W123:n jarrunesteet katosivat
W123:n jarrunesteet katosivat
Mäntä mokoma kiilasi palan vaihdossa ja murti kenkään pienen reiän josta kaikki nesteet holahtivat pihalle ajossa. Täytin säiliön ja ilmasin jarrut asianmukaisesti kengistä, mutta ilmeisesti temppu ei riitä, koska tehostimen päällä ollessa poljin painuu syvään.
Kertooko joku mitä vielä pitää tehdä?
Tarvikekenkä onneksi on edullinen Motonetissä. Mikä lie laadultaan?
Kertooko joku mitä vielä pitää tehdä?
Tarvikekenkä onneksi on edullinen Motonetissä. Mikä lie laadultaan?
Kengistä? Ilmeisesti tarkoitat jarrusatulaa josta ilmasit jarrut. Onko jarrunestesäiliössä tarpeeksi nestettä? Menikö satula etu vai takapäästä?
Täytyy jarrunestesäiliö kaataa piripintaan että menee takimmaiseenkin osaan nestettä. Se voisi olla yksi syy.
Täytyy jarrunestesäiliö kaataa piripintaan että menee takimmaiseenkin osaan nestettä. Se voisi olla yksi syy.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Joo satula hajosi. Tosiaan mäntä lohkaisi palan ympärillään olevasta valusta, jolloin neste pääsi männän ohi karkuun. Kyse on ATEn satulasta eli takapäästä vasemmalta.
Nesteen täytin piripintaan ja ilmatessa varmistin, ettei tyhjene. Voi olla, että pitkissä putkissa on vielä ilmaa ja lutkutusta pitää jatkaa. Ehkä jarrupoljinta pumpatessa kuuluva pieni sihinä saattaisi viitata tuohon?
Nesteen täytin piripintaan ja ilmatessa varmistin, ettei tyhjene. Voi olla, että pitkissä putkissa on vielä ilmaa ja lutkutusta pitää jatkaa. Ehkä jarrupoljinta pumpatessa kuuluva pieni sihinä saattaisi viitata tuohon?
Tuli lohkeama niin syvälle, että ulottuu sisäpuolella olevan tiivisteen taakse? Ei kai se niin syvä voi olla, eli tuolloihna periaatteessa satula vielä toimii normaalisti. Motonetissähän on ihan kohtuuhinnalla satuloita.
Marko
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Asiahan ei minulle kuulu... mutta vastaavassa tapauksessa vaihtaisin molemmat satulat taakse (ovat ilmeisesti samanikäiset).
Se on orpo tunne kun jarrut häviää ajossa
Se on orpo tunne kun jarrut häviää ajossa

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3034
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti: