
Mutta tosiaan: katso tarkkaan männän kohdistus,
että menee samassa linjassa takaisin (kyljessä reikiä )
OK, täytyy huomenna vaihtaa tuo. Minulla näkyisi olevan nimenomaan CDTU -kaasari josta puuttu kupesta tuo mollikka joka näyttäisi olevan CDT-kaasareissa. Tilasin juuri maililla kaasariin liityvää ohjaistusta Briteistä hintaa 1,99£Henry V. kirjoitti:Melko yksinkertainen homma : koppa auki, ja kalvo on ruuveilla ja laipoilla männässä kiinni. Näitä kalvoja on aikoinaan tienvarressakin vaihdettu![]()
Mutta tosiaan: katso tarkkaan männän kohdistus,
että menee samassa linjassa takaisin (kyljessä reikiä )
OK, täytyy tuota kaasaria vielä tutkia tarkemmin ajan kanssa. Neulan kärki oli mielestäni ihan hyvä eli ei se ainakaan silminnähden ollut kulunut. Neulan varsi taas saattaa olla vähän kulunutkin, eli varmaan neula ja neulaputki olisi hyvä vaihtaa. Voiskohan tuota nykimistä aiheutua sähköpuolelta? Tulpat on uudet, muut vermeet vanhoja.Henry V. kirjoitti:Öljy toimii kiihdytyspumppuna, eli hidastaa männän nousua. Tämä siis rikastaa seosta. Öljyn määrä ei ole sinänsä kriittinen, kunhan sitä on. Eli jos öljyä ei ole, niin kiihtyy vaan huonommin.
Jos öljyä on liikaa, niin se tihkuu korkista, ja sotkee paikkoja...
Sanoisin, että kierteiden alareunaan on hieman liikaa.
Siitä siis nuo ohjeistetut täyttömäärät. "Kenguru"-ilmiöt johtuu jostakin muusta.
Tulpan johdot voisi ostaa uudet joka tapauksessa, ei ne tuolla pimeässä katsoessa ainakaan hirveesti läpi lyönyt.Henry V. kirjoitti:Hmm...
Kärjet, sytytyksen ajoitus, tulpan johdot ?
Joo mullahan ei ole edes sitä haitariletkua pakosarjalta ilmanputsarille vaan ottaa aina vain raakaa ilmaa. Auto kun on vain kesäkäytössä niin ei ole ollut aikaisemmin ilmeisesti ollut tarvetta esilämmitetylle ilmalle.Ari kirjoitti:Mun vekotin nyki usein sen jälkeen kun oli ennen katsastusta huoltoasemalla säädetty seos kohdalleen.Sitten täytyi aina kotona vähän rikastaa seuraavan vuoden ajaksi.Kuten aiemmin mainitsin,kannattaa ilmanputsarin nokan läpän toimivuus todeta,ettei rikki ollessaan ime koko ajan kylmää ilmaa,kaasutin ei tykkää.
Joo, tuohon se saattaa mennä. Täytyy huomenna kömpiä auton alle ja katsoa miten nuo korjattavat paikat oikeasti sattuu tankkiin nähden ja sitä kautta sisäpuolelta korjattavaksi. Jotenkin olisi mukavampi heppailla naama alaspäin kontissa istuen kuin tallin lattialla selällään ylöspäin hitsaten...Henry V. kirjoitti:Itse olen vastaavassa tilanteessa laskenut koko apurungon tukivarsineen alas. Helppo ja selväpiirteinen homma. Tehtaalla takapään pultit on kaikki kasattu käyttämällä ruuvilukitetta, eli kaikki pultit on aina lähteneet siististi auki (lukite suojaa korroosiolta). Ainoa haaste saattaa olla takajarruletkut, mutta ne taisikin jo olla herkistelty
Joo, kässäri pelaa jo ihan kohtuullisesti. Pitää kuitenkin vielä purkaa apparin puoleinen kässäri kilkkeineen koska se ääntää/kahisee vaikka säädöt olisi aika löysällä. Pitää herkistellä paikat, varmaan siellä on kaikki ehjää koska se kuitenkin toimii.Henry V. kirjoitti:Käsijarrusta:
Pito haetaan sieltä kenkien säädöstä. Vaijeria säätämällä otetaan vain löysät pois vaijereista. Paina käsijarrua viisi-naksausta, ja säädä kengät kiinni. Sitten vapautat käsijarrun, ja pyörät pitäisi pyöriä laahamatta.
Toimiva käsijarru pitäisi sitten toimia, n. 7-8 naksausta polkemalla.
Edellytyksenä on tietenkin, että rummut, ja kengät on kunnossa.
Lisäksi rummun sisälle tuleva linkku (vaijerin päässä), pitäisi liikkua herkästi. Linkku kannattaa rasvata kuparirasvalla, joka varmistaa liikkuvuuden taas ainakin vuodeksi eteenpäin....
Laippa on ennestään neliön muotoiten ja uusissa on yksi kulma venytetty ja siihen on istutettu joku pultti. Ei tietysti ole ongelmaa ajaa rälläkällä tuo sivu suoraksi, mutta laippa oli myös n. 5mm ohuempi. Tämäkään ei varmaan ole ongelma. Tiivistepinnat noissa oli vähän erilaiset. Vanhassa oli ihan paperinen pinta kaasaria vasten, uudess ei ollut. Tosin vanhassa se tiiviste saattoi olla tarttunut laippaan kiinni. En tuota huomannut katsoa. Mutta uskoisin, että powered by Sika toimii ainakin muutaman kesän.Henry V. kirjoitti:Mikä vika siinä kaasuttimen laipassa oli, ettei sopinut ? Muistaakseni alkuperäinen osa on korvattu sellaisella, josta leikataan ylimääräinen kumisiiveke pois.
Ryyppykotelon piimetallijousta kuumennetaan (=sähköliitäntä), startin jälkeen. Koteloa kääntämällä säädetään tämän piimetallijousen (=kierukka) kireyttä, joka vaikuttaa siis siihen, että kuinka kauan ryyppy on päällä. Kopassa olevien merkintöjen merkitys on siis vain auttaa havaitsemaan, että minkälaista säätöä tapahtuu...
Nuo sähköjen kytkennät pitäisi päästä ihan kytkentäkaaviosta tarkistamaan. Näyttääkö liitännät alkuperäiseltä, vai onko virityksiä ?
Alipainevuodot tosiaan voivat sotkea moottorin käynnin, eli jos joku toiminto ei pelaa ( jossa käytetään alipainetta), niin syy kannattaa tutkia (..tai tukkia). Kuten se penkin selkänoja toiminto.
Kaasuttimen alla on lisäksi magneetiventtiili, joka sulkee polttoaineen syötön kaasuttimelle, kun kone sammutetaan (=jälkikäynninesto).
Jos pelaa, niin myös naksahtaa (PS: tästä saa kätevän ajonesto kytkennän