W 124 E 420: iki-ihanat käyntihäiriöt!!!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02
W 124 E 420: iki-ihanat käyntihäiriöt!!!
Morientes! Se on taas se aika vuodesta, kun on auto huollettu ja kaivettu tallista ja valmiina kesäkauteen. Autohan on satalankku E 420 -94, jonka olen omistanut 2 v. ja parin viikon sisään tehty: öljyt + suodattimet (moottori+laatikko), tulpat, peräöljyt, uusi termostaatti, jarrunesteet, laakereiden kiristys... Kaikki oli siis valmiina kruisailua varten ja sitten...
Huollon jälkeen rupes käymään epätasaisesti ja täristämään eikä oikein meinannu vastata kaupunkinopeuksissa kaasuun. Oli tehnyt parin aikaisemman seisontajakson jälkeen samaa, mutta korjaantu lämpöseks ajamalla, joten nytkin siis baanalle... Vaan kun ei sillä korjaantunukkaan!!! Ja nyt kaikki V8-mersuilla ajavat rupeavat arvaamaan mistä on kyse. Ei muuta kun yks asia kerrallaan läpi: virranjakajat auki + putsaus = ei auta... Sitten tulpat irti ja kas, kaksi oli selvästi tummemmassa kunnossa kuin muut. Mitattiin lisäksi johtojen vastukset ja niinhän se mittari osoitti, että juuri kipeetä ottaneiden tulppien kohdalla arvot heittivät selvästi. Terveillä pytyillä saatiin johtojen päistä 1,7 - 1,8 ohmia kun taas kahdella epäilyksen alaisilla vastaavasti 2,8 ja 4,1 !!! Taitaapi tulla johtosarjan hakureissu... ketuttaa vaan ihan vähän kun kaatuu kaikki hommat samalle keväälle, tähän mennessä kulunut 650 € perushuoltoihin... No tuleepahan semmoseen kuntoon ettei tarvii vähään aikaan tehdä sit mitään. Ja kyllä sitä oltiin johtosarjan hankintaan jo henkisesti varauduttu ja vaihtohan näyttäisi onnistuvan ihan itsenäisenä vkloppu-puuhasteluna :shock: Hyvää autoilukevättä kaikille ja toivottavasti selviätte hiukan halvemmalla omien kulkupelienne kanssa...
Huollon jälkeen rupes käymään epätasaisesti ja täristämään eikä oikein meinannu vastata kaupunkinopeuksissa kaasuun. Oli tehnyt parin aikaisemman seisontajakson jälkeen samaa, mutta korjaantu lämpöseks ajamalla, joten nytkin siis baanalle... Vaan kun ei sillä korjaantunukkaan!!! Ja nyt kaikki V8-mersuilla ajavat rupeavat arvaamaan mistä on kyse. Ei muuta kun yks asia kerrallaan läpi: virranjakajat auki + putsaus = ei auta... Sitten tulpat irti ja kas, kaksi oli selvästi tummemmassa kunnossa kuin muut. Mitattiin lisäksi johtojen vastukset ja niinhän se mittari osoitti, että juuri kipeetä ottaneiden tulppien kohdalla arvot heittivät selvästi. Terveillä pytyillä saatiin johtojen päistä 1,7 - 1,8 ohmia kun taas kahdella epäilyksen alaisilla vastaavasti 2,8 ja 4,1 !!! Taitaapi tulla johtosarjan hakureissu... ketuttaa vaan ihan vähän kun kaatuu kaikki hommat samalle keväälle, tähän mennessä kulunut 650 € perushuoltoihin... No tuleepahan semmoseen kuntoon ettei tarvii vähään aikaan tehdä sit mitään. Ja kyllä sitä oltiin johtosarjan hankintaan jo henkisesti varauduttu ja vaihtohan näyttäisi onnistuvan ihan itsenäisenä vkloppu-puuhasteluna :shock: Hyvää autoilukevättä kaikille ja toivottavasti selviätte hiukan halvemmalla omien kulkupelienne kanssa...
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
Kyllähän ne joskus säilytyksessäänkin särkyyvät.
Onko muuten polttoainesäiliössä minkä ikäistä bensaa. Jos siellä on paljonkin ylivuotista lientä, niin suosittelisin että koetat ajella vanhat bensat mahdollisimman tyhjiin ja täyttämään sitten uutta pesään.
Aika usein ensimmäiset ajokilometrit vanhalla bensalla on aikamoista kakostelua. Ja jos voit ja viitsit, niin pistä Fortea tankkiin varmuuden vuoksi.
Onko muuten polttoainesäiliössä minkä ikäistä bensaa. Jos siellä on paljonkin ylivuotista lientä, niin suosittelisin että koetat ajella vanhat bensat mahdollisimman tyhjiin ja täyttämään sitten uutta pesään.
Aika usein ensimmäiset ajokilometrit vanhalla bensalla on aikamoista kakostelua. Ja jos voit ja viitsit, niin pistä Fortea tankkiin varmuuden vuoksi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kyllä mulla on ruohonleikkurit, trimmerit sun muut vehkeet toiminu wanhalla bensalla ihan samalla tavalla kuin uudellakin.....
Ja tossa naapurissa polkaistiin kaverin vanha Tunturi käyntiin varmasti 5 vuotta vahoilla bensoilla eikä siinäkään ollut mitään käyntihäiriötä joten itse en usko tuohon bensan vanhenemiseen.
Ja tossa naapurissa polkaistiin kaverin vanha Tunturi käyntiin varmasti 5 vuotta vahoilla bensoilla eikä siinäkään ollut mitään käyntihäiriötä joten itse en usko tuohon bensan vanhenemiseen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02
Kolmas tankillinen menossa käyttöönoton jälkeen, joten löpö-puolen pitäis olla kunnossa. Kyllä mä nyt joudun nöyrtymään ja uskomaan mitä se mittari näyttää. Voin muuten kertoa, että ravistaa jonkin verran valoissa kun käy vajailla... Siihen tunteeseen ja tutinaan peilaten toi pauttiarallaa 500 €:n johtosarja ei tunnukaan enää niin pahalta, kun saa tasasen käynnin ja voiman takas... Joku fiksu kehotti näilläkin sivulla joskus pitämään sitä kuuluisaa "toimintatonnia" varastossa ja voin nyt itsekin todeta, että parempi ennakoida tulevien vuosien ehostamisia niin ei pääse yllättämään ihan puun takaa. Kun auton hommasin, niin tiesin että aika ajoin kalliiksi tulee, mutta sepä ei ole mitään verrattuna siihen nautintoon minkä saa kun näillä vehkeillä ajelee... Nyt jännittää enää se, kenellä päivän hinta on johtosarjan osalta alhaisin: Veho, Merteil, KL-varaosa...? Tiedustelu aloitetaan huomenna...
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
mä kans jo ajattelin, että millä ilveellä saadaan tulpanjohtoihin menemään 500 ekua 
ja ja ja olikos tämä 420 velä sillä k-jetillä
vaikka sama se on, vaikka olis sähkösuuttimet, kyllä se hartsi ja muu paska sinne pesän tekee... vanha bensa on saattanut saada mukavia aikaan siellä suuttimen päässä, se joka ei usko nykybensan "pilaantuvan" muutamassa kuukaudessa pilalle, niin oma on häpeänsä, niin vain kuitenkin tapahtuu...
ja nuo ohmi arvot mitä ilmoitit ei meinaa vielä pakosta mitään... pitkässä johdossa on aina suurempi vastus ja liekkö kysymys muutenkin kilo-ohmeista, mutta ei tuo 4 kilo-ohmin vastus vielä kipinää tapa, mopoissakin on välillä 10 kilo-ohmin häikkäreitä ja hyvin iskee kipinää
tietysti jos olet asentanut resistori tulpat + johdot on vielä vastukselliset, voidaan saada kipinään riittävä heikennys
vai oletko mittaillut suuttimien johtojen vastuksia (kun ei käy oikein mikään selville viestistä, että mitä on mitattu
)

ja ja ja olikos tämä 420 velä sillä k-jetillä

ja nuo ohmi arvot mitä ilmoitit ei meinaa vielä pakosta mitään... pitkässä johdossa on aina suurempi vastus ja liekkö kysymys muutenkin kilo-ohmeista, mutta ei tuo 4 kilo-ohmin vastus vielä kipinää tapa, mopoissakin on välillä 10 kilo-ohmin häikkäreitä ja hyvin iskee kipinää


vai oletko mittaillut suuttimien johtojen vastuksia (kun ei käy oikein mikään selville viestistä, että mitä on mitattu

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02
Hienoa! Täällähän on asiantuntevaa porukkaa... Myönnettäköön, että meni vähän puurot ja vellit sekaisin tossa alun eufoorisessa tilassa!!! Eli toistaiseksi katottu vaan tulpat ja tulpanjohdot... Kummastuttaa vaan noi arvot (ja kilo-ohmejahan ne oli...) koska moottorin vasemmalla puolella kauimmainen johto näyttää ihan kiltisti sitä 1,8 kun taas toisella puolella vastaava heittää.
Ongelmahan alkoi todenteolla huollon jälkeen jolloin vaihtoivat tulpat... (Champion-merkkiset näyttivät muuten olevan...) Lieköhän johdot saaneet kipeetä operaation yhteydessä? Taidan tässä aluksi hakea uudet tulpat ja kenties tulpanjohdot mikäli löytyy lähietäisyydeltä...
Tekis vaan mieli paikantaa ongelma mahd nopeasti, että sais auton vkloppuna kuntoon... Katellaan kuinka käy.
Ongelmahan alkoi todenteolla huollon jälkeen jolloin vaihtoivat tulpat... (Champion-merkkiset näyttivät muuten olevan...) Lieköhän johdot saaneet kipeetä operaation yhteydessä? Taidan tässä aluksi hakea uudet tulpat ja kenties tulpanjohdot mikäli löytyy lähietäisyydeltä...
Tekis vaan mieli paikantaa ongelma mahd nopeasti, että sais auton vkloppuna kuntoon... Katellaan kuinka käy.
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
Bosch Motronic on näissä multivalve-koneissa
. Pikkasen monimutkaisempi systeemi kuin ruohonleikkurissa tai Tunturissa
.



1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02
Tiedoksi vaan muillekin mikäli hinnat kiinnostaa:
Tulpanjohdot, koko sarja:
-Merteil: 271 €, saatavilla parin päivän sisään
-KL-Varaosa: 255 €, 3-4 päivää
-Veholta: kaikki osat erikseen = johdot, päät, huput, ym...
Saahan sen koko sarjankin Veholta, mutta kunnes asentaja semmosen kyhää kokoon, niin hinta on sen mukainen... Toisaalta rupee houkuttelemaan noi yksittäiset osat, jos vaan saan paikannettua vian niinkin tarkasti... Pitääpä lähteä suorittamaan tarkempia mittauksia johtojen kärkiosista...
Tulpanjohdot, koko sarja:
-Merteil: 271 €, saatavilla parin päivän sisään
-KL-Varaosa: 255 €, 3-4 päivää
-Veholta: kaikki osat erikseen = johdot, päät, huput, ym...
Saahan sen koko sarjankin Veholta, mutta kunnes asentaja semmosen kyhää kokoon, niin hinta on sen mukainen... Toisaalta rupee houkuttelemaan noi yksittäiset osat, jos vaan saan paikannettua vian niinkin tarkasti... Pitääpä lähteä suorittamaan tarkempia mittauksia johtojen kärkiosista...
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
Jos käyt kysymässä M120 moottoriin, tai M117 / M116 moottoreiden alkuperäistä syttyjohtosarjaa, niin ei viissatanen riitäkkään.napa kirjoitti:mä kans jo ajattelin, että millä ilveellä saadaan tulpanjohtoihin menemään 500 ekua
M117:n johtoja kun kyselin, niin viimeksi taisivat olla keskimäärin 90 euroa kappale. Hinta vähän vaihteli, mille pytylle se oli menossa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Rockautosta saisi ehkä vähän halvemmalla; Bosch 190 USD eli 150 eur plus lähetys, tulli ja alv niin taitaa jäädä alle 250 EUR. Ei kai maksa vaivaa sieltäkän tilata.
