö
Viimeksi muokannut jupasierra, Ma 26.10.2009 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Äh....
Ehh... en usko, että mulle on mitään erikoishintoja. Ainakin toivon, ettei olisi. Öljyt ja suodatin Veholla ollut muistaakseni jotain 260e.jarkki kirjoitti: No noilla taksoilla sulla varmaan menee se 3-4k€ jo öljyjenvaihtoon
SBC-jarruneste maksoi 87 euroa litra (1,5 l), orkkis palat anturiheebeleineen oli hiukan alle 400e ja loput työtä (91e/h).
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Äh....
No huh huh.....on noita rahamiehiäkin vielä olemassa!!pforsell kirjoitti:Ehh... en usko, että mulle on mitään erikoishintoja. Ainakin toivon, ettei olisi. Öljyt ja suodatin Veholla ollut muistaakseni jotain 260e.jarkki kirjoitti: No noilla taksoilla sulla varmaan menee se 3-4k€ jo öljyjenvaihtoon
SBC-jarruneste maksoi 87 euroa litra (1,5 l), orkkis palat anturiheebeleineen oli hiukan alle 400e ja loput työtä (91e/h).
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Hurjilta kuulostaa kyllä hinnat.. Itse viimekesänä laitoin tohon AMG:iin joka nurkkaan uudet levyt ja palat. Takapaloja lukuunottamatta kaikki oli BOCHin kamaa ja KL:stä tilattu.. Hintaa jäi koko satsille noin 250€..
Kyllä sitä saa pitkän sentin säästettyä kun itse tekee kaiken mitä pystyy ja ostaa osat jostain muualta kun "Veholta"
Tulpat tosin ostin sieltä kun halvalla sai.
Kyllä sitä saa pitkän sentin säästettyä kun itse tekee kaiken mitä pystyy ja ostaa osat jostain muualta kun "Veholta"
Tulpat tosin ostin sieltä kun halvalla sai.
W202 C36 AMG -96
W202 C200 Elegance -95 (Ex)
W202 C200 Elegance -95 (Ex)
Jos itseltäni yritettäisiin ottaa 691€ jarrupalojen vaihdosta niin vaatisin kyllä repimään kyseiset heebelit välittömästi irti.
Ja jarruneste 87€ litra, ei hyvää päivää....
Vaikka rahaa olisikin niin ei silti tarvitse olla tyhmä, kyllähän tuosta "tarvikeosin" olisi selvinnyt ainakin alle kahden sadan.
Eikä Mersukaan itse niitä paloja valmista... Eikä nesteitä...
Ja jarruneste 87€ litra, ei hyvää päivää....
Vaikka rahaa olisikin niin ei silti tarvitse olla tyhmä, kyllähän tuosta "tarvikeosin" olisi selvinnyt ainakin alle kahden sadan.
Eikä Mersukaan itse niitä paloja valmista... Eikä nesteitä...
www.varaosatnetista.fi Suomen edullisin varaosien verkkokauppa!
Heh, E50 :seen etujarrulevyt ~400€-500€ kappale...Seve kirjoitti:Hurjilta kuulostaa kyllä hinnat.. Itse viimekesänä laitoin tohon AMG:iin joka nurkkaan uudet levyt ja palat. Takapaloja lukuunottamatta kaikki oli BOCHin kamaa ja KL:stä tilattu.. Hintaa jäi koko satsille noin 250€..
Kyllä sitä saa pitkän sentin säästettyä kun itse tekee kaiken mitä pystyy ja ostaa osat jostain muualta kun "Veholta"
Tulpat tosin ostin sieltä kun halvalla sai.
Itelle tuohon sippimalliin(430) noin satkun per levy
Hinnat ovat KL:n hintoja, muualtahan näihin ei osia haeta, Suomesta siis
Re: Oho :o
Etkai oikeasti kuitenkaan luule että uutena kallis auto olisi vanhanakaan halpa huollettava Jotain voi säästää jos itse osaa rempata...jupasierra kirjoitti:Jos tohon mun väykkyyn näyttäis tulevan 3t remppa, niin paaliin menis... Alle kympin auto ei kestä kun satasen remppoja !
Mulle antoi hyvän ohjeen kaverini(jolla oli biturbo audi) kun olin ostamassa 320cdi väykkyä että rempat on sitä luokkaa näissä että jos menee alle 500€ niin halvalla pääsi ... ja ei onneksi ole kuin kerran ylittynyt(viime syksy tais olla jotain 2,5k€)....
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
öö
öö
Viimeksi muokannut jupasierra, Ma 26.10.2009 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Just.
Joo mutta onhan se hölmöä paalata kymppitonnikin...tahtoo vaan monet noista tyyppivioista olla niitä alkaen viidensadan vikoja mutta hyvä jos tiesit sen etukäteen . Osta multa hyvä testeri(vaihdan/myyn Mersun syksyllä pois)...toimii täysin ainakin mun 210:ssa(rek. 12/99)...jupasierra kirjoitti:Ihan vaan tiedoksi että melkein kaikki viat mitä autoon tulee, laitetaan kuntoon. En minä tätä hommannut pihalle seisomaan. Itse laitan kaikki mitä pystyn, mutta kun en omista mitään laitetta jolla lukee vikakoodit, on silloin turvauduttava ammattiapuun. Isommat hommelit mitä ei tallissa mahdu tekemään, tekee kaveripiiristä joku. Mutta jos tulee puolet auton arvosta maksava remppa, niin silloin lähtee pihasta kun kuppa töölöstä ! Hullu saa olla, mutta ei hölmö.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
öö
öö
Viimeksi muokannut jupasierra, Ma 26.10.2009 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei päivää ilman ongelmia :)