123seen niin tuli tuossa jokin aika sitten sellainen hommattua.
Ihan tuossa alkuun meinasi unohtua,kilometrejä takana 341400km.
Tässä muutama perus tieto autosta!
Mallihan on 123 230e automaatti vm82.
Vin WDB12322312125789
Model 230e
Chassis12322312125789
Engine 102980 12 063870
Transmission 722122 02 134656
Order 0 2 529 11833
Approx.year 1982
Dealer Finland(529
Interior Unknown code (932) sininen veluuri verhoilu
Paint astral silver metallic 735
Options 260,286,426,432,440,451,466,482,502,524,542,584,600,630,656
ja 668 mikä sitten ikinä lieneekin?
Suomeksi perus varusteet ovat tomaatti,sähkölasit,niskatuet myös takana,
keskus lukko,hienosti toimiva vakionopeuden säädin,lampun pesimet ja
vuonna 85 asennettu Divian ilmastiointi joka huollettu viimeksi vuonna97
eli ei toimi,tosin eipä hihnakaan ole paikoillaan.
Yleensä ottaen auto on suht siisti,toki pientä pinta ruostetta/kukka on, mutta alusta on siisti niin sisältä kun ulkoakin.
Verhoilu on kärsinyt kovasti auringon valosta,eli takapenkin istuin ja selkänoja ovat paikoin vihreät,tässä syy miksi etsiskelen Tammersuojan
Shamantha suoja sarjaa noin niinkun ensiavuksi.
Kuskin penkki tulikin jo korjattua ja siihen vielä lisättiin kuskin kyynärtuki,
on muuten mukavan napakka ja säädötkin toimivat hienosti!
Kumi tiivisteet ovissa ja laseissa tulee kaikki vaihdettavaksi kuin myös takakontin tiivistekkin,joten jos uusia tiivisteitä sattu jouten pyörimään nurkissa saapi mieluusti tarjota!?
Tekniikka noin ylipäänsä toimii hyvin toki pientä laittoa löytyy,laatikko vaihtaa nätisti eikä kummemin ääntele samoin perä on hiljainen,moottori
kylmänä hieman aaltoilee ja tyhjäkäytnti on välillä vaihde päällä todella alhainen siellä 500 tuntumassa.
Lämpöisenä ajossa tyhjäkäynti on välillä ok,siinä 800 tuntumassa eikä
värise,välillä taas jää 1200 kierroksen huitteille,mikähän moisen aiheuttaa??Tyhjäkäynti/lisäilmaluistin takerteluko?
Tuo muuten jäähdyttimen korkki päästää hieman jäähdytin nestettä
ylivuoto putkesta pihalle,jäähdyttimen korkissa 100 asteen merkki
onko oikea lämpötila,kun muistelen nähneeni 120 asteisen 123 korkin,
vai olisiko tuo ollut dieselin korkki??
Noh tuossahan tuota turinaa jo olikin.


T.Jaakko.P