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... rtGroup,25

http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... rtGroup,25

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
tuota tietoa olen kans yrittänyt lypsää, mutta ei vain suostuta sanomaankeef kirjoitti:- onhan siellä varmasti oikeat tulpat? lähinnä se vastuksellisuus..

R tulpat, eli vastukselliset, häiriönpoistajalla varustetut ja mitä muita nimiä niillä onkaan, ovat yleisin syy käyntihäiriöihin niissä moottoreissa joihin niitä ei ole tarkoitettu...
ja oletko koittanut polkaista sitä kaasua oikein kunnolla, se jo yleensä hieman putsaa suuttimia, kun antaa koneelle kunnolla sikaa, ei tarvitse mitän huippuja kokeilla, mutta kunnon kiihdytyksiä pikkuvaihteilla ja kierroksia koneelle...
No M116/117 moottoreiden johtoja, jotka kulkee alkuperäiseen tyyliin omissa suojaputkissaan ei saa tarvikkeena. Tarvikepiuhat ovat vaan irtonainen piuhaläjä ja jos sattuu oikeen tiukkapäinen museokatsastaja, niin saattaapi tulla korjauskehoitus aiheesta.napa kirjoitti:kuka käskee hakea jostakin marmoritiskiltä alkuperäisiä tulpanjohtoja tai muitakaan johtoja
Eli vastaus kysymykseesi: Museoajoneuvotarkastaja voi käskeä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
kuka ajaa museoautolla
kun kaikki on noin ketun tarkkaa...
no ok, onhan nämä erikoistapaukset erikseen, mutta nyt puhutaan kai "kesäautosta", ei museoajoneuvosta...
eikä mua ainakaan ikinä ole museajoneuvotarkastaja käskenyt tehdä yhtään mitään, vaikka yleensä sen ikäisllä autoilla ajankin, jotka ikänsä puolesta täyttäis tuon jutun... mitä kettua se kenenllekkään tarkastajalle kuuluu millaiset osat mun autossa on kiinni, kun ne vain on lailliset ja kunnossa...
niin pussihousuksi en ikinä ala, että tuohon rumbaan lähtisin mukaan...

no ok, onhan nämä erikoistapaukset erikseen, mutta nyt puhutaan kai "kesäautosta", ei museoajoneuvosta...
eikä mua ainakaan ikinä ole museajoneuvotarkastaja käskenyt tehdä yhtään mitään, vaikka yleensä sen ikäisllä autoilla ajankin, jotka ikänsä puolesta täyttäis tuon jutun... mitä kettua se kenenllekkään tarkastajalle kuuluu millaiset osat mun autossa on kiinni, kun ne vain on lailliset ja kunnossa...
niin pussihousuksi en ikinä ala, että tuohon rumbaan lähtisin mukaan...
Viime viikolla kaivoin pyörän tallista, pamautin käymään vajaan puolen vuoden seisomisen jälkeen (akkukin oli hengissä) ja ei kun baanalle lokakuussa tankatulla tavaralla. Hyvin pelittää, huomenna pitää jo tankata tuoretta, kun alkaa käydä menovesi vähiin.Wikke kirjoitti:Joo eikös nykybensa mene vanhaksi ihan muutamassa kuukaudessa.
OT jatkuu ihan vähä, eli marraskuussa tankkasin kuplaan essolta ysivitosta ja voi jeesus sitä huonon käymisen määrää nyt viikko sitten kun se iskettiin taas tulille, ajeltiin pari sataa kilsaa eikä tapahtunu yhtään mitään. Tankkiin uutta bensiiniä... PIM ei mitään vikaa.RH kirjoitti:Viime viikolla kaivoin pyörän tallista, pamautin käymään vajaan puolen vuoden seisomisen jälkeen (akkukin oli hengissä) ja ei kun baanalle lokakuussa tankatulla tavaralla. Hyvin pelittää, huomenna pitää jo tankata tuoretta, kun alkaa käydä menovesi vähiin.Wikke kirjoitti:Joo eikös nykybensa mene vanhaksi ihan muutamassa kuukaudessa.
