TALVI häikät...!
TALVI häikät...!
Nyt kun talvi tuivertaa ja pakkanen ahistaa, huomasin että mersuni mittaristoni temppuili JA keskuslukon/ajoneston toiminta, ensin luulin jotain vikaa, sitten aattelin pesun jälkeistä oireilua, mutta päädyttiin loppujen lopuksi AKUN vaihtoon ja kas kummaa kaikki viat kerralla hävisivät. Siis, veljet tarkkailkaa akkujenne ja latureidenne kuntoa!! Näin perjantaina muuten KARHU maistuu...
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
C mallin 202 on konsolin keskellä nämä puhallin "reiät" , niin niistä tulee vain raitista ilmaa, ja silloin kun alkaa vaikuttaa että lasit huu´ruuntuu, niin "reiät" auki niin johan aukee, sama muuten kun on porukkaa takapenkki täys... Toinen on että putsaa tai vaihda raitisilman-suodatin jos semmonen on..? En 124:ta tunne yhtään...
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
samipet kirjoitti:C mallin 202 on konsolin keskellä nämä puhallin "reiät" , niin niistä tulee vain raitista ilmaa, ja silloin kun alkaa vaikuttaa että lasit huu´ruuntuu, niin "reiät" auki niin johan aukee, sama muuten kun on porukkaa takapenkki täys... Toinen on että putsaa tai vaihda raitisilman-suodatin jos semmonen on..? En 124:ta tunne yhtään...
kyllä tulee muuten ihan lämmintä ilmaakin, ainakin ilmastoidussa.
Minulla ei toimi kierrosmittari kun on kylmempää kuin -25- astetta. Se herää vasta noin 5 km ajan jälkeen.
Täytyy vähän kehua Mersua, minulla on nimittäin ollut takavuosina Fiat Brava -97 ja vieläpä uusi. Figessä ensimmäinen alustan naraus tuli pakkasilla kun istui autoon sisään, sitten meno oli alustan, korin ja sisustuksen osalta yhtä kitinää, narinaa ja kolinaa. Varmaa on, ettei meidän perheeseen tule fiattia enää koskaan.
Mersuun kun hyppää ja käynnistää Webastolla sopivasti lämmitetyn moottorin niin ei voi kuin ihmetellä. Ei sitten ainoatakaan ylimääräistä ääntä mistään eli täysi hiljaisuus. Ja autolla on kuitenkin kohta kelattu puoli miljoonaa.
Edellinen oli lähemmäs miljoonan ajettu 200 D ja sama jämäkkyys oli siinäkin.
Sanokaas onko Mersun pissapojassa jokin ihmeellinen viritys, koska ajoitpa 80 tai 160, niin vesi ruiskuaa samaan kohtaan tuulilasissa?
Ja puhdistus pelaa.
Ainakin fiatissa, pösössä ja rellussa (ja vieläpä uusissa) yli 100 km/h aiheuttaa sen että vesi jää melkein konepellille ja pyyhkijät eivät pysy lasissa eli hiemankin huono keli niin kovaa ei ajeta. Muutaman kerran olen talvikelillä ollut uuden pösön kyydissä moottoritiellä normaalissa suolatuiskussa. Täytyy sanoa että pelottaa kun ei näy ulos. Vettä ei tule ja pyyhkijät ei puhdista.
Täytyy vähän kehua Mersua, minulla on nimittäin ollut takavuosina Fiat Brava -97 ja vieläpä uusi. Figessä ensimmäinen alustan naraus tuli pakkasilla kun istui autoon sisään, sitten meno oli alustan, korin ja sisustuksen osalta yhtä kitinää, narinaa ja kolinaa. Varmaa on, ettei meidän perheeseen tule fiattia enää koskaan.
Mersuun kun hyppää ja käynnistää Webastolla sopivasti lämmitetyn moottorin niin ei voi kuin ihmetellä. Ei sitten ainoatakaan ylimääräistä ääntä mistään eli täysi hiljaisuus. Ja autolla on kuitenkin kohta kelattu puoli miljoonaa.
Edellinen oli lähemmäs miljoonan ajettu 200 D ja sama jämäkkyys oli siinäkin.
Sanokaas onko Mersun pissapojassa jokin ihmeellinen viritys, koska ajoitpa 80 tai 160, niin vesi ruiskuaa samaan kohtaan tuulilasissa?
Ja puhdistus pelaa.
Ainakin fiatissa, pösössä ja rellussa (ja vieläpä uusissa) yli 100 km/h aiheuttaa sen että vesi jää melkein konepellille ja pyyhkijät eivät pysy lasissa eli hiemankin huono keli niin kovaa ei ajeta. Muutaman kerran olen talvikelillä ollut uuden pösön kyydissä moottoritiellä normaalissa suolatuiskussa. Täytyy sanoa että pelottaa kun ei näy ulos. Vettä ei tule ja pyyhkijät ei puhdista.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Pakkasella kun avaa keskuslukituksen kaukosäätimellä niin ovet menevät takaisin lukkoon parin sekunnin päästä. Kuskin ovesta brutaalisti avaimella vääntämällä toimii. Eli täytyy aina ensin avata kaukosäätimestä, jotta saa varashälyyttimen ja ajoneston pois ja sit vielä lukosta avata. Ilmenee yli -18 pakkasilla.
Yhden hyvän puolen olen löytänyt kovista pakkasista (= etelässä yli -20) ruuhkat vähenevät eksponentiaalisesti pakkasen lisääntyessä
Yhden hyvän puolen olen löytänyt kovista pakkasista (= etelässä yli -20) ruuhkat vähenevät eksponentiaalisesti pakkasen lisääntyessä

W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Joo..o, kyllä näkee että on perjantai-ilta ja nallet temmeltää korvien välissä jätkillä jo kummasti, kun puhuvat että Mersua pitäis Ooppeliin vaihtaa...
Mikähän se on, että jätkät ryyppä noita eläimiä vaan.
Yks tempoo Karhua naamaan ja toinen kittaa Leijonaa kitusiinsa
Jaa että tämäkö jo offtopicia...höpönlöpön!

Mikähän se on, että jätkät ryyppä noita eläimiä vaan.
Yks tempoo Karhua naamaan ja toinen kittaa Leijonaa kitusiinsa

Jaa että tämäkö jo offtopicia...höpönlöpön!
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.