s210 290tdt savuttaa/ korjattu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

s210 290tdt savuttaa/ korjattu

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

Paavo pukkaa sinistä savua ja oljyäkin näyttää kuluvan aikatavalla. Jos aikaisempia topicceja lukee niin voisi arvella vian olevan kannentiivisteessä :( . Onko tuossa irroituksessa/kiinnityksessä jotain erityistä varottavaa?
Viimeksi muokannut Markus.A., Su 03.05.2009 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

korjattu

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

Vika oli kannentiivisteessä, joka oli pettänyt 1. sylinterin vierestä ja päästi oljyä suoraan sylinteriin. Vikaa korjatessa törmäsin yhteen ongelmaan. Alfamerin korjauskirjan mukaan liukutapit ketjun laahaimessa tulee irroittaa liukuvasaralla! ajatus liukuvasaran mahduttamisesta tuonne syylarin ja sylinterikannen väliin on hankala ellei mahdoton tehtävä. Koska aikaisempaa kokemusta Mersujen koneista ei ole niin noiden tappien irroitus tuotti päänvaivaa - turhaan. Jos joku muukin aloittelija turaa noiden tappien kanssa, niin tältä palstalta löytyy ohjeet jonkun muun konetyypin osalta, jotka pätevät myös tähän moottoriin. tarvitset kierretapin, holkin, paksun prikan ja ruuvin. Kierretanko kierretään laahaintapin pohjaan, laitetaan holkki päälle, prikka kierretankoon ja vedätetään mutterilla laahaintappi ylös.
Viimeksi muokannut Markus.A., Ti 05.05.2009 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Kannetiivistevika ei taida olla tässä koneessa mikään jokapäiväinen vika. Onko kone kuinka paljon ajettu. Mahtaako olla lastutettu tai muuten kiusattu moottotori? :roll:

kyselen ihan vaan uteliauuttani
W210 290TD T
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suhtkoht yleistä näissä "isolohkoissa" eli 2.3, 2.9 ja 3.5ssa
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

ajomäärät

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

Ajetuista kilometreistä ei ole varmaa tietoa. Hain auton helmikuussa Etelä Saksasta. Ostin sen paikallisesta Audi/Vw/Seat merkkiliikkeestä jossa myytiin vain uusia ja max kolme vuotta vanhoja autoja "normaaleille saksalaisille ostajille". Tämä oli tullut vaihdossa uuteen kiesiin ja oli piilotettuna liikkeen takapihalle. Myynnissä ainoastaan jobbareille ja vientiin. Mittarissa metrejä oli ostettaessa 176000 km. Uskokoon ken haluaa. Itse olen ajanut nyt tuolla saksan kilometrit mukaan luettuna 8000km. En ole mikään asiantuntija miltä mersu näyttää 11 vuotta vanhana mutta vehon 350000 ajettuihin suomiyksilöihin verrattuna ratti on huomattavasti uudemman oloinen ja sisustus hyvässä kunnossa. Korjaus ja katsastushistoriaa auton mukana tuli vuodesta 2002 alkaen kuittien muodossa. Asiantuntijat voivat kertoa millä kilometreillä kansipahveja noista on mennyt. Alapallonivelet ja hammastangon ulommat päät meni vaihtoon rekisteröintikatsastuksessa. Mailaahan tuo on toki saksassa saanut. En usko että olis lastutettu koska kulkee vakiona ilmoitettujen suoritusarvojen mukaisesti.
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Vastaa Viestiin