En ite uskonu tuohon, mutta olenkin pitänyt tankkia yleensä piripinnassa talven yli mutta nyt oli pohjalla max 15l. Ehkä sillä on vaikutusta kuinka paljon bensiinillä on pinta-alaa olla vaikutuksessa ilman kanssa. Prätkän tankki piripinnassa on lähes ilmaton OT loppukoot.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02
Päivitystä tilanteeseen...
Täällä on näköjään vedetty museoautotkin mukaan keskusteluun... Kesäautohan tämäkin on, mutta en saatana silti rupea mitään yksittäisiä johtoja räpläämään...(vaikka mahdollisuutta siihen vihjailinkin...)kustannukset kun on yleisestikin näissä koneissa sitä luokkaa, ettei yhden pytyn nysvääminen paljon auta, kun seitsemän seuraa ennen pitkää perästä...
Ja sitten vastauksia muutamille uteliaille: on polkastu talla tiskiin ties kuinka monta kertaa ja rupeehan se väkipakon edessä vetämään, mutta normaalille kierrosalueelle palattaessa täristää ja empii niin saatanasti!!! Tulpat on nyt vaihdettu taatusti oikeisiin Boschin valmistamiin ja käynnistyy kieltämättä paljon herkemmin, mutta käyntihäiriöt eivät poistuneet mihinkään... Uusi tulppien johtosarja on haettu ja huomenissa seuraa asennus... Ihmetellään sitten lisää...
Todettakoon, että autossa lienee kaikki alkuperäistä, mittarissa 177 tkm ja kunnon puolesta täsmää (täyd.huoltohistoria löytyy), eri MB-korjaamotkin ovat samaa mieltä... Ja kuten totesin, jos joku piuhoista osoittautuu mädäksi niin ei edes harmita, koska siihen tässä on pari viime vuotta jo varauduttu. Palaan asiaan...
Täällä on näköjään vedetty museoautotkin mukaan keskusteluun... Kesäautohan tämäkin on, mutta en saatana silti rupea mitään yksittäisiä johtoja räpläämään...(vaikka mahdollisuutta siihen vihjailinkin...)kustannukset kun on yleisestikin näissä koneissa sitä luokkaa, ettei yhden pytyn nysvääminen paljon auta, kun seitsemän seuraa ennen pitkää perästä...
Ja sitten vastauksia muutamille uteliaille: on polkastu talla tiskiin ties kuinka monta kertaa ja rupeehan se väkipakon edessä vetämään, mutta normaalille kierrosalueelle palattaessa täristää ja empii niin saatanasti!!! Tulpat on nyt vaihdettu taatusti oikeisiin Boschin valmistamiin ja käynnistyy kieltämättä paljon herkemmin, mutta käyntihäiriöt eivät poistuneet mihinkään... Uusi tulppien johtosarja on haettu ja huomenissa seuraa asennus... Ihmetellään sitten lisää...
Todettakoon, että autossa lienee kaikki alkuperäistä, mittarissa 177 tkm ja kunnon puolesta täsmää (täyd.huoltohistoria löytyy), eri MB-korjaamotkin ovat samaa mieltä... Ja kuten totesin, jos joku piuhoista osoittautuu mädäksi niin ei edes harmita, koska siihen tässä on pari viime vuotta jo varauduttu. Palaan asiaan...
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
tuohon listaan mistä osia näihin kiikuttimiin voi hankkia lisäisin www.aqunor.com yhteystiedot. tulee alkuperäistä osaa eikä hinnat ole veholinjalla... ja nopeat toimitukset, myös erikoisempien / vanhojen pelien osia saa ok
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Mutta vikakoodeja ei ole luettu kuitenkaan?AntonH kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen...
