Turboko menossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Turboko menossa

Viesti Kirjoittaja karjis »

En tiedä mitä tuumaatta tästä, kun ei ongelman kohde ole mersu!?

"Työautoni" Wv transporter 2,5 TDi vm-98/99 puutuu kesken ajon ja veto on hukassa. Osaisikohan joku ystävällisesti sanoa mistä vikaa voisi etsiä? Ja olisikohan jollakin Kuopion seudulla sellaista vikakoodinlukijaa, jolla voisi tarkistaa vikamuistissa olevat vikailmoitukset, jotta välttyisi vian arpomiselta.

Kiitos jo etukäteen :)
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Voi olla myös ilmamäärä mittari, nekään ei ihan ikuisia ole...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
S400CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 12.12.2008 10:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja S400CDI »

Täältä myös ääni ilmamäärämittarille!
www.varaosatnetista.fi Suomen edullisin varaosien verkkokauppa!
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

golfista, kun meni turbo, niin se alko jo vinkuun aika kovaa. turbon äänet siis voimistu huomattavasti. tehot kyllä oli tallella.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mulla on ollut kanssa noita TDI transporttereita 2 kpl, eka oli 102 hv ja siitä meni 80 tkm välein ilmamassamittari ja toinen oli 150 hv, siinä sentään kesti aina 100 tkm :wink: :wink: . Kumminkin nuo on tuossa mallissa ihan kulutustavaraa, eikä se uusi maksanut ihan hirveitä ja on helppo vaihtaa itsekkin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Mulla kanssa oli tuo 102 heppanen versio joskus aikanaan, ei kyllä siitä menny se mut kovasti varoittelivat sillon et on melko lailla kulutustavaraa se ilmamäärämittari... Muistaaksein oli joku vielä tietty versio mikä oli erityisen herkkä menemään rikki, siihen mun autoon sen varmaan oli joku jo aikaisemmin vaihtanu...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
S400CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 12.12.2008 10:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja S400CDI »

Kauttani saat kyseisen palikan 38,00 eurolla. Sisältää postikulut...
www.varaosatnetista.fi Suomen edullisin varaosien verkkokauppa!
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Ilmamassamittari tai turbon siivet jumii ja vetää vikatilaan auton.
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Appiukon transportterissa samaa vikaa. Turbo tulee taas mukaan kun käyttää virrat pois päältä ja takas päälle. Sitten vetää taas jonkun aikaa. Googlella löysin siihen aikaisemmin jonkun syyn. Liittyiköhän paineiden nousuun liian korkeaksi tms.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Juu pitteepä hommata toi ilmamassamittari kun on niin etullinen ja helppovaihtaa ja kattoa mitä se auttaa. Toi oire oli lievempänä viimekesänä kun olin lapissa reissussa ja vastamäessä välillä vetää ku "elukka" ja sit toisinaan ei meinaa päästä mäkeä ylös ja silloin eräs tuttavani sanoi, että olisi se ilmamassamittari mahdollisesti viallinen. Asia ei ole sen koommin ollut mielessä ja nyt oireet ovat niin selvät, että normiajossakin meinaa puutua. Huomenna vaihtoon se siis hetimiten aamutuimaan ja kokeilla jospa se toimisi työpäivän.

Tosiaan toi vikamuisti olisi kyllä mukava lukia, mutta ei taida raskia luetuttaa missään "merkkiliikkeessä" koska velottavat pelkästä lukemisestakin huomattavia summia.

Toi turbon siipien juminen on ollut mielessä kanssa, kun olen kuullut että sellastakin on ollut noissa jonniiverran.
Jos joku vielä erottaa turbon äänen ton volkkarille ominaisen äänen ohi nii johan on melkonen sankari... ;) se ei nimittäin käy mitenkään hiljaisesti...
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Se tahtoo olla noitten muuttuvasiipisten turbon ongelma varsinkin, jos ei anna välillä autolle lämää kunnolla. Se vain suojaa konetta tuo vikatila, koska ahdot karkaisi muuten pilviin juuttuneiden siipien takia. Hyrrä irti ja puhdistelemaan, jos ei MAF:n vaihto auta.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Joo o... Ilmamäärämittarin vaihto tehty ja homma toimi viikonverran ja sama vika esiityy edelleen ja melkeimpä pahempana... Kiihdyttäsessä lähtee iloisesti "murahtaen" ja sitten tulee "piikki" vedossa ja hyvä ettei lyö nenäänsä rattiin... Ongelman ollessa päällä auto ei ota kierroksia ja kulku puutuu normiajossa. Haiskahtaa turbo-ongelmalta, mutta ennen jatkotoimenpiteitä täytyne kaikesta välttelystä huolimata käydä jossakin lukemassa vikamuisti, jos ei kenelläkään toverilla satu olemaan sellaista ja jos on nii ilamiseksi ei sitä tarvitse tehdä. Lisäksi sellainen havainto että, moottorinohajusyksikön rele käy aikas kuumana...
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Jees... tulipa selvitettyä ainaki se, että olivat myyneet väärän ilmamäärämittarin... toivottavasti ei hajottanut mitään se väärä osa, sillä elektroniika tuppaa olemaan aikalailla herkkää aluetta...
Vastaa Viestiin