W210 ilmavaivat (220D, -98)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

W210 ilmavaivat (220D, -98)

Viesti Kirjoittaja mecalac »

Ollaan tässä eliminoitu tuota koneen puistatusta tyhjäkäynilla seuraavasti:
- Kannentiiviste vaihdettu,kansi oikastu
- Lucas vaihdettu (2kertaa)
- suuttimet vaihdettu
- Polttoaineletkut vaihdettu liittimineen

Edelleen puistattelee, nyt tilanne sellainen että suodattimelle tulevalta letkulta ei näy ilmakuplia mutta suodattimelta lähtevältä näkyy pumpulle päin meneviä. Suodattimen jalassa ei mitään näkyviä halkeamia...Eli oisko ideoita?

Toinen mysteeri: lämpötilamittarin pikseleiltä sammui lamppu,kun vaihdettiin uusi ,niin kelloltakin lähti valaistus,eikä lämpötilakaan pala edelleenkään...Olisiko jollain sähköingenjöörillä neuvontynkää millä valaistus? siis mittaristo...:-)
Avatar
Tenkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 16.12.2003 23:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tenkanen »

Tyhjäkäynnin tärinä voi tulla monestakin syystä, mutta kannattaa yrittää seuraavaa, varsinkin kun korjaus ei maksa kuin vaivan. Ja vielä melko pienen vaivan. Imusarjan päässä, siinä mistä imusarja lähtee haaroittumaan koneelle, lähtee pieni alipaineletku. En tosin ole varma lähteekö E-mallissa ja vielä hiukan uudemmassa kuin minulla on. Tarkasta lähteekö alipaineletku imusarjasta jäähdyttimen puolelta ennen haaroittumista. Ota alipaineletku irti molemmista päistä ja letkussa olevasta pienestä "kuristimesta" molemmista päistä. Putsaa huolella letkut ja "kuristin". "Kuristin" on muuten erittäin pientä pilliä, neulahommiksi menee. Täysin käsittämätön viritys, kun tuonne ajetaan pakokaasusta kaikki p**kat. Menee ajan kanssa tukkoon ja varmasti. Aiheuttaa sen, että imuilmassa ei ole alipainetta ja kone ei saa ilmaa tarpeeksi.

Pakokaasun kierrätys kannattaa ehdottomasti tulpata, jos vain auto toimii tämän jälkeen normaalisti (automaattivaihteet ym.). Tästä löydät haulla lisää.

Kuplia polttoaineletkuissa liikkui minullakin ennen Boschiin vaihtoa, se kai on johonkin mittaan asti normaalia. Onkohan polttoainesuodatin kiristetty momenttiin, suosittelen lämpimästi.

Kerrohan auttoiko alipaineletkun putsaus.
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

Viesti Kirjoittaja mecalac »

Eipä ole tuota alipainejuttua tullu vielä tsekattua,kattellaanpa sekin vielä...

Pakokaasunkierrätys on tulpattu jo aikoja sitten kansipahvirempan yhteydessä. Suodatin kyllä momentissaan ja kaikki tiivisteet sinnekkin vaihdettuna.

Lisätään myös listaan "jo tehdyt toimenpiteet":
- Moottorin tukikumit sekä laatikon etummainen tukikumi vaihdettu.
- Pakoputken etupää katteineen vaihdettu.
- Imuilman lämpötila-anturi vaihdettu.

Lähinnä noi ilmakuplat ihmetyttää, ellei siinä suodattimen jalassa ole sitten jokin mystinen hiusmurtuma.
jannep!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 28.07.2008 16:39

Tärisee

Viesti Kirjoittaja jannep! »

suotimen jalkaa itsekin kerran epäilin ja ostin uuden (97€) - mitään ei auttanut mutta suodattimen kiinnityspulttiin kun laittoi 0,1mm paksumman o-renkaan niin ilmakuplat loppuivat.
Omassa -96 220d:ssä alkoi pumpun vaihdon jälkeen toisinaan vähän lämmenneellä koneella tyhjäkäynnillä melkoisia ravistuksia -aivan kuin joku sylinteri ei olisi joka kerta "sytyttänyt" sekä n.2700 kierroksella tuntui niiden vähäistenkin tehojen puuttuvan ja kone tärisi ja kolisi kuin olisi lentoon yrittänyt. Vein Vehoon -jossa pumppukin uusittiin ja diagnoosina oli suutinvika. 1 suutin vaihdettiin, jonka jälkeen toimi moitteetta jonkin aikaa kunnes taas sama ravistus ja suuttimesta(?) kuuluva kilkatus. Seuraava toimitus on vaihtaa loputkin suuttimet (kärjet) ja ihmetellä mitä se vaikuttaa. Vähän ihmetyttää suuttimen kolinat kun autolla on ajettu vain 240tkm
Vastaa Viestiin