Täällä on näköjään vedetty museoautotkin mukaan keskusteluun... Kesäautohan tämäkin on, mutta en saatana silti rupea mitään yksittäisiä johtoja räpläämään...(vaikka mahdollisuutta siihen vihjailinkin...)kustannukset kun on yleisestikin näissä koneissa sitä luokkaa, ettei yhden pytyn nysvääminen paljon auta, kun seitsemän seuraa ennen pitkää perästä...
Ja sitten vastauksia muutamille uteliaille: on polkastu talla tiskiin ties kuinka monta kertaa ja rupeehan se väkipakon edessä vetämään, mutta normaalille kierrosalueelle palattaessa täristää ja empii niin saatanasti!!! Tulpat on nyt vaihdettu taatusti oikeisiin Boschin valmistamiin ja käynnistyy kieltämättä paljon herkemmin, mutta käyntihäiriöt eivät poistuneet mihinkään... Uusi tulppien johtosarja on haettu ja huomenissa seuraa asennus... Ihmetellään sitten lisää...
Todettakoon, että autossa lienee kaikki alkuperäistä, mittarissa 177 tkm ja kunnon puolesta täsmää (täyd.huoltohistoria löytyy), eri MB-korjaamotkin ovat samaa mieltä... Ja kuten totesin, jos joku piuhoista osoittautuu mädäksi niin ei edes harmita, koska siihen tässä on pari viime vuotta jo varauduttu. Palaan asiaan...
En taas tiedä, että onko tuossa 94:ssa mitään enää samaa kuin vanhemmissa, mutta led ja etuvastus riittää saamaan jotain tietoa kuitenkin ulos jo.
Itsellä alkoi kenkkuilla erään kerran ja kaikki vaihtamalla (siis pyörijät+kannet, sekä johdot) vika hävisi, mutta tälle keväälle on taas saatu nykiminen takaisin

Auto ei viellä ole ajossa, mutta koska auto on pito mielessä hommattu, niin uusi lambda on vaihtunut jo ja uusi koneen johtosarja lepää jo konehuoneessa (asentamatta..) Ja vaikka itse syyllistin vikakoodien lukemattomuudesta, niin en ole itsekkään niitä viellä lukenut

Missä kunnossa on muuten akku?
Etkä ole käyttänyt esim. suuttimien liittimiä poissa paikoiltaan? Ja joku jäänyt ehkä irti?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Tästä bensa hommasta sen verran että poltto aina valnimistajat ja auto firmat ovat sopineet bensan max varastointi ajaksi 1kk.Kyllä se lähtee jo vähitelleen pilaantumaan,mutta vuosia tankissa ollut hartsiintuu helposti ja siksihän suositellaan keväällä seisonnassa olevista vehkeistä tyhjentämään tankit ja kaasari ennenkuin käynnistää.Kai tuo kuumuuskin särkee tuota vanhaa bensaa joka parhaassa tapauksessa hartsiintumisen johdosta palaa johonkin suutin putkeen kiinni.Aikoinaan pojat väsäs seisoneen uitto koneen paikalleen ja kun motori ei käynnistynyt millään perusteellisen tutkimuksen tulos oli että ruisku systeemi oli tuhoutunut hartsiintuneenbensan ja ajan tuloksena.Toinen ruisku tai entisestä koneesta ja alkoi pelittään.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02
pt kirjoitti:Mutta vikakoodeja ei ole luettu kuitenkaan?AntonH kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen...
Täällä on näköjään vedetty museoautotkin mukaan keskusteluun... Kesäautohan tämäkin on, mutta en saatana silti rupea mitään yksittäisiä johtoja räpläämään...(vaikka mahdollisuutta siihen vihjailinkin...)kustannukset kun on yleisestikin näissä koneissa sitä luokkaa, ettei yhden pytyn nysvääminen paljon auta, kun seitsemän seuraa ennen pitkää perästä...
Ja sitten vastauksia muutamille uteliaille: on polkastu talla tiskiin ties kuinka monta kertaa ja rupeehan se väkipakon edessä vetämään, mutta normaalille kierrosalueelle palattaessa täristää ja empii niin saatanasti!!! Tulpat on nyt vaihdettu taatusti oikeisiin Boschin valmistamiin ja käynnistyy kieltämättä paljon herkemmin, mutta käyntihäiriöt eivät poistuneet mihinkään... Uusi tulppien johtosarja on haettu ja huomenissa seuraa asennus... Ihmetellään sitten lisää...
Todettakoon, että autossa lienee kaikki alkuperäistä, mittarissa 177 tkm ja kunnon puolesta täsmää (täyd.huoltohistoria löytyy), eri MB-korjaamotkin ovat samaa mieltä... Ja kuten totesin, jos joku piuhoista osoittautuu mädäksi niin ei edes harmita, koska siihen tässä on pari viime vuotta jo varauduttu. Palaan asiaan...
En taas tiedä, että onko tuossa 94:ssa mitään enää samaa kuin vanhemmissa, mutta led ja etuvastus riittää saamaan jotain tietoa kuitenkin ulos jo.
Itsellä alkoi kenkkuilla erään kerran ja kaikki vaihtamalla (siis pyörijät+kannet, sekä johdot) vika hävisi, mutta tälle keväälle on taas saatu nykiminen takaisin 8)
Auto ei viellä ole ajossa, mutta koska auto on pito mielessä hommattu, niin uusi lambda on vaihtunut jo ja uusi koneen johtosarja lepää jo konehuoneessa (asentamatta..) Ja vaikka itse syyllistin vikakoodien lukemattomuudesta, niin en ole itsekkään niitä viellä lukenut :lol:
Missä kunnossa on muuten akku?
Etkä ole käyttänyt esim. suuttimien liittimiä poissa paikoiltaan? Ja joku jäänyt ehkä irti?
No niin! Vanhat johdot otettu pois ja menihän siinäkin oma aikansa kun tuuppaa olemaan ahdasta tuolla... Vikakoodeja ei ole luettu... Pitää yrittää ensiks tehdä ite kaikki mahdollinen ennen kuin vien minnekkään luetuttamaan vikakoodit... Vaihtoivat huollossa öljyt ja tulpat, joten kovin arvelluttaa, että josko tuo tulppien seutu olisi saanut vähän kipeetä... Lauantaiaamuna uudet johdot ja tulpat kiinni ja sit vaan sormet ristissä käsi virta-avaimelle!?! Sanotaan, että elämässä pitäis olla jännitystä, mutta kyllä mä tulisin toimeen ilman tällaisia episodeja...
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
Omien kokemusten perusteella bensa kyllä menee vanhaksi. Oon harrastanut motocrossia jo jokusen vuotta viimeksi yamahan yz f 250 pyörällä ja se oli ainakin tarkka siitä oliko tuoretta bensaa. Joskus ajoin tb:ltä ostetulla 98 :lla ja pyörä seisoi tallissa sen kuukauden, eikä tahtonut pelata millään sen jälkeen. Röpötti ja paukkui jos sai sen käyntiin. Shellin v powerilla sitten kesti vähän kauemminkin seistä eikä moista ilmennyt.
Ootko koittanut laittaa jotain bensalinjojen puhdistusainetta tankkiin?
Ootko koittanut laittaa jotain bensalinjojen puhdistusainetta tankkiin?
IG: @pyrytakkunen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 01.04.2007 19:02
KUNTOON TULI !!!
ANTAA KESÄN TULLA !!! Nyt pelittää niin hienosti että... Elikkä niissä tulpanjohdoissa se vika oli, erityisesti niissä nelos- ja kakkospytyn piuhoissa. Uusia piuhoja laitellessa meni kyllä kotvanen aikaa kun on niin saatanan ahdasta saada kahdeksan letkua kulkemaan siististi päällekkäin, mutta nyt ne on paikoillaan ja kasi kehrää hienosti... Pitää suorittaa vielä yleispuhdistusta kun on kotelot pois paikoiltaan... Kiitos vaan ehdotuksista ja neuvoista, pidetään mielessä seuraavan ongelman ilmetessä. Aurinkoista vklopun jatkoa kaikille!
W140 S320 -97
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---
W124 E420 -94
--- Tanssii johtotähtien kanssa ---